από metereologos.gr
Κυριακή 27 Μαΐου 2018
 
 

Ο σαφής κ. Βενιζέλος

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Αν ο νέος υπουργός των οικονομικών κ. Ε. Βενιζέλος έδινε χθες εξετάσεις στη Βουλή τότε ασφαλώς τις πέρασε πανηγυρικά. Όχι φυσικά γιατί εισηγήθηκε μια διαφορετική οικονομική πολιτική. Το αντίθετο. Αλλά γιατί για πρώτη φορά με τρόπο ολοκληρωμένο έβαλε τα πραγματικά πολιτικά διλήμματα που έχει μπροστά του ο τόπος.

Μέχρι σήμερα ο δημόσιος διάλογος έχει επικεντρωθεί στο Μνημόνιο και αν είναι καλό για την οικονομία ή όχι. Ο κ. Βενιζέλος υποστήριξε ότι στην πραγματικότητα το Μνημόνιο είναι η δανειακή μας σύμβαση μέσα στην οποία περιλαμβάνονται μια σειρά από αλλαγές τις οποίες εμείς οι ίδιοι - τουλάχιστον η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτικών δυνάμεων- θεωρούμε αναγκαίες. Μπήκαν στο χαρτί ακριβώς γιατί οι Ευρωπαίοι δεν εμπιστεύονται ότι θα τις πραγματοποιήσουμε.

Το πραγματικό μας πρόβλημα, υπενθύμισε ο υπουργός των Οικονομικών, είναι η βιωσιμότητα του χρέους και η ανάγκη μας για πρόσθετα δάνεια από την Ευρώπη αν δεν θέλουμε να χρεοκοπήσουμε. Για να το πετύχουμε όμως θα πρέπει να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των Ευρωπαίων. Πράγμα που σημαίνει βέβαια ότι δεν μπορούμε να συζητάμε σαν να είμαστε μόνοι μας στον κόσμο αλλά αντίθετα οφείλουμε να είμαστε «μέσα στο παιχνίδι», να παίρνουμε υπ' όψη μας τους προβληματισμούς και τις συζητήσεις που γίνονται στην Ένωση και φυσικά να απαντάμε στις ανησυχίες που εκφράζονται.

Μέσα από ένα τέτοιο πρίσμα, η ίδια η λογική της συναίνεσης ανατρέπεται. Το να τσακωνόμαστε μεταξύ μας για το αν το ένα ή το άλλο μέτρο είναι αναγκαίο, έχει νόημα μόνο για εσωτερική κατανάλωση. Αν πράγματι επιθυμούμε τη διάσωση της οικονομίας τότε οι προτάσεις μας για τις όποιες αλλαγές θα πρέπει να γίνονται με τους όρους του ευρωπαϊκού διαλόγου. Κι είδαμε όλοι πολύ καθαρά πώς έγιναν δεκτές οι προτάσεις του κ. Σαμαρά από την Ευρώπη.

Ο κ. Βενιζέλος έδωσε ιδιαίτερο βάρος και στο «εσωτερικό μέτωπο» αναγνωρίζοντας ότι οι γενικές συζητήσεις για την οικονομία έχουν μικρή αξία για τον πολίτη που αντιμετωπίζει την πραγματικότητα της λιτότητας. Αναγνώρισε ακόμα ότι υπάρχει πρόβλημα δικαιοσύνης στα μέτρα που υιοθετούνται όσο δεν αντιμετωπίζεται το πρόβλημα της φοροδιαφυγής κι έδειξε διατεθειμένος να αναζητήσει τρόπους δικαιότερης κατανομής των βαρών.

Λόγια και πάλι λόγια θα αντιτάξεις κανείς. Και θα έχει δίκιο. Το πραγματικό τεστ του κ. Βενιζέλου θα είναι ασφαλώς οι πράξεις. Κι εκεί το κρίσιμο δίλημμα παραμένει: να πείσουμε τους Ευρωπαίους ότι θα προχωρήσουν οι μεταρρυθμίσεις και ταυτόχρονα να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή κοινωνική συναίνεση από τους πολίτες.

