* Μετά τα ραδιενεργά τρόφιμα, και ραδιενεργά… αυτοκίνητα, εισαγόμενα από την Ιαπωνία. Πενήντα εξ αυτών κατασχέθηκαν στο Βλαδιβοστόκ τις τελευταίες εβδομάδες. Τα οποία, σύμφωνα με ανακοινώσεις ρώσων αξιωματούχων, ήταν μολυσμένα από καίσιο-127 και ουράνιο-238 σε επίπεδαδιπλάσια ως εξαπλάσια από εκείνα που θεωρούνται φυσιολογικά. Ούτε η «Κριστίν», η σατανική Plymouth του ’58 που σκότωνε στην ομώνυμη ταινία του Τζον Κάρπεντερ, δεν ήταν τόσο τρομακτική!

* Η δε κυβέρνηση της Ιαπωνίας ανακοίνωσε ότι οι αφίξεις τουριστών από το εξωτερικό μειώθηκαν κατά50,3% τον Μάρτιο του 2011 σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2010, σημειώνοντας αρνητικό ρεκόρ. Ενώ περίμενε ότι μετά το τσουνάμι θα σπεύδαμε να γνωρίσουμε τις ομορφιές της χώρας;

* Ποιος, αλήθεια, φέρει την ευθύνη για την απίστευτη καθυστέρηση, τα ελληνικά ή τα αμερικανικά ταχυδρομεία; Oπως κι αν έχει, η Βασιλεία Σιταρά-Μαζότα που ζει στο Κονέκτικατ έλαβε τις προάλλες ευχετήρια κάρτα την οποία είχε ταχυδρομήσει από την Αθήνα ο παππούς της,ΙωάννηςΣιταράς, στις 20 Απριλίου 1965. (Είπαμε ότι οι ευχές είναι πάντα καλοδεχούμενες, ας είναι όμως και φρέσκες…)

* Καυτό χολιγουντιανό κουτσομπολιό: η Σκάρλετ Γιόχανσον και ο Σον Πεν συγκατοικούν, σύμφωνα με δημοσίευμα του περιοδικού «Us».

* Και από τότε που συγκατοικούν προτιμούν να περνούν τον ελεύθερο χρόνο τους στη βίλα του Πεν, στο Μαλιμπού. Τι σημαίνει αυτό; Οτι τους έχασαν οι παπαράτσι από την πιάτσα και τα έχουν βάψει μαύρα.

* Αφήστε, όμως, το Χόλιγουντ (πέφτει εξάλλου τόσο μακριά) και ασχοληθείτε με το Φεστιβάλ Αθηνών που εφέτος, στη δύσκολη αυτή συγκυρία, χρειάζεται περισσότερο από κάθε άλλη φορά τη στήριξή σας: το πρόγραμμά του δόθηκε στη δημοσιότητα. Διαβάστε το (στο «Βήμα on line») και επιλέξτε τις παραστάσεις που σας ενδιαφέρουν. Καλοκαίρι με μουσική, χορό και θέατρο. Ο,τι καλύτερο!

***

Κύριε διευθυντά.

Υποκλίνομαι με σεβασμό και ταπεινότητα στη μεγάλη κυρία του κλασικού χορού Μάγια Πλισέτσκαγια (στο σκίτσο),η οποία στα 86 της χρόνια ερμηνεύει (!) στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών το «Ave Maya», το μπαλέτο που δημιούργησε ο Μορίς Μπεζάρ προς τιμήν της. Υποκλίνομαι, όχι μόνο στην τεράστια καλλιτεχνική προσφορά της, αλλά και στη σοφία της ζωής της όπως την κατέθεσε στις συνεντεύξεις που παραχώρησε στον ελληνικό Τύπο – από τις πιο ενδιαφέρουσες εκείνη που δημοσίευσε «Το Βήμα της Κυριακής» και αναδημοσιεύει το «Bήμα on line». Οι αγωνίες και οι αγώνες της, η συγκλονιστική προσπάθειά της να κατακτήσει και να υπηρετήσει την τέχνη της υποχρεωμένη ούσα να ζει σε ένα καθεστώς ανελεύθερο που όχι μόνο την περιόριζε αλλά απειλούσε και τη σωματική ακεραιότητά της, όπως η ίδια καταγγέλλει σήμερα, έρχονται για να επιβεβαιώσουν ότι: ακόμη και μέσα από τις χειρότερες συνθήκες ο άνθρωπος με ήθος, με όραμα και με διάθεση για δουλειά μπορεί να μεγαλουργήσει. Αυτό το αισιόδοξο μήνυμα στέλνει και τώρα, με την παρουσία της στη σκηνή. Γι’ αυτό το αισιόδοξο μήνυμα αισθάνομαι κι εγώ την ανάγκη να την ευχαριστήσω. Και για φινάλε από όλα όσα είπε κρατώ την… απορία της: «Κρίση στην Ελλάδα; Εχω ζήσει πολύ χειρότερα!». Ετσι, για να παίρνω δύναμη…

Μετά τιμής

Πανδώρα