Την αντικειμενικότητα του συστήματος ανάθεσης μελετών και δημοσίων έργων, με διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος, την αρτιότερη παραγωγή των δημοσίων έργων εντός των προβλεπομένων χρονοδιαγραμμάτων, δηλαδή εντός του χρόνου, εντός του προϋπολογισμού και με τη διασφάλιση της προβλεπόμενης ποιότητας, εξετάζει ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππας, όπως δήλωσε χθες, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες η νέα πολιτική ηγεσία αναζητεί τρόπους μείωσης των πολύ υψηλών διοδίων που επεβλήθησαν στις εθνικές οδούς της χώρας.

Ο κ. Ρέππας αναφέρθηκε χθες και στη βαρύνουσα σημασία που δίνεται στην προστασία του περιβάλλοντος, ενώ υπογράμμισε ότι θα αξιοποιηθεί το επιστημονικό και τεχνικό δυναμικό της χώρας σε αυτή τη νέα προσπάθεια, γιατί αυτό αποτελεί τον ανθρώπινο πλούτο και τον μοχλό για την τόνωση της παραγωγικότητας της οικονομίας, την αύξηση της απασχόλησης και γενικότερα την εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας. Σημειώνεται ότι ο κατασκευαστικός κλάδος, που αντιστοιχεί περίπου στο 15% του ΑΕΠ, έχει εκφράσει τον προβληματισμό του για το μειοδοτικό σύστημα ανάθεσης έργων, ζητώντας την επανεξέταση του συστήματος ανάθεσης με μοναδικό κριτήριο τη μειοδοσία και την επιλογή ενός συστήματος αναλυτικής τιμολόγησης των εργασιών, βασισμένου στα ευρωπαϊκά πρότυπα. Οι εργοληπτικές οργανώσεις υποστηρίζουν ότι οι κατασκευαστικές επιχειρήσεις κάνουν μεγάλες εκπτώσεις για να πάρουν ένα έργο, χωρίς να είναι σίγουρο ότι μπορεί και να υλοποιηθεί αυτό. Ο κ. Ρέππας πήρε χθες τις πρώτες αποφάσεις, οι οποίες σηματοδοτούν και τον τρόπο με τον οποίο θα προωθήσει την πολιτική τής νέας κυβέρνησης. Συγκεκριμένα, ανοίγει άμεσα η διαδικασία της προκήρυξης των θέσεων για τους γενικούς γραμματείς του υπουργείου και τους προέδρους των οργανισμών. Ο νέος υπουργός ζήτησε από όσους διατελούν γενικοί γραμματείς να παραμείνουν στις θέσεις τους, αλλά ωστόσο δεν θα υπογράφουν αποφάσεις και θα έχουν αρμοδιότητα μόνο για ενημέρωση. Επίσης, ζήτησε να μη γίνει καμία εκταμίευση για έργα που εξαγγέλθηκαν προεκλογικά και τη σύνταξη ενημερωτικού σημειώματος με τις προτεραιότητες του υπουργείου, εν όψει των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης. Τέλος, ζήτησε να ενημερωθεί για επικαιροποιημένα προγράμματα του υπουργείου και να καταργηθούν οι επιτροπές με υψηλά αμειβόμενα στελέχη.

Ο κ. Ρέππας, σε συνεργασία με τους υφυπουργούς του κκ. Ι. Μαγκριώτη και Ν. Σηφουνάκη, προετοιμάζεται για τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης. Σύμφωνα με τις ως τώρα πληροφορίες και σε αναμονή του σχετικού ΠΔ, προβλέπεται ότι στο νέο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα μεταφερθούν οι αρμοδιότητες κατασκευής λιμενικών έργων και όλη η ακτοπλοΐα από το μέχρι πρότινος υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, την ευθύνη των οποίων θα αναλάβει ο υφυπουργός κ. Σηφουνάκης. Το νέο υπουργείο αναλαμβάνει το σύνολο των αρμοδιοτήτων του παλαιού υπουργείου Μεταφορών και τα δημόσια έργα από το παλαιό ΥΠΕΧΩΔΕ.

Πληροφορίες φέρουν την πολιτική ηγεσία του υπουργείου να προβληματίζεται έντονα σχετικά με το μεγάλο πρόβλημα που έχει διαπιστώσει με τη ρευστότητα, καθώς από το 1,4 δισ. ευρώ του προϋπολογισμού για έργα έχουν δοθεί τα 400 εκατ. ευρώ και σημειώνεται έλλειμμα ύψους 1 δισ. ευρώ, ενώ φαίνεται ότι υπάρχει και κρυφός δανεισμός.

Τέλος, τη νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων φαίνεται ότι απασχολεί έντονα και το θέμα του αυξημένου κόστους των διοδίων και στην κατεύθυνση αυτή αναζητεί τρόπους μείωσής τους.

Ο υφυπουργός κ. Μαγκριώτης έχει δηλώσει ότι θα γίνει επαναδιαπραγμάτευση κάποιων ή όλων των συμβάσεων παραχώρησης, μέσω των οποίων μπορεί να επιτευχθεί και μείωση των διοδίων, ενώ χθες επανέλαβε ότι οι προεκλογικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης θα υλοποιηθούν.

* Την παραίτησή του υπέβαλε χθες ο πρόεδρος του ΔΣ της ΕΥΔΑΠ κ. Κ. Κωστούλας, ο οποίος ωστόσο παραμένει στη διάθεση του νέου υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππα.