από metereologos.gr
Τρίτη 22 Μαΐου 2018
 
 

Η διαχείριση κατασκευής «κλειδί» για επιτυχημένα έργα

Η πιστοποίηση απαιτείται ήδη από αρκετές κυβερνήσεις ως προϋπόθεση για να συμμετάσχει ο υποψήφιος ανάδοχος στον διαγωνισμό
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Η διαχείριση κατασκευής αποτελεί το «κλειδί» για επιτυχημένα έργα, δηλαδή για έργα που τελειώνουν στην ώρα τους, με διαφάνεια, χωρίς υπέρβαση του προϋπολογισμού τους και με αποδεκτή ποιότητα. Το γεγονός αυτό έχει γίνει παγκοσμίως αποδεκτό και για τον λόγο αυτόν παράγονται πρότυπα διαχείρισης.

Μάλιστα η πιστοποίηση σε θέματα διαχείρισης έργων έχει αρχίσει να απαιτείται από αρκετές κυβερνήσεις σε όλον τον κόσμο, ως προϋπόθεση για να μπορεί να συμμετάσχει ο υποψήφιος ανάδοχος στον διαγωνισμό, ενώ πολλές κυβερνήσεις δημιουργούν Γραφεία Διαχείρισης Εργων σε επίπεδο Πρωθυπουργού για τον κεντρικό συντονισμό και την παρακολούθηση των έργων.

Στην Ελλάδα κατασκευάστηκαν με επιτυχία σημαντικά έργα την τελευταία 15ετία ιδιαίτερης τεχνικής δυσκολίας σε πολύ σφιχτά χρονοδιαγράμματα. Η εμπειρία αυτή μπορεί και πρέπει να αξιοποιηθεί στο μέλλον, ενώ παράδειγμα προς αποφυγήν πρέπει να αποτελέσει η εκ των υστέρων διαχείριση των ολυμπιακών έργων.

Αυτά τόνισε, μεταξύ άλλων, ο γενικός γραμματέας του ΤΕΕ κ. Ηρ.Δρούλιας , μιλώντας στο διεθνές συνέδριο «Συντελεστές Επιτυχίας στη Διαχείριση Κατασκευής Τεχνικών Εργων», που συνδιοργάνωσαν χθες το Τεχνικό Επιμελητήριο της Ελλάδος, ο Σύλλογος Πολιτικών Μηχανικών Ελλάδος, το Ελληνικό Τμήμα της Αμερικανικής Ενωσης Πολιτικών Μηχανικών και το Ελληνικό Ινστιτούτο Διοίκησης Εργων.

Ο κ. Δρούλιας υπογράμμισε ότι τα προβλήματα των έργων προκύπτουν όχι μόνον από την έλλειψη τεχνικών γνώσεων αλλά και από μη αποτελεσματικές μεθόδους οργάνωσης και διοίκησής τους.

«Ξεπερασμένες» χαρακτήρισε τις υπάρχουσες εθνικές δομές προγραμματισμού διαχείρισης των έργων ο γενικός γραμματέας Συγχρηματοδοτούμενων Εργων του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σ. Λαμπρόπουλος, μιλώντας στο συνέδριο, όπου μετέφερε τον θερμό χαιρετισμό του υπουργού κ. Δ. Ρέππα και του υφυπουργού κ. Ι. Μαγκριώτη . Και τόνισε ότι οι δομές αυτές δεν είναι ικανές στην πράξη να ανταποκριθούν στην πρόκληση των καιρών.

«Το υπουργείο Υποδομών», είπε, «ξεκινά τη διαδικασία διαβούλευσης για την αναμόρφωση του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου, για τη διασφάλιση της ποιότητας των εκπονούμενων μελετών και παραγόμενων έργων, τη σύντμηση του χρόνου και του κόστους, χωρίς υπερβάσεις και αποκλίσεις από το φυσικό αντικείμενο-στόχο, τη διαφάνεια και αξιοκρατία στις αναθέσεις και ανάρτηση στο Διαδίκτυο της πλήρους εικόνας για την πορεία του έργου».

«Δεν θα επιτρέψουμε με την κριτική μας και τις προτάσεις μας τη μονιμοποίηση της κρίσης και τον περιορισμό των απαραίτητων κονδυλίων για την εκτέλεση των έργων, αντί μιας νέας αναπτυξιακής προοπτικής για τη χώρα μας. Δεν θα δεχθούμε ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο αντίστοιχο του αμαρτωλού μαθηματικού τύπου» τόνισε στον χαιρετισμό του ο τομεάρχης Πολιτικής Ευθύνης Δημοσίων Εργων της Νέας Δημοκρατίας κ. Μ. Χαλκίδης. Και πρότεινε η διαχείριση του ΕΣΠΑ να περιέλθει στις νέες αυτοδιοικητικές περιφέρειες.



Επικαιρότητα περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.