από metereologos.gr
Κυριακή 20 Μαΐου 2018
 
 

Να αυτοκτονήσουμε λοιπόν;

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 


Ποιος είπε ότι η πλατεία δεν βγάζει προτάσεις; Και προτάσεις υπάρχουν και ανοικτή επιστολή στον Πρωθυπουργό με ολοκληρωμένη «λύση» για τα οικονομικά μας εστάλη. Εντάξει, δεν την υπογράφουν όλοι, ένας εκ των καθηγητών που μίλησε στην ανοικτή συζήτηση για το χρέος και το μνημόνιο πήρε την πρωτοβουλία, ο κ. Γ. Βαρουφάκης.

Με δυο λόγια, αυτό που προτείνει είναι να κατέβει ο Πρωθυπουργός στην πλατεία με το ποδήλατό του και αφού βέβαια υποστεί- λέει- ένα αρχικό γιουχάισμα, θα μπορέσει να ανακοινώσει στους συγκεντρωμένους ότι ήρθε η ώρα να πάρουμε πίσω τη χαμένη μας αξιοπρέπεια: στο εξής δεν πρόκειται να πάρουμε ούτε ένα ευρώ δάνειο αν η Ευρώπη δεν λογικευτεί στις απαιτήσεις της.

Ο κ. Βαρουφάκης βέβαια είναι καθηγητής των Οικονομικών και κατανοεί ότι θα υπάρξει ένα πρόβλημα με την πληρωμή των μισθών στο Δημόσιο. Θα εξηγήσει λοιπόν ο Πρωθυπουργός στον κόσμο ότι έως ότου πειθαναγκαστεί η κυρία Μέρκελ, το Ελληνικό Δημόσιο θα ζει αυστηρά στα όρια των δυνατοτήτων τουαφού πρώτα μηδενίσει τις εξοπλιστικές δαπάνες και κόψει τους μισθούς των μελών της κυβέρνησης στα 1.000 ευρώ.

Με το τελευταίο βέβαια δεν θα διαφωνήσει κανείς- άντε και με λίγο υψηλότερους μισθούς, ας πούμε, στο επίπεδο ενός διευθυντή του Δημοσίου. Αφού κάνουμε τις πράξεις ωστόσο, το έλλειμμα που παραμένει και πρέπει να μηδενιστεί διαμιάς είναι λίγο πάνω από 6 δισεκατομμύρια ευρώ. Ναι, καλά το καταλάβατε, περίπου όσο και τα πρόσθετα μέτρα του κ. Παπακωνσταντίνου. Και θα κηρύξουμε στάση πληρωμών δηλαδή- γιατί χωρίς νέα δάνεια δεν θα εξοφλούμε το χρέος μας - και θα πάρουμε ακριβώς τα ίδια μέτρα λιτότητας.

Ακριβώς τα ίδια; Οχι βέβαια. Πολύ περισσότερα. Γιατί χωρίς πρόσβαση στις διεθνείς χρηματαγορές θα πρέπει να μηδενίσουμε και το άλλο έλλειμμα - αυτό που προκύπτει από τις εισαγωγές-, που είναι της τάξεως των 22 δισεκατομμυρίων ευρώ. Στο εξής οι εισαγωγές θα πρέπει να μειωθούν στο επίπεδο των εξαγωγών μας. Με δύο κατ΄ αρχήν συνέπειες. Πρώτον, θα πρέπει να μπει δελτίο στις εισαγωγές γιατί π.χ. χωρίς πετρέλαιο η οικονομία δεν κινείται και δεύτερον, θα προκληθεί μια πρωτοφανής ύφεση καθώς από τις εισαγωγές ζει ένα πολύ μεγάλο μέρος των Ελλήνων. Πρόσθετη ύφεση που σημαίνει βέβαια λιγότερα φορολογικά έσοδα, άρα ακόμη μεγαλύτερη λιτότητα για το Δημόσιο.

Δυστυχώς ακολουθούν κι άλλα. Γιατί βέβαια η στάση πληρωμών θα πλήξει και τις τράπεζες- για την ακρίβεια, θα τις χρεοκοπήσει καθώς εξασφαλίζουν πόρους από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα μόνο με ενέχυρο τα ομόλογα. Πάγωμα των καταθέσεων λοιπόν και από εκεί και πέρα γαία πυρί μιχθήτω. Γιατί δεν υπάρχει προηγούμενο τέτοιας οικονομικής αποδιάρθρωσης χωρίς κοινωνικές εκρήξεις και εν τέλει πολιτικές εκτροπές.

