από metereologos.gr
Σάββατο 20 Ιανουαρίου 2018
 
 

Δέκα μικροί μύθοι για το 1821

* Οταν μιλάμε συνεχώς και με τόση ευκολία για «χαμένες πατρίδες», καλό θα είναι να μην ξεχνάμε πως «χαμένες πατρίδες» υπάρχουν για όλους εκείνους τους οποίους αφορούσε η ανταλλαγή πληθυσμών,και όχι μόνο για τους Ελληνες
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Επειδή υποθέτω πως όσα ακολουθούν είναι ενδεχόμενο να προκαλέσουν αντιδράσεις, σπεύδω να καταθέσω, ως εκ των προτέρων απάντηση, την πασίγνωστη ρήση του Σολωμού πως το έθνος πρέπει να μάθει να θεωρεί εθνικό ό,τι είναι αληθινό. Καλό θα είναι να τη θυμόμαστε αυτή τη φράση κάθε φορά που η μισαλλοδοξία και ο φανατισμός, η εθνική τύφλωση και μυθολογία οδηγούν σε απώλεια του κριτικού πνεύματος, ακρογωνιαίου λίθου του Διαφωτισμού αλλά και του δυτικού πολιτισμού γενικότερα, συκοφαντημένου από έναν τυφλό και στρεψόδικο αντιδυτικισμό, δεξιό και «αριστερό». Δύση και δυτικός πολιτισμός δεν είναι μόνο ο Μπους, αλλά και η δυνατότητα που έχει ο Μάικλ Μουρ να εμφανίζεται στη σκηνή κατά την απονομή των Οσκαρ, και να λέει στον Μπους «Ντροπή σας, κύριε πρόεδρε», υπό το (τηλεοπτικό) βλέμμα μερικών δισεκατομμυρίων κατοίκων του πλανήτη, δίχως κανείς να διανοείται ότι θα μπορούσε να τον συλλάβει, να τον εξορίσει, να τον στείλει σε «στρατόπεδο αναμόρφωσης» ή απλώς να του κλείσει το μικρόφωνο. Σε ό,τι αφορά λοιπόν ορισμένους «πατριωτικούς» ή/και «αντιιμπεριαλιστικούς» μύθους που διακονούνται και διακινούνται συστηματικά στη χώρα μας, ιδού - δυστυχώς για όσους βολεύονται με αυτούς - ορισμένες «διορθωτικές επισημάνσεις».

1. Κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας δεν υπήρξαν βίαιοι εξισλαμισμοί στη μετέπειτα ελληνική επικράτεια. Οι Οθωμανοί, εφόσον οι υπόδουλοι λαοί κατέβαλλαν κανονικά τους φόρους που τους αναλογούσαν, δεν ασχολούνταν ιδιαίτερα με τις θρησκευτικές πεποιθήσεις τους. Οι μαζικοί εξισλαμισμοί που παρατηρούνται στα Βαλκάνια (Βοσνία, Αλβανία κ.λπ.) έγιναν, κατά κανόνα, με τη θέληση εκείνων που αλλαξοπίστησαν, και ειδικότερα με σκοπό να έχουν καλύτερες σχέσεις με τον κατακτητή και να συμμετέχουν από καλύτερη θέση στη νομή και άσκηση της εξουσίας.

2.. H επάνδρωση των Γενιτσάρων, από ένα χρονικό σημείο και έπειτα τουλάχιστον, δεν γινόταν βιαίως, μέσω «παιδομαζώματος». Αντίθετα μάλιστα, όσο το σώμα αυτό αποκτούσε εξέχουσα θέση στην Οθωμανική Αυτοκρατορία, αρκετοί γονείς προσπαθούσαν να εξασφαλίσουν τη «σταδιοδρομία» των παιδιών τους μέσω της κατάταξής τους στους Γενίτσαρους.

3. Ουδέποτε κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας υπήρξε - ή συνέτρεχε λόγος να υπάρξει - «κρυφό σχολείο», όπως τουλάχιστον αυτό έχει καταγραφεί στο εθνικό συλλογικό ασυνείδητο. Οποιος ήθελε μπορούσε να μάθει ελληνικά, σερβικά, βουλγαρικά κ.ο.κ. χωρίς να παρενοχλείται από τους κατακτητές, οι οποίοι - επαναλαμβάνω - ενδιαφέρονταν πρωτίστως, αν όχι σχεδόν αποκλειστικά, για την ομαλή καταβολή των κάθε είδους φόρων προς τον σουλτάνο.

4. Ο ρόλος της Εκκλησίας καθ' όλη αυτή την περίοδο υπήρξε τουλάχιστον αμφιλεγόμενος, αν όχι και αρνητικός σε αρκετές περιπτώσεις (προσοχή: της Εκκλησίας, όχι της θρησκείας). Τα παραδείγματα, πολλά και γνωστά, ξεκινούν από τους ανθενωτικούς της εποχής της Αλωσης και φθάνουν ως τις παραμονές του 1821, με τον λυσσαλέο πόλεμο κατά των οπαδών του Διαφωτισμού, των Φιλικών κ.λπ.

5. H εξέγερση που άρχισε το 1821 είχε ουσιαστικά κατασταλεί (μόνο μικρές εστίες αντίστασης απέμεναν, οι οποίες ήταν θέμα χρόνου να σβήσουν και αυτές), όταν τον Ιούλιο του 1827 οι Αγγλοι, οι Γάλλοι και οι Ρώσοι αποφάσισαν να δημιουργηθεί ελληνικό κράτος, με αποτέλεσμα να ακολουθήσει λίγους μήνες μετά η Ναυμαχία του Ναυαρίνου.

6. Μπορεί αυτό να μην αρέσει διόλου σε ορισμένους και να μην ταιριάζει με την εθνική μας μυθολογία, αλλά στους «δόλιους», «αναξιόπιστους» κ.ο.κ. Συμμάχους οφείλει, λοιπόν, εν πολλοίς η Ελλάδα την ανεξαρτησία της και την κρατική της (προσοχή: όχι την εθνική) υπόσταση. Οι ίδιοι αυτοί Σύμμαχοι, με την ίδια ή διευρυμένη «σύνθεση», ήταν επίσης εκείνοι που - και για δικούς τους βέβαια λόγους, αλλά το γεγονός παραμένει - προσέφεραν στην Ελλάδα τη Θεσσαλία το 1881, απέτρεψαν την προέλαση των Τούρκων προς την Αθήνα το 1897, έβαλαν την υπογραφή τους στη Συνθήκη των Σεβρών το 1920.

7. Στον ένοπλο αγώνα κατά των Τούρκων μετείχαν ποικίλων εθνικών προελεύσεων κάτοικοι του ευρύτερου γεωγραφικού χώρου, των οποίων η εθνική συνείδηση βρισκόταν εν πολλοίς στο στάδιο της διαμόρφωσης. Τόσο ο «Θούριος» του Ρήγα, με τις αναφορές του στο πλήθος των υπόδουλων στους Οθωμανούς εθνοτήτων, όσο και η καταγωγή αρκετών πρωταγωνιστών της Επανάστασης (Αρβανίτες της Υδρας και των Σπετσών, Σουλιώτες, Βλάχοι, σλαβόφωνοι κ.ά.) βεβαιώνουν «του λόγου το ασφαλές».

8. Και πάλι όχι επειδή οι Σύμμαχοι είναι εξ ορισμού «φιλέλληνες» ή «μεγαλόψυχοι», αλλά επειδή η χώρα ευτύχησε να ακολουθήσει τότε πολιτική σωστών συμμαχιών και ανοιχτών οριζόντων (αντί να παίξει τον ρόλο της μικρής «ανάδελφης» που κάθεται και κλαίει), η Ελλάδα υπήρξε η μεγάλη ευνοημένη από τη «μοιρασιά» στα Βαλκάνια μεταξύ 1910 και 1920. Ετσι η Θεσσαλονίκη έγινε «συμπρωτεύουσα» της Ελλάδας, αν και το 1912 ο πληθυσμός τής πόλης περιλάμβανε περίπου 40% Εβραίους, 25% Τούρκους, 20% Ελληνες και 15% άλλους.

9. Οταν μιλάμε συνεχώς και με τόση ευκολία για «χαμένες πατρίδες», καλό θα είναι να μην ξεχνάμε πως «χαμένες πατρίδες» υπάρχουν για όλους εκείνους τους οποίους αφορούσε η ανταλλαγή πληθυσμών, και όχι μόνο για τους Ελληνες. Χρήσιμη, από αυτή την άποψη, θα ήταν και η παράθεση ορισμένων στοιχείων που συστηματικά αγνοούμε ή αποσιωπούμε, όπως ότι στα τέλη του 19ου αιώνα στο Ρέθυμνο οι μουσουλμάνοι ήταν περισσότεροι από τους χριστιανούς, ότι τα Γιαννιτσά ήταν μία από τις ιερές πόλεις των Τούρκων ή ότι το 1913 ο ελληνικός πληθυσμός του Κιλκίς ήταν λιγότερο από 5%!

10. Τέλος, όταν γίνεται λόγος για την εκδίωξη των ελληνικών πληθυσμών από την «προαιώνια κοιτίδα» τους Μικρά Ασία, μπορεί το σχήμα αυτό να χαϊδεύει τα αφτιά των κάθε λογής «ελληνόψυχων» και «πατριδολάγνων», αλλά - δυστυχώς και πάλι γι' αυτούς - η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική. Με εξαίρεση ορισμένους συμπαγείς ελληνικούς πληθυσμούς, κυρίως στον Πόντο και στην Καππαδοκία, οι περισσότεροι από τους Ελληνες που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν κάτω από δραματικές συνθήκες τη Μικρά Ασία το 1922-23 ήταν οικογένειες που, αναζητώντας καλύτερη τύχη, είχαν μεταναστεύσει εκεί από την ηπειρωτική Ελλάδα και από τα νησιά του Αιγαίου κατά τον 19ο αιώνα.

Αυτά, και μην ξεχνάμε: κάθε φορά που ο πειρασμός, με το πρόσωπο ενός αγγελικού στην όψη αλλά ιδιαίτερα επικίνδυνου ψευδοπατριωτισμού, χτυπά την πόρτα, ας τον ξορκίζουμε... με τη φράση του Σολωμού.

Ο κ. Ανδρέας Παππάς είναι επιμελητής εκδόσεων και μεταφραστής. Διδάσκει στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Μετάφρασης (ΕΚΕΜΕΛ). Από τις εκδόσεις Καστανιώτη κυκλοφόρησε πρόσφατα το βιβλίο του «Υπο-γλώσσια, B´».



Γνώμες περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (31)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    ΕΝΑΣ ’’ΨΕΥΔΟΠΑΤΡΙΩΤΗΣ’’ | 24/09/2017 02:26
    1.Σχετικά με τον ’’αμφιλεγόμενο ρόλο’’ της Εκκλησίας, κατά τον Γάλλο πρόξενο Πουκεβίλ, μόνο οι κληρικοί που σκοτώθηκαν το 1821 ανέρχονται συνολικά σε 6.000. 2. Για το παιδομάζωμα, αντιγράφω από το The Legacy of Jihad: Islamic Holy War and the Fate of Non-Muslims, Andrew G. Bostom, M.D. σελ. 70 " the quite brutal devshirme-jannisary system ... enslaved and forcibly converted to Islam an estimated five hundred thousand to 1 million non-Muslim (primarily Balkan Christian) adolescent males’’ 3. Θυμηθήκατε ακόμα και τον πληθυσμό του ... Κιλκίς, αλλά κουβέντα για τη Σμύρνη και τη Σαμψούντα ! Πηγαίνετε να κάνετε την τύχη σας σε κανένα τουρκικό πανεπιστήμιο . ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ
    Γιώργος Σοφικίτης, εκπαιδευτικός
    απάντηση10
     
     
    προσκυνημενε.. | 25/03/2017 07:56
    ΦΩΤΙΑ ΚΑΙ ΤΣΕΚΟΥΡΙ
    soundmaker
    απάντηση41
     
     
    Οι 10 "μύθοι" και τα παραμύθια του Ανδρέα Παππά | 20/05/2013 15:08
    ΕΔΩ: http://oodegr.com/oode/istoria/epanastasi/my8oi_1821_1.htm υπάρχει μια πλήρης απάντηση σε όλα τα παραμύθια που γέννησε η φαντασία του Ανδρέα Παππά. Στην πραγματικότητα, ο Ανδρέας Παππάς είναι εντεταλμένο όργανο εταιρειών εμφύτευσης μαλλιών. Το κείμενο είναι διατυπωμένο έτσι, ώστε όποιος το διαβάσει να καραφλιάσει αμέσως με τις ασυναρτησίες που γράφει και απελπισμένος να κάνει εμφύτευση ή να πάρει αμπούλες για μικρή καράφλα. Εμείς αποκαλύπτουμε την συνωμοσία, για να μην λένε κάποιοι ότι "τάχα", ο Ανδρέας παππάς γράφει απλά βλακείες...
    TO_APOTELESMA_METRAEI
    απάντηση3622
     
     
    Αποδείξεις | 25/04/2013 14:21
    Αν δεν γράφουμε τις πηγές, είναι σαν να μην έχουμε αποδείξεις για τις θέσεις μας. Αν είχατε θα τις γράφατε ώστε να γίνεται πιστικότερος κύριε Παππά. Αλλά για να κρίνεις μια εποχή πρέπει να μπορείς να μεταφερθείς στο κλίμα εκείνης της εποχής, και σε αυτό καταλήγεις από πολλες μαρτηρίες και κείμενα. Από τις μέχρι τώρα γνώσεις μου, οι θέσεις σας δεν αντέχουν σε σοβαρή κριτική. Εχω στοιχεία για κατευθείαν προγονό μου, ο οποίος σουβλίστηκε στο Δαφνί, οπως ο Αθανάσιος Διάκος, μέθοδο προσφιλή των Οθωμανών για μη προσκυνημένους αιχμαλώτους χριστιανους. Γιαυτό ο Κολοκοτρώνης είπε φωτια και τσεκούρι στους προσκηνημένους. Φαντασητε στην επόμενη γενιά κάποιος κ. Παππάς να αμφισβητήσει το επος του 194
    Ψυρριώτης
    απάντηση2118
     
     
    Μία επίσημανση | 25/03/2013 11:50
    Ας πει κάποιος στον τύπο ότι οι μισοί από τους δέκα μικρούς μύθους του δεν αφορούν καν το 1821. Επί παραδείγματι στον 10ο μύθο αναφέρεται στο 1922 και τον ξεριζωμό των Μικρασιατών. Με άλλα λόγια, ο,τι να 'ναι. Η μανία σας να ξεριζώσετε την εθνική ιστορική μνήμη των Ελλήνων σάς εκθέτει σε τέτοιο βαθμό που απλώς επιβεβαιώνει τον χαρακτηρισμό που θα σας προσάψω αμέσως τώρα: Είστε καραγκιόζης Παππά Ανδρέα.
    Πάνος
    απάντηση2925
     
     
     
    Η αλήθεια πονάει | 24/03/2013 19:12
    Κάποιοι πέφτουν από το γαλάζιο συνεφάκι τους. Καλό είναι αυτό. 400 χρόνια μια χαρά τα πήγαινε η εκκλησία με τους οθωμανούς: πατριαρχείο, εκκλησίες, η Μεγάλη του Γένους Σχολή κλπ. Σιγά μην προσπαθούσε 400 χρόνια να εξισλαμίσει το... γένος η Πύλη. Κρυφό σχολειό φυσικά και ΔΕΝ υπήρχε, μια και υπήρχαν ελληνικά σχολεία. Η επανάσταση δεν κυρήχτηκε την 25 Μαρτίου από τον ΠΠ Γερμανό. Το ελληνικό κράτος ιδρύθυκε πριν από ούτε 200 χρόνια και πριν 100 χρόνια ήταν το μισό από ότι ήταν σήμερα. Παρ' όλ'αυτά οι μουσουλμάνοι σε Ρέθυμνο, Θεσσαλονίκη, Κιλκίς, Γιαννιτσά (περιοχές που οι Χριστιανοί -ω, ναι- ήταν μειοψηφία) εξαφανίστηκαν! όχι σε ...400 χρόνια αλλα σε μερικές 10ετίες. Ποιος άλλαξε ποιον τελικά;
    Ανώνυμος / η
    απάντηση2819
    Απαντήσεις  2 | Εμφάνιση όλων
     
