από metereologos.gr
Τετάρτη 23 Μαΐου 2018
 
 

Η ελληνική γη και το χρέος

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 



Πολύς λόγος γίνεται τον τελευταίο καιρό για αξιοποίηση, παραχώρηση ή εκποίηση ελληνικής γης µε σκοπό την απόσβεση µέρους του αβυσσαλέου χρέους που απειλεί να µετατρέψει σε διαρκή εφιάλτη το παρόν και το µέλλον αυτής της ευλογηµένης χώρας. Γιατί η χώρα µας είναι ευλογηµένη: από τον ήλιο που τη θωπεύει τριακόσιες ηµέρες τον χρόνο, από τη θάλασσα που την περιζώνει µε το δροσερό µετάξι της από παντού· και τα βουνά της «αετόµορφα» και οι κάµποι της καρπεροί, κατάφυτοι από ελιές και αµπελώνες.

Σ’ αυτό το αιθέριο φως, που διώχνει τον φόβο και κατατροπώνει τα δαιµόνια, οφείλει ο Ελληνας την αντοχή και την επιβίωσή του από τόσες ιστορικές κακοτυχίες, πολέµους, κατοχές, διώξεις. Σκεφθείτε µόνο µια χώρα σαν την Ιρλανδία σε κατάσταση χρεοκοπίας. Κρύο, βροχή, οµίχλη, σκοτεινιά, όλα γκρίζα. Πώς ν’ αντέξεις; πώς ν’ ανασάνεις; Ο Ελληνας ανοίγει το παράθυρό του κάθε πρωί και ο πάµφωτος ουρανός διαλύει τους εφιάλτες της νύχτας, διαψεύδει όλους τους χρησµούς της επικείµενης καταστροφής. Η οµορφιά της χώρας µας είναι ιαµατική, εξαγνιστική· δεν αρκεί βέβαια για να εξαγοράσουµε το χρέος, αλλά τουλάχιστον µας προφυλάσσει από την απελπισία.

Είναι όµως µόνο όµορφη η χώρα µας; Το φυσικό κάλλος της δεν θα έφτανε να την κάνει µοναδική. Εκείνο που χαρίζει στη φυσική οµορφιά της µιαν υπερβατική και ηθική διάσταση είναι το παλίµψηστο του µύθου και της ιστορίας που κρύβει κάθε γωνιά της. Ο µορφωµένος άνθρωπος, όχι µόνο ο Ελληνας, αλλά ο πολίτης του κόσµου που ανήκει στον πλανήτη της νοόσφαιρας, όταν βαδίζει πάνω στα χώµατα της Ελλάδας, αισθάνεται να τον διαπερνά το ρίγος της ιστορίας. Τα ορατά λείψανα του παρελθόντος αποκτούν φωνή, γίνονται «λαλέοντα». Λυρικοί και τραγικοί ποιητές, φιλόσοφοι και ιστορικοί έδωσαν φωνή σ’ αυτούς τους τόπους και καλλιτέχνες σµίλεψαν στο µάρµαρο «ήβης αγλαόν άνθος», ορίζοντας τον κανόνα του απόλυτου κάλλους εσαεί.

Αν το φυσικό κάλλος από µόνο του καθιστά δυσχερή τη διαχείριση της ελληνικής γης, το παλίµψηστο του µύθου και της ιστορίας µεταβάλλει ολόκληρη την επικράτεια σε άβατο. Ας µην υπερβάλλουµε ωστόσο. Με εναργή τη συνείδηση της ιερότητας του τόπου µας, οφείλουµε να δεχθούµε ότι η «αξιοποίηση» της δηµόσιας περιουσίας είναι επιτακτική υποχρέωση της πολιτείας, όχι µόνο για να αντιµετωπίσουµε το χρέος της χώρας αλλά και για να βελτιώσουµε τους όρους ζωής του πολίτη. Με ποιους όρους όµως πρέπει να προχωρήσουµε στην αξιοποίηση; ∆εν µιλάω φυσικά για την προστασία των αρχαιολογικών τόπων γιατί εκεί υπάρχει επαρκής µέριµνα. Αναφέροµαι σε κάθε είδους αναπτυξιακό πρόγραµµα που προβλέπει µεγάλες χωροταξικές παρεµβάσεις στη χώρα µας, είτε πρόκειται για λιµάνια, αεροδρόµια, τουριστικές εγκαταστάσεις είτε συγκροτήµατα κατοικιών. Ποιος θα προφυλάξει το απαράµιλλο ελληνικό τοπίο από την ύβρη των πιθανών αυθαιρεσιών;