Με μια μόνο διαφορά: Ότι στην συγκεκριμένη περίπτωση και τα λόγια- η αίσθηση δηλαδή ότι υπάρχει μια σαφής και ολοκληρωμένη κατανόηση των προβλημάτων και των προτεραιοτήτων από την πολιτική ηγεσία- μετράνε. Κι όσο είναι ανάγκη να κερδηθεί η εμπιστοσύνη των Ευρωπαίων άλλο τόσο και περισσότερο ίσως σημαντικό είναι να εμπιστευτούν το οικονομικό πρόγραμμα οι έλληνες πολίτες. Αν «βγάλουμε το κεφάλι μας από το νερό», αν πιστέψουμε ότι μπορούμε να ξεπεράσουμε την κρίση, τότε θα σπάσει πολύ πιο εύκολα ο φαύλος κύκλος τη μιζέριας και της ύφεσης!



Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (25)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Αλλος για Χιώτη τράβαγε κι άλλος .... | 23/06/2011 22:10
    Διαβάστε και το άρθρο του Χιώτη
    Κ
    απάντηση10
     
     
    Μαθήματα λογικής | 22/06/2011 22:13
    Συμφωνώ κ.Καψή με το άρθρο σας. Γενικα ισχύει, ότι για να υπαρξει οποιαδήποτε συνεννόηση πρέπει να υπαρξει σαφής και λογική παρουσίαση και ανάπτυξη του προβλήματος. Η αρχή από τον κ.Βενιζέλο ήταν ελπιδοφόρα! Ισως με .. εντατικά τέτοια μαθήματα λογικής συζήτησης χωρίς την φόρτιση τους με πολιτικό περιεχόμενο δοθεί η βάση για συνεννόηση με τους .. ανένδοτους και υπερήφανους αντιπολιτευόμενους!
    Π.Δ. από Αθήνα
    απάντηση43
     
     
    o Venizelos ine safis | 22/06/2011 18:37
    to programa me to opio prospathi na taisi me tosi dexiotechnia to lao tis Elados, den ine safes. Avto pu ine safes ine, oti avtoi pu to ftiaxane, echun pliri agnia apo tin eliniki pragmatikotita, telios choris tis diikitikes ypodomes ke ilektronikes diasyndesis. Avta thelun chrimata na dimiurgithun ke na liturgisun ala oi Kyrii den syzitun vevea. Ine san na zitane apo ena alogo na petai ke na paraxenevunte giati den bori. Avta eprepe o k.Venizelos na pi stus Evropeus sti synodo. To ekane me ton idio dexiotechniko tropo opos milise s emas stin vuli?
    bludicka
    απάντηση23
     
     
    Τον κυρ Παντελή τον ρώτησες Παντελή μου? | 22/06/2011 16:07
    Τι μας λες Παντελή! Οι Ελληνες να ξεχάσουν ότι 600 ζεστα δις. λιμνάζουν σε ηρεμα νησιά και Ελβετικές τράπεζες από όλους τους επιτήδειους πολιτικούς, διαπλεκόμενους, μεγαλο/δικηγορους,γιατρους (ληστες του ΕΣΥ και καθηγηταδες), απατεωνες της αγοράς , επιχειρηματιες των ΜΜΕ με χρεη στο δημόσιο αλλά ακριβοπληρωμένους δημοσιογάφους, λεφτά που ηλθαν για επενδύσεις ή κλάπηκαν μεσω χρηματιστηρίου και έφυγαν αφορολόγητα στο εξωτερικό! Εκεί είναι η άμεση λύση του ρευστού με νομική διεκδίκηση πάγωμα (βλέπε Μουμπάρακ, Μπεν Αλι κλπ). Ετσι κάνουν οι αληθινές Εθνικές Κυβερνήσεις και όχι να ρουφάνν το μεδούλι του πολίτη με επαίσχυντα φορομπηχτικά μέτρα που ελάχιστα αγγιζουν τους προηγούμενους! και να εκποιούν ότι τους ζητήσουν οι δανειστές. Παντελή ο κόσμος δεν τρώειι πια χόρτο!! Πρέπει να το καταλάβετε όλοι εσείς οι μονιμοι κυβερνητικοί και του ΣΕΒ εκπρόσωποι!
    Κυρ' Παντελης
    απάντηση118
     
