από metereologos.gr
Τρίτη 27 Ιουνίου 2017
 
 

«Ενας Μοντέρνος Παυσανίας» και πάλι στην TV

Η εκπομπή του κ. Ι. Βαρβιτσιώτη επιστρέφει στο Prisma+ με περιηγήσεις σε γνωστούς και άγνωστους αρχαιολογικούς χώρους
«Ενας Μοντέρνος Παυσανίας» και πάλι στην TV
Η ομάδα της εκπομπής με τους κ.κ. Ι. Βαρβιτσιώτη (5ο από αριστερά) και Δ. Παντερμαλή στο Δίον (3ο από δεξιά)
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 


 
Στην είσοδο του Αρχαιολογικού χώρου της Ελευσίνας η εκπομπή απαθανάτισε τον Αλέκο Φασιανό να ζωγραφίζει
Ο κ. Βαρβιτσιώτης σε γύρισμα στην Ελευσίνα με την αρχαιολόγο Πόπη Παπαγγελή
Το μαγευτικό Ιερό της Αφαίας στην Αίγινα
Στην Αίγινα στις 8 Απριλίου 2009 με την αρχαιολόγο Έβη Τουλούπα
Γυρίσματα στη Βοιωτία με την αρχαιολόγο Έλενα Κουντούρη στις 11 Ιουνίου του 2009
Το μεγαλέιο της Αρχαίας Μεσσήνης αποτυπώθηκε στο φακό της εκπομπής στις 20 Ιουνίου του 2009
Η «νεαρή» αν και χτυπημένη από το χρόνο και τις καιρικές συνθήκες, ορθώνεται περήφανη
«Οικογενειακή» φωτογραφία στο Δίον στις αρχές του Ιουλίου του 2009
Ο κ. Βαρβιτσιώτης με τον αρχαιολόγο κ. Δημήτρη Παντερμαλή στο Δίον
Στα σκαλιά της Αρχαίας Επιδαύρου στις 21 Ιουλίου του 2009
 
10  φωτογραφίες


Αγνωστοι αρχαιολογικοί χώροι και γνωστές γωνιές πολιτισμού από όλη την Ελλάδα παρουσιάζονται από σήμερα (Τρίτη 24 Μαΐου) σε επανάληψη από το ψηφιακό κανάλι Prisma+ στις 20.30 και κάθε βράδυ από Τρίτη έως Παρασκευή.

Σε ρόλο παρουσιαστή ο πολιτικός Ι. Βαρβιτσιώτης ο οποίος με περιέργεια και αγάπη για τα μνημεία μας, ταξίδεψε και αναδεικνύει καλά κρυμμένα μυστικά αιώνων. Ο ίδιος μάς αφηγήθηκε πώς ξεκίνησαν όλα: «Είμαι σε μία εκδήλωση στο Αστρος Κυνουρίας και φεύγοντας για να πάω στην Σπάρτη και, περνώντας από τον εσωτερικό δρόμο προς Τρίπολη, βλέπω στην έξοδο του Αστρους μία μικρή καλλιτεχνική ταμπελίτσα: «Προς Μουσείο Αστρους». Αναρωτήθηκα τι μουσείο μπορεί να έχει το Αστρος... Φτάνω τελικά και μπαίνω σε ένα χαριτωμένο μουσείο, πολύ καλοβαλμένο όπου όμως όλα τα εκθέματα είχαν την ένδειξη «Από την Επαυλη του Ηρώδου του Αττικού». Μέχρι εκείνη τη στιγμή ήξερα το Θέατρο του Ηρώδου του Αττικού καθώς και την ομώνυμη οδό. Μέχρις εκεί. Ρωτάω τον φύλακα και με κοιτά απορημένος: «Δεν έχετε πάει εκεί;». Μου έδειξε το δρόμο για μια κοντινή περιοχή, που λέγεται Λουκού. Εκεί βρέθηκα σε έναν απέραντο ερειπιώνα ο οποίος μου έκανε την εξής μεγάλη εντύπωση: ότι το περιστύλιο ήταν σκεπασμένο με νάυλον πλαστικό και από πάνω είχε χαλίκι. Ενας άνθρωπος που επέβλεπε τον χώρο σήκωσε το πλαστικό και μου αποκάλυψε ένα εντυπωσιακό μωσαϊκό το οποίο εκτείνεται σε μήκος 2 χλμ σε όλη την επιφάνεια του περιστυλίου. Εκεί έμεινα έκθαμβος, πήγα στο σπίτι μου και άρχισα να σκέφτομαι: «Κάτι που δεν ήξερα ούτε εγώ, δεν αξίζει τον κόπο να το μάθουν κι άλλοι;» και έκατσα κι έγραψα ένα άρθρο το οποίο δημοσιεύθηκε στο «Βήμα». Την Κυριακή της δημοσίευσης του άρθρου στις 10 το πρωί με παίρνει ο Γεώργιος Ράλλης ο πρώην πρωθυπουργός και μου λέει: «Ούτε κι εγώ το ήξερα, πότε θα πάμε μαζί;». Ακολούθως με πήραν κι άλλοι 2-3 φίλοι μου για να με ρωτήσουν λεπτομέρειες. Τη Δευτέρα το πρωί με πήρε ο κ. Σταύρος Ψυχάρης τηλέφωνο και μου είπε: «Θέλουμε να μας γράφεις περιηγήσεις». Ετσι, ξεκίνησα να ταξιδεύω σε αρχαιολογικούς χώρους και να γράφω για αυτούς».

