από metereologos.gr
Κυριακή 22 Ιουλίου 2018
 
 

Από τη Γιάννα Μπερλουσκόνι στον Απόστολο Ρήγκαν;

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Από τον Καμίνη και τον Μπουτάρη περιμέναμε θεαματικές πρωτοβουλίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, και να που ο Γκλέτσος τους επισκίασε στημικρή Στυλίδα: πήρε τη μπουλντόζα του δήμου στα χέρια του και επέβαλε το δικαίωμα των δημοτών της Ανατολικής Φθιώτιδας να κυκλοφορούν τζάμπα στην Εθνική Οδό. Ο πρώην ηθοποιός και νυν δήμαρχος πρέπει να το είχε απωθημένο που δεν πρωταγωνιστησε σε γουέστερν, εκεί που ευθύβολοι καουμπόηδες παίρνουν το εξάσφαιρο στα χέρια τους και επιβάλλουν το δίκιο των συμπολιτών τους ενάντια στους ντεσπεράντος _ και στον νόμο. Την ίδια ημέρα, ο Δήμος Αθηναίων είχε ξεκινήσει πρωτοβουλία για ουσιαστικό έλεγχο της παράνομης στάθμευσης μέσω της δημοτικής αστυνομίας – φλώρικες διαδικασίες, δηλαδή: θα έπρεπε ο ίδιος ο Καμίνης να κυκλοφορεί με βαριά και να σπάει τα παρμπρίζ των παρανομούντων, να δούμε αν θα το ξανάκαναν. Χρειαζόμαστε ματσό πολιτικούς, όχι φλώρους και ντιντήδες, όπως λένε και στη Νέα Δημοκρατία. Ηγέτες που η τεστοστερόνη να ξεχειλίζει από τα αυτιά τους, να κυλά και να γυαλίζει υγραίνοντας το δασύτριχο στήθος τους.

Δεν γνωρίζω τη γεωγραφία της Λοκρίδας και δεν γνωρίζω αν πράγματι η διοδιούχος εθνικής οδός είναι ο μόνος τρόπος επικοινωνίας μεταξύ των χωριών και των κωμοπόλεων της περιοχής. Ακόμα και αν αυτό συμβαίνει, αυτά τα προβλήματα έχουν προ πολλού λυθεί σε άλλες χώρες όπου οι κάτοικοι έχουν ειδικές κάρτες και πληρώνουν μειωμένα διόδια για τις κοντινές διαδρομές. Είχαν δοθεί, διάβασα, «κάρτες ελεύθερης διέλευσης» και στη Στυλίδα αλλά ακυρώθηκαν και θα ξαναδοθούν _ ώσπου να ξαναδοθούν, καβάλησε ο δήμαρχος τη μπουλντόζα.

Πρέπει να τον έπνιγε και το δίκιο του: γιατί οι κάτοικοι Αχαΐας και Κορινθίας έχουν καταργήσει εντελώς τα διόδια στην Πατρών-Κορίνθου; Όταν λειτούργησε για πρώτη φορά υπήρχαν πλευρικοί σταθμοί διοδίων σε Κιάτο, Ξυλόκαστρο, Ακράτα, κτλ, και άρα δεν υπήρχε περίπτωση για τζαμπατζήδες. Καταργήθηκαν όμως, χωρίς να χρειαστεί να ανέβουν δήμαρχοι σε μπουλντόζες, χάρη στις άοκνες προσπάθειες των βουλευτών τηςπεριοχής υπέρ του τζαμπατζιδισμού των ψηφοφόρων τους και χωρίς τη δικαιολογία της έλλειψης άλλου δρόμου, αφού υπήρχε η παλαιά εθνική οδός. Τώρα πια, πληρώνει μόνο όποιος εισέρχεται από Κόρινθο ή Πάτρα _ αν και οι Πατρινοί (το καλό το παλικάρι ξέρει κι άλλο μονοπάτι) γνωρίζουν ότι αν προχωρήσουν λίγο παρακάτω, ως τον Ψαθόπυργο νομίζω, μπορούν να μπουν στην εθνική και να ταξιδέψουν ως την Κόρινθο χωρίς να πληρώσουν διόδια. Υποθέτω κάποιο αντίστοιχο κόλπο θα έχουν και οι Κορίνθιοι· άρα, πληρώνουν διόδια μόνο όσοι έρχονται από Αθήνα _ για την ακρίβεια οι αφελείς που δεν έχουν ρωτήσει ντόπιους φίλους τους να μάθουν τα άλλα μονοπάτια, των παλικαριών. Ώσπου βρέθηκε το πιο παλικάρι από όλα και έκανε μονοπάτι την ίδια την εθνική οδό.