     
     
    Βαθμολογητές και εξεταζόμενοι | 22/06/2011 16:01
    Κύριε Καψή, Η απλή διαπίστωση πάσης φύσεως προβλημάτων και οι διατυπώσεις πολιτικών διλημμάτων, πραγματικών και φανταστικών, χαρακτηρίζουν τη στάση της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ελλήνων πολιτικών, του κ. Βενιζέλου μη εξαιρούμενου και διαχρονικά πρωτοστατούντος. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι η επικοινωνία, η ατέρμονη διαβούλευση και η ακατάσχετη αερολογία έχουν προ πολλού αντικαταστήσει την ανάγκη για την αναζήτηση λύσεων στα κοινωνικά προβλήματα και την ανάγκη για ταχεία λήψη και υλοποίηση αναγκαίων για τη χειμαζόμενη χώρα και τους πολίτες της αποφάσεων. Αλίμονο αν ο κ. Βενιζέλος δεν μπορούσε να αρθρώσει δομημένο λόγο σε αυτή τη Βουλή. Είναι δεδομένο ότι διαθέτει περισσότερες ακαδημαϊκές περγαμηνές σε σύγκριση με την πλειοψηφία των υπολοίπων βουλευτών. Επιπρόσθετα, η εν γένει πολιτική του σταδιοδρομία έχει σφραγισθεί από την ακατάσχετη, ενίοτε μάλιστα και παντελώς ακατάληπτη, θεωρητικολογία. Ατυχώς για τον κ. Βενιζέλο και ευτυχώς για τους πολίτες οι εξετάσεις των πολιτικών προσώπων δεν δίνονται πλέον στον κλειστό κύκλο των κομμάτων και στη Βουλή. Δίνονται στην κοινωνία και το βασικό κριτήριο για να περάσει κάποιος τη βάση είναι η συνέπεια λόγων και έργων, σε συνδυασμό με τη λήψη και εφαρμογή αποτελεσματικών και χρήσιμων για τη χώρα και τους πολίτες της μέτρων. Όπως η χώρα μας πρέπει, σύμφωνα με τον κ. Βενιζέλο, να κερδίσει την εμπιστοσύνη των Ευρωπαίων, έτσι και ο κ. Βενιζέλος πρέπει εμπράκτως να κερδίσει όχι την εμπιστοσύνη των βουλευτών, αλλά την εμπιστοσύνη των πολιτών. Ο κ. Βενιζέλος δεν πέρασε εξετάσεις στη Βουλή, απλούστατα διότι οι συνάδελφοί του δεν είναι εξεταστές και βαθμολογητές, αλλά απλοί εξεταζόμενοι. Ούτε βέβαια απέδειξε ότι η πολιτική ηγεσία διαθέτει σαφή και ολοκληρωμένη κατανόηση των προβλημάτων και των προτεραιοτήτων, γιατί είναι απλώς ένας υπουργός που θα κριθεί, ενδεχομένως σύντομα, ενώ μένει να αποδειχτεί στην πράξη αν οι υπόλοιποι υπουργοί όντως κατανοούν ή/και συμμερίζονται τις απόψεις του. Πεδίον δόξης λαμπρό για όλους.
    Δ.Γ.Π
    απάντηση172
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Το μνημόνιο είναι η δανειακή μας σύμβαση | 22/06/2011 15:42
    Εδώ υπογράφεις μια σύμβαση για στεγαστικό δάνειο και συνοδεύεται από 2 σελίδες όρους καθώς και υποθηκεύεις υποχρεωτικά το σπίτι που αγοράζεις, μέχρι δε να γίνει άρση της υποθήκης, το σπίτι δεν είναι δικό σου αλλά της τράπεζας, του δανειστή σου δηλαδή, όχι δάνειο δισεκατομμυρίων που ζητάμε εμείς! Είναι απόλυτα λογικό και πρέπει να το κατανοήσουμε ότι δεν είναι φιλανθρωπικό ίδρυμα το ΔΝΤ. Ζητούν εγγυήσεις για την απόλυτη τήρηση των όρων και πρέπει να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη τους, αποδεικνύοντας σαν χώρα ότι μπορούμε να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις μας. Με ικανοποίησε πολύ ο τρόπος που προσέγγισε τα προβλήματα ο κ. Βενιζέλος. Μακάρι να πετύχει και να εφαρμόσει όσα είπε για σωστή κατανομή των φόρων.Είναι απαράδεκτο να αρμέγονται συνεχώς οι ίδιες αγελάδες δηλ. μισθωτοί και συνταξιούχοι, πρέπει να βρούν τρόπο να καταπολεμήσουν τη φοροδιαφυγή! Να αποκτήσουν οι Έλληνες φορολογική συνείδηση επιτέλους, να τους αναγκάσουν, υπάρχουν χίλιοι τρόποι, αν πραγματικά το θελήσουν! Όσο για το Σαμαρά που δεν συναινεί για καθαρά ψηφοθηρικούς και λαϊκίστικους λόγους, έχει γίνει εντελώς ρεζίλι στην Ευρώπη και θα τον ντρο. πιάσουν οι Ευρωπαίοι στις συναντήσεις που θα έχει. Του αξίζει πέρα ως πέρα η γενική κατακραυγή! Τι θέλει να μας παραστήσει, το σωτήρα? Αυτά δεν περνάνε στην Ευρώπη, ντροπή του πιά !αυτός δηλαδή τι θα έκανε αν ήταν πρωθυπουργός? Μάγια ? το δε ΚΚΕ και ο ΣΥΡΙΖΑ κινούνται στη σφαίρα της φαντασίας, εκτός τόπου και χρόνου οι άνθρωποι, όλο στην επανάσταση, στη διαμαρτυρία, στη γκρίνια και στην ...αγανάκτηση. Δεν βγαίνει τίποτα έτσι παιδιά, χρειάζονται έργα και ρεαλισμός για να αντιμετωπιστεί η κατάσταση της εθνικής μας οικονομίας. Εκτός από τη συλλογική υπάρχει και η ατομική ευθύνη, καταλάβετέ το επιτέλους.
    Μαριάννα
    απάντηση194
     
