από metereologos.gr
Δευτέρα 28 Μαΐου 2018
 
 

Η συναίνεση συμφέρει...

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

Αθήνα 

Η Ευρώπη ζήτησε χθες και επίσημα αυτό που γνωρίζαμε από καιρό: συνεννοηθείτε πρώτα μεταξύ σας, συμφωνήστε στα αναγκαία μέτρα και μετά ελάτε να ζητήσετε πρόσθετα χρήματα. Δεν είναι δυνατόν να ζητάμε από τους ψηφοφόρους μας να στηρίξουν ξανά την Ελλάδα όταν εσείς οι ίδιοι δεν στηρίζετε το αίτημά σας. Γιατί βέβαια ας μη το ξεχνάμε, δεν μιλάμε πια για το μνημόνιο αλλά για πρόσθετη βοήθεια που χρειαζόμαστε και μετά το 2012.

Για το ποιος φταίει που φτάσαμε ως εδώ μπορεί να συζητάμε όσο θέλουμε. Σίγουρα η κυβέρνηση που όχι μόνο δεν έχει καταφέρει να προχωρήσει τις αλλαγές με τους ρυθμούς που απαιτούνται αλλά αντιθέτως εμφανίζεται συχνά απρόθυμη να τις πραγματοποιήσει και χωρίς σαφή πολιτική. Ακόμα και ο ίδιος ο πρωθυπουργός με τις αρχικές δηλώσεις του κατά των ιδιωτικοποιήσεων -θυμόμαστε «δεν θα πουλήσουμε σπιθαμή δημόσιας γης»- κατάφερε να στείλει το λάθος μήνυμα και στους ευρωπαίους ηγέτες και στις διεθνείς αγορές. Το πληρώνουμε ήδη.

Αυτό που προέχει, ωστόσο, δεν είναι να λύσουμε τις διαφορές μας αλλά να βρούμε λύση. Να αποφύγουμε την στάση πληρωμών και να μπορέσουμε να ξεφύγουμε από τον βραχνά της βοήθειας συμμαζεύοντας το γρηγορότερο δυνατόν τα δημόσια οικονομικά μας. Γενική συναίνεση είναι προφανές ότι δεν είναι ρεαλιστικό να περιμένουμε. Ο κ.Σαμαράς έχει εκτεθεί τόσο πολύ με τους μαξιμαλισμούς του και τις ανεδαφικές υποσχέσεις του που θα ήταν πολιτική αυτοκτονία γι' αυτόν να αλλάξει γραμμή. Ας χτίσουμε λοιπόν σε αυτά που έχουμε.

Σε πρώτη φάση και μάλιστα άμεσα, αυτό θα μπορούσε να είναι μια σειρά μέτρων στα οποία συμφωνούν τα δύο μεγάλα κόμματα -όπως είναι για παράδειγμα οι ιδιωτικοποιήσεις- οι οποίες θα ψηφίζονταν από κοινού στη Βουλή. Ακόμα και αν το οικονομικό αντίκρυσμα αρχικά θα ήταν μικρό, το σήμα προς τα έξω θα ήταν ιδιαίτερα θετικό και θα μπορούσε να αξιοποιηθεί διαπραγματευτικά. Σε δεύτερη φάση βέβαια θα μπορούσε να επιδιωχθεί ένα κοινό πλαίσιο στόχων, μια δέσμευση δηλαδή ότι, ανεξαρτήτως του κόμματος που θα βρίσκεται στην εξουσία, οι στόχοι του μνημονίου θα εκπληρωθούν σε απόλυτη προτεραιότητα.

Προφανώς, μια τέτοια συναίνεση δεν είναι επαρκής. Είναι όμως καλύτερη από το τίποτα- και σ' αυτές τις κρίσιμες στιγμές που παίζεται κορώνα γράμματα το οικονομικό μας μέλλον, δεν έχουμε πολλά περιθώρια επιλογών. Δεν έχει ασφαλώς η κυβέρνηση που είναι με την πλάτη στον τοίχο. Αλλά δεν έχει και ο κ.Σαμαράς που κινδυνεύει να χρεωθεί μια αναγκαστική προσφυγή στις κάλπες σε συνθήκες οιονεί στάσης πληρωμών και με ερώτημα «ναι ή όχι στην ευρωπαϊκή βοήθεια». Το αντέχει;



Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (18)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Συναίνεση σε τι και γιατί; | 30/05/2011 18:11
    Α. Σαμαράς: "Που ακούστηκε, ότι πρέπει να συναινέσω στο λάθος; Η Κυβέρνηση πρέπει να συναινέσει στη διόρθωση του λάθους! Αν προσυπέγραφα τη σημερινή πολιτική συνολικά, παρά το γεγονός ότι διαφωνώ και παρά το γεγονός ότι αποδείχθηκε ήδη πως είχα δίκιο που διαφωνούσα εξ αρχής, τότε θα ήταν σαν να υπογράφω την κατάργηση της Αντιπολίτευσης. Σαν να υπογράφω την κατάργηση της Δημοκρατίας. Σαν να προσυπογράφω το μονόδρομο που οδήγησε σε αδιέξοδο. Σαν να προσυπογράφω τη «δικτατορία του μονόδρομου»." Σαφής και ξεκάθαρος. Υπάρχει άλλος δρόμος και τον ακολουθεί, το "Ζάππειο 2". Το μνημόνιο απέτυχε. Η δοσολογία του φαρμάκου σκοτώνει τον ασθενή. Και εσείς τι κάνετε; Ζητάτε συναίνεση. Γιατί άραγε?
    Μαρία Παπαλουκά
    απάντηση00
     
     
    Η καραμέλα της συναίνεσης. | 24/05/2011 11:11
    Η αναζήτηση της ''δόσης'' του ''ναρκωμανούς'' δεν είναι το πρόβλημα. Η απόφαση για τα μέτρα τα οποία θα πρέπει να βγάλουν τη χώρα από τη χρεωκοπία την ποικιλότροπη (πνευματική, οικονομική, ηθική, πολιτική, συνδικαλιστική ....), τη θεραπεία δηλαδή, είναι το ζητούμενο. Αν η κυβέρνηση έχει τη λύση στα μανίκια της ας την εφαρμόση. Στην παρούσα δύσκολη φάση δεν έχει νόημα η συναίνεση. Χρειάζεται συναπόφαση σε κοινά αποδεκτές και μόνιμες λύσεις. Η αναφορά στη συναίνεση, μετ' επιτάσεως, καταλήγει προβληματική και ένδυξη αδυναμίας ή προσπάθεια συγκάλυψης των αδυναμιών μας.
    Ανώνυμος / η
    απάντηση10
     
     
    Συναίνεση γιατί; | 19/05/2011 15:09
    Επανέρχομαι στο σχόλιο μου της 18/05, για να επαναδιατυπώσω τη πρώτη παράγραφο η οποία δεν διατπώθηκε/αποδόθηκε σωστά. Η παράγραφος ήταν: Συναίνεση υπό τη πίεση αυτών στις Βρυξέλες, οι οποίοι είναι υπαίτιοι της κρίσης, όχι. Συναίνεση των πολιτικών δυνάμεων ναι, προκειμένου η Ελλάδα και οι αναίτιοι Έλληνες πολίτες να βγουν από τα αδιέξοδα της ελληνικής οικονομίας, με τις λιγότερες απώλειες, ναι. Φαίνεται, τελευταία οι ηγέτες των δύο κομμάτων εξουσίας να πλησιάζουν και αυτό είναι ευχάριστο/ελπιδοφόρο μήνυμα, ανταποκρίνεται στο πνεύμα και του άρθρου του Διευθυντή του Βήματος κ. Παντελή Κάψή.
    Ευάγγελος Ιωάνν. Λαζαρίδης
    απάντηση10
     
     
    Συναίνεση, γιατί; | 18/05/2011 22:35
    Η συναίνεση, υπό το κρατος απειλών των υπαίτιων για των Βρυξελών τη κρίσητης οικονομίας στην ευρώπη όχι. Συναίνεση των πολιτκών δυνάμεων ναι, προκειμένου η Ελλάδα και οι αναίτιοι Έλληνες πολίτες, να βγούν από τα αδιέξοδα της η ελληνική οικονομία, με τις λογότερς απώλειες. Φαίνεται, τελευταία, οι ηγεσίες των δύο κομμάτων εξουσίας να πλησιάζουν και αυτό είναι το ευχαριστό/ελπιδοφλορο μήνυμα, ανταποκρίνεται στο πνεύμα και του αρθρογράφου/διευθυντή του Βήματος κ. Π. Καψή.
    Ευάγγελος Ιωάνν. Λαζαρίδης
    απάντηση00
     