Ο κ. Βαρουφάκης ασφαλώς δεν είναι τρελός να επιθυμεί κάτι τέτοιο. Υπολογίζει απλώς ότι την Ευρώπη δεν τη συμφέρει αυτή τη στιγμή η χρεοκοπία της Ελλάδας και έτσι τελικά θα υποκύψει στον ελληνικό εκβιασμό αποδεχόμενη το περίφημο ευρωομόλογο. Δεν γνωρίζει κανείς τι θα κάνει σε μια τέτοια περίπτωση η κυρία Μέρκελ. Μοιάζει ωστόσο πολύ πιθανότερο πως αντιμέτωπη με μια τέτοια στάση θα προτιμούσε να πει στους ψηφοφόρους της ότι η Γερμανία αναλαμβάνει το κόστος και διώχνει την Ελλάδα από το ευρώ, παρά να εμφανιστεί ότι υποκύπτει.

Δεν είναι μυστικό άλλωστε ότι πολλοί στην Ευρώπη σήμερα επιθυμούν μια τέτοια λύση. Η πρόταση της αναστολής πληρωμών θα ήταν βούτυρο στο ψωμί τους. Είναι σαν να τους απειλούμε με την αυτοκτονία μας, επισήμανε χαρακτηριστικά ένας άλλος οικονομολόγος, ο κ. Α. Δοξιάδης.

Σε ένα έχει δίκιο ο κ. Βαρουφάκης: ότι αυτό το κακό σενάριο μπορεί να συμβεί έτσι κι αλλιώς. Δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε. Για να μην πούμε ότι στιγμές στιγμές μοιάζει να μην το επιθυμούμε!

kapsis@dolnet.gr


ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (89)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Αξιότιμε κύριε Καψή | 15/06/2011 15:16
    Αξιότιμε κύριε Καψή, Θα μπορούσα να ταυτιστώ μαζί σας, ΑΛΛΑ δυστυχώς σας διαφεύγει μία πολύ σημαντική λεπτομέρεια, την οποία ο πατριωτικός σας στόμφος δεν σας επιτρέπει να δείτε κατάματα στη λύση που προσφέρει ο κύριος Βαρουφάκης μαζί με τον Stuart Holland... Ερμηνεύοντας λοιπόν τον κύριο Βαρουφάκη, φρονώ ότι δεν αποζητά διόλου μία λύση επί του ελληνικού ζητήματος, αλλά αντιθέτως... Ο κ. Καθηγητής, εκλιπαρεί για μία Παν-Ευρωπαϊκή λύση, επί του Πορτογαλικού, του Ιρλανδικού, του Ισπανικού, του Ιταλικού, Ελληνικού και του Βελγικού ζητήματος ... μαζί και ταυτόχρονα.... από τον ίδιο φορέα και εντός κοινού πλαισίου... Δεν τον συνεπαίρνει κανενός είδους εθνική έξαρση, αλλά πλαισιώνει την ανάλυσή του σύμφωνα με τη συνθήκη του Μαάστριχ και βεβαίως, εντός των κανόνων της Ευρωζώνης. Το ευρωομόλογο δεν είναι η λύση που προσφέρει, αλλά το απότοκο της λύσης. Η λύση αφορά την Ενωμένη Ευρώπη, την οποία μοιάζει πως έχετε ξεχάσει, αφού κοιτάτε με επιμονή τις επιπτώσεις που θα έχει μια στάση πληρωμών στη χώρα μας. Βεβαίως και η αθέτηση πληρωμών (default) θα είναι καταστροφική για την ελλαδίτσα μας, αλλά δεν αφορά την "Εναλλακτική Πρόταση" του κυρίου Βαροφάκη. Αυτοκτονία και γενοκτονία των μελλοντικών γενεών, αποτελεί η σύναψη του 2ου μνημονίου... όχι η αλλυλεγγύη μεταξύ των χωρών του Ευρώ. Σας παρακαλώ πολύ, να επανεξετάσετε την πρόταση που με τόσο στόμφο ακυρώνετε ως καταστροφική... Με εκτίμηση, Πέγκυ
    Πέγκυ
    απάντηση101
     
     
    Να αυτοκτονήσουμε λοιπόν; | 15/06/2011 11:18
    Αγαπητέ κ Καψή φτάνει πιά η αγωνία μας για τους μεταπράτες και τους αεριτζήδες (άκου ζούνε πολλοί από τις εισαγωγές) και ας προσέξουμε λίγο και τους ανθρώπους του μόχθου που πραγματικά παράγουν και φυσικά η μηνιαία αμοιβή τους δεν ξεπερνά τα 1000 Ε
    Μ.Ρ.
    απάντηση53
     