     
    καμία εμπιστοσύνη ούτε στον ΓΑΠ, ούτε στον Βενιζέλο | 22/06/2011 15:09
    Ο Βενιζέλος μπορεί να πέρασε τις εξετάσεις για την τρόικα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν πέρασε τις εξετάσεις, όπως αναμενόταν άλλωστε, για τους εργαζομένους. Οι εργαζόμενοι δεν έχουν κανένα λόγο να πιστέψουν την νεοσύστατη κυβέρνηση ούτε το Βενιζέλο φυσικά. Οι εργαζόμενοι σκέφτονται και είναι αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα τους για να ξεμπερδεύουμε με την κυβέρνηση και τις τρόικες σας. Το χρέος δεν θα αποπληρωθεί ποτέ, γιατί απλούστατα εμείς δεν το δημιουργήσαμε και δεν θα το πληρώσουμε. Αρκετά λεφτά πήραν μέχρι τώρα. Στάση πληρωμών του χρέους! Και φυσικά δεν θα μας λύσει το πρόβλημα η ΝΔ και ο Σαμαράς τους. Πάμε για 48ωρη την επόμενη εβδομάδα και θα δούμε αν θα τα καταφέρει η κυβέρνηση. Δεν έχουμε καμία εμπιστοσύνη ούτε στον ΓΑΠ, ούτε στον Βενιζέλο, ούτε στον Σαμαρά. Αυτό που πρέπει να καταλάβουν οι εργαζόμενοι είναι ότι πρέπει να προχωρήσουμε σε πολιτική απεργία διαρκείας για να πάμε και παρακάτω. Πως θα είναι αυτό; Αυτό θα το αποφασίσουν οι εργαζόμενοι με συλλογικές διαδικασίες και δημοκρατικά. Τα πρώτα παραδείγματα έχουν ήδη φανεί.
    Αναστασία
    απάντηση820
     
