από metereologos.gr
Παρασκευή 25 Μαΐου 2018
 
 
ΕΞΩ ΑΡΙΣΤΕΡΑ

Τα SΜS της οπαδικής ελεημοσύνης...

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Είναι αυτονόητο και ταυτόχρονα απόλυτα υγιές οι ομάδες να στηρίζουν την οικονομική ευρωστία τους στους οπαδούς. Αυτοί είναι που πληρώνουν εισιτήρια και γεμίζουν τα γήπεδα, αυτοί που αγοράζουν προϊόντα (από φανέλες, καπελάκια, κασκόλ ως... παντόφλες) με το σήμα της αγαπημένης ομάδας τους, αυτοί είναι που αβγατίζουν τα νούμερα της τηλεθέασης και μαζί τα έσοδα από τα αντίστοιχα δικαιώματα. Ως εδώ καλά. Ωστόσο πλέον οι περισσότεροι σύλλογοι (προσ)καλούν τους οπαδούςτον λεγόμενο κόσμο ή λαό της ομάδας- να επωμιστούν σχεδόν όλο το βάρος λειτουργίας/επιβίωσής τους, ακόμη και για την κάλυψη χρεών και οφειλών που εν πολλοίς έχουν δημιουργηθεί (και) εξαιτίας της κακοδιαχείρισης των παραγόντων!..
Κάλεσμα στον κόσμο του Ηρακλή απηύθυνε η κυανόλευκη ΠΑΕ προκειμένου να μαζευτούν ως το τέλος Μαρτίου 700.000 ευρώ για τη διευθέτηση παλαιότερων χρεών, ώστεόπως απαιτούν οι κανονισμοί- να πάρει ο Γηραιός άδεια συμμετοχής στο πρωτάθλημα της νέας σεζόν. Κάλεσμα στους επιχειρηματίες του Ηρακλείου και ολόκληρης της Κρήτης, αλλά πρωτίστως στον απλό κόσμο, έκανε για λογαριασμό του ΟΦΗ και ο κ. Νίκος Μαχλάς, γνωστοποιώντας ότι για να πάρει η ομάδα την άδεια να αγωνιστεί στο νέο πρωτάθλημα πρέπει ως τις 31 Μαρτίου να έχει μπει στο ταμείο της ΠΑΕ 1 εκατ. ευρώ.
Η διοίκηση του κ. Θόδωρου Ζαγοράκη στην ΠΑΕ ΠΑΟΚ το διατυμπανίζει κάθε τρεις και λίγο που αποφασίζει αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, ότι ο πρώτος και μόνιμος (οικονομικός) αιμοδότης του Δικεφάλου του Βορρά είναι οι απλοί οπαδοί της ομάδας. Από αυτούς αντλεί- ό,τι αντλεί στην εκάστοτε αύξηση ΜΚαλλά και σε ρευστό που προέρχεται από τις κάρτες διαρκείας (μ.ό. 19.000 τα τελευταία χρόνια) και το sold out εισιτηρίων σε όλα τα μεγάλα ματς του ΠΑΟΚ στην Τούμπα.
Το τελευταίο διάστημα όμως εμφανίζεται το φαινόμενο σύλλογοι και κυρίως τα ερασιτεχνικά τμήματά τους να έχουν βγει στη... ζητιανιά ζητώντας ελεημοσύνη από τους οπαδούς τους προκειμένου να συγκεντρωθούν τα απαραίτητα ποσά ακόμη και για να πληρωθούν αθλητές/τριες και προπονητές, και να συνεχίσουν να υπάρχουν οι ομάδες. Πρόκειται μάλιστα για ομάδες μεγάλων συλλόγων, όπως ο Ολυμπιακός και ο Παναθηναϊκός, που δίνουν τον τόνο σε αυτές τις οικονομικές εξορμήσεις σωτηρίας. Και επειδή η τεχνολογία έχει προχωρήσει, ο πιο προσφιλής τρόπος που έχουν βρει είναι τα περίφημα SΜS, τα οποία καλούνται να αποστείλουν οι οπαδοί προκειμένου να βοηθηθούν τα χρεοκοπημένα ερασιτεχνικά και ημιεπαγγελματικά τμήματα των συλλόγων.
Στις αρχές του χρόνου, εξαγγέλλοντας «σχέδιο σωτηρίας» ο αντιπρόεδρος του Ερασιτέχνη ΟΣΦΠ κ. Νίκος Καραχάλιος, έλεγε: «Θα ζητούμε στην πράξη 1 ευρώ από κάθε φίλαθλο. Για έξι μήνες θα μπορούμε να στέλνουμε ένα SΜS αξίας 1 ευρώ. Ή ακόμη μήνυμα αξίας 5 ή 10 ευρώ.Πιστεύω ότι τα εκατομμύρια των φίλων του Ολυμπιακού θα δώσουν το 1 ευρώ. Μιλάμε για μάζες, μιλάμε για 5 εκατομμύρια κόσμο που πρέπει να ευαισθητοποιηθεί, και άλλους τόσους στο εξωτερικό». Μάλιστα, ο ίδιος παρουσιάζοντας στις 17.2.2011 το πλάνο σωτηρίας με τον κωδικό «Ολυμπιακός 2020» πληκτρολόγησε στο κινητό του τον μαγικό αριθμό εξηγώντας πώς θα λειτουργήσει το πρόγραμμα των SΜS.
Δεδομένη και... χιλιοτραγουδισμένη είναι η περίοδος ισχνών αγελάδων και για τον Ερασιτέχνη Παναθηναϊκό, με πρώτα θύματα τα τμήματα βόλεϊ ανδρών και γυναικών, τα οποία έχουν να επιδείξουν ουκ ολίγους τίτλους στον εγχώριο φιλέ. Ετσι και οι Πράσινοι απευθύνονται πρωτίστως στον οπαδικό κόσμο τους (παρα)καλώντας τον να συνδράμει οικονομικά τον σύλλογο. Μάλιστα επιστράτευσαν και ένα εμβληματικό ποδοσφαιρικό πρόσωπο του Τριφυλλιού, τον διεθνή μέσο Γιώργο Καραγκούνη, ο οποίος στο ντέρμπι πρωταθλήματος με την ΑΕΚ (ενώ στις εξέδρες βρίσκονταν περίπου 40.000 φίλοι του Παναθηναϊκού) μέσω των μάτριξ του ΟΑΚΑ εμφανίστηκε να στέλνει στους οπαδούς το μήνυμα να... στείλουν μήνυμα (SΜS) για να βοηθηθούν οικονομικά τα τμήματα του Ερασιτέχνη ΠΑΟ.
Μέχρι στιγμής πάντως οι εκστρατείες αυτές δεν έχουν αποδώσει τα αναμενόμενα και τα ποσά που συγκεντρώθηκαν ήταν υποπολλαπλάσια των απαιτουμένων. Παράξενο; Οχι ιδιαίτερα, αν αναλογισθεί κανείς ότι οι οπαδοί αυτών των ομάδων έχουν διαποτιστεί με τη νοοτροπία του «λεφτά» παράγοντα, του «μεγαλοεπενδυτή που θα τα χώσει» για να έρθουν τίτλοι και διακρίσεις.
Την ίδια ώρα μάλιστα βλέπουν στις ποδοσφαιρικές και μπασκετικές ομάδες να στήνεται χορός εκατομμυρίων, ενώ οι ερασιτεχνικές και ημιεπαγγελματικές ομάδες βόλεϊ, πόλο κ.λπ. βουλιάζουν. Αντε τώρα να πειστεί ο μέσος οπαδός ότι αυτός είναι που πρέπει να (ξανα)βάλει το χέρι στην τσέπη για να σώσει το μαγαζί, ενώ την ίδια στιγμή οι μεγαλοπαράγοντες που διαφεντεύουν τις ποδοσφαιρικές και καλαθοσφαιρικές ΑΕ σφυρίζουν κλέφτικα...
Οσο για την κατά καιρούς λανσαριζόμενη δημιουργία αθλητικών ΑΕ λαϊκής βάσης, το πώς εξελίχτηκαν τα καλαμπούρια με τον λαό του Ολυμπιακού και της ΑΕΚ που θα έμπαινε στη διοίκηση των αντίστοιχων συλλόγων, πείθει ότι το εν λόγω φρούτο δεν μπορεί να ευδοκιμήσει στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας...


ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.