     
    και μπασμ και μπουμ | 14/06/2011 19:12
    να αυτοκτονήσετε, να αυτοκτονήσετε, ότι θέλετε!
    Μένγκελε
    απάντηση74
     
     
    Α, και ξέχασα... | 14/06/2011 18:22
    @yannis Συνεχίζοντας τη σύγκριση με την Ισλανδία, ποιος θα τολμήσει να φορολογήσει την κίνηση κεφαλαίων, οι ίδιοι που τα κατέχουν και που "παίζουν" στον τζόγο των CDS, οι "Δυνατοί" της Ελλάδας, πολιτικοί, τραπεζίτες, "επιχειρηματίες" και λοιποί; Ποιος κόβει μόνος του το χέρι του, όταν μάλιστα το έχει στο μέλι; Ποιος θα αφήσει τις τράπεζες να πτωχεύσουν και θα τις εθνικοποιήσει; Η "περήφανη" πολιτική μας τάξη; Έχετε όρεξη για πλάκα; Κι εγώ ο χαζός βγαίνω με το φανάρι μου κι αναζητάω ανθρώπους - υπάρχει κανείς έντιμος και περήφανος και ικανός να βγει μπροστά στον τομέα που γνωρίζει; Και μην μου απαντήσετε κάτι σαν "ο Μίκης", γιατί θα πάω Ντίσνεϊλαντ να βρω τον Γκούφη...
    Χαζός
    απάντηση51
     
     
    Το μόνο που με τρομάζει... | 14/06/2011 18:03
    @yannis Συμφωνώ απολύτως με όσα υπονοεί το προηγούμενο σχόλιο, είναι νομίζω ο σωστός δρόμος για την ανάκαμψη μιας ανεξάρτητης παραγωγικής οικονομίας. Όσον αφορά την ελληνική περίπτωση όμως, με τρομάζει αφάνταστα: Α) Η διάλυση της παραγωγικής μας βάσης - όχι επειδή "είμαστε τεμπέληδες/βολεψάκηδες/λαμόγια", αλλά επειδή πριμοδοτήθηκαν ανελέητα τα πρότυπα του τεμπέλη/βολεψάκια/λαμόγιου από τους ιθύνοντές μας - που κάνει εξαιρετικά δύσκολη την ανάκαμψή της. Αλλά επειδή αυτό πέφτει στους ώμους ημών των μουζίκων που ξέρουμε να δουλεύουμε, πες ότι θα τα καταφέρουμε, ματώνοντας για ακόμη μία φορά. Β) Προϋποθέτει επώδυνη επιστροφή στο εθνικό νόμισμα. Και εντάξει, πες ότι θα το αντέξουμε - εδώ συζητάμε σοβαρά να αντέξουμε το "μεσοπρόθεσμο" και το μνημόνιο β', γ' κ.ο.κ. Ποιος όμως θα εκδίδει το νόμισμα και ποιος θα ελέγχει τη ρευστότητά του; Οι συνεταίροι και συνένοχοι των δανειστών μας μεγαλοτραπεζίτες της ΤτΕ, που έβγαλαν και συνεχίζουν να βγάζουν χρήματα από την εξαθλίωσή μας; Κάποιοι από τους εκπληκτικούς πολιτικούς ή τους επίσημους οικονομολόγους μας, που έναντι δύο όνων είναι ανίκανοι να διαμοιράσουν το άχυρο; (θυμάται κανείς τον καθηγητή κ. Αλογοσκούφη;) Μπρρρ... Αυτοί σε ένα μήνα θα έχουν μετατρέψει τη δραχμή σε κατοχικό παλιόχαρτο. Άρα αναζητείται έντιμη ηγεσία σε όλα τα επίπεδα - και αυτό, παρ' όλο τον σεβασμό, δεν περιλαμβάνει ούτε την άρχουσα τάξη των "ευγενών" μας (μέλος της λ.χ. ο γράφων κ. Καψής) ούτε πρεζάκια του χαζοκουτιού όπως ο κ. Βαρουφάκης. Οπότε; Ειλικρινά δεν ξέρω την απάντηση, αν και υπάρχουν πολλοί ικανοί και έντιμοι άνθρωποι που πιθανώς να ξέρουν αλλά είναι "στην απ' έξω" (ε, δεν προσκύνησαν όλοι σε αυτόν τον τόπο, ούτε όλοι τα έφαγαν μαζί τους). Κακομοίρα Ελλαδίτσα, πώς σε καταντήσαν να τρέχεις σαν αποκεφαλισμένο κοτόπουλο...
    Χαζός
    απάντηση33
     