Ενα καινούργιο αεροδρόµιο δηµιουργείται στο Καστέλλι Πεδιάδος σ’ ένατοπίο µεγάλης οµορφιάς, στον ίσκιο της οροσειράς της ∆ίκτης, των λασιθιώτικων βουνών.Εχει ληφθεί µέριµνα για τη µορφή του;Εχει µπει όρος να διενεργηθεί διεθνής αρχιτεκτονικόςδιαγωνισµός; Εχει προβλεφθεί επιτροπή αρχιτεκτόνων όπου θα συµµετέχουν και διακεκριµένοι Ελληνες για την επιλογή της καλύτερης µελέτης; Ενα αεροδρόµιο σχεδιασµένο από έναν µεγάλο αρχιτέκτονα θα προσέθετε στη χρηστικότητα και χρησιµότητα του έργουµιαν ανεκτίµητη υπεραξία, όπως γίνεται µε πολλά σύγχρονα αεροδρόµια (Μαδρίτης, Μπιλµπάο, Λυών, Βενετίας κ.ά.). Αλίµονο αν αφήσουµε στον επενδυτή την ανεξέλεγκτη επιλογή της µορφής, τωνυλικών κατασκευής ή ακόµη και της λειτουργικότητας του νέου αεροδροµίου.

Γίνεται λόγος για την αξιοποίηση της περιοχής του εργοταξίου της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου. Η γέφυρα είναι ένα από τα ωραιότερα έργα σύγχρονης αρχιτεκτονικής και η µορφή της – πέρα από τη λειτουργική και χρηστική σηµασία της – αποτελεί µιαν αυταξία. Είναι έργο τέχνης. Η σιλουέτα της εγγράφεται µε χάρη στο τοπίο φορτίζοντάς το µε ένταση και ρυθµό. Τι θα γίνει αν κάποιος υψώσει δίπλα ένα κτίριο που την προσβάλλει ή καλύπτει και διακόπτει τη θέα της; Η υπεραξία αυτού του αριστουργήµατος θα έχει αναιρεθεί. Χρειάζεται λοιπόν ιδιαίτερη προσοχή και έλεγχος ώστε όχι µόνο να προστατέψουµε το φυσικό και δοµηµένο περιβάλλον του τόπου µας αλλά να αποκτήσουµε και νέα αξιόλογα κτίρια που θα εναρµονίζονται µε αυτό και θα το πλουτίζουν.

Το Ελληνικό είναι µια άλλη περιοχή που πρόκειται να παραχωρηθεί για σηµαντική διάρκεια χρόνου προκειµένου να αξιοποιηθεί. Εδώ ελλοχεύουν ακόµη µεγαλύτεροι κίνδυνοι. Φανταστείτε τη µικρογραφία µιας ουτοπικής πόλης µε ουρανοξύστες σαν εκείνους που ξεφυτρώνουν στην έρηµο των Εµιράτων. Πολλοί από αυτούς τους ουρανοξύστες υπογράφονται από διάσηµους αρχιτέκτονες και είναι αξιοθαύµαστοι. Στην κλίµακα της Αττικής, ωστόσο, στον ίσκιο του Παρθενώνα, θα αποτελούσαν ύβρη. Αξίζει να δει κανείς µε πόσο σεβασµό για το περιβάλλον, για την κλίµακά του, για τη γειτνίαση µε τη θάλασσα, σχεδίασε ο επιφανής αρχιτέκτονας Renzo Piano τα δύο κτίρια της Βιβλιοθήκης και της Λυρικής Σκηνής που πρόκειται να ανεγερθούν στο Φαληρικό ∆έλτα, στον παλιό Ιππόδροµο, µε τη βοήθεια του Ιδρύµατος «Σταύρος Νιάρχος», που εδώ λειτούργησε όπως οι έλληνες ευεργέτες του 19ου αιώνα. Αυτό είναι ένα παράδειγµα σωστής παρέµβασης στον χώρο της Αττικής.

