από metereologos.gr
Κυριακή 22 Ιουλίου 2018
 
 

Κρίση παιδείας η κρίση της οικονομίας

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 



Προσπαθώ να πω με όση δύναμη δημόσιας φωνής διαθέτω ότι η οικονομική κρίση που μαστίζει σήμερα τη χώρα μας είναι πριν και πάνω απ΄ όλα κρίση αρχών, κανόνων, αξιών και ιδανικών, κρίση υπεύθυνων πολιτών με αίσθηση υποχρεώσεων και δικαιωμάτων, κρίση σκεπτόμενων πολιτών με δυνατότητα εκτιμήσεως προσώπων και πραγμάτων, κρίση ήθους και ηθικής, κρίση ευαισθησίας κοινωνικής, κρίση πολιτικής σκέψεως με όραμα και πολιτικών με συνείδηση ευθύνης, με πείρα ζωής και αίσθηση τής πραγματικότητας, κρίση συναίσθησης τής ουσίας και τής σπουδαιότητας τού πολιτισμού και τής εν γένει καλλιέργειας τού ανθρώπου, κρίση θρησκευτικής πίστης, κρίση εμπιστοσύνης σε πρόσωπα και θεσμούς (στον δάσκαλο, στον δικαστή, στον ιερέα, στον γιατρό, στον πολιτικό, στον δημοσιογράφο, στον δημόσιο υπάλληλο), κρίση σύνεσης και ορθοφροσύνης, κρίση αυτογνωσίας, κρίση στοχασμού για το τι είναι σημαντικό στη ζωή, κρίση... Μπορώ εδώ να σταματήσω την απαρίθμηση των μορφών κρίσεως που γέννησαν, κατά βάθος, την οικονομική κρίση και να εστιάσω στην καρδιά τής κρίσης: στην κρίση παιδείας που περνάει πολλά χρόνια τώρα η χώρα μας και που είναι αυτή η οποία υπέσκαψε, αν δεν διέλυσε ήδη, τον ιστό τής ελληνικής κοινωνίας.

Η κρίση παιδείας, βαθύτερης δηλαδή και ουσιαστικής καλλιέργειας τής προσωπικότητας τού ατόμου, που πλήττει όχι μόνο τη χώρα μας αλλά τον ευρύτερο χώρο, αποπροσανατόλισε τον σύγχρονο άνθρωπο και υπονόμευσε τον τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς του, τις επιδιώξεις, τις επιθυμίες, τις βιοτικές του προτεραιότητες, ολόκληρη τη ζωή τη δική του και των γύρω του. Η επιθυμία απόκτησης όλο και περισσότερων υλικών αγαθών εξελίχθηκε-ελλείψει ουσιαστικής παιδείας και ικανότητας ιεράρχησης αναγκών και επιδιώξεων- σε μανία καταναλωτισμού, με το πολυτελές αυτοκίνητο ή σπίτι, τα σινιέ ρούχα, το σκάφος, τις τραπεζικές καταθέσεις, τα κέρδη από το Χρηματιστήριο ή τον τζόγο να ανάγονται σε αυτοσκοπούς, η φοροδιαφυγή σε εξυπνάδα και το χρήμα σε μέτρο αξιολόγησης τής επιτυχίας τού ατόμου. Χάθηκε το μέτρο. Ελειψε το όραμα. Παρατοποθετήθηκε το νόημα τής ζωής. Το κυνήγι τού χρήματος έγινε αυτοσκοπός. Σε τέτοιες καταστάσεις μειώνονται οι αναστολές, εκλείπουν τα σημεία αναφοράς, χαλαρώνουν οι αντιστάσεις, αρχίζει η φθορά, επιδίδει η δια-φθορά. Παύουν δηλαδή να λειτουργούν οι οδοδείκτες και οι δικλίδες ασφαλείας μιας πραγματικής παιδείας: οι σωστές αξιολογήσεις στη ζωή, το ήθος, η αίσθηση ευθύνης και, κυρίως, η αίσθηση ορίων. Μιλάμε, βέβαια, για μια πραγματική παιδεία η οποία έχει μεν ως βάση τη σχολική εκπαίδευση αλλά συνδιαμορφώνεται από πολλούς παράγοντες: τα ενδιαφέροντα καθενός, τις ποικίλες επιλογές του (κοινωνικές, πολιτικές, ηθικές, θρησκευτικές), τις ευαισθησίες του, τη διάθεση αυτομόρφωσης και την όλη σχέση του με τον πολιτισμό (με το βιβλίο, το θέατρο, τη μουσική, τον κινηματογράφο, τα εικαστικά, την επιστήμη, την ευρύτερη διανόηση). Μιλάμε για μια παιδεία που-με ευθύνη τής Πολιτείας- προσφέρονται: ποιοτική δημόσια εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες (σχολική εκπαίδευση- πανεπιστήμια), ευκαιρίες για ευρύτερη ποιοτική διά βίου εκπαίδευση, ποιοτικά κρατικά μέσα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας (ραδιόφωνο, τηλεόραση), συνεχής και αποδεδειγμένη έμφαση σε όλες τις μορφές τής τέχνης.