     
    Αν πρόκειται να αναγεννηθεί η Ελλάδα...... | 14/06/2011 17:40
    Κύριε Καψή, για την επιβίωση και για την συνέχεια της Ελλάδας έχουν δώσει τη ζωή τους χιλιάδες Έλληνες. Πολλοί δε απο αυτούς ακόμα και για λόγους εθνικής αξιοπρέπειας, όταν όλα είχαν χαθεί. Γιατί λοιπόν είναι παράλογο να χάσουμε τη βολή μας, εμείς, η γενια που δημιούργησε το πρόβλημα (είμαι 50 ετών), προκειμένου να ζήσουν ανθρώπινα τα παιδιά μας? Ναι, να χάσουμε τα αυτοκίνητά μας, τα κινητά μας, τις διακοπές μας, τις μπριζόλες μας και να ζήσουμε για όσα χρόνια μας μένουν με 300 ευρώ το μήνα ή και λιγότερα. Δεν είναι προφανές ότι κάποιοι πρέπει να θυσιασθούν για να δώσουν ελπίδες στους επόμενους. Εγω είμαι ένας απο αυτούς που έχουν και αυτοκίνητα και παιδιά σε ιδιωτικά σχολεία και ζούσα μια άνετη ζωή. Είμαι συνειδητά πρόθυμος να τα στερηθώ όλα, αρκεί να μπορέσω να δώσω μια ελπίδα στα παιδιά μου ότι θα βρούν μία πατρίδα που θα τους αγκαλιάσει, θα τους επιτρέψει να δημιουργήσουν, μία κοινωνία που θα φροντίζει τα αδύνατα μέλη της, θα μορφώνει και θα παιδεύει τα παιδιά της και θα έχει τα μέσα να περιθάλπτει και θεραπέυει τους ασθενείς. Κύριε Καψή εγώ δεν φοβάμαι να φτωχύνω, οπότε μη προσπαθείτε γιατι δεν με τρομάζετε.
    Χάρης
    απάντηση62
     
     
    ALLH APOPSI | 14/06/2011 11:14
    ΟΧΙ ΜΕ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ, ΑΛΛΑ ΑΦΟΥ ΑΦΗΣΕ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΝΑ ΧΡΕΩΚΟΠΗΣΟΥΝ Η Ισλανδία γελά, η Ιρλανδία κλαίει.... Θεαματική είναι η ανάκαμψη της ισλανδικής οικονομίας μετά την επιβλητική αντίσταση του λαού της, ο οποίος με δημοψήφισμα συνέτριψε την ψοφοδεή πολιτική της σοσιαλδημοκρατικής κυβέρνησης που είχε υποκύψει στους ξένους δανειστές και την εξανάγκασε να μην πληρώσει στους ξένους καταθέτες τις.... Η Ισλανδία, η οποία δεν ανήκει στην ευρωζώνη, αντιμετώπισε τη χρεοκοπία της χώρας με μια συνολική πολιτική. Πρώτον, υποτίμησε το εθνικό νόμισμα, την ισλανδική κορώνα, και επέβαλε ελέγχους και περιορισμούς στην κίνηση κεφαλαίων. Αρχικά η κορώνα υποτιμήθηκε έναντι του δολαρίου κατά 50%, αλλά ήδη η υποτίμηση έχει περιοριστεί στο 30% και συρρικνώνεται. Η χαμηλότερη ισοτιμία της κορώνας οδηγεί αμέσως στην αύξηση των εξαγωγών και στη μείωση των εισαγωγών, αντικαθιστώντας ένα τμήμα τους με τοπικά προϊόντα, με αποτέλεσμα το εμπορικό ισοζύγιο της Ισλανδίας να παρουσιάζει ήδη πλεόνασμα από ελλειμματικό που ήταν. Το ΑΕΠ της χώρας αυξήθηκε κατά 1,2% το τρίτο τρίμηνο του 2010. Ο πληθωρισμός, ο οποίος είχε εκτιναχθεί στο 18,6%, έπεσε ήδη κοντά στο 2,5%, που είναι ο στόχος της ισλανδικής κεντρικής τράπεζας. Το έλλειμμα του προϋπολογισμού θα είναι 6,3% φέτος, και ταχύτατα, ίσως και μέσα στο 2011, θα οδηγηθεί σε πλεόνασμα. Το δημόσιο χρέος, το οποίο έχει εκτιναχθεί στο 115% του ΑΕΠ, θα μειωθεί σταδιακά στο 80% του ΑΕΠ μέχρι το 2015. Το δεύτερο μέτρο που πήραν οι Ισλανδοί ήταν ότι άφησαν τις ιδιωτικές τράπεζες να χρεοκοπήσουν. Κατόπιν τις εθνικοποίησαν, αλλά υπό τους εξής όρους: Πρώτον, οι εθνικοποιημένες τράπεζες αναγνώρισαν όλες τις καταθέσεις των Ισλανδών πολιτών ώστε κανένας Ισλανδός να μη χάσει ούτε μία κορώνα από τις καταθέσεις του. Δεύτερον, τα δάνεια που είχαν πάρει οι Ισλανδοί μεταφέρθηκαν στις εθνικοποιημένες τράπεζες, αλλά επειδή το νόμισμα είχε υποτιμηθεί, μειώθηκε και το ονομαστικό ύψος των δανείων.
    yannis
    απάντηση126
     
