ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ και 13 ανακοινώθηκε από τη βρετανική Τate & Lyle ότι θα κλείσει το εργοστάσιο άλεσης αραβοσίτου της θυγατρικής Βιαμύλ στη Θεσσαλονίκη. Οι 82 εργαζόμενοι στη μονάδα έχασαν τη γη κάτω από τα πόδια τους. Η εταιρεία ήταν κερδοφόρα και, όπως υποστήριζαν, «η πρόσληψη στη Βιαμύλ ισοδυναμούσε κάποτε με πρόσληψη σε τράπεζα του Δημοσίου». Δεν υπολόγισαν όμως την απόφαση της ΕΕ, στην οποία η Ελλάδα συναίνεσε, για την ποσόστωση στις τιμές της ζάχαρης και της ισογλυκόζης που περιόριζε τα περιθώρια κέρδους της Βιαμύλ. Πλέον, οι ανάγκες των μεγάλων πελατών στην Ελλάδα από τον Σεπτέμβριο του 2008 καλύπτονται από τη μονάδα την οποία διαθέτει η πολυεθνική στη Βουλγαρία. Λίγο αργότερα, στις 31 Οκτωβρίου του 2008, έκλεισε το εργοστάσιο κατασκευής τηλεπικοινωνιακού υλικού της Siemens Εnterprise Communications (SΕΝ) στη Θεσσαλονίκη, το οποίο λειτουργούσε από το 1964, αφήνοντας στον δρόμο 240 εργαζομένους.

Η διοίκηση απέδωσε την απόφαση στη χαμηλή εκμετάλλευση του δυναμικού του εργοστασίου, καθώς και στη ραγδαία αλλαγή τεχνολογίας στην SΕΝ από το hardware στο software, ενώ επεσήμανε ότι κανένας από τους υποψήφιους αγοραστές (είχαν ενδιαφερθεί και ελληνικοί όμιλοι) δεν ήταν σε θέση να παρουσιάσει μια βιώσιμη λύση για τη συνέχιση και εξασφάλιση της παραγωγής. Οι εργαζόμενοι είχαν αντίθετη άποψη: «Ποτέ οι ιδιοκτήτες δεν έψαξαν πραγματικά να βρουν αγοραστή. Ηθελαν να δώσουν τον χώρο ως οικόπεδο. Πρόκειται, βλέπετε, για 105 στρέμματα σε περιοχήφιλέτο» .

Πέρυσι πουλήθηκε και το δίκτυο των 33 καταστημάτων της γερμανικής εκπτωτικής αλυσίδας Ρlus Ηellas, μέλους του γερμανικού ομίλου Τengelmann, στην ΑΒ Βασιλόπουλος αντί 70 εκατ. ευρώ. Οι Γερμανοί πούλησαν όλο το discount κομμάτι που είχαν στην Ευρώπη, με πρώτη και καλύτερη τη θυγατρική στην Ισπανία, η οποία εξαγοράστηκε από την Dia αντί 200 εκατ. ευρώ.

Ως ιστορικά λουκέτα έχουν καταγραφεί αυτά της Ρirelli το 1991 στην Πάτρα ύστερα από μια πολυήμερη απεργία των εργαζομένων και της Goodyear στη Θεσσαλονίκη το 1996, στο εργοστάσιο που λειτουργούσε από το 1967. Η τελευταία, αν και κερδοφόρα, με ηγετική θέση στην αγορά μετά το κλείσιμο της Ρirelli, προτίμησε να φύγει από την Ελλάδα, αφού, όπως έλεγαν τα στελέχη της, η νέα μονάδα που είχαν «στήσει» τότε στην Πολωνία ήταν πιο ανταγωνιστική. Από τότε η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που εισάγει όλα τα ελαστικά που χρησιμοποιεί.

Τον Φεβρουάριο του 1980 κατασκευάστηκε το πρώτο ελληνικό αυτοκίνητο Νissan, στο πλαίσιο της συμφωνίας της Τεοκάρ του ομίλου Θεοχαράκη με τη Νissan Μotor Co. για τη δημιουργία μιας πλήρους μονάδας συναρμολόγησης αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών της ιαπωνικής φίρμας για την ελληνική αγορά στη βιομηχανική περιοχή του Βόλου. Η δραστηριότητα της συναρμολόγησης αυτοκινήτων όμως διεκόπη τον Μάιο του 1995, έπειτα από σειρά μεταβολών στην εγχώρια αγορά επιβατικών αυτοκινήτων και ενώ είχαν ήδη παραχθεί 170.000 αυτοκίνητα από το εργοστάσιο.

Εντυπωσιακός είναι και ο αριθμός των ξένων τραπεζών που κατά καιρούς έχουν αποχωρήσει από την Ελλάδα. Η μικρή σε μέγεθος ελληνική αγορά, αλλά και η παγκοσμιοποίηση των κεφαλαίων, που δεν απαιτεί οπωσδήποτε την παρουσία μιας τράπεζας σε μια χώρα για να κάνει δουλειές, όπως π.χ. να αγοράσει ένα ομόλογο, αποτελούν την εξήγηση του φαινομένου. ΑΒΝ Αmro, Βarclay΄s, Μidland, Βank Οf Αmerica, Chase Μanhattan, Νatwest, Credit Lyonnais, Αραβοελληνική αλλά και μια τράπεζα από το… Ιράν είναι μερικά παραδείγματα. Σε όλες σχεδόν τις περιπτώσεις το δίκτυο των προαναφερθεισών τραπεζών έχει εξαγοραστεί από ελληνικά ή και ξένα τραπεζικά ιδρύματα.