     
    Η ευρωπαϊκή δεξια | 18/05/2011 18:49
    Αγαπητοι πατριωτες. Η ευρωπαϊκή δεξια βγαζει απο την ναφθαλινη την ελληνικη δεξια, γι’ αυτο θελουν την συναίνεση . Γιατι αραγε θελουν την συναίνεση μ’ αυτους που βυθισαν την ελλαδα στο βουρκο;
    GA
    απάντηση109
     
     
    ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ : ΜΕ ΠΟΙΟΥΣ | 18/05/2011 18:41
    Τη συμφωνία σε κάποια αναγκαία μέτρα, υπαγορεύει η συναίσθηση της κατάστασης της χώρας,και η κοινή λογική.Αλλά ποιοί τα διαθέτουν? Οι πολίτες?Βρίζουμε το μνημόνιο,λες καί είναι η αιτία και όχι η κατάληξη της ξεφτίλας της χώρας.Οι πολιτικοί και τα κόμματα?Από τον Σαμαρά(την έχει δεί Γκαλμπρέηθ,νομίζει ότι εμφανίστηκε στο πολιτικό στερέωμα από παρθενογένεση),έως τον Τσιπρα και την Παπαρήγα,δεν εννοούν το απλούστερο,ότι είμαστε καταχρεωμένοι.Η κυβέρνηση?Οι περισσότεροι υπουργοί,δεν θέλουν ή δεν μπορούν.Και ο Παπανδρέου,περα από τις ολιγωρίες του,εχει και την κόντρα,συνδικαλιστών,γιατρών,δικηγόρων,φαρμακοποιών,παπάδων,δημάρχων.Χωρίς συναίσθημα και λογική,πάμε,όλοι μαζί,ντουγρού στον γκρεμό.
    Χρ.Δ.Γκολφινόπουλος
    απάντηση143
     
     
    Συναίνεση του Σαμαρά | 18/05/2011 16:23
    Συμφωνώ απόλυτα με τον αρθρογράφο κ. Καψή. Δυστυχώς ο Σαμαράς έχει τόσο πολύ εκτεθεί με την απαράδεκτη αντιμνημονιακή πολιτική του, που δύσκολα μπορεί να κάνει στροφή 180 μοιρών. Επίσης νομίζω ότι επηρεάζεται από διάφορους ακροδεξιούς, αλλά και νεοφώτιστους συμβούλους που έχει οι οποίοι θέλουν να ελέγξουν την ΝΔ εξοντώνοντας τους υπολοίπους. Τα γνωστά που γίνονται στα κόμματα, όταν ο αρχηγός είναι μία μετριότητα και δεν είναι μία προσωπικότητα του ύψους του Ελευθερίου Βενιζέλου, του Κωνσταντίνου Καραμανλή (του γέρου προφανώς) ή του Κ. Σημίτη.Αυτούς δεν μπορούσε να τους επηρρεάσει κανείς ιδιοτελής και πάνω από όλα ήξεραν να διαλέγουν τους συμβούλους τους. Και πάλι συγχαρτήρια κ. Καψή
    Κωφίδης Π
    απάντηση116
     
     
    Τι μας ζητούν οι δανειστές μας;; | 18/05/2011 16:21
    Πέρα από την απροκάλυπτη επέμβαση τους στην πολιτική ζωή του τόπου, αυτό που ζητούν είναι ένα διακομματικό άλλοθι στη λάθος πολιτική που ενώ το περιγράφουν (πρόσφατες είναι οι δηλώσεις του Ρεν για τους όρους και το χρονοδιάγραμμα του προγράμματος που μάλλον θα μεταθέσει το στόχο για μείωση του ελλείμματος κατά 2 χρόνια!), δεν θέλουν να την παραδεχτούν πλήρως. Ο Σαμαράς πρώτος έκανε πλήρη πρόταση για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας και οι επιλογές του για τις ιδιωτικοποιήσεις είναι πολύ πιο προχωρημένες από τις όψιμες κυβερνητικές (η Ολυμπιακή ακόμα γίνεται κρατική;;;). Ας αφήσουν λοιπόν τα μεγάλα λόγια κι ας στρωθούν στη δουλειά. Δικά τους τα λάθη, δικές τους κι ευθύνες!!
    Κώστας Μανίκας
    απάντηση88
     
