Αυτή τη φορά οι επενδυτές από το Κατάρ ήταν συγκεκριμένοι. Εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για να προχωρήσουν σε επενδύσεις στη χώρα μας ύψους 5 δισ. ευρώ. Τα πρώτα 3,5 δισ. ήδη συμφώνησαν να τα επενδύσουν στον Αστακό. Τα υπόλοιπα; «Επενδύσεις παντού» αναφέρει ο κ. Σπ. Κουβέλης, o υφυπουργός Εξωτερικών, ο οποίος συνομιλεί μαζί τους. Από λιμάνια ως αεροδρόμια, από νησιά ως ξενοδοχειακές μονάδες. Και ήδη έδειξαν το πρώτο δείγμα ενδιαφέροντος για επενδύσεις.

Δεν πέρασαν ούτε δέκα ημέρες από την επίσκεψη στην Αθήνα του πρωθυπουργού του Κατάρ σεΐχη Χαμάντ μπιν Τζασίμ μπιν Τζαμπρ αλ Θάνι και από την υπογραφή της ελληνοκαταρινής συμφωνίας ύψους 3,5 δισ. ευρώ για τη δημιουργία μονάδας βιοκαυσίμων, μονάδας υγροποιημένου αερίου και μονάδας ηλεκτροπαραγωγής και η επένδυση άρχισε να υλοποιείται. Οι Καταρινοί είχαν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για επενδύσεις στην Ελλάδα ζητώντας απλώς να περιοριστεί η γραφειοκρατία: «Δεν θέλουμε ούτε παρακάμψειςούτε χαριστικές αποφάσεις» φαίνεται να είπαν στους εκπροσώπους της ελληνικής κυβέρνησης.

Τέλος στη γραφειοκρατία
Ως διά μαγείας παραμερίστηκαν λοιπόν σε λίγες μόνον ημέρες τα χρόνια γραφειοκρατικά εμπόδια και οι Αραβες αρχίζουν την πρώτη σοβαρή επένδυσή τους στην Ελλάδα, η οποία σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα δημιουργήσει 2.200 νέες θέσεις εργασίας. Στο να ξεπεραστούν τα γραφειοκρατικά προβλήματα βοήθησε (χωρίς να το γνωρίζει) και η ΝΔ και συγκεκριμένα ένας παλαιός νόμος του τότε υπουργού Ανάπτυξης κ. Χρ. Φώλια που χαρακτήριζε τη συγκεκριμένη περιοχή του Αστακού Αιτωλοακαρνανίας «βιομηχανική περιοχή με καύση λιθάνθρακα». Χρειάστηκε να γίνουν τώρα μερικά τηλεφωνήματα του υφυπουργού Εξωτερικών κ. Σπ. Κουβέλη και της υπουργού Περιβάλλοντος κυρίας Τίνας Μπιρμπίλη ώστε η χαρακτηρισμένη ήδη ως βιομηχανική περιοχή να μετατραπεί σε βιομηχανική περιοχή με χρήση υγροποιημένου αερίου, η χρήση του οποίου, όπως τονίστηκε, είναι επωφελής για το περιβάλλον. Ετσι τα εμπόδια της γραφειοκρατίας παραμερίστηκαν και ο δρόμος για την επένδυση στον Αστακό ήταν πλέον ορθάνοιχτος.

Οπως «Το Βήμα» πληροφορείται, το έργο στον Αστακό θα υλοποιηθεί από την Qatar Ρetroleum Ιnternational και θα περιλαμβάνει βιοκαύσιμα- ηλεκτροπαραγωγή από υγροποιημένο πετρέλαιο και αέριο (σε μορφή LΡG ή σε LΝG). Το 70% του προϊόντος θα διοχετεύεται στην Ιταλία (και από εκεί σε άλλες χώρες της Ευρώπης) και το υπόλοιπο 30% θα διοχετευτεί στην εγχώρια αγορά. Τo κατασκευαστικό έργο έχει αναλάβει κονσόρτσιουμ κατασκευαστικών εταιρειών, ανάμεσα στις οποίες και η CCC (μια παλαιστινιακολιβανέζικη κατασκευαστική εταιρεία, η οποία έχει την έδρα της στην Ελλάδα αλλά δεν είχε ως τώρα δραστηριοποιηθεί στον ελληνικό χώρο). Ολόκληρο το έργο έχει προβλεφθεί να ολοκληρωθεί το 2015. Στην όλη προσπάθεια μετέχει με 5% και η εταιρεία Rosebund Εnergy, στην οποία εμφανίζεται ο κ. Ι. Αντωνιάδης (ομογενής εκ Γερμανίας, βαθύς γνώστης όπως τον χαρακτηρίζουν στην κυβέρνηση των ενεργειακών θεμάτων).