Μετά την νίκη Αχαιών και Κορινθίων επί των διοδίων όλοι οι αυτοκινητόδρομοι της χώρας (πλην της Αττικής Οδού) έχουν μετωπικά διόδια για να εξυπηρετούνται οι τοπικές πελατείες των βουλευτών. Διότι με τα πλευρικά, ακόμη και το ελευθέρας, για την περίπτωση της Αθηνών-Κορίνθου, θα ίσχυε ως την επόμενη έξοδο, από το Κιάτο ως το Ξυλόκαστρο, ας πούμε _ τώρα είναι όλη η διαδρομή ως την Πάτρα, ουσιαστικά όλη η εθνική οδός. Και έτσι φθάσαμε στο αδιέξοδο να μην μπορούν να εξυπηρετηθούν με λογικό και έντιμο τρόπο οι τοπικές κοινωνίες, πληρώνοντας λιγότερα για τις μικρές διαδρομές που κάνουν.

Με τα μετωπικά διόδια, οι ταξιδιώτες μακρινών αποστάσεων, εκτός του ότι είναι οι μόνοιπου πληρώνουν,έχουν και το πρόβλημα ότι είναι υποχρεωμένοι να σταματούν κάθε τόσο και στις μεγάλες εξόδους να σχηματίζονται ουρές τεράστιες. Ας πάρουν ηλεκτρονικές συσκευές πληρωμής, θα πείτε. Αλλά κάποιος που ξεκινάει από την Αθήνα για τον Βόλο ή τη Λάρισα, πρέπει να έχει τρεις συσκευές: το e-pass για την Αττική Οδό, το ΤΕΟ-pass για ως την Τραγάνα, το e-way από την Πελασγία (εκεί ανδραγάθησε ο κ. Γκλέτσος) και μετά_ παρεμβάλλονται τα διόδια των Θερμοπυλών όπου εκεί είναι άλλο βασίλειο, δεν υπάρχει ηλεκτρονική πληρωμή, πρέπει υποχρεωτικά να είσαι στην ουρά. Και για όσους ταξιδεύουν ακόμα πιο βόρεια, στα Μάλγαρα έξω από τη Θεσσαλονίκη, αρχίζει ξανά η επικράτεια του ΤΕΟ-pass. Λιγότερες φορές έχει να επιδείξει ταξιδιωτικά έγγραφα στα διάφορα σύνορα Παλαιστίνιος που από τη Χεβρώνα ταξιδεύει μέσω Ισραήλ και Γάζας στο Κάιρο, απότα ηλεκτρονικά έγγραφα που πρέπει να επιδείξει στα διόδια Αθηναίος που πηγαίνει στη Θεσσαλονίκη.

Το συμπέρασμα είναι απλό: αν διάφοροι παλαιότεροι Πάγκαλοι δεν είχαν εξυπηρετήσει κοπρίτες ψηφοφόρους τους καταργώντας τα πλάγια διόδια στις εθνικές οδούς, ο κ. Γκλέτσος δεν θα αναδεικνυόταν στο καλύτερο από όλα τα καλά παλικάρια. Ο ανορθολογισμός του συστήματος (και όπου υπάρχει ανορθολογισμός, υπάρχει πάντα κάποιο συμφέρον) δημιούργησε Διόδιο Δεσμό που ανέλαβε ο δήμαρχος Ανατολικής Φθιώτιδας να τον λύσει με τη μπουλντόζα του. Αλλά αν ούτε οι εταιρείες που κατασκευάζουν με παραχώρηση των διοδίων τις εθνικές οδούς δεν μπορούν να είναι ορθολογικές (αγνοώ εξαιτίας ποίων συμφερόντων) και να συνεννοηθούν μεταξύ τους για τις ηλεκτρονικές συσκευές, μήπως τώρα, που υπάρχει αναμπουμπούλα και κρίση θα πρέπει να περιμένουμε ακόμη μεγαλύτερους ανορθολογισμούς;

Και δεν εννοώ τον οδικό ανορθολογισμό των Πατρινών που μπορείνα βρήκαν το μονοπάτι του Ψαθόπυργου αλλά οι είσοδοι στην Περιφερειακή Οδό έχουν την παγκόσμια πρωτοτυπία να αριθμούνται διαφορετικά στα δύο ρεύματά της: όταν έρχεσαι από Πύργο η «Είσοδος 1» είναι «Είσοδος 6» για αυτούς που έρχονται από Κόρινθο. Πρόσφατα αποφάσισαν να αλλάξουν και τους αριθμούς με γράμματα (Α, Β, Γ,… αντί για 1, 2, 3,..) αλλά για την ώρα συνυπάρχουν και τα δύο οπότε η ίδια είσοδος ονομάζεται ταυτόχρονα 2, 4, Β – και πιθανόν Δ, δεν το διερεύνησα εις βάθος.Ούτε το ότι, ξανά στην Πάτρα, όταν φθάνεις από Αθήνα και θέλεις να πάρεις τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου δεν βλέπεις πινακίδα που να γράφει «ΓΕΦΥΡΑ» αλλά κάποια που γράφει «ΖΕΥΞΗ» και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε. Ούτε το ότι, ξανά εκεί, όταν έρχεσαι από Πύργο, υπάρχει μόνο μικρή πινακίδα για τη «Ζεύξη» κρυμένη μέσα στις πικροδάφνες και όποιος την είδε, την είδε. Αυτοί οι οδικοί ανορθολογισμοί υπάρχουν από τότε που έγιναν η Περιφερειακή και η Γέφυρα, 6-7 χρόνια τώρα. Με εξοργίζουν, όπως με εξοργίζουν και τα μετωπικά διόδια και οι πολλαπλές ηλεκτρονικές συσκευές διοδίων, ήθελα κάποτε να γράψω για όλα αυτά _ ευχαριστώ τον Απόστολο Γκλέτσο που μου έδωσε την ευκαιρία.

Εννοώ τον πολιτικό ανορθολογισμό της αναζήτησης σωτήρων. Το πολιτικό σύστημα είναι υπεύθυνο για την κατάσταση της χώρας, ακόμα και ο πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας το παραδέχθηκε ρητά. Για την ώρα, σε κανένα πρόσωπο και σε κανένα κόμμα δεν έχει αποδοθεί η ευθύνη, οι ίδιοι που κυβέρνησαν κυβερνούν ή περιμένουν να κυβερνήσουν, οι ίδιοι που αντιπολιτεύονταν είναι αντιπολίτευση και όσο πειστικοί ήσαν πριν, είναι και τώρα. Αν τα πράγματα χειροτερέψουν, η έλλειψη εμπιστοσύνης θα κορυφωθεί, όλο και περισσότεροι θα αναζητούν κάποια νέα πρόσωπα για να «σώσουν τη χώρα». Πιθανόν αυτά τα νέα πρόσωπα να έχουν αρχίσει να εμφανίζονται και να διεκδικούν τον ρόλο τους.

