Με όπλα τους νέες ή παλαιότερες αλλά διαρκώς ανανεούμενες εφαρμογές, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο Internet κάνουν «πόλεμο» στο πεδίο της ηλεκτρονικής ενημέρωσης. «Θύμα» αυτού του πολέμου το Google Reader ανακοίνωσε ότι «κατεβάζει ρολά» την 1η Ιουλίου. Εκατομμύρια χρήστες του Διαδικτύου, που χρησιμοποιούσαν τη συγκεκριμένη εφαρμογή προκειμένου να ενημερώνονται από τις ιστοσελίδες που είχαν επιλέξει… θρηνούν. Την ίδια στιγμή το Feedly πανηγυρίζει, έχοντας καταγράψει ήδη 500.000 χιλιάδες νέους χρήστες που προέρχονται από τους «απογοητευμένους» του Google Reader. Με ανακοίνωσή του διαβεβαιώνει ότι επεξεργάζεται έναν «κλώνο» του Google Reader που θα είναι έτοιμος μέχρι τα τέλη Ιουνίου, ώστε να προσφέρει τις υπηρεσίες που θα σταματήσει να προσφέρει η Google. Οι εφαρμογές του Feedly για το iPhone και το iPad κατατάσσονται ήδη στις πιο δημοφιλείς δωρεάν εφαρμογές της Apple. Οσο για την Google ανακοίνωσε ότι καταργεί το Google Reader εξ αιτίας μειωμένης επισκεψιμότητας. Μαζί, όμως, με το Feedly πανηγυρίζει και το Newsblur, μια άλλη εφαρμογή, η ιστοσελίδα της οποίας γνώρισε εξαιρετικά αυξημένη κίνηση αμέσως μετά τα κακά μαντάτα για το Google Reader. Οπως όλα δείχνουν το παιχνίδι της ηλεκτρονικής ενημέρωσης γίνεται όλο και πιο σκληρό, τη στιγμή που η έντυπη ενημέρωση εξακολουθεί να αντιμετωπίζει μεγάλα προβλήματα και αγωνίζεται για να επαναπροσδιορίσει την ταυτότητά της.
«Αρχή» για πρόστιμα
Ενα από αυτά τα προβλήματα προσπαθεί να αντιμετωπίσει η βρετανική κυβέρνηση με την απόφαση θέσπισης Ανεξάρτητης Αρχής που θα ρυθμίζει τις βρετανικές εφημερίδες, η οποία ελήφθη τα ξημερώματα της περασμένης Δευτέρας, και, αν και έχει τη σύμφωνη άποψη των κομμάτων του βρετανικού κοινοβουλίου, δεν άρεσε καθόλου στους βρετανούς εκδότες. Η Αρχή θα έχει διευρυμένες εξουσίες και θα μπορεί να επιβάλλει πρόστιμα και κυρώσεις στις εφημερίδες που υπερβαίνουν τα όρια, όπως έγινε πρόσφατα με το σκάνδαλο των υποκλοπών. Οι εκδότες είναι εξοργισμένοι γιατί, όπως αναφέρουν πολλές βρετανικές εφημερίδες, δεν συμμετείχαν στην τελική απόφαση σχετικά με το ποια Αρχή θα αντικαθιστούσε την Επιτροπή Παραπόνων για τον Τύπο, μια Αρχή που απέτυχε παταγωδώς να ερευνήσει το σκάνδαλο των υποκλοπών. Οι εκδότες ανησυχούν ότι με τα μειωμένα διαφημιστικά έσοδα, την «αντιπαλότητα» με τις σελίδες ηλεκτρονικής ενημέρωσης, και με την πτώση στην κυκλοφορία τα πρόστιμα από τη νέα Αρχή μπορεί να αποδειχτούν η χαριστική βολή για έναν τομέα που διάγει μια από τις δυσκολότερες περιόδους της ιστορίας του. Μεγάλοι δημοσιογραφικοί οργανισμοί σχεδιάζουν να την μποϊκοτάρουν.