     
    ντροπη | 24/03/2013 18:43
    ντροπη και αισχος! ειστε ανιστορητοι!!! η προπαγανδα σας δε θα περασει!!!
    25 martiou 1821
    απάντηση2838
     
     
    Ποιος ακούει τώρα τον Άδωνι | 24/03/2013 13:57
    Κλαίει τώρα ο Άδωνις...
    Swell
    απάντηση2012
     
     
     
    ΘΕΜΑ ΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ 1 ΕΡΩΤΗΣΗ | 24/03/2013 13:20
    α) ΘΕΜΑ ΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑ : κ. Παππά, τον Διάκο μήπως τον σούβλισαν Έλληνες και το φόρτωσαν στους Τούρκους ; (κοντά Πάσχα συνέβη, άν συνέβη κατά την μεγαλειότητά σας). β) ΕΡΩΤΗΣΗ : ΑΝ ο Κολοκοτρώνης είπε το "φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημέμους" αυτό αφορούσε και κάτι λεβεντόπαιδα σαν και του λόγου σας ;;;
    ΝΙΚΟΣ Δ
    απάντηση2731
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Το παιδομάζωμα (των συνειδησεων)δεν σταματησε ποτε | 23/03/2013 22:17
    Μπραβο στον (αορατο) εργοδοτη του Κυριου Παππα και στον Εκδοτη της εφημεριδας που επιτρεπει τη δημοσιευση αρθρων που δεν πληρουν ουτε την ιστορικη ουτη την δημοσιογραφικη δεοντολογια. Ποιος ηταν δηλαδη ο πληθυσμος στο Ρέθυμνο, Γιαννιτσά, Κιλκίς, Θεσσαλονικη πριν τις περιοδους που αναφερει στο αρθρο?
    omogenis
    απάντηση2227
     
     
     
    Πηγές παρακαλώ | 23/03/2013 19:03
    Πηγές παρακαλώ.
    Ανώνυμος / η
    απάντηση3910
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    ΕΥΤΥΧΩΣ | 23/03/2013 18:53
    Ευτυχώς που ο κ .Παπάς, δεν δηλώνει ιστορικός αλλά επιμελητής εκδόσεων...άρα μπορεί να λέει ό,τι θέλει...
    trifonopoylos
    απάντηση3519
     
     
    Ελλάς Ελλήνων Ανοήτων. | 23/03/2013 18:06
    Οι πληροφορίες που περιλαμβάνονται στο άρθρο είναι κατά κύριο λόγο σωστές και συμφωνώ απόλυτα οτι στην Ελλάδα οι περισσότεροι ερμηνεύουν την ιστορία με τρόπο εθνοκεντρικό και καθόλου ορθολογικό (δυστυχώς το ίδιο συμβαίνει και στα υπόλοιπα βαλκανικά κράτη) .Επιτρέψτε μου κάποιες παρατηρήσεις: 1.Αναγκαστικοί εξισλαμισμοί επί τουρκοκρατίας λάμβαναν χώρα,αφορούσαν όμως μικρό τμήμα του πληθυσμού. 2.Το τουρκικό κράτος δεν ενθάρρυνε καθόλου την δημιουργία σχολείων,αντίθετα οι πολιτικές του-και η εν γένει νοοτροπία των μουσουλμάνων-ήταν εχθρικές προς την παιδεία. 3.Το γεγονός ότι το παιδομάζωμα σταμάτησε κάποια στιγμή τον 18ο αι. δεν αναιρεί την προτοφανή βαρβαρότητα της πρακτικής. Ευχαριστώ.
    Ανδρέας
    απάντηση324
     
     
    ΠΗΓΕΣ; | 23/03/2013 16:52
    ΚΑΘΕΤΙ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΕΡΕΥΝΕΣ ΚΑΙ ΠΗΓΕΣ. ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΝΑ ...ΠΕΙΣΤΟΥΜΕ ΑΝ ΕΙΧΑΤΕ ΠΑΡΑΘΕΣΕΙ ΤΙΣ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ. ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΡΙΝΟΥΜΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΘΕΣΗ. ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΟΙΑΖΟΥΝ ΜΕ ΠΥΡΟΤΕΧΝΗΜΑΤΑ ΚΙ ΑΣ ΚΡΥΒΟΥΝ ΔΟΣΕΙΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ.
    M.M.
    απάντηση2010
     
