Ελάχιστα κάτω από τα τέσσερα ευρώ και συγκεκριμένα στα 3,95 ευρώ ορίστηκε με απόφαση του υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κ. Ι. Διαμαντίδη το τέλος που θα παρακρατείται ανά επιβάτη κρουαζιεροπλοίου με σημαία χώρας εκτός ΕΕ που θα ενταχθεί στον νέο νόμο περί άρσης του καμποτάζ στην κρουαζιέρα και θα κάνει ταξίδια στην Ελλάδα.

Παράγοντες της τουριστικής αγοράς υπογράμμιζαν στο «Βήμα» σχολιάζοντας την απόφαση του κ. Διαμαντίδη ότι «πρόκειται για ένα πολύ λογικό τέλος το οποίο κινείται προς την ορθή κατεύθυνση και βοηθά ώστε να καταστεί ανταγωνιστική η πρόταση της Ελλάδας για την ξένη- μη κοινοτική- κρουαζιέρα,δεδομένου πως οι πρώτες σκέψεις μιλούσαν για ένα τέλος της τάξης των 12 ευρώ».

Ο κ. Διαμαντίδης αναφερόμενος στην ίδια απόφαση έκανε λόγο για ένα νέο ξεκίνημα στον τομέα της κρουαζιέρας στόχος του οποίου είναι το να επαναφέρει την Ελλάδα στο προσκήνιο της διεθνούς βιομηχανίας, η οποία κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών καταγράφει συνεχώς αυξητικές τάσεις με το Αιγαίο Πέλαγος να πρωταγωνιστεί.

«Η απόφαση αυτή», είπε, «δίνει κίνητρα στις εταιρείες για να πιάνουν περισσότερα ελληνικά λιμάνια τα κρουαζιερόπλοια, δίνει κίνητρα για να προσλάβουν έλληνες ναυτικούς, δίνει κίνητρα για να μπορέσει να αναπτυχθεί η χώρα μας,να αναπτυχθούν τα λιμάνια μας», προσθέτοντας ότι από τις πληροφορίες που έχει στη διάθεσή του η εν λόγω απόφαση έγινε δεκτή με ικανοποίηση από τον κλάδο. Κριτική από την αντιπολίτευση
Ωστόσο, για έλλειψη σοβαρότητας και παλινωδίες κάνει λόγο ο υπεύθυνος του τομέα Ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λασιθίου κ. Ι. Πλακιωτάκης.

«Μετά το φιάσκο της δήθεν άρσης του καμποτάζ, το οποίο στην πραγματικότητα είναι μια μορφή αδειοδότησης αμφισβητούμενης αποτελεσματικότητας,οι παλινωδίες συνεχίζονται» αναφέρει ο κ. Πλακιωτάκης, υποστηρίζοντας ότι «η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεωνθυμήθηκε επιτέλους να ορίσει τόσο την εισφορά ανά επιβάτηόσο και τη σύμβαση μεταξύ Δημοσίου και εταιρειών κρουαζιέρας.Ωστόσο σκέφτηκαν ότι ίσως άργησαν; Οτι μία ακόμη τουριστική σεζόν είναι χαμένη;».

Τι προβλέπει η απόφαση
Το ποσό της εισφοράς ορίζεται, ανά επιβάτη και ανά κυκλικό περιηγητικό ταξίδι, στο ποσό των 3,95 ευρώ.

Το ποσό της εισφοράς μειώνεται κατά ποσοστό 20%, υπό τη ρητή προϋπόθεση ότι η εταιρεία απασχολεί έλληνες ναυτικούς, σε αριθμό που αντιστοιχεί τουλάχιστον στο 1% του συνολικού αριθμού των μελών του πληρώματος.

Το ποσό της εισφοράς μειώνεται κατά ποσοστό 7% για κάθε επιπλέον ελληνικό λιμάνι που προσεγγίζει το πλοίο, ρητά εξαιρουμένου του αφετηρίου, κατά τη διάρκεια του ίδιου περιηγητικού πλου, σύμφωνα με το δηλούμενο πρόγραμμα ταξιδιών της εταιρείας.