Σε υπερυπουργό όλα δείχνουν ότι θα εξελιχθεί ο νέος υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππας, καθώς οι αρμοδιότητές του φαίνεται ότι θα επεκταθούν στην εποπτεία όλων των υποδομών της χώρας, όλων των συγκοινωνιών και όλων των τηλεπικοινωνιών. Η πολυπλοκότητα των αρμοδιοτήτων αποτελεί κατά πάσα πιθανότητα και την αιτία καθυστέρησης έκδοσης του Προεδρικού Διατάγματος με το οποίο θα ιδρυθεί το νέο υπουργείο. Το Προεδρικό Διάταγμα πάντως αναμένεται εντός των ημερών.

Οπως προκύπτει από τις ως τώρα πληροφορίες, το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα έχει την εποπτεία για όλα τα έργα που γίνονται στη χώρα. Σε συνεργασία με τους συναρμόδιους φορείς και τις περιφέρειες θα εποπτεύει ό,τι κατασκευάζεται από το Δημόσιο και ό,τι κατασκευάζεται με ιδιωτικά κεφάλαια και με τη συμμετοχή του Δημοσίου. Στον τομέα αυτόν αναμένεται να δώσει έμφαση ο κ. Ρέππας, συνεργαζόμενος με τον υφυπουργό κ. Ι. Μαγκριώτη, καθώς πρόκειται για ευρύτατο αντικείμενο που ξεκινά από τα κλασικά δημόσια έργα, δηλαδή τους δρόμους, το μετρό, τα αντιπλημμυρικά, τα υδραυλικά, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, και επεκτείνεται στα συγχρηματοδοτούμενα έργα που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης. Πέραν αυτών αναμένεται να αναλάβει και τα ΣΔΙΤ, εφόσον το πρόγραμμα αυτό συνεχιστεί. Σκεπτικισμός επικρατεί για το αν θα ασκεί εποπτεία στην κατασκευή και όλων των δημοσίων κτιρίων, όπως σχολεία, φυλακές, κ.ά. Σημειώνεται ότι το παλαιό ΥΠΕΧΩΔΕ είχε την ευθύνη κατασκευής των Ολυμπιακών Εργων. Το καινούργιο στοιχείο φαίνεται να είναι τα λιμάνια και η ακτοπλοΐα, αλλά και εν μέρει η νησιωτική πολιτική, που θα μεταφερθούν στο νέο υπουργείο από το ως τώρα υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Την ευθύνη του τομέα αυτού θα αναλάβει ο υφυπουργός κ. Ν. Σηφουνάκης.

Ακόμη, στο νέο υπουργείο μεταφέρεται το σύνολο των αρμοδιοτήτων του παλιού υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών. Λόγω του πολύπλευρου αντικειμένου στο νέο υπουργείο θα λειτουργήσουν τουλάχιστον τέσσερις γενικές γραμματείες: για τα δημόσια έργα, για τα συγχρηματοδοτούμενα, για τις μεταφορές και για τις τηλεπικοινωνίες.

Ο κ. Ρέππας, ο οποίος θα πρέπει να μετακινείται μεταξύ της οδού Χαριλάου Τρικούπη, όπου βρίσκεται η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εργων, και του Χολαργού, όπου βρίσκεται το υπουργείο Μεταφορών, είναι αποφασισμένος να εισαγάγει νέους κανόνες στην ανάθεση των έργων και των μελετών, ώστε το σύστημα να γίνει πιο αντικειμενικό και να διασφαλίζονται το δημόσιο συμφέρον και η αρτιότερη παραγωγή των δημοσίων έργων. Ηδη στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εργων έχουν φθάσει παράπονα κατασκευαστικών επιχειρήσεων, σύμφωνα με τα οποία υπάρχουν έργα που σταμάτησαν γιατί οι ανάδοχοι αδυνατούν να τα ολοκληρώσουν, λόγω της υψηλής έκπτωσης που έδωσαν στον σχετικό διαγωνισμό προκειμένου να «πάρουν τη δουλειά». Η ισχύουσα νομοθεσία για την ανάθεση των έργων προβλέπει ότι τα έργα δίδονται στον μειοδότη, δηλαδή σε αυτόν που θα δώσει την οικονομικότερη προσφορά. Το σύστημα αυτό αντικατέστησε το προηγούμενο με το οποίο ο ανάδοχος αναδεικνυόταν βάσει μαθηματικού τύπου. Το νέο σύστημα, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, αναμένεται να περιλαμβάνει αναλυτική τιμολόγηση των εργασιών και επί των τιμών αυτών να υποβάλλονται οι προσφορές των ενδιαφερόμενων κατασκευαστικών επιχειρήσεων.

Κατά τα λοιπά, υπάρχουν και όλες οι αρμοδιότητες του παλαιού υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, που θα έχει ο κ. Ρέππας, συνεργαζόμενος με γενικούς γραμματείς. Εκεί επίσης υπάρχουν έργα σε εξέλιξη για τον προαστιακό, τον ΟΣΕ, το τραμ, για τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα.