Τι μπίζνες! Ενα δισεκατομμύριο άνθρωποι υπολογίζεται ότι είδαν κάποιο πλάνο, φωτογραφία ή βιντεάκι από τον βασιλικό γάμο. Και τα κέρδη από τις διαφημίσεις σε τηλεοράσεις, έντυπα και ψηφιακά ΜΜΕ σπάζουν ρεκόρ: ανέρχονται σε δεκάδες εκατομμύρια δολάρια, κυρίως διότι μπήκε δυναμικά στο παιχνίδι η τεράστια μιντιακή αγορά των ΗΠΑ. Με τη μερίδα του λέοντος να πηγαίνει στην τηλεόραση, BBC, Sky News, ITV, CBS, ABC και άλλα 10 μεγάλα δίκτυα την ημέρα του γάμου κινήθηκαν… μονοθεματικά.

Το «παραμύθι» της Μέγκαν

Η νύφη, βλέπετε, είναι Αμερικανίδα και το «παραμύθι» τής Μέγκαν Μαρκλ, κοινής θνητής που παντρεύτηκε τον πρίγκιπα Χάρι, γιο της αδικοχαμένης Νταϊάνα και του διαδόχου Καρόλου, εγγονό της βασίλισσας Ελισάβετ, αδελφό του μέλλοντα μονάρχη Γουίλιαμ (και πάει λέγοντας), πουλάει σαν τρελό.
Η 36χρονη Μέγκαν αποδείχθηκε σωστός θησαυρός για τα μίντια: με αντισυμβατικό βιογραφικό και δυναμικό προφίλ (Αμερικανίδα, διαζευγμένη, ηθοποιός, φεμινίστρια και μιγάδα –με πατέρα λευκό και μητέρα μαύρη), έχει κεντρίσει το παγκόσμιο ενδιαφέρον.
Αυτός ο γάμος είχε ρομάντζο, μεγαλοπρέπεια, θέαμα και δεκάδες ευκαιρίες για κουτσομπολιό –εν ολίγοις, χρυσές δουλειές για τα μίντια. Το πανηγύρι (η σαπουνόπερα λένε άλλοι) ξεκίνησε από νωρίς: Fox, NBC και CBS δεν περίμεναν τη μεγάλη μέρα και άρχισαν να χτίζουν το σασπένς με ειδικά αφιερώματα, όπως το «Μέγκαν Μαρκλ: η αμερικανίδα πριγκίπισσα» (5,2 εκατ. τηλεθεατές).
Τέτοια ακροατήρια σημαίνουν εκατομμύρια δολάρια σε διαφημίσεις. Ο Γκρεγκ Ντ’ Αλμπα, πρώην πρόεδρος του CNN News, είπε ότι το δίκτυο δημιούργησε πολλά διαφημιστικά πακέτα για τον γάμο, αξίας 2 και 3 εκατ. δολαρίων το καθένα.
Τα ίδια και στα έντυπα, εφημερίδες και περιοδικά. Το «Town & Country», ας πούμε, κυκλοφόρησε ειδικό τεύχος-αφιέρωμα στην πριγκίπισσα από τις ΗΠΑ. Με τίτλο «Η Μέγκαν μας: το στυλ και η ιστορία της» ξεπούλησε προς $13.99 το τεύχος.
Μοναδική ευκαιρία για μπίζνες είδαν σε αυτόν τον γάμο τα ψηφιακά μέσα και τα social media: το Huffington Post λάνσαρε βασιλικό newsletter, ενώ το InStyle δημοσίευσε θέματα online, τα οποία επέτρεπαν στους αναγνώστες να κάνουν κλικ σε websites που πωλούν ρούχα και κοσμήματα στο στυλ της Μαρκλ (το InStyle παίρνει ποσοστό από κάθε πώληση). Στη λεωφόρο Μάντισον της Νέας Υόρκης τρίβουν επίσης τα χέρια τους: κάποιες διαφημίσεις σε μέσα που έκαναν streaming τον γάμο έφτασαν τα 500.000 δολάρια η μία.

Τζάμπα κομπάρσοι για τη φιέστα

Αλλά φαίνεται ότι το λαίμαργο ενδιαφέρον των μίντια οδήγησε σε κάποιες υπερβολές (για να το πούμε ευγενικά). Θέλοντας να τινάξουν από πάνω τους το αυστηρό πρωτόκολλο, Χάρι και Μέγκαν δεν προσκάλεσαν την πρωθυπουργό Τερέζα Μέι. Κάλεσαν όμως 1.200 απλούς ανθρώπους (εργαζομένους σε φιλανθρωπικές οργανώσεις, μαθητές σχολείων κ.λπ.) να μοιραστούν τη χαρά τους. Μόνο που τους είπαν να φέρουν το δικό τους φαγητό για το πικνίκ στους κήπους έξω από το παρεκκλήσι. Γιατί;
«Μα διότι ήταν οι τζάμπα κομπάρσοι για την τηλεοπτική κάλυψη. Συνέθεσαν το πλήθος για να μη φανούν έρημοι οι κήποι. Η καθαρή περιουσία της βασιλικής οικογένειας είναι 400 εκατ. στερλίνες –αλλά όχι, δεν τους πρόσφεραν ούτε ένα σάντουιτς» σχολίασε με χλεύη η Σούζαν Μουρ, αρθρογράφος στον «Guardian».
Στο άλλο μίνι σκάνδαλο πρωταγωνίστησε ο «βασιλικός συμπέθερος» και οι ψευτο-παπαράτσι.
Ο σκανδαλοθηρικός Τύπος της Βρετανίας έκανε πάρτι και πούλησε κι άλλα φύλλα όταν αποκαλύφθηκε ότι ο πατέρας τής Μέγκαν, ο 73χρονος Τόμας Μαρκλ, «έστησε» φωτογραφίες οι οποίες μοσχοπουλήθηκαν σε διεθνή μέσα τάχα από παπαράτσι. Και αυτή η υπόθεση προκάλεσε ειρωνικά σχόλια, καθώς ο πρίγκιπας Χάρι είχε απευθύνει δημόσια έκκληση στα ΜΜΕ να αφήσουν ήσυχο τον μέλλοντα πεθερό του.
Σύμφωνα με την «Daily Mail», ο Μαρκλ φέρεται να έλαβε 135.000 δολάρια για να ποζάρει, δήθεν αυθόρμητα, να χαζεύει φωτογραφίες της κόρης του στην αγκαλιά του πρίγκιπα, ή να ράβει το κοστούμι του για τον γάμο.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