Παράδειγμα: γράφοντας αυτό το κείμενο, έψαχνα στο Δίκτυο να βρω πληροφορίες για τον Απόστολο Γκλέτσο. Ανακάλυψα ότι στις εκλογές του 2007 είχε στηρίξει το ΚΚΕ, πράξη απόλυτα δίκαιη και σωστή αφού στις δημοτικές εκλογές του 2006 το κόμμα της εργατικής τάξης τον είχε περιλάβει ως υποψήφιο δημοτικό σύμβουλο στον συνδυασμό που υποστήριζε στον Πειραιά. Ο κ. Γκλέτσος δεν εξελέγη, και ίσως αυτό να είναι η αιτία που ακόμη πληρώνουμε εισιτήρια στα πλοία. Ήτοι ο νυν δήμαρχος-μπουλντόζας έχει πολιτικές φιλοδοξίες εδώ και τέσσερα χρόνια τουλάχιστον, πιθανόν και από την εποχή που το system starτον απαρνήθηκε επειδή «όταν αρχίζεις να του βγάζεις λιγότερα λεφτά, πάει στον επόμενο, στον επόμενο…». Βρήκα επίσης ενδιαφέρουσα συνέντευξή του στο Βήμα μετά τη νίκη του στις τελευταίες εκλογές και την ανάδειξή του σε δήμαρχο (χωρίς τη στήριξη του ΚΚΕ αλλά με τη στήριξη μέρους της ΝΔ, που δεν είχε επίσημο υποψήφιο στο Δήμο) _ και ακόμα πιο ενδιαφέρουσα δήλωσή του στο Protagon.gr όπου αναφέρει «η χώρα μας περνάει μια από τις χειρότερες περιόδους της μεταπολίτευσης. Δεν έχει μείνει τίποτα όρθιο […] Έχουμε ξαναπεράσει τέτοιες καταστάσεις στην Ιστορία μας και τότε μικρές παρέες, πρότειναν λύσεις και μπήκαν μπροστά […] Μικρές παρέες μονιασμένες με κοινούς στόχους, αποφασισμένοι άνθρωποι να πείσουν με το παράδειγμα, να διοικήσουν σθεναρά και δίκαια, να δουν μπροστά… Γι’ αυτή την παρέα μου θέλω να γίνω Δήμαρχος».

Και αν ο ίδιος ο Απόστολος Γκλέτσος περιορίσει τις φιλοδοξίες του στο να είναι μόνο σθεναρός δήμαρχος, ποιος θα μπορούσενα κυβερνήσει την Ελλάδα; Ερωτήθηκε αν ο κ. Λαζόπουλος μπορεί να είναι ο σωτήρας που περιμένει η χώρα και, μετά από κάποιο δισταγμό είναι αλήθεια, απάντησε: «ο Λάκης Λαζόπουλος, με το μυαλό που έχει, θα μπορούσε να κυβερνήσει τη χώρα». Είναι «ενημερωμένος, πανέξυπνος» και «εν δυνάμει» θα μπορούσε να γίνει «πολιτικός αρχηγός και πρωθυπουργός της χώρας».

Τον «έλληνα Μπερλουσκόνι» φοβόντουσαν οι πολιτικοί και νόμισαν ότι τον αναγνώρισαν λίγα χρόνια πριν στο πρόσωπο της Γιάννας Αγγελοπούλου, αλλά απατήθηκαν. Ίσως αντί για Μπερλουσκόνι να έχουν μερικούς «έλληνες Ρήγκαν» μπροστά τους. Ο μακαρίτης πρόεδρος των ΗΠΑ είχε προϋπάρξει σθεναρός και δίκαιος καουμπόυ σε πολλές ταινίες, από αυτές ίσως που θα ήθελε να έχει πρωταγωνιστήσει ο Απόστολος Γκλέτσος αλλά δεν πρόλαβε _ και παίζει τώρα live τον ρόλο στη Στυλίδα.

Psychoyos@tovima.gr



Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