∆εν πρέπει ποτέ να λησµονούµε ότι η κρίση που διέρχεται ο τόπος θα περάσει κάποτε και ότι εµείς που δυστυχώς κληθήκαµε να τη διαχειριστούµε θα δώσουµε λόγο στις γενιές των Ελλήνων που θα ζουν σ’ αυτή τη χώρα πολλά χρόνια µετά από µας. Οφείλουµε να την προστατέψουµε από την ύβρη της κερδοσκοπίας και να τους την παραδώσουµε ακέραιη και ωραία όπως τη βρήκαµε, µε σεβασµό στην ιστορία της και στα πάθη του λαού της.

Η κυρία Μαρίνα Λαµπράκη-Πλάκα είναι καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης, διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης.



ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (15)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Να κι ένας άνθρωπος του πνεύματος... | 07/06/2011 02:57
    που αρθρώνει κοινωνικό λόγο! Όσο για τις αναφορές στην Πινακοθήκη, μάλλον όσοι τις κάνουν δε θα μπήκαν ποτέ στον κόπο να περάσουν από εκεί τα Σάββατα με τα παιδιά τους. Μόνο απέξω περνούν και κρίνουν - κι εδώ είναι φανερή η τραγική κατάσταση της παιδείας μας, που θέτει ως θέμα κάποιος άλλος σχολιαστής, και που δεν οφείλεται βεβαίως στους δασκάλους, αλλά σε πολιτικές επιλογές.
    Μπράβο σας!
    απάντηση20
     
     
    Μερικές σκέψεις | 06/06/2011 19:54
    Η κ Λαμπράκη τώρα που αποσύρεται πιθανόν να θέλει να εγκατασταθεί στο πατρικό της που είναι πολύ κοντά στο νέο αεροδρόμιο, ίσως ο διάδρομος να απαλοτριώνει και κάποιες ελιες πάντως το βέβαιον είναι ότι πρίν 2 χρόνια βρέθηκα στο Αρκαλοχώρι μέσα σε ένα σιδηροπωλείο για να πάρω κάτι ποντικοπαγίδες (ως γαμπρός να κάνουμε και μερικές καλές πράξεις) και όταν ο καταστηματάρχης ήρθε καθυστερημένος τον ρώτησα γιατί άργησε μου είπε με πολλή υπερηφάνεια ότι ήταν με την κα Λαμπράκη - Πλάκα η οποία είναι γέννημα θρέμα της περιοχής. Πάντως με τόσα βουνά γύρω - γύρω το πολεμικό αεροδρόμιο του Καστελίου όταν γίνει πολιτικό με τις 100 σημερινές προσγειω - απογειώσεις / ημερησίως αφενός θα αντιβουίζει όλη η πεδιάδα θα εξαφανισθούν έντομα - πουλιά και αφετέρου η μόλυνση από τα καυσαέρια θα εξαπλωθεί στους 2 νομούς Λασηθίου και Ηρακλείου (ΒΔ, ΒΑ άνεμοι) ξεχάστε τα τοπία, ξεχάστε και τα γεωργικά προϊόντα η πεδιάδα του Ηρακλείου δεν θα είναι ίδια. Δηλδ δεν έχει γίνει η παραμικρή νύξις για την καταστροφή του γεωργικού - κτηνοτροφικού κεφαλαίου ειμή μόνο του τοπίου. Για τα υπόλοιπα συμφωνώ με κάποιους σχολιαστές ότι ως (μακράς διάρκειας) διευθύντρια της πινακοθήκης το (οποιο) έργο της δεν φάνηκε. Με 6000 έργα στα υπόγεια η επέκταση ή κάποια νέα πινακοθήκη ήταν απαραίτητη προ πολλού, πιθανόν να μην ήταν δυνατόν άλλωστε πόσοι υπουργοί εμφανίζονται σε ποιοτικές καλιτεχνικές εκδηλώσεις?
    Andrew Chryss
    απάντηση54
     
