Ενα… αταίριαστο ζευγάρι: Στην πρώτη τους τηλεοπτική συνεργασία η Μαρία Καβογιάννη και ο Θοδωρής Αθερίδης καλούνται όχι μόνο να αντιμετωπίσουν την οικονομική κρίση αλλά και να «δέσουν» ως σύζυγοι, πράγμα που δεν κατάφεραν στο πρώτο επεισόδιο Οι εντυπωσιακές θεαµατικότητες που πέτυχαν το «Πίσω στο σπίτι» (48,9%) και το «Με λένε Βαγγέλη» (45,5%), τα σίριαλ του Mega που έκαναν πρεµιέρα την περασµένη ∆ευτέρα, απέδειξαν ότι οι τηλεθεατές έχουν ανάγκη από ψυχαγωγία. Kαι ότι η µυθοπλασία, στην οποία όλο και λιγότερο επενδύουν τα πτωχεύσαντα κανάλια, είναι ένα είδος που πάντα θα έχει απήχηση στο ευρύ κοινό. Αποµένει να δούµε αν τα νούµερα θα παραµείνουν υψηλά. Αυτό όµως εξαρτάται από την ποιότητα του παρεχόµενου προϊόντος, µε τον «Βαγγέλη» να κερδίζει τις εντυπώσεις. Και µε το «Πίσω στο σπίτι», παρά το αβανταδόρικο θέµα του (την επιστροφή στην πατρική εστία των χρεοκοπηµένων κυριολεκτικά και µεταφορικά παιδιών) να µας έχει αφήσει µε την απορία: Πόσο αµείβεται στην Ελλάδα ένας πυροσβέστης; Πολύ, αν κρίνω από τη σπιταρόνα του πυροσβέστη που ερµηνεύει ο Θοδωρής Αθερίδης, την οποία δεν θα µπορούσε να συντηρεί ένας µικροµεσαίος. Ακόµη κι αν είναι περιουσιακό στοιχείο της γυναίκας του, όπως ακούστηκε σε µια προσπάθεια να δικαιολογηθεί η αδικαιολόγητη χλιδή. Η οποία χλιδή επανήλθε στα πλάνα της συνταξιοδότησης του Αθερίδη, µε τους µεροκαµατιάρηδες συναδέλφους του να ανοίγουν σαµπάνιες! Τελικά έπρεπε να έχω γίνει πυροσβέστης. Οχι από τους κανονικούς, από εκείνους που σκαρφίστηκαν ο σεναριογράφος και ο σκηνοθέτης µιας σειράς που µιλάει για την οικονοµική κρίση µε ορολογία… Εκάλης.

Αυτά ως προς την πρώτη εντύπωση. Η οποία όµως δεν άλλαξε ως το τέλος του επεισοδίου: σενάριο που δεν έπειθε (µακριά από την καθηµερινότητά µας), σκηνοθεσία διεκπεραιωτική και ένα πρωταγωνιστικό ζεύγος που δεν «έδενε».

Πράγµατι, παρά τις φιλότιµες προσπάθειες τής πάντα ενδιαφέρουσας υποκριτικά Μαρίας Καβογιάννη στον ρόλο της συζύγου του πυροσβέστη, η χηµεία της µε τον Αθερίδη (που έδειχνε να βαριέται) ήταν κάτω από το µηδέν. Την ίδια στιγµή ακόµη και εκείνη, η έµπειρη τηλεοπτικά ηθοποιός µε τις µεγάλες επιτυχίες («Εγκλήµατα», «Dolce vita», «Χαρά αγνοείται»), ακαθοδήγητη από τον σκηνοθέτη (αυτό εισέπραξα), στην προσπάθειά της να δώσει νεύρο στους άνευρους διαλόγους, γινόταν ορισµένες φορές υπερβολική.

Ηταν και το θέµα της εµφάνισης: περιποιηµένη και απαστράπτουσα, όπως δεν είναι στην καθηµερινότη τά της η µικροµεσαία ελληνίδα µάνα και νοικοκυρά, η ηθοποιός παρέπεµπε περισσότερο στην Κορίνα των «Εγκληµάτων» παρά στη «Μάνα κουράγιο» που καλούνταν να «θυσιαστεί» εκ νέου προκειµένου να βοηθήσει τα παιδιά της. Για να µην παρεξηγηθώ, δεν περίµενα να τη δω να σέρνει την καντίνα της µπρεχτικής ηρωίδας, περί κωµωδίας επρόκειτο, δεν περίµενα όµως και µια εµφάνιση α λα «Μια τρελή τρελή σαραντάρα». Οπως κι αν έχει, µε όλες τις αντιρρήσεις, ευτυχώς που υπήρχε και η υποκριτική «τρέλα» της ηθοποιού για να ανεβάζει ενίοτε το… πεσµένο σουφλέ. ∆εν βιάζοµαι πάντως να αποφανθώ ότι το φαγητό απέτυχε εντελώς. Θα επανέλθω αφού παρακολουθήσω µερικά ακόµη επεισόδια.

Οσο για τον «Βαγγέλη», τη µεταφορά στην Ελλάδα του αµερικανικού «My name is Earl», τον απατεώνα µε το ιδιαίτερο χιούµορ που πιστεύω ότι θα ξενίσει πολλούς τηλεθεατές, οφείλει την επιτυχία του κυρίως σε έναν παράγοντα: στο ότι σεναριογράφος και σκηνοθέτης πάτησαν σταθερά πάνω στη σειρά του NBC (από επιλογή ή επειδή ήταν υποχρεωµένοι;), «αντιγράφοντας» όσο καλύτερα µπορούσαν το κάθε πλάνο αλλά και… εξελληνίζοντας ευφυώς καταστάσεις και πρόσωπα. Χαρακτηριστικό παράδειγµα η χρήση ενός αποσπάσµατος από εκποµπή της Τατιάνας Στεφανίδου µε τον Νίκο Κουρκούλη, το οποίο έµοιαζε γυρισµένο για τις ανάγκες του σίριαλ. Εξαιρετική, τέλος, η επιλογή του Βασίλη Χαραλαµπόπουλου για τον πρωταγωνιστικό ρόλο, αν και θα τον ήθελα λίγο πιο ρεµάλι απ’ όσο βγαίνει. Ισως στα επόµενα επεισόδια και εκείνος…
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