Μνημόνιο συνεργασίας για την σύνδεση του διυλιστηρίου και άλλων βιομηχανιών της περιοχής των Αγίων Θεοδώρων με το σιδηροδρομικό δίκτυο υπέγραψαν σήμερα η Motor Oil και ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ). Πρόκειται για επενδυτικό έργο που αφορά στον εκσυγχρονισμό τμήματος υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους περίπου 9,5 χλμ.

Σήμερα, κατά την παρουσίαση της συμφωνίας στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, παρουσία του Υπουργού κ. Χρήστου Σπίρτζη, ο αντιπρόεδρος της Motοr Oil, κ. Γιάννης Βαρδινογιάννης επισήμανε ότι η πρόταση της εταιρείας για την εν λόγω αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου έχει κατατεθεί εδώ και τουλάχιστον 5 – 6 χρόνια, μπήκε τελικά σε πορεία άμεσης υλοποίησης από την παρούσα διοίκηση του Οργανισμού, με τη συνδρομή του Υπουργείου.
Ειδικότερα, η Εταιρεία ανέλαβε το έργο της μετατροπής της υφιστάμενης μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής σε σιδηροδρομική γραμμή συνδυασμένου πλάτους, σύμφωνα με τα διεθνή σιδηροδρομικά πρότυπα. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, το έργο θα υλοποιηθεί από τη ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ υπό την τεχνική επίβλεψη του ΟΣΕ. Μετά την ολοκλήρωση του έργου, η σιδηροδρομική γραμμή θα περιέλθει στον ΟΣΕ και θα αποτελέσει αναπόσπαστο μέρος της Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής.
Όπως ανέφερε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Mοtor Oil, κ. Γιάννης Κοσμαδάκης, η γραμμή που θα συνδέει το διυλιστήριο με τον Ισθμό της Κορίνθου κι εν συνεχεία με τον βασικό σιδηροδρομικό άξονα θα είναι έτοιμη σε ενάμιση χρόνο, με προϋπολογισμό περί τα 12 εκατ. ευρώ τον οποίο και θα καλύψει η Motοr Oil.
Για την προτεραιότητα της σύνδεσης των ΒΙ.ΠΕ. της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, είχε μιλήσει περίπου 10 ημέρες νωρίτερα ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, κ. Παναγιώτης Θεοχάρης, στο πλαίσιο του 2ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών, όπου και αποκάλυψε την εν λόγω συμφωνία με τη Motor Oil. Όπως είχε αναφέρει, το έργο της σύνδεσης διυλιστηρίων και βιομηχανικών μονάδων πέριξ της Κορίνθου με το σιδηροδρομικό δίκτυο έχει εκτιμώμενη μεταφορική ικανότητα 300.000 τόνων ετησίως.
«Ο ΟΣΕ έχει ξεκινήσει μια ολόκληρη δραστηριότητα, με στόχο να ενισχύει την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών στο σύνολο του σιδηροδρομικού δικτύου», σημείωσε κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης.
Ο εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής γραμμής αναμένεται να διευκολύνει τη μεταφορά πετρελαϊκών προϊόντων στη Βόρεια Ελλάδα, τις Βαλκανικές χώρες και την Κεντρική Ευρώπη μέσω του Ευρωπαϊκού Σιδηροδρομικού Διαδρόμου 7 (RFC-7) μέλος του οποίου είναι ο ΟΣΕ.