     
    Θα έχει μπει κι αυτός στην γωνιά το πολύ μέσα σε 10-20 μέρες | 22/06/2011 14:58
    Αυτό που λέτε ήταν καλό το 2009 , το 2010 μέχρι και αρχές του 2011 . Τέτοια ώρα πια κανείς δεν άκουσε τι είπε ο κ Βενιζέλος . Όλοι ξέρουν μόνο ότι θα βαδίζει στα ίδια βήματα που ξέρουμε . Άρα too little , too late για να πω το ελάχιστον. Θα έχει μπει κι αυτός στην γωνιά το πολύ μέσα σε 10-20 μέρες. Δεν πιστεύετε ; Αναμείνατε . Είπα 10-20 μέρες , ούτε μήνα δεν του άφησα.
    Γιάννης Μ
    απάντηση139
     
     
     
    Pragmati... | 22/06/2011 14:50
    Mprabo, poly shmantikh h epishmansh sas k. Kapsh. H ermhneia ths parousas katastashs ws eykairias gia allagh kai proodo einai eksairetika shmantikh. Oi ellhnes einai filotimos laos kai de tha distasoun na kourastoun an niwsoun oti systrateyontai gia na prokopsei h xwra. An antitheta to miso PASOK me kathe eykairia klaigetai "gia tous orous pou epiballoun oi tokoglyfoi" tote den einai na ekplhssetai kaneis me thn aganakthsh tou kosmou. Stoxos tou mnhmoniou den einai na paroume daneia. Stoxos einai na diorthwtoun ta kakws keimena dekaetiwn. Ta daneia tha erthoun apo mona tous an kanoume ayta pou eprepe hdh na eixan ginei.
    PT
    απάντηση62
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    ΕΚΤΟΣ ΤΟΠΟΥ | 22/06/2011 14:26
    κυριε Καψη,δεν συνηθιζω να σχολιαζω αρθρογραφια.Διαβαζω και κραταω τα σχολια για τον εαυτο μου.Απλα μου κανει εντυπωση το γεγονος οτι μεριδα των δημοσιογραφων (στους οποιους συγκαταλεγεστε κι εσεις) ειναι εκτος τοπου κ χρονου,δεν εχουν αντιληψη του τι συμβαινει στην ελληνικη κοινωνια και το μονο που τους ενδιαφερει ειναι να κανουν μικροπολιτικη-συστημικη δημοσιογραφια.Ειναι απιστευτο αυτο που διαβασα στο αρθρο σας:οχι οτι θα αλλαξει κατι(απο μια ομολογουμενως αποτυχημενη κ καταστρεπτικη πολιτικη),αλλα τις εξετασεις που εδωσε ο νεος Υπουργος Οικονομικων τις περασε πανηγυρικα.Πραγματικα αναρωτιεμαι τι μελλον εχει η ελληνικη δημοσιογραφια,οταν οι λειτουργοι της την ασκουν ως κυβερνητικοι εκπροσωποι.Λειτουργοι οι οποιοι ανηκουν στο συστημα,το υπηρετουν τυφλα,ωφελουνται απο αυτο και ζουν στη γυαλα του,θεωρωντας το υπολοιπο κομματι του πληθυσμου κατωτερο απο αυτους.....θα ηταν περιττο να σας διευκρινισω οτι το σχολιο μου δεν εμπεριεχει εμπαθεια προς το προσωπο σας, καθοτι δεν σας γνωριζω προσωπικα.Το σχολιο μου εχει να κανει με το αρθρο σας κ με την εν γενει δημοσιογραφικη σας δραση,την οποια παρακολουθω (για να εχω επιγνωση των αντανακλαστικων του μεταπολιτευτικου συστηματος κυριως)................................................................
    dimitris
    απάντηση157
     