Τα κείμενα που γράφτηκαν κατά τη διάρκεια αυτών των περιηγήσεων του κυρίου Ι. Βαρβιτσιώτη συγκεντρώθηκαν στο βιβλίο Πολιτι(στι)κή φωτογραμμετρία (Εκδόσεις Μίλητος, 2005) και τελικά έγιναν εκπομπή «Ενας Μοντέρνος Παυσανίας» η οποία προβλήθηκε στο Δημόσιο ψηφιακό κανάλι Prisma+. «Διάβασε το βιβλίο μου η Τατιάνα Καραπαναγιώτη και μου πρότεινε να το κάνουμε εκπομπή. Με τη συγχρηµατοδότηση της Ευρωπαϊκής Ενωσης στο πλαίσιο παραγωγής προγραµµάτων για ΑΜΕΑ και την Ψηφιακή Τηλεόραση, βρεθήκαμε να τη γυρίζουμε σε αρχαιολογικούς χώρους ανά την Ελλάδα». Σε κάθε επεισόδιο, ο παρουσιαστής συνομιλεί με ειδικούς οι οποίοι παρουσιάζουν την ιστορία και την τοπογραφία κάθε περιοχής.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης συμμετείχε αφιλοκερδώς σε αυτή την παραγωγή της URGH PRODUCTIONS η οποία αποτύπωσε γνωστούς κι άγνωστους αρχαιολογικούς χώρους στην Αίγινα, τον Πειραιά, το Δίον, τη Δωδώνη, τη Μεσσήνη, το Μυστρά, την Αργολίδα, την Αρκαδία, την Επίδαυρο, τη Σπάρτη, τη Νικόπολη κ.α.

«Το κάθε επεισόδιο μάς έπαιρνε τουλάχιστον μία μέρα γυρισμάτων. Ηταν φανταστική εμπειρία όμως πολύ κουραστική. Τα γυρίσματα γίνονταν τα Σαββατοκύριακα καθώς τότε ήμουν ευρωβουλευτής και ήταν επίπονα με πολλή ζέστη και κούραση... Δύσκολη εμπειρία αλλά το χάρηκα. Ηθελα να προβληθεί αυτό το έργο και να μεταφέρω τις γνώσεις μου πάνω στο αντικείμενο στο ευρύ κοινό».

Κάτι που ίσως δεν είναι δυνατόν να γίνει καθώς πρόσβαση στα ψηφιακά κανάλια της ΕΡΤ έχουν μόνο όσοι έχουν προμηθευτεί τους ειδικούς αποκωδικοποιητές και δεν είναι ακόμη πολλοί σε σχέση με το σύνολο του τηλεοπτικού κοινού...