     
    Ανεπανόρθωτα... | 06/06/2011 16:18
    Προσπερνώ τα γεμάτα χολή σχόλια για τις εκθέσεις της Λαμπράκη...σε άσχετο κείμενο όσοι βρήκαν να γράψουν για τις εκθέσεις τις Πινακοθήκης εκτίθενται... Το κείμενο είναι εξαιρετικό, να υπενθυμίσω μόνο πως, η πώληση νησιών και αρχαιολογικών χώρων είναι η μόνιμη επωδός πολλών "άσπονδων" εταίρων μας (βλ. Bild και άλλες φυλλάδες) και θέμα συζήτησης πολλών εφημερίδων και περιοδικών (σοβαρών και μη) στο εξωτερικό. Θεωρώ επίσης εξαιρετικά ενδιαφέρουσα την (ιστορική) συνέχεια που παρουσιάζει το θέμα των "εθνικών γαιών" από ιδρύσεως κράτους μέχρι τις μέρες μας, ειδικά σε περιόδους οικονομικής κρίσης. Το θέμα είναι πως για την πώληση εθνικών γαιών ΄΄τα δίνουν όλα'' η Ντόρα, Η Καθημερινή, ο ΣΚΑΙ και λοιποί και η Μαρίνα τους χαλάει την σούπα...
    ''Βονιφάτιος ο Μομφερατικός''
    απάντηση54
     
     
    εκθεσούλα.... | 06/06/2011 12:08
    "Γιατί η χώρα µας είναι ευλογηµένη: από τον ήλιο που τη θωπεύει τριακόσιες ηµέρες τον χρόνο, από τη θάλασσα που την περιζώνει µε το δροσερό µετάξι της από παντού· και τα βουνά της «αετόµορφα» και οι κάµποι της καρπεροί, κατάφυτοι από ελιές και αµπελώνες."..... Δεν ειναι γλαφυρός ποιητής του 1911, είναι η διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης του 2011 !!! Προφανώς η κα Λαμπράκη Πλάκα ή δεν έχει την ελάχιστη γνώση αρχιτεκτονικήςή μας κάνει πλάκα. Το κείμενό της δεν στέκει ούτε σαν έκθεση μαθητού της δεκαετίας του '60. Δεν είναι τυχαία η κατάσταση στην οποία έχει οδηγήσει την Πινακοθήκη σαν κτίριο και σαν εικόνα χώρου, ούτε η απόλυτη κακογουστιά των εκθεσιακών και άλλων διαμορφώσεων στο εσωτερικό. Δεν ξέρει.... Επιτρεπτό.... Αλλά, δεν ρωτάει τουλάχιστον?
    Ροβέρτος Κωνσταντίνου
    απάντηση84
     
     
    ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ Η ΧΩΡΑ ΜΑΣ | 06/06/2011 11:41
    αλλά και τα βουνα τα καιμε, και τη θάλασσα τη βρωμίζουμε και τις παραλίες περιφράσουμε και τον ορυκτό πλούτο ξεπουλάμε για πενταροδεκάρες, και ανίκανοι είμαστε να τη διαχειριστούμε σωστά.
    nicholas
    απάντηση70
     
     
    Σχόλιο 2ον | 06/06/2011 00:26
    Η Αθήνα χρειάζεται αέρα να αναπνεύσει, να κατεδαφίσει κτήρια. Που θα στεγαστούν όμως οι κάτοικοι των κτηρίων αυτών; Ψηλότερα κτήρια θα στεγάσουν περισσότερους αφήνοντας περισσότερο χώρο για πράσινο. Ναι, στην ύπαρξη ενός χώρου, του ιστορικού κέντρου, που να τονίζει την κορμοστασιά της Ακρόπολης και ναι ακόμα και στην αντικατάσταση πολυκατοικιών με 5όρωφα νεοκλασικά, δίνοντας και στην πόλη ένα πρόσωπο επιτέλους. Πέρα από αυτό όμως, η Αθήνα είναι μια πόλη που ζει στο σήμερα και πρέπει να σέβεται και τις ανάγκες των σημερινών της κατοίκων. Το σκεπτικό της κ Λαμπράκη κι ο εγκλωβισμός στους 10 ορόφους είδαμε τι μας έφερε. Ο Αθηναίος όπως κι όλοι οι Έλληνες, νοσεί από έλλειψη προτύπων, ωραίων κτιρίων. Το κτίσιμο υπόγειων landmarks δεν βοηθά. Το γεμάτο με όμορφα κτίρια και landmarks Παρίσι μπορεί να το κάνει, όχι όμως κι η Αθήνα.
    Φώτης (Ιστορικός Τέχνης
    απάντηση82
     
     
    δεν μας τα λετε ολα | 06/06/2011 00:26
    Για πεστε μας κ. Λαμπρακη απο ποτε ειστε διευθυντρια της εθνικης πινακοθηκης, σε ποια ηλικια ξεκινησατε τη σταδιοδρομια σας, και ποιοι παραγοντες συντελεσαν ουτως ωστε να ειστε δια βιου ιθυνων νους της ελληνικης τεχνης και κουλτουρας??? Εσυ εκανες χωρο για καναν αλλο ???
    o xenos
    απάντηση84
     
     
    Σχόλιο 1ον | 06/06/2011 00:25
    Λυπάμαι που το θέτω έτσι αλλά η ηλικία και οικογενειακή καταγωγή είναι συνήθως τα κύρια στοιχεία ενός ΣΝΟΜΠ. Έτσι κι ο Ακαδημαϊσμός κρατούσε την τέχνη όμηρο για αιώνες μετά την αναγέννηση. Οι όμοιοι της κ Λαμπράκη – Πλάκα κορόιδευαν τους ιμπρεσιονιστές στα μέσα του 1800. Αυτοί κρατούν και την Αθήνα όμηρο στο συντηρητισμό και τον σνομπισμό της σκέψης. Ο Περικλής με τον Παρθενώνα εξυμνούσε το πνεύμα, την ικανότητα, το όραμα και το νέο.
    Φώτης (Ιστορικός Τέχνης
    απάντηση94
     
     
     | 05/06/2011 17:32
    Μα αν είναι δυνατόν! Είναι κείμενο αυτό; Τι κενός στόμφος, τι βαρύγδουπη εθνικιστική μεγαλομανία, τι αρχαιοπρεπίζουσες κοινοτυπίες για μεγαλεία και φώς και ρίγανη και πράσινα άλογα. Λυπηθείτε μας σε καιρούς χαλεπούς! Αυτοί οι άνθρωποι διαχειρίζονται την τέχνη; Αυτούς τους ανθρώπους πληρώνει η πολιτεία για να μας μιλήσουν για το υψηλό και το ωραίο με το να συγκρίνουν την Ελλάδα και την Ιρλανδία; Και τι ακριβώς μας λέει η κα Πλάκα; Αυτό που ήδη έχουν πει ένα σωρό άλλοι πιο απλά και πιο μεστά και πρωτίστως πιο ταπεινά; Να επενδύσουμε δηλ. στην καλαίσθητη αρχιτεκτονική. Δεν κοιτάει καλύτερα τα χάλια της ελληνικής τέχνης για τα οποία η ίδια φέρει τεράστια ευθύνη; Δεν κοιτάει καλύτερα τα χάλια της Εθνικής Πινακοθήκης της οποίας και η όψη αλλά και η πολιτική προκαλεί καταθλιτική απελπισία μπροστά στην οποία τα καταπράσινα τοπία της Ιραλνδίας μοιάζουν βάλσαμο; Ευτυχώς που επιτέλους φεύγει και θα ησυχάσουμε!
    am
    απάντηση137
     
