Παρά τη δυσμενή οικονομική συγκυρία, όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι οι έλληνες καταναλωτές δεν μπορούν χωρίς το κινητό τους και οι συνδέσεις πλησιάζουν τον αριθμό-ρεκόρ των 20 εκατομμυρίων.

Ακόμη και το κρίσιμο πρώτο τρίμηνο του 2009 οι νέες συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας στη χώρα μας αυξήθηκαν σημαντικά και, σύμφωνα με τα στοιχεία και των τριών εταιρειών, το πρώτο τρίμηνο του 2009 διαμορφώθηκαν στις 737.772, με αποτέλεσμα η συνολική πελατειακή βάση να φτάσει στα 19,584 εκατ. συνδέσεις και το ποσοστό της ονομαστικής διείσδυσης στο 178,62%. Η πρωτοκαθεδρία της Cosmote στις νέες συνδέσεις, με πάνω από 70%, κυρίως λόγω του Γερμανού, τη βοήθησε να ενισχύσει το συνολικό μερίδιό της, που αγγίζει πλέον το 43%, με τη Vodafone να είναι στο 30,2% και τη Wind στο 27%.

Ωστόσο παρουσιάζεται μια μείωση των εσόδων ανά πελάτη κατά το πρώτο τρίμηνο του 2009, κυρίως λόγω του έντονου ανταγωνισμού. Συγκεκριμένα, το μέσο μηνιαίο έσοδο ανά πελάτη (ΑRΡU) διαμορφώθηκε στα 18,3 ευρώ για την Cosmote (από 23,6 ευρώ το τέταρτο τρίμηνο του 2008), στα 16,7 ευρώ για τη Vodafone (από 19,8 ευρώ) και στα 14 ευρώ για τη Wind (από 16,8 ευρώ). Σύμφωνα με την πρώτη ολοκληρωμένη μελέτη για την κοινωνικοοικονομική αποτίμηση του κλάδου της κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα που συντάχθηκε από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ) και την ΙCΑΡ Group, η συνεισφορά της κινητής τηλεφωνίας στην ελληνική οικονομία αξιολογήθηκε ως ιδιαίτερα σημαντική καθώς έχει δημιουργήσει 92.000 θέσεις εργασίας και το 2007 συμμετείχε στο ΑΕΠ με ποσοστό που προσεγγίζει το 2% έναντι 1,3% κατά μέσον όρο στην Ευρώπη. Οπως αναφέρθηκε, η κινητή τηλεφωνία συνεισφέρει στα δημόσια έσοδα σε ποσοστό ανάλογο της πρόβλεψης του εθνικού προϋπολογισμού το 2008 για επενδύσεις στην εκπαίδευση και στη βιομηχανία μαζί, με το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία να απορροφούν το 41% του συνόλου των εισοδημάτων που δημιουργεί ο κλάδος (1,8 δισ. ευρώ).

Σύμφωνα με τους μελετητές, ο κλάδος εισέρχεται σε φάση ωρίμανσης και η οποιαδήποτε ανάπτυξη σε ορίζοντα πενταετίας (2013) θα εξαρτηθεί από τη δημιουργία ευνοϊκού περιβάλλοντος που θα επιτρέψει την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών, οι οποίες μπορούν να συνεισφέρουν σημαντικά τόσο στην αύξηση των δημοσίων εσόδων (2,7 δισ. ευρώ) όσο και στην αύξηση των θέσεων εργασίας (100.000). Σε αντίθετη περίπτωση, αναμένεται μείωση των θέσεων εργασίας σε 81.000, με τα δημόσια έσοδα να φτάνουν μόνο τα 2,1 δισ. ευρώ το 2013.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, η κινητή τηλεφωνία είναι ο κλάδος με τον υψηλότερο δείκτη εταιρικής φήμης σε σχέση με άλλους κλάδους στην ελληνική αγορά. Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, είναι κοινώς παραδεκτό ότι η κινητή τηλεφωνία αυξάνει την παραγωγικότητα των επιχειρήσεων (7 στις 10 από τις μικρότερες επιχειρήσεις και 8 στις 10 από τις μεγαλύτερες θεωρούν αδύνατο/ αρκετά δύσκολο να διεκπεραιώσουν τις επαγγελματικές τους δραστηριότητες χωρίς τη χρήση του κινητού τηλεφώνου), ενώ η χρήση κινητού δεν παρουσιάζει γεωγραφικές ή μορφωτικές διαφορές καθιστώντας το ιδανικό μέσο για την προσέλκυση του πληθυσμού στις ευρυζωνικές υπηρεσίες. Καθολική είναι επίσης η αναγνώριση της συμβολής της κινητής τηλεφωνίας στην εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες, στη βελτίωση του επιπέδου ζωής (άτομα που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές, ΑΜΕΑ, ηλικιωμένοι) και σε περιπτώσεις εκτάκτου ανάγκης. Παρά τα στοιχεία αυτά, το 86% των Ελλήνων ανησυχεί ότι η κινητή τηλεφωνία πιθανώς βλάπτει την υγεία, τη στιγμή που ο ευρωπαϊκός μέσος όρος βρίσκεται στο 48%.

Από την άλλη πλευρά, οι έλληνες χρήστες έχουν επιβαρυνθεί με τη μεγαλύτερη φορολογία σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρώπης, με την Ελλάδα να είναι μία από τις ελάχιστες χώρες στον κόσμο στις οποίες επιβάλλεται ειδικός φόρος σε όλους τους συνδρομητές συμβολαίου. Είναι επίσης σημαντικό ότι η φορολογική επιβάρυνση πλήττει αναλογικά περισσότερο τα χαμηλότερα εισοδήματα.