     
    Idiofyis proswpikotita, deinos ritoras, alla.... | 22/06/2011 14:08
    O k. Benizelos einai ondws ena idiofyes atomo kai enas deinos ritoras. OMWS: To an mporesei na antapexel8ei me epityxia sta ka8ikonta tou san ypourgos oikonomikwn einai amfisbitisimo...Oi logoi einai: 1) To yprarxon oikonomiko problima tis Elladas einai polyploko kai dyskolo. To andikeimeno twn spoudwn tou itan/einai to Dikaio. Oi gnwseis pou apaitounte apo ti nea tou 8esi einai stin oikonomia. Kai epeidi prepei na drasei grigora eprepe na einai idi katoxos e3idikeumenwn gnwsewn kai embiriwn pou den tis exei. 2) Epeidi exei mia entoni proswpikotita, protima na na paizei monos tou me tin balla. Exei dyskolies na leitourgisei mesa apo ena synolo. Giauto einai pi8anon na dimiourgisei problimata sti Ellada kai stin Eurwpi. 3) I fillodo3ia tou 8a ton sprw3ei na diekdikisei tin proedria tou PASOK kai esti 8a dimiourgisei eswterika problimata kai prostribes sto komma tou kai kat'epaktasi sti politiki zwi tou topou... An einai ontws esti 8a to doume syndoma..Pros to paron ola einai meli-gala.....
    K.S.
    απάντηση52
     
     
     
    ΚΑΘΑΡΟΣ ΛΟΓΟΣ | 22/06/2011 13:29
    ΣΠΑΝΙΑ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΕΚΦΩΝΟΥΝΤΑΙ ΤΟΣΟ ΒΑΡΥΣΗΜΑΝΤΟΙ ΛΟΓΟΙ. ΕΒΓΑΛΑ ΤΙΣ ΚΟΜΜΑΤΙΚΕΣ ΜΟΥ ΠΑΡΩΠΙΔΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΛΑΥΣΑ ΕΝΑ ΥΨΗΛΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΝΟΗΤΙΚΟ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ. ΜΕ ΡΕΑΛΙΣΜΟ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΟ.
    ΗΠΕΙΡΩΤΗΣ
    απάντηση2010
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Να μας ζήσει το χρέος!!! | 22/06/2011 10:44
    ...μεταξύ άλλων: "(...)Το πραγματικό μας πρόβλημα, υπενθύμισε ο υπουργός των Οικονομικών, είναι η βιωσιμότητα του χρέους (...)" ...όμως όσο πιο πολύ ...βιώνει το χρέος τόσο "αποβιώνει" ο λαός. Πρέπει κάποτε να αρχίσει ν` αποβιώνει το χρέος για να πάρει πάνω της η επιβίωση του λαού. Δε μας ενδιαφέρει τη λέει ο ...λογοπλάστης υπουργός, το "θάνατο" του χρέους και την ανάσταση της ανάπτυξης που θα φέρει πρωτογενές πλεόνασμα θέλουμε να δούμε κάποια μέρα... Έγινα σαφής κ. Καψή;
    Α.Λ.Π.
    απάντηση2415
     
     
    μια από τα ίδια; | 22/06/2011 09:39
    ... μακάρι κύριε Καψή να στηρίζεται κάπου η ελαφρια αισιοδοξία σας. Προσωπικά έχω την αίσθηση της επαναφοράς του παλιού - καθόλου- καλού ΠΑΣΟΚ στην κυβέρνηση .. μεγάλα λόγια , γλύψιμο στους δημοσιοϋπαλληλάρες , επίκληση του πατριωτισμού των πλουσίων μπας και φέρουν πίσω τα λεφτά τους , νομιμοποίηση αυθαιρέτων ... αυτοί οι πολιτικοί σα να μην έμαθαν τίποτα τον τελευταίο καιρό , έχω δε την αίσθηση ότι δεν έχουν άλλα περιθώρια μάθησης - ομοίως και ο ανεκδιήγητος Σαμαράς αλλά και οι αρχηγοί των κομμάτων της αριστεράς .
    Δ.Λ.
    απάντηση1817
     