     
    ΗΓΓΙΚΕΝ! | 23/03/2013 15:32
    κε ανδρεα παππα,αν εχεις χρονο δες το σημερινο πρωτοσελιδο της τουρκικης εφημεριδας MILLIYET. οταν ξυπνησεις απο τη ''θολοκουλτουρα'' που εχεις πεσει δεν ξερω σε ποια χωρα θα εισαι,και τι γλωσσα θα μιλας-μιλαμε ολοι.
    takis vik
    απάντηση1525
     
     
    Εστιάζω στο.. | 23/03/2013 11:49
    "5. H εξέγερση που άρχισε το 1821..." Εξέγερση/αποστασία θεωρούσαν την Επανάσταση οι Οθωμανοί.Οι έλληνες την θεωρούμε εθνικοαπελευθερωτική.Θα έλεγα ότι παραείναι άστοχη η συγκεκριμένη φράση.Επιπρόσθετα στο "7. Στον ένοπλο αγώνα.." όντως υπήρχαν και άλλες εθνότητες συμπολεμιστών,όπως ο Βάσος Μαυροβουνιώτης.Μιλάμε για ελάχιστο ποσοστό όμως,επίσης δε οι Αρβανίτες αυτοί είχαν εθνική συνειδηση.Άλλοι που είχαν Οθωμανική όπως ο Ομερ Βρυώνης ήταν στην αντίπερα όχθη.Απαραίτητη προυπόθεση για να βγάλεις σωστά συμπεράσματα είναι να σκέφτεσαι σφαιρικά,όμως θεωρώ ότι κάπου στην πορεία προσπαθούμε απλώς να ξαναγράψουμε ιστορία.Αφορμή για σκέψη και διάβασμα..
    Ανώνυμος / η
    απάντηση215
     
     
    Χρησιμοποιήστε την πένα σας με σύνεση | 23/03/2013 11:44
    Χωρίς να έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα με το θέμα σας βρίσκω κ. Παππά άκρως επικίνδυνο μιας και πιθανότατα εν γνώση σας δεν αναφέρεται τις αποικίες π.Χ. ελληνικών φύλων (αυτών δηλαδή που δημιούργησαν την ελληνική φυλή) στη Μικρά Ασία, Κύπρο, Εύξεινο Πόντο, Σικελία κλπ. Επίσης δεν αναφέρεται πως οι καλοί μας σύμμαχοι απελευθερώναν όλες τις περιοχές αγοράζοντάς τες, αναγκάζοντας τις ελληνικές κυβερνήσεις σε ευρο-δάνεια. Έτσι ήρθαν οι πτωχεύσεις τις Ελλάδας. Ο ιστορικός πρέπει να είναι αντικειμενικός και να το δείχνει. Με τιμή Σιδηρόπουλος Λευτέρης
    ΚΑΝΕΝΑΣ
    απάντηση2310
     
     
    Συγχαρητήρια | 23/03/2013 11:35
    Δεν έχω λόγια. Συγχαρητήρια για το εξαίσιο άρθρο σας.
    Μ. Kevr.
    απάντηση2739
     
     
    Περί σημείου 7 | 23/03/2013 09:12
    Σημείο 7. Αυτοί που αναφέρονται ότι εξεγέρθηκαν, είχαν κατά κόρον ελληνική συνείδηση κ. Παππά. Συγχέετε τη γλώσσα με την εθνική συνείδηση. Μέγα ατόπημα. Δεν υπάρχει φυλή "Β"λάχων. Ήταν λατινόφωνοι Έλληνε οι βλάχοι. Η ιστορία απαιτεί ακρίβεια και κυριολεξία, αλλιώς γίνεται χυλός. Η υποκειμενικότητα σας είναι εμφανής, αλλά ας είναι και ευπρεπής
    Γ. Συνεφάκης
    απάντηση2810