Αλμοδοβαρικών επιρροών (με ολίγη από «True blood») το διαφημιστικό σποτ που προηγήθηκε της πρεμιέρας του talent show «Star Academy»! Οπου η Αννα Βίσση, ο Νίκος Καρβέλας και ο Πέτρος Κωστόπουλος μέσα… «στο μπαρ το ναυάγιο», με αισθητική που παντρεύει την κάντρι της Πάτσι Μοντάνα, τα κλαρίνα του Γιώργου Μάγκα σε λαρισαϊκή εμποροπανήγυρη και το «Τι απέγινε η Μπέιμπι Τζέιν», συμπυκνώνουν μέσα σε ένα λεπτό όλη την απόγνωση των εξηντάρηδων που αρνούνται να αποδεχτούν την πικρή αλήθεια: ο χρόνος είναι ανίκητος, όσο περισσότερο τον πολεμάς, τόσο περισσότερο θα σε εκθέτει. Καπάκι και η επιβεβαίωση του άγονου αγώνα της «απόλυτης ελληνίδας σταρ» για την αιώνια νεότητα: σε έτερο διαφημιστικό σποτ η Βίσση διαφημίζει τα ευεργετικά οφέλη της αλόης που «εμένα μου προσφέρει την ενέργεια που χρειάζομαι στη δουλειά μου και σε συνδυασμό με την κρέμα που τρέφει σε βάθος την επιδερμίδα με ενυδατώνουν», καταφέρνοντας να ξεσηκώσει θύελλα αρνητικών, ειρωνικών, απαξιωτικών σχολίων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ναι, ο κόσμος είναι κακός, εν προκειμένω όμως και η κυρία Βίσση κάνει ό,τι μπορεί για να πυροδοτήσει την κακεντρέχειά του, αναδεικνυόμενη οικειοθελώς σε απόλυτη πρωταγωνίστρια του μεταμοντέρνου τηλε-trash. Απομένει να δούμε αν μετά τα δύο συνεχόμενα από τηλεοράσεως αυτογκόλ στη δημόσια εικόνα της, με το ολοκαίνουργο «Star Academy» του «Ε», θα καταφέρει να αλλάξει τις εντυπώσεις. Αν και αυτό που διαπιστώνουμε από τα μέχρι σήμερα στοιχεία είναι πως η μικρή οθόνη παραμένει ένας χώρος όπου το φαινόμενο Βίσση δεν ευδοκιμεί. Οσες φορές και αν η ταλαντούχα (αυτό δεν νομίζω πως μπορεί να αμφισβητηθεί) τραγουδίστρια προσπάθησε να σταδιοδρομήσει στο γυαλί ήταν αποτυχίες. Αν και υπήρξε μία που άξιζε καλύτερη τύχη.

«Με αγάπη…» στο εδώλιο
Πρόκειται για το ξεχασμένο σήμερα «Με αγάπη Αννα» του ANT1, με το οποίο το 1995 η Βίσση έκανε το τηλεοπτικό της ντεμπούτο (είχαν προηγηθεί σύντομες εμφανίσεις σε εκπομπές όπως το «Λούνα Παρκ» και το «Να η ευκαιρία»). Επρόκειτο για ένα one woman show στο οποίο η τραγουδίστρια ξετύλιγε όλα τα ταλέντα της, ανάμεσά τους και το κωμικό, στα σκετσάκια όπου πρωταγωνιστούσε με τους καλεσμένους της. Η εκπομπή (που είχε απέναντί της το αήττητο τότε «Μπράβο» της Ρούλας Κορομηλά), σταμάτησε στο 10ο επεισόδιο (ο αρχικός σχεδιασμός περιλάμβανε 40 επεισόδια) και μερικά χρόνια μετά η εταιρεία παραγωγής κατέθεσε μήνυση κατά της Βίσση, κατηγορώντας την για αντιεπαγγελματική συμπεριφορά και χρεώνοντάς της το φιάσκο. Η υπόθεση έπειτα από δικαστική διαμάχη κατέληξε σε συμβιβασμό των δύο πλευρών.
Πέρασαν αρκετά χρόνια ώσπου η τραγουδίστρια να τολμήσει ένα δεύτερο τηλεοπτικό βήμα. Είχαν βεβαίως προηγηθεί περάσματα σε εκπομπές όπως οι «Πρωινός καφές», «Bravissimo», «Πρωινό mou», «Ελένη» κ.λπ. Οπως είχαν προηγηθεί και guest εμφανίσεις σε σίριαλ: το 1996 υποδύθηκε τον εαυτό της στο«Καληνύχτα, μαμά» του Νίκου Μαστοράκη (ΑΝΤ1), το 2004 εμφανίστηκε στην κυπριακή σειρά «Βουράτε γειτόνοι» (Sigma), το 2010 υποδύθηκε πάλι τον εαυτό της στο «Μίλα μου βρώμικα» της Μυρτώς Κοντοβά (Mega).