     
    @ petros lenas | 14/06/2011 10:45
    Λυπάμαι αλλά δεν μπόρεσα να σας διαβάσω. Γράφτε μ' έλληνικούς χαρακτήρες.
    Κουράστηκα
    απάντηση92
     
     
    poios exei dikaio? duskolo va peis, eu0avasia n 0avatos sto meterizi? | 14/06/2011 06:48
    Twra pou mas stnsav stov toixo eivai arga gia to xwro tou Zalogkou. O foukaras o Giwrgakns ema0e oti mas pav gia eu0avasia n alliws elegxomevn xreokopia klp. Ti va kavei loipov, afou autoi apofasnsv eu0avasia o Giwrgakns prospa0nse o kanmevos va mas efarmosouv eva programma eu0avasias texvologika aveptugmevo kai me yuxologikn upostnri3n pou tnv avelabe o idios. Apo tn mia meria dialegei tous giatrous tns eu0avasias kai tis me0odous kai apo tnv alln mas divei kouragio oti telos pavtwv dev mporouv olous va mas skotwsouv kati 0a meivei gia va 3avarxisoume tnv istoria mas, toulaxistov ta mikra paidia. Av loipov opws o Giwrgakns 3erei oti mas pav gia eu0avasia avapofeuktn tote kala kavei ti douleia tou va brei to kallitero epiteleio giatrwv, troika, gia va mnv povesoume polu. Kai kala kavei kai mas divei kouragio oti 0a ta kataferoume, n elpida pe0aivei teleutaia, mporei sto telos va mas lu'n0ouv opws blepoume prosfata. Omws av dev mas lupn0ouv o ermos o Giwrgakns 0a dei auta ppou 3erei va pragmatopoiouvtai, sxedov stnv kuriole3ia )paroln tn metaforikn evvoia twv oswv avaferw), o avergos sto telos 0a pe0avei apo tnv peiva afou 0a exei skotwsei kai merikous gia va apofugei to moiraio oso mporei. Erxovtai twra oi alloi sav tov Mikn pou leve, bre Ellnves dev blepete oti sas desav sto krebbati kai arxisav tnv diadikasia eu0avasias me ta mvnmovia-farmaka pou eisagouv stov orgavismo sas kai 0a sas pe0avouv xwris va katalaete kai polla pragmata (toulaxistov oloi oi 3evoi eivai avti0etoi me tnv nlektrikn karekla giati opws leve av tnv douv kai alloi uperxrewmwvoi 0a epavastatnsouv kai 0a katareusei to sustnma tns eu0avasias kai n n0ikn tns Eurwpaikns Evwsns, giauto kai dev milav gia kouremata kai ta suvafn. Kai erxovtai merikoi sav tov Mikn pou leve bre paidia snkw0eite apo ta krebbatia, 0a sas kavouv eu0avasia. Kai ti va kavoume re Mikn, va pe0avoume me povous abastaxtous n va dextoume tnv eu0avasia tns troikas? Kai o Mins leei kiautos o ermos kallitera mias wras eleu0ern zwn.
    petros lenas
    απάντηση012
     
     
    Αυτοκτονια ή Εκτελεση | 13/06/2011 23:35
    ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΑΥΤΟΚΤΟΝΗΣΟΥΜΕ. ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΚΤΕΛΕΣΕΙ ΗΔΗ, ΕΠΕΙΔΗ ΔΙΑΠΡΑΞΑΜΕ ΟΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΠΤΑ ΘΑΝΑΣΙΜΑ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ. ΑΠΟΜΕΝΕΙ Η ΧΑΡΙΣΤΙΚΗ ΒΟΛΗ. ΟΜΩΣ ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΝΑ ΑΥΤΟΚΤΟΝΗΣΟΥΜΕ ΕΦΟΣΟΝ ΤΟ ΠΡΟΤΙΜΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΑΣ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ
    Νικος Καραμ.
    απάντηση41
     
