Νέα «βουτιά» παρουσίασε το γ’ τρίμηνο ο κλάδος των τριών παρόχων κινητής τηλεφωνίας, καθώς παρατηρείται μεγάλη μείωση στις συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας και ιδίως στον τομέα της καρτοκινητής.

Οι συνολικές απώλειες το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα έφθασαν τις 1.024.000 γραμμές, αριθμός λίγο μικρότερος σε σχέση με τις απώλειες 1,24 εκατ. γραμμών το β Δ τρίμηνο. Η εκτίμηση είναι ότι το δ Δ τρίμηνο δεν θα υπάρξουν σημαντικές απώλειες, και αυτό γιατί οι εταιρείες με την ευκαιρία της ταυτοποίησης εκκαθάρισαν σε μεγάλο βαθμό την πελατειακή βάση τους. Το αποτέλεσμα της εκκαθάρισης είναι ότι ο αριθμός των συνδέσεων στο τέλος Σεπτεμβρίου άγγιξε τα 17,2 εκατομμύρια με το ποσοστό της ονομαστικής διείσδυσης να ανέρχεται σε 156,6%. Σημειώνεται ότι στο τέλος του 2009 ο αριθμός των συνδέσεων ήταν περίπου 20,8 εκατ. και το ποσοστό διείσδυσης πλησίαζε το 190%.

Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα που διαμορφώθηκαν στην αγορά μετά την ταυτοποίηση αλλά και τις τελευταίες προσφορές των εταιρειών που προσπαθούν να προσελκύσουν όλο και περισσότερους συνδρομητές, το μερίδιο της Cosmote έφθασε το 48,52% (από 46,77% το β Δ τρίμηνο), της Vodafone το 28,87% (από 30,19%) ενώ της Wind παραμένει περίπου στα ίδια επίπεδα, 22,61% (έναντι 23,04%).

Από τους ελάχιστους δείκτες της κινητής τηλεφωνίας που παρουσιάζουν αύξηση είναι αυτός του μέσου εσόδου ανά πελάτη (average revenue per user), το γνωστό ΑRΡU. Αυτό συμβαίνει, κυρίως, λόγω της μείωσης του αριθμού των συνδέσεων και της εκκαθάρισης της πελατειακής βάσης και στις τρεις εταιρείες. Τη μεγαλύτερη αύξηση είχαν η Vodafone και η Wind, καθώς το μεικτό ΑRΡU στην πρώτη έφθασε τα 16,3 ευρώ (από 14,7 ευρώ το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο) και στη δεύτερη τα 13,7 ευρώ (από 12,5 ευρώ). Μάλιστα, ύστερα από αρκετά χρόνια το ΑRΡU της Vodafone ήταν στα ίδια επίπεδα με εκείνο της Cosmote, της οποίας ήταν στα 16,3 ευρώ επίσης, κάτι το οποίο είχε να εμφανιστεί εδώ και αρκετά τρίμηνα.

Στο μεταξύ, καθώς πλησιάζει η εορταστική περίοδος, από τις τρεις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας αναμένεται νέος γύρος προσφορών οικονομικών πακέτων. Η αλήθεια είναι ότι η επιθετική εμπορική πολιτική που ακολούθησαν το τελευταίο χρονικό διάστημα οι τρεις εταιρείες κινητής με στόχο την προσέλκυση νέων πελατών, εκτός από τις γνωστές συνθήκες έντονου ανταγωνισμού που δημιούργησε, προκάλεσε σημαντικό πλήγμα σε επίπεδο καθαρών αποτελεσμάτων και κερδοφορίας, παρά την όποια αύξηση των πωλήσεων και τη βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας (ΕΒΙΤDΑ).

Ετσι κύριο χαρακτηριστικό των διαθέσεων των εταιρειών είναι ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα φέρονται να έχουν περιορίσει σε κάποιον βαθμό τις επιδοτήσεις στις ανανεώσεις συμβολαίων και να έχουν εστιάσει το ενδιαφέρον τους στη διάθεση φθηνών smartphones. Οι προσφορές των συμβολαίων θα είναι μάλλον στοχευμένες σε συγκεκριμένες κατηγορίες χρηστών και θα αφορούν κυρίως τα συνδυαστικά πακέτα κινητής και σταθερής τηλεφωνίας, όπως αυτά που προσφέρoυν η Vodafone μέσω της συνεργασίας της με την hellasonline και η Wind που συνδυάζει κινητή τηλεφωνία και υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας και Ιnternet (της πρώην Τellas) με το πακέτο Οne.