Ομως το «Αννα Βίσση: Οσο έχω φωνή» (2011) δεν ήταν απλώς μια παραγωγή στημένη όλη πάνω της, αλλά αποτέλεσε και το πρώτο (και μοναδικό μέχρι στιγμής) reality με θέμα τη ζωή ενός δημοφιλούς έλληνα καλλιτέχνη. Η κάμερα του Alpha ακολούθησε τη Βίσση στην καθημερινότητά της και στα ταξίδια της (κυρίως για δουλειές) σε Αμερική και Αυστραλία, το τηλεοπτικό κοινό όμως δεν την ακολούθησε. Προτίμησε την τουρκική σειρά του Mega «Ερωτας και τιμωρία» αλλά και το τηλεπαιχνίδι του AΝΤ1 «Fab 5». Ακόμα και η αποκάλυψη της πραγματικής ηλικίας της σταρ, με τη Βίσση να δείχνει την ταυτότητά της στη κάμερα, δεν στάθηκε ικανή να προσελκύσει το ενδιαφέρον σε αυτό το… rockumentary, όπως το είχε χαρακτηρίσει η ίδια, το οποίο είχε τόση σχέση με το ροκ όση σχέση είχαν και οι «καρβελικοί» «Δαίμονες» με τη ροκ όπερα.

Εκείνο το κορίτσι…
Το «Star Academy» (Epsilon TV) είναι η τρίτη (και φαρμακερή;) προσπάθεια της τραγουδίστριας να κατακτήσει το τηλεοπτικό κοινό έχοντας πρωταγωνιστικό ρόλο σε μια παραγωγή. Απομένει να δούμε αν η επιμονή της θα αποδώσει, και στη δύση της τραγουδιστικής καριέρας της το κοινό θα της δώσει την ευκαιρία για μια δεύτερη καριέρα, αυτή τη φορά στη μικρή οθόνη. ‘Η έστω θα την ακολουθήσει σε αυτή τη νέα προσπάθεια χαρίζοντάς της αξιοπρεπείς θεαματικότητες. Ο,τι και αν γίνει όμως, όσο καλά ή κακά και αν πάει το νέο σόου, ό,τι ομορφότερο έχουμε να θυμόμαστε από την παρουσία της Βίσση στην τηλεόραση δεν έχει να κάνει με την εικόνα της (την ενισχυμένη ή όχι με αναζωογονητική – ενυδατική γέλη αλόης) αλλά με τον ήχο της φωνής της: αναφερόμαστε στο τραγούδι που ακουγόταν στους τίτλους του βασισμένου στο ομώνυμο βιβλίο του Σωτήρη Πατατζή και σκηνοθετημένου από τον Κώστα Λυχναρά σίριαλ «Μεθυσμένη πολιτεία» (ΕΡΤ) την περίοδο 1980 – 1981.
Η 23χρονη τότε τραγουδίστρια ερμηνεύει με τρυφερότητα τους στίχους του Δημήτρη Ιατρόπουλου (το τραγούδι είναι ελεύθερη διασκευή από τον Μανώλη Μικέλη ενός ντουέτου σε μουσική Μισέλ Λεγκράν που ακουγόταν στην ταινία «Οι ομπρέλες του Χερβούργου»): «Μεθυσμένη πολιτεία, μια κορνίζα αδειανή, μια λατέρνα είν’ η ζωή μου με ξεκούρδιστη φωνή…». Η ηχογράφηση παραμένει αδιάψευστο ντοκουμέντο της γοητείας και της ποιότητας του ταλέντου της που στα χρόνια που ήρθαν πολλάκις αμφισβητήθηκαν, κυρίως εξαιτίας των επιλογών της. Το κακό είναι πως η ανάμνηση μιας «Μεθυσμένης πολιτείας» δεν είναι αρκετά ισχυρή σε μια τηλεόραση που η αξία σου και το επίπεδο των επιλογών σου κρίνονται την κάθε στιγμή που περνάει, για να σε διασώσει από το trash. Το trash που εύκολα σε καταπίνει, είτε ως τραγούδι, είτε ως σόου, είτε ως διαφήμιση, όταν δεν μπορείς να το διακρίνεις και να προφυλαχτείς από αυτό, όταν έχοντας απολέσει το κριτήριο, μπερδεύεις το ευτελές με το «προχωρημένο».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