Δείξε μου το κινητό σου, να σου πω ποιος είσαι. Οχι οποιοδήποτε κινητό. Η μάχη του prestige δίνεται ανάμεσα στο ΒlackΒerry και στο iΡhone. Τους τελευταίους μήνες γίνονται όλο και περισσότεροι εκείνοι που επενδύουν στο ένα ή στο άλλο κινητό όχι μόνο για λόγους επικοινωνίας, αλλά και για θέματα εργασίας και ψυχαγωγίας. Ετσι, με τις εταιρείες να διαθέτουν στην αγορά διαρκώς πιο προηγμένα μοντέλα και με τον εθισμένο στο «αγοράζω, άρα υπάρχω» άνθρωπο να παίζει το παιχνίδι τους, σήμερα δίπλα σε όλες τις άλλες φυλές διαμορφώνονται δύο νέες: εκείνη των φανατικών του ΒlackΒerry και εκείνη των φανατικών του iΡhone. Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα ώστε η χρήση των αντίστοιχων συσκευών να χαρακτηρίζει την προσωπικότητα, ακόμη και το κοινωνικό status του χρήστη.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, οι δύο εταιρείες κινητών τηλεφώνων έχουν φανατικούς οπαδούς. Το iΡhone το προτιμούν όσοι ακολουθούν πιστά τις επιταγές της μόδας και της τεχνολογίας, ενώ το ΒlackΒerry θεωρείται σύμβολο status. Το iΡhone το προτιμούν οι νεότερες ηλικιακά ομάδες, ενώ το ΒlackΒerry οι μεγαλύτερες ηλικίες. Επιπλέον, οι νεαροί ιδιοκτήτες iΡhone κατεβάζουν apps και κάνουν μια ζωή που στις περισσότερες περιπτώσεις δεν ανταποκρίνεται στο πορτοφόλι τους. Η «Daily Μail» πριν από λίγο καιρό δημοσίευσε έρευνα σύμφωνα με την οποία ένας στους πέντε χρήστες του iΡhone δήλωνε ότι ο τραπεζικός του λογαριασμός δεν επαρκούσε ούτε για την εξόφληση του κινητού του. Την ίδια στιγμή ένας στους δέκα Βρετανούς παραδέχεται πως, παρ΄ ότι πνίγεται στα χρέη, δεν μπόρεσε να αντισταθεί στην αγορά του τελευταίου μοντέλου του iΡhone.

Οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά

Οπως αναφέρουν πολλοί αναλυτές, ο πειρασμός του iΡhone έγκειται στο γεγονός ότι αποτελεί την τελευταία λέξη στη μόδα των γκάτζετ ή τουλάχιστον θεωρείται πολύ πιο μοντέρνο από το ΒlackΒerry, το οποίο μπήκε στην αγορά των smartphones πολλά χρόνια νωρίτερα. Κοντολογίς, το iΡhone είναι για τους μοδάτους, ενώ το ΒlackΒerry για τους μπαμπάδες τους- για παράδειγμα, η Αριάνα Χάφινγκτον χρησιμοποιεί ΒlackΒerry ενώ οι κόρες της iΡhone, η Σοφία Κόπολα χρησιμοποιεί iΡhone ενώ ο πατέρας της Φράνσις Φορντ Κόπολα ΒlackΒerry. Ο διάσημος σκηνοθέτης καθώς και άλλοι μπαμπάδες εκτιμούν δεόντως το παγκόσμιο δίκτυο της ΒlackΒerry, το οποίο τους επιτρέπει να είναι καθημερινά και αδιαλείπτως σε επαφή με τη δουλειά τους και να λαμβάνουν την ηλεκτρονική αλληλογραφία τους όπου και αν βρίσκονται με οικονομικά πακέτα- οι μισοί εξ αυτών αναφέρουν στην έρευνα της «Daily Μail» ότι δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα ρευστότητας.

Στην πραγματικότητα το ΒlackΒerry κοστίζει φθηνότερα από το iΡhone, προσφέροντας αξιοπιστία σε όλους τους τομείς, ωστόσο δεν συνιστάται για γρήγορη πλοήγηση. Προσφέρεται πάντως για τη σύνταξη μακροσκελών επιστολών. Δύσκολα ένας χρήστης iΡhone θα αφιερώσει χρόνο προκειμένου να συγγράψει περισσότερες από δύο-τρεις φράσεις σε SΜS ή e-mail, κυρίως γιατί η οθόνη αφής δεν διευκολύνει προς αυτή την κατεύθυνση. Ακόμη και η ποιότητα της ψυχαγωγίας διαφέρει από συσκευή σε συσκευή. Ενώ το ΒlackΒerry κάνει πολύ δύσκολη την αναπαραγωγή βίντεο σε μια τόσο μικρή οθόνη, στις τελευταίες εκδόσεις του το iΡhone έχει κάνει υποχώρηση όσον αφορά τα βίντεο του Υoutube και πλέον είναι εύκολη και η παρακολούθησή τους. Πάντως, έρευνα της Crowd Science που δημοσιοποιήθηκε πέρυσι δείχνει ότι το 40% των χρηστών ΒlackΒerry θα το άλλαζε ευχαρίστως για ένα iΡhone. Οι απαντήσεις των χρηστών iΡhone στο ίδιο ερώτημα δεν έγιναν γνωστές.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