     
    γιατί | 13/06/2011 23:13
    κόβεις τα CDS και δεν βλέπω το λόγο....όταν κάποιος λέει κάτι και κάποιοι κερδίζουν.....πρέπει να το ξέρουμε...μόνο μέσα στην Ευρώπη έχουμε κάποιο μέλλον ......εκτός θα μας φάει ο λύκος και θα είναι γκρίζος .....αυτά βέβαια δεν τα αντιλαμβάνονται οι αγανακτισμένοι...εγώ αγανακτώ με την κοινωνία μας και τις επιλογές της εδώ και χρόνια....αλλά τι να κάνω την ανέχομαι ....Ψωμιάδη,Παπαγεωργόπουλο κ.τ.λ
    Σάκης
    απάντηση72
     
     
    άποψη και εμμονή | 13/06/2011 22:23
    Ναι να αυτοκτονήσουμε.....αλλά και η Γερμανία θα κρυώσει.....όσο για τον Γαρουφάκη το να έχεις ως οικονομολόγος μια άποψη είναι λογικό ,άλλα το να έχεις αναλάβει .... να την περάσεις στην Ελληνική κοινωνία μέσο των ΜΜΕ....για μένα είναι περίεργο ....
    Σάκης
    απάντηση106
     
     
    Άσχετο | 13/06/2011 22:17
    Του ωλλ μάι φέλλοου σίτιζενς ράιτινγκ γκρήκ γουίθ λάτιν κάρακτερς: ιτ ις ας σιμπλ ας ε Alt Shift κύστροουκ του τερν γιωρ κύμπωρντ ιν γκρηκ, σο γουί κεν ωλλ ρηντ γιωρ κόμμεντς. Θενκ Γιου. Ελληνιστί: Αγαπητοί συμπολίτες, παρακαλώ, είναι πολύ απλό -πλήκτρο Alt Shift σε περιβάλλον Windows- να γράψετε στα ελληνικά (πεζά - τα κεφαλαία στο Διαδίκτυο τα χρησιμοποιούμε ΓΙΑ ΝΑ ΦΩΝΑΞΟΥΜΕ). Εκτός από κουραστικό στην ανάγνωση πέραν των 140 χαρακτήρων ενός tweet (ζαλίστηκα να καταλάβω κατά τ' άλλα σοβαρές, πλην όμως μακροσκελείς, απόψεις γραμμένες στα φραγκολεβαντίνικα), είναι και αστείο. Ευχαριστώ, συνεχίστε τώρα να τρώγεστε όσο σας κλέβουν (ξανά).
    Χαζός
    απάντηση220
     
     
    Όλοι το ξέρουμε, αλλά κανείς δεν μιλάει.. | 13/06/2011 16:52
    Έχουν ήδη γραφτεί πολλές και καλές απόψεις με αφορμή το άρθρο του κ. Καψή. Συμφωνώ ιδιαίτερα με το σχόλιο του κ. Καλφέλη. Για μένα η κρίση της Ελλάδας είναι πολιτισμική (αυτό που στα αγγλικά λέμε cultural κ χωρίς να είμαι απόλυτα βέβαιη ότι οι όροι ταυτίζονται) κατά κύριο λόγο και κατά μικρότερο λόγο, αλλά προφανώς σημαντικό ως "εξιλαστήριο", οικονομική. Μένει να απαντηθεί το ερώτημα, γιατί "ξαφνικά" σταμάτησε η άνευ όρων δανειοδότηση της Ελλάδας (το Ελλήνικό κράτος ζει αποκλειστικά με ευρωπαϊκά κλπ δάνεια από σύστασής του, δηλ. 1821 ), αν έχει σχέση με τη ολική αποσταθεροποίηση της μέσης ανατολής ή αν όντως υπάρχει υπολογίσιμος ορυκτός πλούτος. Ε, άλλο να "σερβίρεις" πετρέλαιο και άλλο μουσακά το καλοκαίρι...
    Γεωργία Ρήγα
    απάντηση74
     
     
     
    ΤΡΑΙΝΟΣΕ --> ΤΡΕΛΛΟΣΕ | 13/06/2011 15:37
    @ ΔΙΟΝΥΣΗΣ Π: Με τι στοιχεία μιλάς αγαπητέ μου; Μήπως αερολογείς; Ναι, πήγα στην ιστοσελίδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και από το ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΧΡΗΣΗΣ 2010 vr.1.pdf της εταιρείας προκύπτει ότι για το 2010 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε έσοδα 102,7 εκ. ευρώ και έξοδα 292 εκ. ευρώ. Άρα το έλλειμα της εταιρείας για το 2010 ήταν 189.3 εκ. ευρώ, ή 203%!!!! Αυτό είναι ληστεία και έγκλημα κατά του έλληνα φορολογύμενου. Δεν λέω ότι φταίει ο διευθύνων σύμβουλος και μάλλον ο άνθρωπος κοντέυει να λαλήσει από ότι περνάει, αλλά αν δεν γίνει άμεσα κερδοφόρα η εταιρεία δεν υπάρχει λόγος ύπαρξης της. Εμένα δε μου χρειάζεται. Όπως δεν χρειάζονται όποιες ΔΕΚΟ είναι σε παρόμοια κατάσταση και αφαιρούν το υστέρημα του λαού μας από παραγωγικές επενδυσεις που βελτιώνουν το επίπεδο της ζωής μας.
    Λαθρεπιβάτης
    απάντηση231
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Αν παίρναμε τον εαυτό μας λιγότερο στα σοβαρά | 13/06/2011 14:55
    Θα του επιτρέπαμε και λίγο αυτοκριτική. Εύστοχα κ. Καψή κονιορτοποιήσατε τον συλλογισμό του κ. Βαρουφάκη (τον οποίο ο άνθρωπος έχει κάθε δικαίωμα να εκφράσει και να αναπτύξει όπου βρεί και όπου σταθεί). Συμμερίζομαι απολύτως τα αυτονόητα του σχολίου σας. Θλίβομαι όμως που διαβάζω διάφορα σχόλια που γυροφέρνουν την ταμπακέρα δίχως όμως να τη σχολίαζουν.
    ΣΒ
    απάντηση128
     
     
    Οι εναλλακτικές λύσεις ενοχλούν; | 13/06/2011 14:53
    Ενα ανεπαρκές δημοσιογραφικό προσωπικό πέρασε χρόνια κριτικάροντας ένα ανεπαρκές πολιτικό προσωπικό. Εμείς τους διαβάζαμε και κάπως έτσι πίστεψαν οι δημοσιογράφοι ότι είναι επαρκείς. Θέωρησαν εαυτούς παντογνώστες και πλέον λοιδωρούν οποιονδήποτε εκφράσει μία διαφορετική αποψη από αυτήν του Παπακωνσταντινου. Ο Βαρουφάκης είναι εκ των ειδικών, συμμετέχει σε μία μικρή ομάδα οικονομολόγων η οποία έχει διατυπώσει καθαρά και ευθαρσώς συγκεκριμένες (υλοποιήσιμες ή όχι δεν ξέρω αλλά ούτως ή άλλως ούτε ο κος Καψής ξέρει) προτάσεις , τις έχει επιδώσει στον πρωθυπουργό και τέλος πάντων προσπαθεί από την πλευρά του να συμμετάσχει σε μία λύση η οποία δεν θα περιέχει ανελέητη φτώχεια για τον πολύ κόσμο (κι όχι για τον κο Καψή φυσικά). Που να καταλάβουν οι πεφωτισμένοι αναλυτές μας! Για αυτούς η εναλλακτική πρόταση σημαίνει ανατροπη και η διαμαρτυρία εκτροπή. Οφείλετε όλοι οι δημοσιογράφοι να σκύψετε πανω από εναλλακτικές προτάσεις και να δείτε πως μπορείτε να βοηθήσετε τον κόσμο που σας διάβαζε τόσα χρόνια (και δεν θα σας ξαναδιαβάσει πλέον) κι όχι να τον τρομοκρατείτε σαν κακόηχες καλοθρεμμένες καρακάξες.
    Δημήτρης Κ
    απάντηση228
     