     
    Δύναμη λόγου | 22/06/2011 09:32
    Ο Λόγος είναι το μέσο. Είναι η αρχή και το τέλος. Κακώς υποτιμάται, όταν υποτιμάται, γιατί ακόμα και ο φτηνός, ευκαιριακός, ¨λαϊκίστικος¨ ή όπως θέλετε, Λόγος, έχει θέση και δύναμη και διαμορφώνει συνειδήσεις. Σκεφτείτε, πόσο μάλλον ο Λόγος που βάζει τα πράγματα σε ένα πλαίσιο, που οριοθετεί και διδάσκει. Οι Έλληνες ήταν ανέκαθεν πλάσματα της Αγοράς και του διαλόγου. Η αναβάθμιση του διαλόγου είναι εξίσου σημαντική με τα έργα και τις πράξεις, γιατί, κακά τα ψέματα, όλα ξεκινούν από τα λόγια. Καιρός να ξαναθυμηθούμε το αλφάβητό μας και πώς μπαίνουν οι λεξούλες σε ορθή σειρά...
    Dimandio
    απάντηση2317
     
     
    Μαρμιτα. | 22/06/2011 09:11
    Αν το συστημα που διαθετουμε, πολιτικο, οικονομικο, κοινωνικο ειναι ο,τι καλυτερο μας αξιζει. Αν πιστευετε οτι πιο δικαιο δεν υπαρχει. Αν ειστε του δογματος "ετσι ειναι η ζωη". Αν δεχεστε τους νομους της ζουγκλας στην οικονομια που το κρατος καταργειται. Και αν τελικα νομιζετε οτι η ιστορια ενος λαου δεν γραφεται απο τον ιδιο αλλα απο τα εκαστοτε ξενα σ αυτον (τον λαο) κεντρα αποφασεων. Τοτε ναι εχετε δικιο σ΄ αυτα που γραφετε και οτι ο Βενιζελος θα ειναι ο καινουργιος μας σωτηρας. Αν μη τι αλλο, απο φωστηρες και σωτηρες υπαρχει μαρμιτα.
    tassos.a
    απάντηση1422
     
     
    Το μπουρδόμετρον... | 22/06/2011 09:05
    Αναγάγατε σε...επιστήμη κοι του ΔΟΛ κι ειδικά εσείς κε Καψή,το λιβάνισμα κάθε πασοκικής μπούρδας...Τι θα πεί άν πιστέψουμε;;;Για το πρόβλημα χρέους και για το πλάνο/πρόγραμμα που θα μας βγάλει απ' αυτό μιλάτε...Που είναι αυτά;;;Ξέρει ο κος Βενιζέλος κι η κυβέρνηση συνολικά,που πάμε και τι πρέπει να γίνει;;;Το επικοινώνησαν-εξήγησαν στον ελληνικό λαό;;;Ζήτησαν την αποδοχή του ή όχι;;;Η κυβερνητική τακτική του κερδίσματος χρόνου για μικροκομματικούς λόγους,ο βιασμός της δημοκρατίας και της εθνικής ανεξαρτησίας και τέλος η συσσώρευση νέων χρεών,είναι τα μόνα σαφή δεδομένα έως τώρα...
    Διογένης
    απάντηση2531
     
     
     
    Aρθρο κ. Καψή | 22/06/2011 09:04
    Πολύ ορθό το άρθρο του κ. Καψή.
    Λωτίδης Π
    απάντηση5734
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Για να δούμε | 22/06/2011 08:47
    Όπως πολύ σωστά γράφετε το σημαντικό είναι οι πράξεις και τι θα επακολουθήσει - έχοντας όμως όλοι μας επίγνωση της κατάστασης, των δυσκολιών και των περιορισμών. Σε κάθε περίπτωση ο κύριος Βενιζέλος κατά τη χθεσινή παρουσία του έδωσε ελπίδες για το μέλλον ΄(λέγοντας ελπίδες δεν αναφέρομαι σε ψευδεσθήσεις ότι όλλα θα γίνουν όπως πριν, άλλα ότι θα υπάρξει ένα σχέδιο το οποίο θα ακολουθηθεί με σοβαρότητα και συνέπεια και κυρίως θα εξηγηθεί με απλό και κατανοητό τρόπο στον ελληνικό λαό).
    Dimitris T.
    απάντηση6029