Την τάση την είχε επιβεβαιώσει σε συνέντευξή του στο «Βήμα της Κυριακής» ο διευθύνων σύμβουλος της Forthnet κ. Πάνος Παπαδόπουλος: «Ποτέ δεν είπαμε ότι η κρίση είναι απειλή για τη συνδρομητική τηλεόραση. Τουναντίον, είμαστε αυτοί που εδώ και χρόνια λέγαμε ότι η κρίση μπορεί να έχει και θετική επίδραση. Ο κόσμος, καλώς ή κακώς, έχει ελαττώσει πολύ τις εξόδους του, μένει στο σπίτι και έχει ανάγκη από ποιοτική ψυχαγωγία σε προσιτές τιμές».
Εν συνεχεία, η ανακοίνωση της άφιξης του Netflix στην Ελλάδα προκάλεσε μια ιδιαίτερα ευχάριστη αναστάτωση, κυρίως από νεαρότερης ηλικίας κόσμο, ο οποίος ανακουφίστηκε ακούγοντας πως θα υπάρξει μια νέα πηγή παρακολούθησης αξιόλογων ξένων ταινιών και σειρών που δεν προβάλλονται στη χώρα μας. Μάλιστα δεν τους πτοεί ούτε το γεγονός της απουσίας υποτίτλων αλλά ούτε και η εξαίρεση κάποιων σειρών λόγω δέσμευσης της εταιρείας με συμβόλαια καναλιών.
Η συνδρομητική τηλεόραση κυριαρχεί σε όλα τα επίπεδα και ίσως είναι και η απάντηση στη δραματική μείωση των ποσοστών τηλεθέασης των καναλιών ελεύθερης λήψης. Η πτώση της διαφημιστικής δαπάνης έχει προκαλέσει δύο βασικές αλλαγές: το πρώτο είναι ο περιορισμός του κόσμου στο σπίτι και η στροφή του στην οικιακή ψυχαγωγία και το δεύτερο η πτώση της ποιότητας της ελληνικής παραγωγής, η οποία έχει δώσει προβάδισμα στην ξένη.
Τα στοιχεία δεν αφήνουν περιθώριο αμφισβήτησης: ο OTE TV έκλεισε το έτος με 445.000 συνδρομητές, ενώ η Forthnet ως τον Σεπτέμβριο του 2015 είχε 505.344 συνδρομητές. Η τάση είναι αυξητική, λέει στο «Βήμα» η επικεφαλής Εταιρικής Επικοινωνίας του OTE TV κυρία Στέλλα Μπενιουδάκη. «Υπάρχει μια αύξηση που υπολογίζεται περίπου σε 100.000 συνδρομητές ετησίως και η οποία, βάσει των στοιχείων, συνεχίζεται». Ανάλογη είναι και η εκτίμηση της Forthnet, η οποία παραθέτει και στοιχεία: «Η συνδρομητική τηλεόραση συνεχίζει να αυξάνει τη διείσδυσή της στα ελληνικά νοικοκυριά και από το 11% που ήταν το 2008 πλέον έχει ξεπεράσει το 22%». Το ενδιαφέρον είναι ότι η αύξηση αυτή δεν είναι αθηνοκεντρική καθώς παρατηρείται διασπορά σε όλη τη χώρα, ενώ αφορά κυρίως πιο νέους τηλεθεατές.
Ανάλογη είναι και η παγκόσμια τάση καθώς το τρίτο τρίμηνο του 2015 σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική προστέθηκαν 1,5 εκατομμύριο συνδρομητές και άλλα 2 εκατομμύρια συνδρομητές στην Ασία.
Οι επικεφαλής της Nova υποστηρίζουν πως όλο αυτό αιτιολογείται από τα παραπάνω αλλά ενισχύεται και από την απόφαση επένδυσης «σε καινοτόμες υπηρεσίες που αλλάζουν εντελώς την εμπειρία θέασης. Βρίσκεται σε εξέλιξη η αναβάθμιση όλης της συνδρομητικής μας βάσης με ένα νέο λογισμικό που ξεκλειδώνει καινούργιες δυνατότητες και που πραγματικά προσφέρει μια νέα εμπειρία θέασης του περιεχομένου». Επιπλέον «το κοινό εμπλέκεται όλο και περισσότερο στη δημιουργία περιεχομένου ωθώντας τη βιομηχανία ψυχαγωγίας να παρέχει εξελιγμένη εμπειρία θέασης που θα βασίζεται στη σύγκλιση των παραδοσιακών μέσων με τα social media. Ταυτόχρονα αναπτύσσονται ραγδαία τεχνολογίες που ανταποκρίνονται στην ανάγκη του χρήστη για mobile ψυχαγωγία. Η τάση είναι μία: TV everywhere, που σημαίνει Content everywhere!».
Σύμφωνα με τους ερευνητές, η ζήτηση για υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης θα συνεχίσει να παραμένει ισχυρή και την περίοδο 2016-2020.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