     
    Μπαταχτζηδες με BMW | 13/06/2011 13:08
    Έχοντας , από περιέργεια και μόνο, περάσει 2 φορές , από την ΠΛΑΤΕΙΑ , θα πρέπει να συμφωνήσω με τα περισσότερα από αυτά που γράφετε. Στην περίφημη πλέον Πλατεία ,υπάρχει διάχυτη η λογική του «Μπαταχτσή». Η λογική του με δάνεισες , εγώ τώρα δεν στα δίνω , τι θα μου κάνεις? Μια λογική που υπάρχει σε πολλούς από τους «Αγανακτισμένους». Σχεδόν κανείς εκεί δεν μιλάει με τη λογική του ότι πήραμε τα δάνεια και πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να τα επιστρέψουμε. Όλοι σχεδόν μιλούν με τη λογική ότι έγινε , έγινε τώρα θα δούμε , τώρα πρέπει να βρούμε έναν τρόπο ν αμην επιστρέψουμε τα δανεικά . Η κλασσική λογική του Μπαταχτζή . Η λογική όμως αυτή δεν έχει μέλλον . Γιατί Gucci, BMW και Μπαταχτζής μόνον στην Ελλάδα υπάρχει. Στο παγκόσμιο στερέωμα δεν γίνετε αποδεκτό. Απορώ λοιπόν , έχει πεί κάποιος από αυτούς ότι μια επιλογή «Δεν πληρώνω» έχει μεγάλες πιθανότητες να μεταβάλει την Ελλάδα σε Αλβανία του Ραμιζ Αλια ? Είναι άλλο να λες ότι μαζί με τους δανειστές σου θα βρείς ένα άλλο πρόγραμμα για να τους αποπληρώσεις και είναι άλλο το «Δεν Δανειστήκαμε, Δεν Χρωστάμε , Δεν Πληρώνουμε».
    ale.
    απάντηση2916
     
     
    Αλήθεια και μόνο αλήθεια | 13/06/2011 12:38
    Κε Καψή συγχαρητήρια για το κείμενο σας που τοποθετεί τα πράγματα όπως πραγματικά είναι. Οπως φαίνεται και από τα σχόλια,όλοι πρέπει να καταλάβουν ότι ως χώρα δεν είμαστε τίποτε και κανείς δεν υπολογίζει αν είμαστε στο ευρώ ή όχι ή αν ακόμη είμαστε στην ΕΕ ή όχι. Στηριζόμενοι σε μπλόφες και υπολογισμούς ότι οι Ευρωπαίοι θα ενδώσουν στον εκβιασμό μας και δεν θα μας αφήσουν να πτωχεύσουμε αλλά θα μας επιτρέψουν να φάμε τα δανεικά τους δυστυχώς δεν μπορούν να παρθούν αποφάσεις.Η Ελλάδα στο επόμενο διάστημα μέχρι το τέλος του 2013, χωρίς να υπολογίζονται οι λήξεις εντόκων, έχει να εξοφλήσει ομόλογα 58 δις ευρώ πλέον τους τόκους που αυτά αποφέρουν. Και τα ομόλογα αυτά εκτός από τους κακούς μας δανειστές του εξωτερικού, κατέχουν και ελληνικές τράπεζες και ασφαλιστικά ταμεία αλλά και μικροεπενδυτές έλληνες που παρασύρθηκαν από τα υψηλά επιτόκια για να επενδύσουν στην ανάπτυξη της χώρας τους. Δυστυχώς κανείς μέχρι σήμερα δεν έχει προτείνει οτιδήποτε για το πως θα πληρωθούν αυτά τα ομόλογα, ή αν δεν πληρωθούν πως θα πληρωθούν οι συντάξεις από τα χρεοκoπημένα ασφαλιστικά ταμεία και τι θα γίνει με τις καταθέσεις όταν οι περισσότερες τράπεζες όχι μόνο ρευστότητα δεν έχουν αλλά η δυσχερής τους θέση επιδεινώνεται από υπέρογκες επισφάλειες. Το μνημόνιο λοιπόν ένα ή δύο χρειάζεται αλλά είναι απαραίτητο και οι πολιτικοί να πάρουν γεναίες αποφάσεις, τόσο για τις δαπάνες που επωμίζεται ο προυπολογισμός για να τους συντηρεί πλουσιοπάροχα, όσο και γενικότερα για τις συντάξεις που είναι αδιανόητο με τις σημερινές συνθήκες να ξεπερνούν τις 2500 ευρώ. Αλλά και για το γενικότερο ασφαλιστικό πρόβλημα δεν μπορεί να εξακολουθούν να υπάρχουν ξεχωριστά και ειδικά ταμεία, αλλά όλοι οι μισθωτοί θα πρέπει να σφαλίζονται στο ΙΚΑ και όλοι οι ελέυθεροι επαγγελματίες στον ΟΑΕΕ.Τέλος είναι ανεξήγητο γιατί οι κυβερνώντες δεν νομοθετούν για την κατάργηση του απορρήτου των τραπεζικών λογαριασμών, έτσι ώστε να επιταχυνθούν οι διασταυρώσεις με τα δηλωθέντα εισοδήματα και να βρεθούν οι φοροφυγάδες.
    mexriedw.blogspot.com
    απάντηση1613