Είναι φανερό ότι μιλώντας για παιδεία δεν εννοώ τις απλές γνώσεις ή τους όγκους των ασύνδετων πληροφοριών που παρέχει ήδη η σχολική εκπαίδευση. Δεν αναφέρομαι στον «γραμματιζούμενο» αλλά στον «μορφωμένο» -διάκριση που κάνει εύστοχα η λαϊκή σοφία. Μιλάω για ένα σχολείο και μια γενικότερη παιδεία που μορφώνει πολίτες υπεύθυνους, σκεπτόμενους, καλλιεργημένους, κοινωνικά ευαίσθητους, πολίτες με ιδανικά, αρχές και αξίες, πολίτες που αγαπούν την πατρίδα τους και νοιάζονται γι΄ αυτήν, πολίτες με αναφορά σε ρίζες και παραδόσεις, πολίτες με ταυτότητα, που ξέρουν από πού έρχονται και πού πάνε, πολίτες που σέβονται τους θεσμούς και τιμούν τους συμπολίτες τους. Μόνο έτσι πιστεύω ότι μπορείς να αντιμετωπίσεις ριζικά ό,τι έχει φθείρει ψυχικά και διανοητικά σήμερα τον πολίτη και τον έχει εκτρέψει σε κάθε μορφής παρανομία και διαφθορά.

Λέγοντας αυτά, έχω συνείδηση ότι αναφέρομαι σε μια αντιμετώπιση των δεινών που μάς κατατρύχουν, η οποία απαιτεί χρόνο, δυνάμεις και, το κυριότερο, αλλαγή νοοτροπίας, αλλαγή εθνικής και κοινωνικής πλεύσεως. Αλλά θα ήταν αφελές να πιστεύει κανείς ότι το πρόβλημα τής φθοράς που έχουμε υποστεί ως κοινωνία και τού οποίου τώρα συνειδητοποιούμε μία μόνο πλευρά που είναι η οικονομική κατάρρευση, επιφαινόμενο και απόρροια ενός πολύ πιο σύνθετου και ουσιαστικού προβλήματος, ότι αυτό θα λυθεί ως διά μαγείας με κάποια καθαρώς οικονομικά μέτρα! Τα αίτια που το προκαλούν-και ανέφερα ένα από αυτά, το κατ΄ εμέ καθοριστικό- και αν ακόμη τώρα λυθεί το πρόβλημα τής οικονομικής κρίσης, θα επαναφέρουν το πρόβλημα πολύ σύντομα, αν δεν υπάρξει ριζική στροφή. Και μια ακόμη διασάφηση. Η φθορά, η διαφθορά και ο αποπροσανατολισμός τής ελληνικής κοινωνίας δεν περιλαμβάνει όλους τους Ελληνες. Είναι ευτυχώς πολλοί, και σε ορισμένα στρώματα τής κοινωνίας οι περισσότεροι που δεν έχουν διαβρωθεί. Αυτοί είναι και η δύναμη στην οποία μπορεί να στηριχθεί η χώρα.

Και μια συχνή επωδός: τι κάνουν οι πνευματικοί άνθρωποι τής χώρας; Μιλούν; Παίρνουν θέση; Βοηθούν; Απάντηση: το ζήτημα δεν είναι αν μιλούν, διότι είναι πολλοί αυτοί που μιλούν δημόσια, που συζητούν, που προτείνουν. Το ζήτημα είναι αν τους ακούει κανείς... Και μάλιστα αν τους ακούν αυτοί που πρέπει πρώτα απ΄ όλα να μάθουν να ρωτούν.

www.babiniotis.gr

Ο κ. Γεώργιος Μπαμπινιώτης είναι καθηγητής της Γλωσσολογίας, πρόεδρος του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού, τ. πρύτανης του Πανεπιστημίου των Αθηνών.



ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (23)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Γ λυκειου | 16/10/2016 22:01
    Καποιος την περιληψη παιδες
    Ανώνυμος / η
    απάντηση00
     
     
    είμαστε ό,τι τρώμε δεν έχουμε παιδεία να φείγει η εκκλησία από το υπουργείο απαιδείας διαχωρισμός κράτους - εκκλησίας | 09/11/2015 12:33
    Όσο υπάρχουν ιουδαιογιαχβεδοπαυλοσαουλοχριστιανικά έθιμα και παραδόσεις, όσο υπάρχει Εκκλησία Α.Ε., όσο υπάρχει ο Γιαχβεδισμός -Χριστιανισμός (ή Παυλιανισμός - Σαουλισμός), Ιουδαϊσμός, και Μωαμεθανισμός-, όσο «άνθρωποι» θα τρώνε χέρια, πόδια, πρόσωπα, πλάτες, νεφρά, κεφαλές, συκώτια, αυτιά, γλώσσες, έντερα, μωρά, παιδιά, γονείς, καρδιές όντων που δεν ανήκουν στο ανθρώπινο γένος, δεν υπάρχει σωτηρία των «ανθρώπων», δεν υπάρχει σωτηρία των ζώων, δεν υπάρχει σωτηρία του κόσμου. αν εμείς δεν αλλάξουμε τον εαυτό μας, αν εμείς δεν αλλάξουμε τις διατροφικές μας συνήθισες το σύστημα θα συνεχίζει να μας κλέβει και να μας σκοτώνει.
    διαχωρισμός κράτους - εκκλησίας
    απάντηση00
     
     
     
    krisi | 03/05/2011 17:14
    Pia krisi bre paidia oi perisoteroi apo emas akoma zoune ston kosmo tous.Tha mas pane olous sto Holywood kai pios nomizetai oti tha mas proipantisei Oaftias apo to alter,yia na mas pi ola ta disaresta pou den mporei na pi ta proina.Sintoma tha pane kai alla kanaleia eki,den tous sozoun oute ta eksosti8a foustaneia,oute oi bamenes falenes me ta kapela pou paizoun tous psixologous .
    ta xirotera einai piso
    απάντηση12
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Ποια πρότυπα αναζητάμε; | 03/05/2011 02:06
    Με αφορμή την κατακλείδα του κ. Μπαμπινιώτη προκύπτει το εξής ερώτημα: Άραγε ψάχνουμε πού είναι οι πνευματικοί άνθρωποι και τι έχουν να πουν ; Φαίνεται ότι έτσι όπως έχουν υποβαθμιστεί οι αξίες και τα ιδανικά μας έτσι χάσαμε και τα πρότυπα. Δε φαίνεται να αναζητούμε την ταύτιση με ανθρώπους που πραγματικά μπορούν να μας κινητοποιήσουν να σκεφτούμε κι εμείς λίγο παραπάνω. Αρκούμαστε στα πρότυπα της τηλεόρασης. Κι αυτό όχι τόσο γιατί πραγματικά αυτά θαυμάζουμε, όσο γιατί αυτά είναι εύπεπτα.Για κάποιο λόγο δεν μπαίνουμε στη διαδικασία να κουράσουμε το μυαλό μας με βαθύτερους στοχασμούς.Για κάποιο λόγο μείναμε στάσιμοι, χωρίς κίνητρα
    Ιω
    απάντηση50
     
     
     
    Συμφωνώ και επαυξάνω | 02/05/2011 14:58
    Δε θα μπορούσε να υπάρξει άλλο άρθρο που να συμπυκνώνει τόσο εύστοχα τη βαθύτερη ουσία του προβλήματος που ταλανίζει τη χώρα. Δεν είναι οικονομική η κρίση που διέρχεται η Ελλάδα, είναι πρωτίστως κρίση πολιτιστική - βαθύτατη και πολυεπίπεδη. Κάθε μέρα βιώνουμε αυτό το έλλειμμα παιδείας, την ασύλληπτη βαρβαρότητα και χυδαιότητα που μας κατακλύζουν. Χωρίς παιδεία και αισθητική , με τη "λαμογιά" σε κάθε εκδήλωση της καθημερινότητάς μας... Στην ουρά στο φανάρι, στο λεωφορείο, στον κινηματογράφο παντού!!!
    Βάσω Ταμπ.
    απάντηση140
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    ο Λαυρέντης | 02/05/2011 02:03
    Εμένα όλα αυτά, και δεν εννοώ τον συντάκτη του άρθρου, μου θυμίζουν ένα κομάτι του Μανόλη Αναγνωστάκη: - Ά ρε, Λαυρέντη... κλπ κλπ
    Δ. Πουλιάδης
    απάντηση13
     
     
    Σεβασμός στον άνθρωπο | 01/05/2011 23:53
    Αγαπητέ κ. Μπαμπινιώτη συμφωνώ με τα γραφόμενά σας και παρακαλώ επιτρέψτε μου κι εσείς και όλοι όσοι/όσες διαβάσουν το σχόλιό μου να συνοψίσω στα παρακάτω: Είμαστε μιά κοινωνία που έχει σε μεγάλο ποσοστό ''γραμματιζούμενους'' πολίτες αλλά δυστυχώς υστερούμε σε μόρφωση. Η μόρφωση δεν αποκτάται από τα χρήματα ούτε χάνεται από τη φτώχεια. Δυστυχώς φοβάμαι ότι το πολιτικο-οικονομικό σύστημα στην πατρίδα μας δεν επέτρεψε στους ανθρώπους της να δείξουν τις ικανότητές τους κρινόμενοι αξιοκρατικά και να καλλιεργήσουν ως κοινωνία το σεβασμό στον άνθρωπο. Εμείς οι ίδιοι έχουμε ευθύνη. Όμως ελπίζω. Ελπίζω ότι καθένας μας θα το συνειδητοποιήσει προκειμένου να απαλλαχθούμε από τη λάθος βάση αυτών.
    Ενας πολίτης
    απάντηση50
     
     
    ΙΔΕΕΣ | 01/05/2011 19:55
    ΚΡΙΣΗ=ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ=ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ=======ΚΡΙΣΗ==ΠΑΙΔΕΙΑΣ==ΣΥΜΦΩΝΩ==ΜΕ==ΤΟΝ==κ.= ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗ==ΑΛΛΑ=ΠΟΙΑ=ΠΑΙΔΕΙΑ???? ΟΤΑΝ=Η=ΕΛΛΗΝΙΚΗ=ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ=ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ=ΚΑΘΕ=ΜΕΡΑ=ΑΠΟ=ΤΑ=ΝΗΠΙΑ=ΕΩΣ=ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ=ΚΑΙ=ΔΙΑ=ΒΙΟΥ=ΖΩΗΣ=
    παραλια φλογητών χαλκιδικης
    απάντηση10
     
     
    ..Ιδού η Ρόδος... | 01/05/2011 14:32
    ..αφού λοιπόν ξέρετε τί συμβαίνει στη σύγχρονη πολιτική και κοινωνική ζωή του τόπου,(όπως τα ξέρουν ακόμα και οι αγράμματοι πολίτες),ώς πρόεδρος του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού που είστε,το λιγότερο που θα περίμενε κανείς από σας είναι μια ουσιαστική και πειστική παρέμβαση, μια ανοιχτή επιστολή,ας πούμε, πρός τον πρόεδρο της Δημοκρατίας που θα υπογράφουν ολοι οι "σοφοί" του τόπου. Ετσι, ίσως, πρέπει να "μιλήσουν" οι πνευματικοί άνθρωποι του τόπου και να μην παίζουμε με τις λέξεις,αυτό το κάνουν ανάξιοι πολιτικοί.Δέν θέλουμε τη γνώμη σας,ενέργειες θέλουμε και δεν είναι στη διακριτική σας ευχέρεια αυτό,σας το επιβάλλουν οι συνθήκες,διαφορετικά,αφού γνωρίζετε,γιατί δεν παραιτείσθε?
    Γιάννης Τσανακλίδης
    απάντηση104
     
     
    ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΚΑΙ ΣΠΑΝΙΟ | 01/05/2011 14:28
    ΕΙΝΑΙ ΛΥΠΗΡΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΒΡΕΘΕΊ ΚΑΝΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΙ ΕΝΑ ΤΙΤΑΝΙΟ ΈΡΓΟ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΑΠΟΔΏΣΕΙ ΚΑΡΠΟΥΣ
    ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΤΑΥΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
    απάντηση51
     
     
     