Τι κάνει σήμερα ο κ. Βαρβιτσιώτης; «Αποδελτιώνω τις σημειώσεις που έχω τηρήσει στα 50 χρόνια της πολιτικής μου ζωής. Αυτό περιλαμβάνει συνομιλίες με επιφανή πολιτικά πρόσωπα (Καραμανλής, Τσάτσος κ.α.) και πρέπει να σας πω ότι ο πρώτος τόμος που αναφέρεται στις δεκαετίες ‘61-‘81 έχει ήδη ολοκληρωθεί και σύντομα θα εκδοθεί»


Οι αρχαιολογικοί χώροι που επισκέφθηκε η εκπομπή και οι καλεσμένοι οι οποίοι αποκαλύπτουν την ιστορία κάθε τόπου

Και μία σύντομη ιστορία: «Πριν τις εκλογές του 1996 ο τότε αρχηγός ο Μιλτιάδης Εβερτ με φώναξε και μου είπε ότι ετοίμαζε τη σύνθεση της κυβέρνησης καθώς πίστευε ότι θα κερδίσει (εγώ ήμουν σίγουρος ότι θα τις χάναμε). Μου είπε ότι με προόριζε για το Εθνικής Αμύνης. Του είπα ότι ό,τι είχα να δώσω στο Αμύνης, το είχα ήδη δώσει και του δήλωσα λοιπόν ότι ήθελα το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού (όπως δηλαδή έγινε τώρα) γιατί του είχα πει τότε ότι αυτές είναι οι μόνες βαριές βιομηχανίες που έχει η Ελλάδα: ο πολιτισμός και ο τουρισμός. Δεν πήραμε τις εκλογές, δεν πήρα τίποτε και πραγματικά νομίζω ότι μου λείπει που δεν έγινα τότε Υπουργός Πολιτισμού».

«Ενας μοντέρνος Παυσανίας»

Από Τρίτη έως Παρασκευή, 20.30 στο ψηφιακό κανάλι Prisma+


Οι συντελεστές της εκπομπής

Σκηνοθεσία: Αναστάσης Αγάθος
 
Παραγωγός: Τατιάνα Καραπαναγιώτη

Εκτέλεση παραγωγής: URGH PRODUCTIONS

Διεύθυνση παραγωγής: Ιωάννα Ασμενιάδου-Φωκά

Οπερατέρ: Χριστόφορος Γεωργούτσος, Δημήτρης Κορδελάς, Θοδωρής Κωνσταντίνου, Χρόνης Τσιχλάκης, Βασίλης Βαφειάδης, Φάνης Καράς

Ηχοληψία: Δημοσθένης Χριστοδουλάκης, Γιώργος Σωτηρόπουλος

Μοντάζ: Αγγέλα Δεσποτίδου, Άρτεμις Αναστασιάδου, Γωγώ Μπεμπέλου

Μουσική: Θάνος Ρούφος

Ερευνα - κείμενα: Ηρώ Βαλσαμάκη, Ανδρέας Ράπτης

Μotion graphics: Στέφανος Τόττης

Βοηθός σκηνοθέτη: Αλεξάνδρα Βερυκόκκου, Μιράντα Φουστέρη

Μακιγιάζ: Χριστιάνα Κοτσερώνη, Ντέμη Σταματοπούλου

Αφήγηση: Αμαλία Δενδρινού

Βοηθός μοντάζ: Μαρία Τριανταφύλλου, Νίνα Φούφα, Αλεξάνδρα Βερυκόκκου



Media περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Εγκαταλειμμένοι αρχαιολογικοί χώροι στον Αλιμο 
Μαραθώνας - Θερμοπύλες - Σαλαμίνα: Η χαμένη τιμή των μνημείων 
Το ανάκτορο του Μενελάου διχάζει 
Νεμέα 
Χείρα βοηθείας ζητεί η Σαμοθράκη 
H «άγνωστη» αρχαία Σικυώνα 
Οι περιπέτειες της Βραυρωνίας Αρτέμιδος 
Οι άγνωστοι δορυφόροι της Κρήτης 
Οι άγνωστοι δορυφόροι της Κρήτης 
Αρχαία Αργιλος 
Το Αρχαιολογικό Μουσείο Σπάρτης αναζητεί στέγη 
Μια πανάρχαιη πολιτεία στο Ταίναρο 
H μεγάλη ευκαιρία για την Αρχαία Ολυμπία 
Αφιλόξενη η Μεθώνη για τους επισκέπτες 
Πώς θα λάμψει πάλι η Μονή Δαφνίου 
H αρχαία Μεσσήνη ζητεί νέο μουσείο 
Στων Ψαρών την ολόμαυρη ράχη... 
Μια λύση για την επέκταση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου 
H σύγχρονη τραγωδία εν Αυλίδι 
Το ξεχασμένο «τρικέφαλο φίδι» 
Ρίο - Αντίρριο 
Το στέγαστρο της προϊστορικής Θήρας 
Γεράκι στην πλαγιά του Πάρνωνα 
 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.