     
    Συναίνεση ή συγκυβέρνηση ; | 18/05/2011 14:06
    Οι επιλογές του ΓΠ δεν είναι λανθασμένες. Ένας λαός και ένα πολιτικό σύστημα που μπερδεύει το θέλω με το μπορώ δεν διοικείται εύκολα. Είχε σωστή στρατηγική. Η τακτική της υλοποίησης κόλλησε στους δικούς του. Συναίνεση υπάρχει. Συγκυβέρνηση δεν υπάρχει. Ας επιλέξουν έναν τρίτο , αξιόλογο άνθρωπο, σαν πρωθυπουργό με ΥΠΕΞ τον ΓΠ και ΥΠΟΙΚ τον ΑΣ με τον ΠΑΠ αναπληρωτή. Ο καθένας στο στοιχείο του. Φτώχια έχουμε , τα πολλά λόγια τι τα θέλουμε;
    XT
    απάντηση95
     
     
    Ευρώ χωρίς Ευρώπη δεν νοείτε. | 18/05/2011 13:54
    Εφόσον το χρέος είναι σε ευρώ γιατί δεν διαλύουμε το ευρώ να τελειώνουμε ; Όταν από την μια σου βάζουν οικονομική υποδούλωση και από την άλλη μηδενισμό του χρέους σου, όσο ευρωπαϊστής και να είσαι είναι προφανές τι θα διαλέξεις. Ούτε θα προλάβετε να δείτε για ποτέ θα την κάνουν οι υπερχρεωμένες χώρες έτσι και φύγει η Ελλάδα.
    Όχι εγγυήσεις, όχι αποκρατικοποιήσεις
    απάντηση78
     
     
    Η συναίνεση ΔΕΝ συμφέρει | 18/05/2011 12:16
    Όσο και να φαίνεται παράδοξο, η συναίνεση ΔΕΝ συμφέρει. Η κυβέρνηση είναι δημοκρατικά εκλεγμένη και δεσμευμένη από την δημοκρατική πλειοψηφία να εφαρμόσει την πολιτική που θεωρεί βέλτιστη για την διαχείριση της κρίσης. Αν δεν μπορεί να την διαχειριστεί ή δεν έχει αποφασίσει ακόμα τι πολιτική θα ακολουθήσει, παραιτείται και προκηρύσσει εκλογές. Αν πέτυχε κάτι μέχρι τώρα η κυβέρνηση το πέτυχε χωρίς συναίνεση, με κορυφαίο παράδειγμα την ελάφρυνση των όρων αποπληρωμής του δανείου: το πέτυχε ζητώντας χρόνο, επικαλούμενη την δυσκολία εφαρμογής των μέτρων επειδή "δεν περνάνε". Ο "μπαμπούλας" της ΜΗ-συναίνεσης χρησιμεύει σαν γερό διπλωματικό ατού στην κυβέρνηση.
    Γ.Δ.
    απάντηση145
     
     
    ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ | 18/05/2011 11:42
    ΚΑΛΑ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΔΕΡΑΝ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΣΤΟ ΜΗ ΠΑΡΕΚΕΙ ΝΑ ΑΦΗΣΟΥΝ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΚΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΝΑ ΣΤΑΘΟΥΝ ΣΤΟ ΥΨΟΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΩΝ. ΑΡΚΕΤΑ ΠΙΑ.
    ΠΡΕΒΕΖΑΝΟΣ
    απάντηση136
     
     
    Εκβιαστές. | 18/05/2011 11:16
    Εκβιαστικά διλήμματα και μάλιστα από δημοσιογράφο ταγμένο στο "βαθύ και πλατύ" ΠΑΣΟΚ, δεν πείθουν ούτε συγγενείς πλέον.
    Γιώργος
    απάντηση1814
     
     
    ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΚΤΑΚΤΟΥ ΑΝΑΓΚΗΣ ΤΩΡΑ! | 18/05/2011 11:09
    Αυτή την στιγμή το μόνο που θα έπρεπε να ενδιαφέρει είναι η σωτηρία της χώρας. Βρισκόμαστε σε κατάσταση πολιορκίας και εκτάκτου ανάγκης. Αυτές οι καταστάσεις δυστυχώς δεν αντιμετωπίζονται με απόλυτα δημοκρατικά μέσα. Θα περίμενα αυτή την στιγμή οι πολιτικοί μας ηγέτες να είχαν το σθένος να συνεννοηθούν και αφου το κάνουν αυτό, μέσα στα πλαίσια του συντάγματος ο πρωθυπουργός να κηρύξει την χώρα σε κατάσταση πολιορκίας και εκτάκτου ανάγκης. Και μετά να κάνει ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟ για να σώσει την χώρα. Γιατί ο κίνδυνος στην σημερινή εποχή δέν έρχεται μόνο απο τα τσουνάμι ή τις βόμβες.
    theodar
    απάντηση127
     
     
    Σιγά μην αιφνιδιαστήκαμε απο τις εξελίξεις | 18/05/2011 10:58
    Για να μην τα ξαναγράφω, στις 07/03/2011 είχα γράψει στο blog μου http://tatief.wordpress.com/page/2/ για ποιό λόγο θα συνεργαστούν οπωσδήποτε ΝΔ
    Κ.Π.
    απάντηση36
     
     
    Μονο η Πατριδα | 18/05/2011 09:21
    Καλημερα σας, Παρατηρω οτι οι περισσοτεροι αναλυτες ασχολουνται εαν το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ θα χασουν πολιτικα απο μια εθνικη συννενοηση. Κατα την Γνωμη μου. 1. Το τι θα γινουν τα δυα μεγαλα κομματα λιγο θα πρεπει να απασχολει τους αρθογραφους Η Σωτηρια της Πατριδας θα πρεπει να προεχει 2. Εκτος των ΠΑΣΟΚ, ΝΔ υπαρχουν και το ΛΑΟΣ ΚΚΕ Συριζα κα.. Αυτους γιατι δεν αναφερονται 3. Μηπως θα πρεπει να συνενεσουν οι ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ πρωτιστως με το λειτουργιμα τους και μετα ολοι οι αλλοι ??? Ευχαρτιστω Ανδρεας ΥΓ --- Μερικες Αναλυσεις στα κεντρικα δελτια ειδησεων χαρακτηριζονατι τουλαχιστον ΑΝΕΔΑΦΙΚΑ
    lam1
    απάντηση76
     
     
    Των Ελλήνουν τα παιδιά δε μαγερεύουν για να πεινάσουν.. | 18/05/2011 08:55
    Οταν πρέπει και μπορούμε να κάνουμε "πράγματα" δεν τα κάνουμε, όταν δεν μπορούμε να κάνουμε ...πράμα, θέλουμε αλλά απλά δεν μπορούμε! Στερνή μου γνώση να σε είχα πρώτα...
    Α.Λ.Π.
    απάντηση150
     
     
    Ανίκανος | 18/05/2011 08:26
    Τον δοκιμάσαμε τον ΓΑΠ. Απέτυχε σε όλα. Στην αρχή οι ξένοι περίμεναν πολλά από αυτόν, κυρίως ότι πείθει και ο ότι λαός θα τον ακολουθήσει. Ο λαός τον ακολούθησε αλλα ο Γιώργος σταμάτησε στην ανηφόρα. Το κατάλαβαν και οι ξένοι ότι ο Γιώργος δε μπορεί μόνος του και ζητάν τώρα να τον σπρώξει ο Αντώνης. Ο Αντώνης φυσικά θέλει να παρακάμψη το Γιώργο να τον αφήσει πίσω και να προχωρήσει. Σε μια επικοινωνία μας σας είπα ότι ο Γιώργος δε μπορεί και αντιτείνατε τις διεθνείς του επιτυχίες. Τέλειωσαν και αυτές. Ο ΓΑΠ είναι απλά ανίκανος. Είναι μέτρα αυτά για το κέντρο της Αθήνας; Ποδηλατόδρομο χρειάζεται η Γερανίου; Πρέπει να φύγει το γρηγορότερο. Μόνο κακό κάνει πια. Ποιός θα έρθει; Ίδωμεν!
    α.κ.
    απάντηση1414