ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΠΑΝΕΛΙΣΤΑΣ
Τι θα φοράει η Αγγελική Ηλιάδη στην πρώτη, μετά τη δολοφονία του συντρόφου της Μπάμπη Λαζαρίδη, εμφάνισή της στην πίστα; Γιατί «φουσκώνει η κοιλίτσα» της Κέλλυς Κελεκίδου; Ο Γρηγόρης Αρναούτογλου τα έχει πράγματι με τη Νάντια Μπουλέ; Κάθε πότε βλέπει τη νεογέννητη κορούλα του ο Σάκης Ρουβάς; Πόσων ετών είναι η Ζωή Λάσκαρη; Γιατί προσεβλήθη ο Αλέξανδρος Παρθένης όταν η Μαίρη Βιδάλη του είπε «θα μπορούσα να είμαι μάνα σου»; Αρραβωνιάστηκε ή όχι ο Γιάννης Παπαμιχαήλ; Και ποιοι τέλος πάντων δεν σέβονται τη μνήμη της Αλίκης Βουγιουκλάκη; Οι απαντήσεις στα πάνελ των πρωινών, μεσημεριανών και απογευματινών ψυχαγωγικών εκπομπών. Οπου η έννοια ψυχαγωγία αφορά πλέον το ακατάπαυστο μπλα μπλα μιας παρέας (άσπονδων) φίλων. Με τον/την παρουσιαστή/στρια να έχει την υψηλή εποπτεία του ξεκατινιάσματος και τους άλλους- κάτι δήθεν δημοσιογράφους, κάτι δήθεν κοσμικούς και κάτι δήθεν επιστήμονες- να πολυλογούν ασταμάτητα. Οι πανελίστες, όπως αποκαλούνται οι επαγγελματίες του «θαψίματος», κυριαρχούν στα κανάλια. Και περιφέρονται από εκπομπή σε εκπομπή φορώντας το ύφος του ειδήμονα- είτε η κουβέντα αφορά την κυτταρίτιδα της Αντζελας Δημητρίου είτε τα σύννεφα στη σχέση της Σάρα Τζέσικα Πάρκερ και του Μάθιου Μπρόντερικ- και κρίνοντας με αυστηρότητα τα πάντα: την άρνηση των γονιών της Ηλιάδη «να ανοίξουν την αγκαλιά τους στην κόρη τους» αλλά και τη φωτογράφιση από παπαράτσι του νέου αγαπημένου της Μαντόνα με κυρία αγνώστων λοιπών στοιχείων. Παρακαλάτε να μην πέσετε στο στόμα τους!

Κάποτε τους παρουσιαστές πλαισίωναν οι «γλάστρες», οι οποίες παρ΄ ότι είχαν στόμα δεν είχαν μιλιά. Τότε δεν είχαμε καταλάβει πόσο τυχεροί ήμασταν. Το συνειδητοποιούμε τώρα που οι «γλάστρες» άνοιξαν το καλομακιγιαρισμένο στοματάκι τους, και δεν λένε να το κλείσουν. Δεκάδες νέα παιδιά, κυρίως κορίτσια αλλά και αγόρια, μιλάνε ακατάπαυστα στις κουτσομπολίστικες εκπομπές αποκαλύπτοντας ότι π.χ. «η Κατερίνα Παπουτσάκη περίμενε κάτω από το σπίτι της επί δεκατρία ολόκληρα λεπτά τον Κώστα Καραφώτη» και καυτηριάζοντας ακολούθως την «απαράδεκτη συμπεριφορά του Καραφώτη που την έστησε». Πρόκειται για τη νέα γενιά δημοσιογράφων; Αν ναι, ο θάνατος του επαγγέλματος είναι δεδομένος. Γιατί όταν η «νέα,λαμπερή εμφάνιση της Νατάσσας Θεοδωρίδου» πλασάρεται ως ρεπορτάζ, για ποια δημοσιογραφία μιλάμε;

Το μοντέλο του πανελίσταδημοσιογράφου είναι συγκεκριμένο και έχει τη μορφή της Μελίνας Κόκκορη: της κοπέλας που ξεκίνησε ως γλωσσοκοπάνα των δελτίων του Star, από όπου έχυνε χολή για τους επωνύμους αυτής της χώρας, και η οποία τώρα περιφέρεται από εκπομπή σε εκπομπή ντυμένη και βαμμένη στις έντεκα το πρωί σαν να βγήκε μόλις από ξενυχτάδικο της Ιεράς οδού, σχολιάζοντας τους πάντες και τα πάντα με φαρμακερή ειρωνεία. Από δίπλα η Σταματίνα Τσιμτσιλή, η οποία όταν δεν μαγειρεύει «Στην κουζίνα» κουτσομπολεύει σε άλλες εκπομπές. Ο Πρόδρομος Καθηνιώτης ο οποίος, αφού έκανε για λίγο τον τραγουδιστή, εκμεταλλευόμενος τη… χλωμή δόξα που του χάρισε η συμμετοχή του σε ένα ριάλιτι, αποδεικνύει μέσα από το «Η Ελλάδα παίζει» ότι η κατινιά δεν είναι γυναικείο προνόμιο. Ο Στέφανος Κωνσταντινίδης και ο Βαγγέλης Γκούμας που πλαισιώνουν την Ελεονώρα Μελέτη στην «Πρωινή (και πολύ αδιάκριτη) Μελέτη» της. Και οι Νάσος Γουμενίδης, Βασίλης Νομικός, Κλεοπάτρα Πατλάκη, Μαρία Καλπάκη, Μαρία Ηλιάκη, Φλορίντα Πετρουτσέλι, Τζορτζέλα Κόσιαβα, Θοδωρής Ρακιντζής… Ο κατάλογος των (ουσιαστικά χωρίς επάγγελμα) μπλαμπλάδων, οι οποίοι πληρώνονται για να μιλάνε, είναι μακρύς. Με τη Μελέτη, την Κατερίνα Καραβάτου, τη Βάσια Λόη, τη Φαίη Σκορδά και άλλες παρουσιάστριες να τους οργανώνουν σε μια κακόηχη ορχήστρα όπου οι ψίθυροι για τις προσωπικές ζωές των επωνύμων γίνονται άκομψες κραυγές.

Οσο για περιπτώσεις ανθρώπων με πρότερο έντιμο (τηλεοπτικό ή μη) βίο, όπως η τηλεπαρουσιάστρια Κέλλυ Σακάκου, η ψυχολόγος Τένια Μακρή, η δημοσιογράφος Νανά Παλαιτσάκη και η ηθοποιός Ευαγγελία Σαμιωτάκη που τους είναι δύσκολο φαίνεται να ζήσουν πλέον μακριά από τα πάνελ (παλαιότερα είχαμε και τις Τίνα Σακελλάριου και Μάρα Μεϊμαρίδη), έρχονται για να επιβεβαιώσουν ότι ο εθισμός στην τηλεοπτική ξεφτίλα χρόνια δεν κοιτά. Είναι να μην τη φας την πετριά. Μετά δεν μαζεύεσαι.