Συρρίκνωση στις ΗΠΑ
Τα πράγματα δεν είναι καλύτερα για τον αμερικανικό Τύπο. Η τελευταία έκθεση του κέντρου δημοσιογραφικών ερευνών Pew καταγράφει δραματική συρρίκνωση των θέσεων εργασίας, αλλά και της επιρροής που έχουν οι δημοσιογραφικοί οργανισμοί στη σύγχρονη πραγματικότητα. Πιο συγκεκριμένα το συνολικό δυναμικό του αμερικανικού Τύπου έχει μειωθεί σε ποσοστό 30% από το 2000, ενώ ο συνολικός αριθμός των πλήρως απασχολούμενων δημοσιογράφων στα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης για πρώτη φορά από το 1978 ήταν λιγότεροι από 40.000. Το περιοδικό «ΤΙΜΕ», το μοναδικό σημαντικό ειδησεογραφικό εβδομαδιαίο έντυπο που συνεχίζει να εκδίδεται, απέλυσε το 5% των εργαζομένων στις αρχές του 2013, ενώ στο κανάλι CNN οι ειδησεογραφικές παραγωγές ήσαν μισές το 2012 από αυτές που είχαν μεταδοθεί το 2007. Σύμφωνα με πρόσφατες δημοσκοπήσεις ένας στους τρεις αμερικανούς έχει σταματήσει να είναι συνδρομητής ή να ενημερώνεται από κάποιο συγκεκριμένο δημοσιογραφικό οργανισμό. Οι περικοπές μπορεί να ωφελούν τον προϋπολογισμό ενός μέσου ενημέρωσης, αλλά έχουν άμεσες επιπτώσεις στην αξιοπιστία του. Την ίδια στιγμή οι δομές εξουσίας όπως η κυβέρνηση, τα πολιτικά κόμματα και οι μεγάλες επιχειρήσεις μπορούν μέσω του Διαδικτύου να διαχέουν το μήνυμά τους χωρίς τη μεσολάβηση του Τύπου, γεγονός που υπονομεύει ακόμη περισσότερο την άλλοτε κραταιά δύναμη των μέσων ενημέρωσης.
Τηλεθέαση
Ελληνική κυριαρχία στην tv

Η επιλογή του Mega να επενδύσει στην ελληνική παραγωγή στη ζώνη του prime time το δικαιώνει απόλυτα σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία τηλεθέασης. Η απομάκρυνση της τούρκικης μυθοπλασίας και η επιστροφή νέων ελληνικών σειρών σε συνδυασμό με μετακινήσεις εκπομπών αποδίδουν θεαματικά ανατρέποντας τα δεδομένα και δείχνοντας πως το κανάλι είναι πολύ σκληρός αντίπαλος για να ηττηθεί. Ετσι λοιπόν η μετακίνηση της καθημερινής σειράς «Κλεμμένα όνειρα» (στιγμιότυπο στη φωτογραφία) κατάφερε να πλήξει σημαντικά τα νούμερα του μέχρι πρότινος κυρίαρχου «Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπούς». Την πρώτη ημέρα η σειρά του Mega σημείωσε 32,4% έναντι 22,5% του τούρκικου ενώ τη δεύτερη ημέρα έπεσε στο 24,1% και ο «Σουλεϊμάν» στο 22,5% λόγω της προβολής του «Αλ Τσαντίρι νιουζ» το οποίο κατέκτησε την κορυφή με ποσοστό 28,4%. Στη δεύτερη μονομαχία που διεξάγεται στην απογευματινή ζώνη, το «Βαλς με δώδεκα θεούς» (ΑΝΤ1) έμεινε πίσω με 13,8% καθώς η «Φατμαγκιούλ» πέρασε μπροστά με 25,1%. Τέλος, όπως αναμενόταν, η νέα σειρά του Mega «Με τα παντελόνια κάτω», η οποία έκανε πρεμιέρα την Καθαρά Δευτέρα, συγκέντρωσε ποσοστά που έχουν καιρό να δουν στα χαρτιά τους οι υπεύθυνοι των καναλιών. Στο σύνολο έφερε 42,7% ενώ στο νεανικό κοινό (15 – 44) εκτοξεύθηκε στο 47,7%. Επιπλέον για μεγάλο χρονικό διάστημα η τηλεθέαση της σειράς κατάφερε να ξεπεράσει ακόμη και το 50%.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