Μπορεί στην Ελλάδα η Ελένη Μενεγάκη, η Φαίη Σκορδά και ο Χρήστος Φερεντίνος να έχουν κατακτήσει εδώ και χρόνια θέσεις στην κορυφή των προτιμήσεων, στην Κύπρο όμως δεν ισχύει τίποτα από αυτά που ξέρουμε. Τρία ελληνικά κανάλια, το Mega, ο ΑΝΤ1 και ο Alpha, έκαναν τηλεοπτική απόβαση στο νησί της Αφροδίτης ελπίζοντας να κατακτήσουν το κυπριακό τηλεοπτικό κοινό, ωστόσο αυτό δεν αποδείχθηκε και τόσο εύκολο.
Από τα μέχρι στιγμής στοιχεία της Nielsen προκύπτει πως ο ΑΝΤ1 βρίσκεται σταθερά στην κορυφή των προτιμήσεων, ενώ ακολουθεί σε μικρή απόσταση το Mega. Πολύ χαμηλά και με μονοψήφιες επιδόσεις βρίσκεται ο Alpha, ο οποίος όμως, αξίζει να σημειωθεί, διανύει το πρώτο τρίμηνο παρουσίας του στο νησί και είναι πολύ νωρίς για να μπορέσει το πρόγραμμά του να αποδώσει καρπούς.
Ουσιαστικά αυτό το οποίο οφείλει να κάνει ένας σταθμός για να μπορέσει να επιτύχει είναι να «»κυπροποιήσει» το πρόγραμμά του. Αν το πρόγραμμα δεν αποκτήσει κυπριακή ταυτότητα, τότε δεν έχει καμία τύχη. Επίσης αυτό που θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη είναι πως ο κύπριος τηλεθεατής έχει πολύ διαφορετικά γούστα από εκείνα του τηλεθεατή στην Ελλάδα. Ισχυρό ρόλο μάλιστα παίζει η συνήθεια. Πολύ δύσκολα εκπομπή η οποία προβάλλεται σε εβδομαδιαία βάση θα μπορέσει να κάνει επιτυχία. Επιπλέον ελάχιστες ελληνικές κωμωδίες σημειώνουν επιτυχία λόγω του ότι υπάρχει άλλη αίσθηση του χιούμορ. Τα πλέον επιτυχημένα προγράμματα είναι αυτά που συνδυάζουν κυπρίους και ελλαδίτες δημιουργούς, όπως είναι σειρές δραματικές αλλά και σόου τα οποία αρέσουν και σημειώνουν σταθερά πολύ υψηλά νούμερα τηλεθέασης» σημειώνει ο Γιώργος Χουλιάρας, διευθύνων σύμβουλος του Mega Κύπρου.
Η πρωτιά του ΑΝΤ1 με μέσο όρο γύρω στο 20% είναι κάτι που εξηγείται εύκολα. Το κανάλι έχει πρόγραμμα πλούσιο με δύο σειρές οι οποίες φιγουράρουν κάθε εβδομάδα στο τοπ 10 της τηλεθέασης: το «Μπρούσκο» και τα «Δίδυμα φεγγάρια». Τρανά παραδείγματα συνδυασμού ανθρώπινου δυναμικού και από τις δύο χώρες με μεγάλη επιτυχία. Επιπλέον έχει καταφέρει να «μεταγγίσει» μεγάλο κομμάτι του προγράμματός του με σειρές που προβάλλονται σε επανάληψη. Την ίδια περίπου συνταγή ακολουθεί και το Mega, το οποίο με μέσο όρο γύρω στο 18% επένδυσε συνολικά σε αναδιάρθρωση του προγράμματός του με κυπριακές σειρές και ζωντανές ψυχαγωγικές εκπομπές, με κύπριους δημοσιογράφους στον τομέα της ενημέρωσης και «χτίσιμο» νέων προσώπων όπως π.χ. η Χριστιάννα Αριστοτέλους, η οποία στην Κύπρο θεωρείται η αντίστοιχη Ελένη Μενεγάκη και η οποία πλέον αποτελεί μεταγραφικό στόχο του Alpha.
Στον Alpha η εκκίνηση δεν ήταν καλή, για το κανάλι του οποίου ο μέσος όρος είναι περίπου στο 5%-6%. Σύμφωνα με τον Παναγιώτη Οθωνος, επικεφαλής της Επικοινωνίας και του Γραφείου Τύπου του σταθμού, «είναι πολύ νωρίς για να κριθεί η πορεία του καναλιού καθώς ήδη για την επόμενη σεζόν γίνονται διορθωτικές κινήσεις έτσι ώστε να βελτιωθούν οι επιδόσεις. Επίσης έχουμε ήδη προχωρήσει σε μεταγραφές προσώπων, με σημαντικότερη αυτή του Λώρη Λοϊζίδη, που είναι ο σημαντικότερος κύπριος σεναριογράφος, και ήδη έχουν ξεκινήσει να γυρίζονται νέες παραγωγές». Εντυπωσιακά χαμηλά τα ποσοστά της Ελένης Μενεγάκη, της Σταματίνας Τσιμτσιλή αλλά και άλλων εγχώριων τηλεαστέρων οι οποίοι φλερτάρουν απλά με ποσοστά που κινούνται γύρω από το 5%.
Τέλος, μεγάλος χαμένος οι ελληνικές κωμικές σειρές, οι οποίες δεν αρέσουν, αλλά από την άλλη και η σημαντική πτώση των κυπριακών καναλιών ΡΙΚ και Σίγμα, τα οποία δεν κατάφεραν να σταθούν στο ύψος του ανταγωνισμού και έχασαν πολύ μεγάλο ποσοστό της δυναμικής τους.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