Αραβικό ενδιαφέρον
Για επενδύσεις όμως σε θέματα ενέργειας ενδιαφέρονται πέραν του Κατάρ και άλλες αραβικές χώρες, όπως το Κουβέιτ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και η Λιβύη. Εντός του Ιουνίου μάλιστα αναμένεται υψηλόβαθμη κυβερνητική αντιπροσωπεία από τη Λιβύη για να συζητήσει το ενδεχόμενο δημιουργίας στην Ελλάδα ενός τερματικού σταθμού υγροποιημένου αερίου. Ενδιαφέρον δείχνει και το Κουβέιτ, με την προσθήκη ότι συζητεί την αγορά και ενός λιμανιού (έδειξαν ενδιαφέρον για την Καβάλα) για τη μεταφορά αερίου στην Ευρώπη και στα Βαλκάνια. Με αυτό τον τρόπο οι Αραβες πιστεύουν ότι μέσω της Ελλάδας θα μπορέσουν να διεισδύσουν όσον αφορά την ενέργεια στην Ευρωπαϊκή Ενωση.

«Μιλάμε για επενδύσεις πολλών δισ.» πιστοποιεί ο υφυπουργός Εξωτερικών κ. Κουβέλης, ο οποίος όμως αναφέρει ότι στρατηγική της κυβέρνησης, έτσι όπως αποφασίστηκε σε σύσκεψη στο Μαξίμου, είναι να συμμετέχει σε αυτές και η χώρα μας: «Εκείνο που ζητάμε είναι να έχουμε εμείς τον έλεγχο του προγράμματος και να προσελκύσουμε επενδυτέςως συνεταίρουςπροκειμένου να υπάρξει αμοιβαίο όφελος» είπε συγκεκριμένα. Και αποκάλυψε σχέδιο προσέγγισης αραβικών κεφαλαίων το οποίο επεξεργάζονται πολλά υπουργεία, ανάμεσα στα οποία το υπουργείο Περιβάλλοντος, το υπουργείο Οικονομίας, Τουρισμού, Υποδομών και Μεταφορών, κ.ά.

Ειδικότερα για τους Καταρινούς αποκαλύπτει ότι έδειξαν ενδιαφέρον για την τουριστική αξιοποίηση των ολυμπιακών ακινήτων, για την αγορά επιχειρήσεων που θα αποκρατικοποιηθούν, κυρίως για την ΕΥΔΑΠ, καθώς και για τον ΟΣΕ, για εργοστάσια αφαλάτωσης στα νησιά ακόμα και για την αγορά αεροδρομίων και ακινήτων για τη δημιουργία τουριστικών μονάδων. Ενδιαφέρον για αγορά

Ως τώρα η κυβέρνηση του Κατάρ έδειξε ενδιαφέρον για την αγορά: * 2.000 στρεμμάτων σε περιοχή που θα υποδείξει η ελληνική κυβέρνηση για τουριστική αξιοποίηση, * υποδομών (όπως η ΕΥΔΑΠ και αεροδρόμια) εφ΄ όσον αρχίσουν να πουλιούνται, * λιμανιών είτε της Αλεξανδρούπολης είτε της Καβάλας και τη δημιουργία σε αυτά εγκαταστάσεων μεταφοράς φυσικού και υγροποιημένου αερίου, * ακινήτων και κυρίως των ολυμπιακών ακινήτων για τουριστικές επενδύσεις, * επιχειρήσεων παροχής αερίου που λειτουργούν στην Ελλάδα και πολλά άλλα.

Στο Κατάρ, με το ένα εκατομμύριο κατοίκους- οι περισσότεροι μετανάστες- και με τα 66.000 δολάρια κατά κεφαλή εισόδημα, με πρωτιά στην εξαγωγή αερίου σε ολόκληρο τον κόσμο, δραστηριοποιούνται πολλές ελληνικές επιχειρήσεις, κυρίως κατασκευαστικές που έχουν αναλάβει σημαντικά έργα. Από τη δημιουργία ενός νέου υπερσύγχρονου αεροδρομίου ως την κατασκευή δρόμων, ακινήτων, δημοσίων κτιρίων ακόμα και τεχνητών νησιών.