Στο «Sex and the city», μία από τις πιο επιτυχημένες σειρές στην ιστορία της τηλεόρασης, η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ ως Κάρι Μπράντσο ήταν η σύγχρονη, χειραφετημένη γυναίκα που κι αν έκανε άτακτη (και σπάταλη) ζωή, δικός της ήταν λογαριασμός. Τόσο σύγχρονη και ανεξάρτητη ώστε να απολαμβάνει ελεύθερη τις ηδονές μιας ξεμυαλίστρας μεγαλούπολης όπως η Νέα Υόρκη, αλλά την ίδια στιγμή και τόσο παραδοσιακή ώστε να ελπίζει πως στο τέλος της ημέρας θα κάνει την εμφάνισή του ο πρίγκιπας του παραμυθιού: για να της εκφράσει τον έρωτά του, να την ανεβάσει στο άλογό του και να την πάρει μακριά.
Τελικά παραδόθηκε στον πρίγκιπα (σε έναν από τους πρίγκιπες που την πολιόρκησαν), του έκανε δύο παιδιά, σταδιοδρόμησε ως σύζυγος, νοικοκυρά και μάνα. Ωσπου για κάποιον λόγο –κρίση ηλικίας; πλήξη; έκρηξη ορμονών; –θυμήθηκε πως η ζωή (μπορεί και να) είναι έξω από το ευτυχισμένο (;) σπίτι που είχαν στήσει με τον σύζυγό της στα προάστια και αποφάσισε να κάνει την επανάστασή της.
Μια επανάσταση που δεν θα είναι αναίμακτη: στο «Divorce», το νέο σίριαλ του HBO, η Κάρι του 2016 μάλλον θα πληρώσει ακριβά την προσπάθειά της να ξαναβρεί την ανέμελη Κάρι που είχε αφήσει πίσω της. Η σειρά που ξεκίνησε να προβάλλεται τον περασμένο Οκτώβριο είχε τόση επιτυχία ώστε πριν από μερικές ημέρες ανακοινώθηκε πως θα συνεχιστεί με δεύτερο κύκλο μέσα στο 2017. Χαράς ευαγγέλια για την ηθοποιό (και συμπαραγωγό του «Διαζυγίου») που 12 χρόνια μετά το τέλος του «Sex and the city» κάνει ξανά επιτυχία. Και επιβεβαιώνει πόσο πολύ της ταιριάζει η τηλεόραση.
Με ένα εκ πρώτης ανάλαφρο αλλά στην πραγματικότητα δουλεμένο και υπαινικτικό παίξιμο, η Πάρκερ μάς δίνει μια απολαυστική Φράνσις Ντριφρέν. Πρόκειται για την πενηντάρα πρωταγωνίστρια της σειράς (μια, ας πούμε, ώριμη Κάρι Μπράντσο) που δυναμιτίζει την αρμονική μέχρι πρότινος ζωή της οικογένειάς της ζητώντας διαζύγιο. Την έκπληξη του άντρα της διαδέχονται η οργή και η επιθυμία για εκδίκηση.
Πώς όμως εκδικείσαι τον άνθρωπο που εξακολουθείς να αγαπάς και να πονάς, όσο και αν σε έχει πληγώσει με τις επιλογές του; Και πώς εγκαταλείπεις εκείνον που ακόμα και αν έχει μέρος της ευθύνης για την κρίση που περνά η σχέση σας δεν παύεις να υπολογίζεις και να αγαπάς κι εσύ με τον τρόπο σου; Το «Divorce» μάς δίνει τροφή για σκέψη και την ίδια στιγμή καταφέρνει να μας κάνει να γελάσουμε.
Εδώ το χιούμορ χρησιμοποιείται για να ειπωθούν πράγματα σοβαρά, το χαμόγελο και το γέλιο που μας προκαλούν οι σκηνές ανάμεσα στους συζύγους είναι συχνά πικρά. Οι έξυπνοι διάλογοι και οι γρήγοροι ρυθμοί αποτελούν συστατικά της επιτυχίας. Είναι όμως οι ερμηνείες των περισσότερων ηθοποιών και κυρίως, όπως προείπαμε, της πρωταγωνίστριας που κάνουν τη διαφορά: Η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ παίζει με τις σιωπές και το βλέμμα.

Αποφεύγοντας τις παγίδες που θα μπορούσαν να κάνουν τον ρόλο της καρικατούρα, πλάθει μια ολοζώντανη γυναίκα που τη μια σε κάνει να συμπάσχεις με τις αγωνίες της (με την προσπάθειά της π.χ. να μην πληγώσει τα παιδιά της ή να μην εκτεθεί κοινωνικά) και την άλλη σε θυμώνει με τις επιπολαιότητες της, με τον ανώριμο τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται τις ερωτικές σχέσεις της. Δημιουργεί κοντολογίς έναν πραγματικό άνθρωπο με προτερήματα και ελαττώματα, έναν άνθρωπο που κάτι μας θυμίζει, κάποια ή κάποιον που γνωρίζουμε, πιθανώς εμάς τους ίδιους.

Το «Divorce» της μπορεί να μην είναι μια σειρά που θα φέρει επανάσταση στην τηλεόραση, είναι όμως μια υποδειγματική κωμωδία νέας γενιάς: μια παραγωγή που χωρίς υπερβολές, με μέτρο, κομψότητα και υποδόριο χιούμορ μάς θυμίζει, σε μια εποχή που οι ανθρώπινες σχέσεις αντιμετωπίζονται με βιασύνη, επιπολαιότητα, ακόμα και με σκληρότητα, πως η αγάπη από μόνη της δεν είναι αρκετή για να συντηρηθούν. Χρειάζεται τρόπος, χρειάζεται κόπος.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