    Υπογραφη επικηδειου. | 01/05/2011 12:30
    Ασε κ Μπαμπινιωτη,οι υποτιθεται σκεπτομενοι του τοπου,εχουν παψει να μιλανε εδω και χρονια,γιατι δεν ειχαν το θαρρος να πανε κοντρα στο ρευμα. Κι εσυ,την ιδια πολιτικη κρατησες,εδω και πολλααα χρονια,και ιδιως απο τοτε που ασχοληθηκες με τα λεξικα. Ετσι,αφησες τους αγραμματους δημοσιογραφους, και πολιτικαντες,να πελεκανε σιγα σιγα τη γλωσσα και να τη φερνουν στο αθλιο επιπεδο που βρισκεται σημερα,χωρις κανεις να βγαινει να τους τραβηξει το αυτι,μηπως και κατηγορηθει σαν φασιστας,απο την επικρατουσα αριστεροαναρχοαμπλαουμπλικη ιδεολογια. Τωρα,βγηκες να υπογραψεις τον επικηδειο. Αξιος ο μισθος σου. Και μην πεις οτι ο γλωσσολογος,δεν κανει κριτικη,γιατι αυτο ισχυε ΠΜΜΕ,πριν απο τα ΜΜΕ δηλαδη.
    Theodore
    απάντηση162
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Ke edo echume ellima | 01/05/2011 09:36
    Ne ellima politikis evtinis. Echume xechasi oti den ine pia o agas opios mas kyvernai, ala emis i idii. Ke otan klevume, emas tha mas lipune. Otan katastrefume, ta dika mas katastrefume. Pios ta ipe toses dekaeties sta pedia sto scholio? Avta ta pedia ine tora gerontes, politikoi, kathigites, odigites ke akoma nomizun oti echun apenanti tus kataktites ke avto mathenun sta pedia mas. Pios tha mas pi epitelus oti emis prepi na valume taxi sto spiti mas? O Papandreu, pu sto ena avti echi tin Merkel ke sto alo Obama?
    bludicka
    απάντηση32
     
     
    Οι εκπαιδευτικοί όταν δεν αξιολογούνται οδηγούνται στο να ξεφτιλίζουν το όνομα τους. | 01/05/2011 02:38
    Ωραία όλα αυτά, αλλά όταν προτείνεται να αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί (όλων των βαθμίδων) και να συνδεθεί η μισθοδοσία τους με το αποτέλεσμα την αξιολόγησης γιατί διαφωνείτε ; Πως θα ξεχωρίσει η ήρα από το σιτάρι και πως αλλιώς θα έχουν κίνητρο για να αποδώσουν και να διακριθούν; Σήμερα όπως είναι δομημένο το σύστημα όποιος εκπαιδευτικός τείνει να αποδώσει λίγο παραπάνω μόνο που δεν τον δέρνουν οι υπόλοιποι επειδή σπάει τις νόρμες.
    Στην πράξη τι γίνεται;
    απάντηση202
     
     
    Ρηξικέλευθες αλλαγές | 01/05/2011 00:41
    'Εχει διαμορφωθεί στην ελληνική κοινωνία ένα σύστημα αξιών (συνεπικορούμενο από πολλούς παράγοντες)που δεν συνάδει με την πολιτισμική κληρονομιά αυτού του τόπου.Δεν μπορώ-λόγω χώρου-να επεκταθώ παραπάνω.Θα σταθω σε κάτι τελευταίο:Δεν έχω λησμονήσει το πάθος με το οποίο διδάσκατε στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.Την αγάπη σας για τη γλώσσα.Ο σημερινός Έλληνας οφείλει-περισσότερο από κάθε άλλη φορά-να αγαπήσει τη χώρα του,να αποκτήσει παιδεία,να γνωρίσει τον πολιτισμό του.Και τότε θα ανάψει η φλόγα μέσα του.Θα αποκτήσει αγωνιστικότητα,κρίση και σύνεση.Θα γυρίσει το κανάλι την ώρα των ''μεσημεριανών'' π.χ. και θα απαιτήσει αντ'αυτών την προβολή εκπομπών με αντικείμενο τη γλώσσα ή τη λογοτεχνία.
    Στράτος
    απάντηση73
     
     
    Ρηξικέλευθες τομές | 01/05/2011 00:04
    Εδώ που φτάσαμε,κ.καθηγητά,πρέπει να συνειδητοποιήσει ο 'Ελληνας πολίτης ότι επιβάλλεται να ευαισθητοποιηθεί έναντι των προβλημάτων που μαστίζουν τη χώρα.Είναι αδήριτη ανάγκη να καταλάβει πως η επανάσταση είναι πρώτα ατομική και έπειτα συλλογική.Ο πολίτης που φοροδιαφεύγει,ο γιατρός που δέχεται το ''φακελάκι'',ο θεσμικός φορέας που χρησιμοποιεί αθέμιτα μέσα,εξυπηρετώντας ιδιοτελείς σκοπούς,ο πολιτικός που διαφθείρεται κ.λπ.(μπορούμε να προσθέσουμε πολλά παραδείγματα),δεν έχει συναίσθηση του πολιτισμού που κουβαλάει η χώρα του.Δεν έχει το απαιτούμενο πάθος να γνωρίσει τον πολιτισμό αυτόν,που θα τον καθιστούσε αυτόματα υπέυθυνο των πράξεων του και ευαίσθητο απέναντι στη χώρα του.
    Στράτος
    απάντηση100
     
     
    Ο νους ημών ο θεός | 30/04/2011 15:48
    Στην Ελλάδα υπάρχει κρίση σκεπτόμενων ανθρώπων επειδή δεν υπάρχει κρίση θρησκευτικής πίστης. Ο Νεοέληνας γνωρίζει πόσα παιδιά είχε ο Ιακώβ, αλλά δεν γνωρίζει πόσα παιδιά είχε ο Σωκράτης. Ω της ύβρεως! Νους και λόγος κάτω από τη φτέρνα της θρησκείας!
    Αναξαγόρας
    απάντηση186
     
     
    παιδεία | 30/04/2011 15:13
    θα σας έπαιρνα στα σοβαρά κ. καθηγητά αν δεν είχατε συμβάλλει στην παιδεία αυτή που κατηγορείτε σήμερα. Ναι ξέρω εσείς κάνετε καλά τη δουλειά σας, κάποιοι άλλοι φταίνε και μιλάτε αλλά κανείς δεν σας ακούει. Όταν υποβάλλετε την παραίτηση σας από το χάλι αυτό που σας αγνοεί τότε θα δικαιούστε δια να ομιλείτε.
    ανωνυμος
    απάντηση272
     
     
    ωραία ανάλυση κ Μπαμπινιώτη αλλά... | 30/04/2011 14:56
    Πολύ ωραία ανάλυση για την κρίση παιδείας. Μόνο που και η τροπή της υπόθεσης του λήμματος 'Βούλγαροι' συνέβαλλε και αυτή στην 'εγκαθίδρυση' αυτού του φαινομένου.Ας σκεφτούμε τον αντίκτυπο αυτής της ιστορίας στην γενικότερη ελληνική παιδεία και ας το αντιπαραβάλλουμε με το παρακάτω 'Μιλάω για ένα σχολείο και μια γενικότερη παιδεία που μορφώνει πολίτες υπεύθυνους, σκεπτόμενους, καλλιεργημένους, κοινωνικά ευαίσθητους, πολίτες με ιδανικά, αρχές και αξίες, πολίτες που αγαπούν την πατρίδα τους και νοιάζονται γι΄ αυτήν, πολίτες με αναφορά σε ρίζες και παραδόσεις, πολίτες με ταυτότητα, που ξέρουν από πού έρχονται και πού πάνε, πολίτες που σέβονται τους θεσμούς και τιμούν τους συμπολίτες τους.
    με σεβασμο CL, PhD
    απάντηση94
     
     
    Το βασικότερο μάθημα | 30/04/2011 14:25
    Πρώτα πρώτα διαφωνώ με τη χρήση του τόνου αντίθετα προς το μονοτονικό σύστημα: δε γράφουμε πχ "το πρόβλημα τής διαφθοράς" γιατί αν το "της" ήταν γεν. προσδ/κή, θα γράφαμε "το πρόβλημά της".Άρα ο τόνος που χρησιμοποιείτε δεν έχει κανένα νόημα, αφού δε θα δημιουργούνταν σύγχυση σε καμία περίπτωση!Συμφωνώ με την έλλειψη παιδείας που επισημαίνετε.Εκείνο που δεν μπορεί το εκπ/κό μας σύστημα να περάσει στους νέους είναι να τους δώσει να καταλάβουν τι είναι δημαγωγοί και γιατί ο Πλάτωνας κι ο Αριστ/λης πχ τους θεωρούσαν ως τους μεγαλύτερους εχθρούς του λαού: σου λένε εκείνο που θέλεις να ακούσεις, ώσπου να πάρουν την εξουσία, και μετά αδυνατούν να λύσουν τα πραγματικά προβλήματα!Τόσο απλά και σωστά
    Πάνος
    απάντηση63