Οι επενδύσεις, ο εξορθολογισμός του δικτύου πωλήσεων, οι φθηνές τιμές, αλλά και η μείωση του κόστους όπου απαιτείται είναι, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Sprider Stores κ. Αθ. Χατζηϊωάννου, τα μόνα «όπλα» προκειμένου να μπορέσει ο κλάδος ένδυσης- υπόδησης αλλά και κάθε επιχείρηση μεμονωμένα να βγει από την κρίση με όσο το δυνατόν λιγότερες απώλειες και με ενισχυμένη θέση.

– Με ποιους τρόπους μπορεί να επιτευχθεί η μείωση του κόστους ιδιαίτερα αυτή την περίοδο;

«Ενας τρόπος, τον οποίο ήδη εφαρμόζουμε στην εταιρεία, είναι η μεταφορά καταστημάτων από χώρους με υψηλό ενοίκιο σε χώρους με αρκετά χαμηλότερο μίσθωμα. Θα πρέπει όμως να καταλάβουν και οι ιδιοκτήτες ότι η διατήρηση των ενοικίων σε υψηλά επίπεδα δεν ευνοεί τις επιχειρήσεις και έμμεσα ούτε αυτούς. Συνεπώς πρέπει να υπάρξει ένας εξορθολογισμός προς την κατεύθυνση αυτή. Ενας άλλος τρόπος με τον οποίο μπορούμε να επιτύχουμε μειώσεις κόστους είναι και αυτός της μείωσης του αριθμού των προμηθευτών. Στην Sprider το έχουμε ήδη επιτύχει αυτό μειώνοντας τον αριθμό των προμηθευτών από 354 σε 90 σε μία πενταετία. Η κίνηση αυτή είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί η μέση τιμή αγοράς ανά τεμάχιο κατά 47%, περίπου, και η μέση τιμή πώλησης ανά τεμάχιο κατά 30%».

– Στη μείωση του κόστους περιλαμβάνονται και μειώσεις θέσεων εργασίας ή προσωπικού;

«Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι ο τομέας μας, της λιανικής πώλησης ενδυμάτων- υποδημάτων και αξεσουάρ, παρουσιάζει μεγάλη κινητικότητα και κυκλικότητα σε ό,τι αφορά το προσωπικό και τους πωλητές. Από τη στιγμή που κάθε κατάστημα για να μπορέσει να λειτουργήσει σωστά απαιτεί συγκεκριμένο αριθμό εργαζομένων δεν τίθεται θέμα μείωσης προσωπικού. Οπως επίσης, τουλάχιστον στη δική μας εταιρεία, δεν τίθεται θέμα κλεισίματος καταστημάτων».

– Σε ό,τι αφορά το θέμα των επενδύσεων, τι ενέργειες έχετε κάνει και τι ποσά έχετε επενδύσει; Θεωρείτε ότι είναι επικίνδυνο να γίνονται επενδύσεις σε περίοδο ύφεσης;

«Εφέτος οι επενδύσεις της εταιρείας μας ανέρχονται συνολικά σε 7-8 εκατ. ευρώ. Τα ποσά αυτά προορίζονται κυρίως για τη διεύρυνση του δικτύου με νέα καταστήματα. Μάλιστα εφέτος λειτούργησαν τέσσερα νέα καταστήματα. Παράλληλα, έχει ήδη ξεκινήσει να υλοποιείται η επένδυση ύψους 1,5 εκατ. ευρώ για την ανακαίνιση δύο καταστημάτων, ενώ άλλο 1 εκατ. ευρώ προορίζεται για τη σταδιακή ανανέωση του δικτύου σε όλη τη χώρα. Σε ό,τι αφορά το επενδυτικό ρίσκο, η τολμηρή στρατηγική είναι χαρακτηριστικό της εταιρείας μας. Στόχος είναι με τις επενδύσεις αυτές αλλά και την πολιτική που ακολουθούμε να μπορέσουμε να αυξήσουμε το μερίδιό μας ώστε η έξοδος από την κρίση να μας βρει σε πλεονεκτική θέση».