     
    ΛΙΑΚΑΔΑ | 05/06/2011 15:09
    Αυτο που λετε καταλαβαν και αυτοι που καταληστεψαν τον τοπο και τον εφεραν στο χειλος του εμφιλιου πολεμου(ερχεται) και ειπαν: αρκουν στους Ελληνες ο Ηλιος,οι ελιες και τ'αμπελια ,τι τα θελουν τα λεφτα
    costas
    απάντηση45
     
     
    Απο τον Ικτίνο στον Αυθαίρετο. | 05/06/2011 14:44
    Κυρία Λαμπράκη σωστά τα λέτε μόνο που είμαστε σαν λαός ανακόλουθοι. Κάνετε μια βόλτα σε μία παραλία μετά το πέρας του καλοκαιριού να δείτε το (μεγαλειο) της ελληνικής νοοτροπίας. Προσπαθείστε να πείσετε τους κατοίκους μίας ελληνικής πόλεως για τη κατασκευή ενός εργοστασίου σκουπιδιών, όπου θα μαζεύετε, κατεργάζεται,διαχωρίζεται το ύλικό που φθάνει και θα δείτε τις τοπικές αντιδράσεις. Τι και αν το εργοστάσιο σκουπιδιών της Λωζάνης βρίσκεται 15 χιλιόμετρα απο το κέντρο της πόλης της και είναι κατακάθαρη, και πουλά και ενέργεια με τη καύση του αλλά κ τα ανακυκλωμένα υλικά που περισυλέγονται ΣΤΗ ΠΗΓΗ..Ο Ελληνας προτιμά τα σκουπίδια μακριά απο το σπίτι του δηλ σε παραλίες, λαγκάδια, αγρούς..αλλά ποτε και πουθενά οργανωμένα. Θέλω να πώ τελικά οτι εδώ δέν κάνουμε τα αυτονόητα ΕΜΕΙΣ σάν πολίτες και μετά ζητάμε απο τους ΑΛΛΟΥΝ να κάνουν τα αυτονόητα. Αραγε τον Παρθενώνα δέν τον χαλούν οι δεκάδες Αφγανοί και Πακιστανοί που πουλάνε πλαστικές ντομάτες, και μελιτζάνες η οι τσιγγάνες που πουλάνε κιλίμια στους πρόποδες του..? Λυπούμε που θα σας στεναχωρήσω αλλά οι Έλληνες εργολάβοι κατεστρεψαν την Αθήνα ..οι ξένοι την σεβάστηκαν. Παράδειγμα τα κτήρια του Τσίλερ αλλά και το Πολεοδομικό σχέδιο της Αθήνας φτειάχθηκε απο Βαυαρούς με πρόβλεψη βέβαια 120 χιλιάδων κατοίκων τότε και όχι απο Ελλήνες. Μακάρι να την είχαμε δώσει όλη την Αττική στους ξένους (Ευρωπαίους) να φτειάξουν το Πολεοδομικό σχεδιασμό. Δέν θα είχαν φτειάξει μια πόλη ακατοίκητη, χωρίς χώρους σταθμευσης, χωρίς χώρους για τους πεζούς, χωρίς κήπους για την αναψυχή μας, χωρίς να μπορείς να αναπνεύσεις τελικά.
    Βαγγέλης
    απάντηση233
     
