Η Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού και όχι η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής φαίνεται ότι θα εξετάσει τον φάκελο της εξαγοράς της Olympic Air από την Aegean Airlines, σύμφωνα με νομικούς κύκλους που παρακολουθούν από κοντά την υπόθεση.

Και αυτό διότι, όπως αναφέρουν, «από το 2011 η Olympic Air άρχισε να παρουσιάζει κύκλο εργασιών, που εκ πρώτης όψεως οδηγεί την υπόθεση κάτω από το οικονομικό «πλαφόν» που ορίζει το κοινοτικό δίκαιο για την εμπλοκή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής».
Έτσι, εκτιμούν, ότι κατά τον νόμο, θα υποβληθεί ex ante ερώτημα στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία και θα εξετάσει την υπόθεση. Όπως σημειώνουν, η πιστή εφαρμογή του ευρωπαϊκού κανονισμού 139/2004 «για τον έλεγχο των συγκεντρώσεων μεταξύ επιχειρήσεων» ορίζει -μεταξύ άλλων- ότι μία συγκέντρωση εγκρίνεται από τις Βρυξέλλες:
– «Όταν ο συνολικός κύκλος εργασιών που πραγματοποιούν παγκοσμίως όλες οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις υπερβαίνει τα 5 δισεκατομμύρια ευρώ»,
όταν δύο τουλάχιστον από τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις πραγματοποιούν, κάθε μία χωριστά, εντός της Κοινότητας, συνολικό κύκλο εργασιών άνω των 250 εκατομμυρίων ευρώ, εκτός εάν κάθε μία από τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις πραγματοποιεί άνω των δύο τρίτων του συνολικού κοινοτικού κύκλου εργασιών της σε ένα και το αυτό κράτος μέλος».
Καθότι ο υπολογισμός του κύκλου εργασιών γίνεται με βάση το τελευταίο οικονομικό έτος, νομικοί κύκλοι θεωρούν ότι τα οικονομικά αποτελέσματα της Olympic Air του 2011 θα κρατήσουν την υπόθεση κάτω από το «κατώφλι» που επιτάσσει η κοινοτική νομοθεσία.
Και αυτό διότι το 2011 οι εταιρία είχε κύκλο εργασιών 240 εκατ. ευρώ, όταν το «κατώφλι» για την εμπλοκή της Κομισιόν είναι 250 εκατ. ευρώ, το οποίο, επίσης, εκτιμάται ότι δεν θα ξεπεράσει και το 2012.
Έτσι, συμπεραίνουν ότι η υπόθεση μάλλον θα εξεταστεί από την Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού και οι εμπλεκόμενοι δεν θα χρειαστεί να περάσουν εκ νέου την διαδικασία της έρευνας των κοινοτικών υπηρεσιών.
Τι θα υποστηρίξει η Aegean
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Aegean θα προσκομίσει στοιχεία που θα δείχνουν τη ραγδαία συρρίκνωση της αγοράς, ενώ θα υπογραμμίσει ότι σε αντίθεση με το 2010, αυτή τη φορά η συμφωνία θα περιλαμβάνει το πτητικό κομμάτι (δηλαδή την Olympic Air) και όχι το Handling και το Engineering, που θα παραμείνουν στη MIG.
Επίσης, θα υποστηρίξει ότι και οι δύο εταιρίες θα συνεχίσουν να λειτουργούν διακριτά, εκτελώντας δρομολόγια, χωρίς να συγχωνευθούν – στο πτητικό κομμάτι – και θα τονίσει ότι μετά το πέρας του ντιλ δεν θα υπάρξει μετοχική ή διοικητική συμμετοχή της MIG.
Παράλληλα, θα επικαλεστεί την ύπαρξη ανταγωνισμού τόσο τις άγονες όσο και στις ελεύθερες γραμμές, μέσα από τα παραδείγματα της Cyprus Airways, της Astra Airlines και της Sky Express. Ειδικά, για τις Κυπριακές Αερογραμμές η Aegean υπολογίζει ότι με τα δρομολόγιά της από Αθήνα και Θεσσαλονίκη και αντίστροφα, καθώς και προς Ηράκλειο και Ρόδο καλύπτει τα περισσότερα δρομολόγια εσωτερικού.
Ακόμη, θα αναφέρει την έντονη δραστηριοποίηση εταιριών χαμηλού κόστους, όπως η Easyjet και η Rynair στα περιφερειακά αεροδρόμια, καθώς εκτελούν 52 δρομολόγια σε 11 αεροδρομίων και 69 δρομολόγια σε 8 αερολιμένες, αντίστοιχα.