από metereologos.gr
Παρασκευή 25 Μαΐου 2018
 
 

e-οδηγοί για ταξίδια χωρίς απρόοπτα

Επίσημα sites πόλεων ή ξενοδοχείων καθοδηγούν τον επισκέπτη και εκείνοι με απόψεις, κριτικές και εμπειρίες βοηθούν τους επόμενους να βρουν τα... κρυμμένα μυστικά
e-οδηγοί για ταξίδια χωρίς απρόοπτα
To dopios.com είναι δημιούργημα τεσσάρων φίλων και συμφοιτητών, τριών Ελλήνων και ενός Ινδού: (από αριστερά) του Αναντ Χένρι, (προγραμματιστής στην EventBrite), του Νίκου Σαριλάκη (online media στη Sustainable Life Media), του Αλέξανδρου Τρίμη (product manager στη SurveyMonkey) και του Μανώλη Κουνελάκη (Google)
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Τα προηγούμενα χρόνια για να γνωρίσουμε τα αξιοθέατα ή τα καλύτερα μέρη στον προορισμό των διακοπών μας προτιμούσαμε τα ταξίδια με γκρουπ, αγοράζαμε ταξιδιωτικούς οδηγούς ενώ πάντα βρίσκονταν πρόθυμοι κάτοικοι να μας συστήσουν και να μας υποδείξουν μέρη του τόπου τους που εκείνοι θεωρούσαν ιδανικά. Ωστόσο, όπως συμβαίνει συνήθως καθώς αλλάζουν εποχές και συνήθειες, έτσι και η ταξιδιωτική εμπειρία μεταλλάσσεται. Πλέον, δεν νοείται να ταξιδέψει κανείς χωρίς πρώτα να έχει επισκεφθεί το Διαδίκτυο. Εκτός από τα επίσημα sites των τόπων προορισμού και των ξενοδοχείων, υπάρχουν και οι ιστότοποι για την αξιολόγησή τους. Ο ταξιδιώτης έτσι μιλάει αλλά και ακούγεται κιόλας. Η άποψή του, τα παράπονα και οι εμπειρίες του αποτελούν πλέον οδηγό για διαμονή ή επίσκεψη.

Από το Tripadvisor.com ως το Expedia.com και από το Travelocity.com ως το Bookit.com ο μελλοντικός ταξιδιώτης έχει την ευκαιρία να μάθει τα πάντα για τον προορισμό του προτού ακόμη βρεθεί εκεί. Με μια «βόλτα» από τα Urbanspoon.com, Chowhound.com, Dine.com και WhereTheLocalsEat.com θα πάρετε μια εικόνα από τις νοστιμιές που θα γευθείτε στο ταξίδι σας. Αν έχετε αμφιβολίες για το αν το ξενοδοχείο που θα σας φιλοξενήσει είναι τόσο όμορφο όσο στις εντυπωσιακές του φωτογραφίες, μπείτε στα Trivago.com, Hotel.com, Hotelscombined.com, Fodors.com και μάθετε όσα μυστικά θέλει να κρατήσει καλά κρυμμένα κάτω από το χαλί ο ξενοδόχος...

Στα παραπάνω sites κριτικών μπορούν και όσοι παρέχουν υπηρεσίες να πληροφορηθούν τι πραγματικά σκέφτεται ο ταξιδιώτης αμέσως μετά την επίσκεψη και τη διαμονή του.

Αν τώρα θέλετε να γνωρίσετε πραγματικά την καθημερινή ζωή της πόλης ή της χώρας που θα επισκεφθείτε μπορείτε να εμπιστευθείτε το Airbnb.com ή το homelidays.co.uk. Αν κάποιος έχει ένα δωμάτιο ελεύθερο ή ακόμη και κάποιο ανοίκιαστο σπίτι, μπορεί να το γνωστοποιήσει εκεί και οι ενδιαφερόμενοι που αναζητούν διαμονή για λίγες ώρες, ημέρες ή και μήνες μπορούν να βρουν ένα κατάλυμα, και μάλιστα έναν άνθρωπο ή μια οικογένεια που θα τους βοηθήσει στα πρώτα βήματά τους ή θα τους μαγειρέψει ένα πιάτο τοπικής σπεσιαλιτέ. Και όλα αυτά μόνο με το κόστος του ενοικίου.

Κερδίστε χρήματα «ξεναγώντας»
Το dopios.com είναι ένα νέο site που θα λανσαριστεί σε όλον τον κόσμο τις επόμενες ημέρες, με πρώτο προορισμό την Αθήνα. Πίσω από αυτό βρίσκονται τέσσερις φίλοι και συμφοιτητές, τρεις Ελληνες και ένας Ινδός: ο Μανώλης Κουνελάκης, ο οποίος εργάζεται στην Google, ο Νίκος Σαριλάκης, ο οποίος ασχολείται με online media στη Sustainable Life Media, ο Αλέξανδρος Τρίμης, product manager στη SurveyMonkey, και ο Αναντ Χένρι, προγραμματιστής στην EventBrite.

Πώς προέκυψε η ιδέα; «Κάποια φίλη του Αλέξανδρου που πήγε ένα ταξίδι σκεφτόταν δυνατά πόσο καλύτερα θα περνούσε αν ήξερε κάποιον εκεί. Η Ελλάδα μπορεί να δώσει πολλά σε έναν επισκέπτη. Οχι μόνο τα ιστορικά μνημεία αλλά και την κουλτούρα και τις μικρές ομορφιές της. Πιστεύουμε ότι η Ελλάδα έχει ανάγκη από θετική προβολή στο εξωτερικό και θέλουμε να βοηθήσουμε όσο μπορούμε» τονίζουν στο «ΒΗΜΑ» οι δημιουργοί του dopios.com. «Ξεκινάμε από την Αθήνα και θέλουμε να φτάσουμε σε όλη τη γη», συμπληρώνουν.

Πρόκειται για μια κοινότητα χρηστών από όλον τον κόσμο που ενώνει ταξιδιώτες με ντόπιους. Οποιος θεωρεί ότι γνωρίζει καλά τον τόπο του και τις αρετές του συμπληρώνει το προφίλ του και τις εμπειρίες που μπορεί να προσφέρει στους «πελάτες» του, όπως τα καλύτερα σημεία για ηλιοθεραπεία, τα εστιατόρια με καλό και ποιοτικό φαγητό, σημεία για σκέιτμπορντ, ακόμη και τις σπεσιαλιτέ που μαγειρεύει στο σπίτι του. Ορίζει όμως και την τιμή που θεωρεί ότι αξίζουν όλες αυτές οι «εμπειρίες» (στο site υπάρχει και σκορ αξιοπιστίας για κάθε χρήστη). Ο ταξιδιώτης αξιολογεί ποιος «ξεναγός» τού ταιριάζει καλύτερα και τον επιλέγει.

Ετσι ο τουρίστας δεν ξοδεύει πια χρόνο αναζητώντας κριτικές σε sites αλλά παίρνει ακριβώς τις πληροφορίες που χρειάζεται, ενώ είναι πολύ πιθανόν να επιστρέψει από τις διακοπές του με πολλούς καινούργιους φίλους.

«Είναι γεγονός ότι όσο πιο πολύ καιρό μένεις σε ένα τόπο, τόσο περισσότερα και καλύτερα πράγματα ανακαλύπτεις» λένε οι δημιουργοί του νέου κοινωνικού δικτύου. «Επειδή όμως αυτό είναι αδύνατο, το site βοηθάει τον ταξιδιώτη να ανακαλύψει κάθε τόπο, με την βοήθεια κάποιου που θέλει να του τον "συστήσει", σαν να απευθύνεται στον καλύτερό του φίλο. Π.χ. πάμε στην ταβέρνα και θα σου πω τι θα παραγγείλουμε, θα σε βγάλω και φωτογραφίες, έλα και σπίτι μου να δεις πώς περνάμε εδώ». Ο ταξιδιώτης μπορεί επίσης να ρωτήσει ποια χρονική περίοδο είναι καλύτερα να επισκεφθεί την χώρα, τι ρούχα να πάρει μαζί του, ποιο ξενοδοχείο να προτιμήσει και άλλες χρήσιμες πληροφορίες.
 

Μπορεί στο Facebook να έχεις και να «συναντάς» όλους σου τους φίλους, όμως όπως φαίνεται οι μικρότερες κοινωνικές πλατφόρμες έχουν πολύ ενδιαφέροντα πράγματα να δώσουν ακόμη...



ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Media περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (1)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.