     
    Ακόμη ενας λογικός όρος.... | 05/06/2011 14:38
    που ισχύει σε όλη τηε Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και αλλού πρέπει να είναι η συμμόρφωση όλων των εμπλεκομένων συντεχνιών (και αναφέρομαι σε μηχανικούς, δικηγόρους, αρχιτέκτονες, πολιτικούς, δημάρχους, επαγγελαματίες οικολόγους, υπεργολάβους κοκ) με το καλώς εννοούμενο δημόσιο συμφέρον, το οποίο πρέπει να είναι πάνω και πέρα από οποιοδήποτε συντεχνιακό. Αν δεν συμμορφώνονται τότε να είναι καθαρό (και να γίνει καθαρό) ότι είναι χαμένοι από χέρι......
    Γιάννης Ζέρβας
    απάντηση40
     
     
    υβρις(1) | 05/06/2011 11:05
    ΑΥΤΕΣ οι αλλαγες που αναφερετε ειναι προσκαιρες. ΟΙ ουρανοξυστες στο ελληνικο ή στο ριο-αντιριο και γενικα το ελληνικο τοπιο, θα επηρεαστούν για 100 το πολύ χρόνια που είναι και η ζωή ενος κτιρίου. Μετά η φύση πάλι θα ισορροπήσει με την προύποθεση ότι οι επόμενες γενιές ελλήνων θαναι καλύτερες απο τη δική μας. ΤΟ ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΟ ειναι ότι ο χαρακτήρας των ελλήνων άλλαξε , και αυτές οι συνήθειες(κλεψια, πλεονεξια, τεμπελια...) έχουν περάσει στο DNA μας. ΕΤΣΙ ΜΟΝΟΝ ΜΕ ΤΗΝ ΣΩΣΤΗ παιδεία θα κάνουμε καλύτερο τον ΕΛΛΗΝΑ ΚΑΙ ΘΑ ΦΕΡΟΥΜΕ ΠΆΛΙ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ(που σημερα το χασαμε) με αμμεση συνέπεια στο ασυγκριτο περιβάλλον μας .
    karatasos
    απάντηση82
     
     
    Θα μας τρελάνετε τελείως.... | 05/06/2011 10:53
    Μα τι είναι αυτά που λέτε κυριά Λαμπρακη! Γιατί ένας ουρανοξύστης στο ελληνικό θα αποτελει ύβρη για τον Παρθενώνα? Το μέγαρο του ΟΤΕ, ο Πύργος των Αθηνών αποτελούν ύβρη δηλαδή και πρέπει να τα γκρεμίσουμε? Ισα ισα που αν η Αθήνα είχε περισσότερα ψηλά κτήρια θα είχε μείνει περισσότερος αδόμητος χώρος. Οσο για το αεροδρόμιο στο Λασίθι πάλι αερολογίες! Για επιλογή των υλικών και αρχιτεκτονικές!!! Συνέλθετε ..σε λίγο θα μας προτείνετε οι αεροδιάδρομοι να μην είναι ευθείς, αλλά να κάνουν ζικ-ζακ για να αναδειχθεί το αρχιτεκτονικό μεγαλειο...
    ntinos
    απάντηση116
     
     
    ηελληνική γη και το χρεος | 05/06/2011 10:05
    ΠΟΣΟ ΔΙΚΗΟ ΕΧΕΙ Η ΚΑ ΠΛΥΤΑ.. ΟΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ ΟΜΩΣ ΑΝΗΚΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΒΓΑΖΟΥΝ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥΣ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ. ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΓΕΙΤΟΝΙΚΗ ΙΤΑΛΙΑ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ. ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΑΜΤΙΣΤΟΥΜΕ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΜΕ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΤΕΤΟΙΕΣ ΠΟΥ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΙΣ ΣΩΣΤΕΣ "ΚΛΙΜΑΚΕΣ" ΣΤΟ ΑΤΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ... ΑΥΤΟΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΚΑΤΟΡΘΩΣΑΝ ? ΙΣΩΣ ΑΓΑΠΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΟ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥΣ
    χρυσούλα
    απάντηση104