Τ ην παραίτησή του υπέβαλε τελικά αργά χθες το απόγευμα ο κ. Ηλίας Φιλιππακόπουλος, μέλος της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς και εξ απορρήτων του πρώην υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Εμμ.Κεφαλογιάννη . Νωρίτερα τις παραιτήσεις τους είχαν υποβάλει και όλα τα άλλα μέλη της διοίκησης της ΟΛΠ ΑΕ, ενώ στην τραγελαφική κατάσταση που είχε δημιουργηθεί στο πρώτο λιμάνι της χώρας αναφέρθηκε και ο αναπληρωτής κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Ευ.Αντώναρος, ο οποίος όταν κλήθηκε να σχολιάσει το χθεσινό δημοσίευμα του «Βήματος» έκανε λόγο για «διαδικαστικό θέμα,τις παραμέτρους του οποίου δεν γνωρίζει».

Καθ΄ όλη τη διάρκεια της χθεσινής ημέρας κυβερνητικά στελέχη προσπαθούσαν να πείσουν τον κ. Φιλιππακόπουλο να υποβάλει την παραίτησή του, με τον τελευταίο να αρνείται να παραιτηθεί (!), προκαλώντας την εντονότατη αντίδραση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Γ.Βουλγαράκη αλλά και άλλων κυβερνητικών στελεχών που κάλεσαν τον κ. Κεφαλογιάννη «να μαζέψει τον εκλεκτό του».

Τα υπόλοιπα μέλη της διοίκησης, μεταξύ των οποίων και ο πρόεδρος του οργανισμού κ. Δ.Σαμόλης, έσπευσαν να υποβάλουν τις παραιτήσεις τους στον κ. Βουλγαράκη με 48ωρη καθυστέρηση, αφού δεν παραιτήθηκαν, όπως ζήτησε ο υπουργός, τη Δευτέρα, προκαλώντας πλήθος ερωτήματα για τον σκοπό της άρνησής τους.

Η «επιεικώς απαράδεκτη», όπως χαρακτηρίστηκε από κύκλους του ΥΕΝ, συμπεριφορά του κ. Φιλιππακόπουλου αποδίδεται, κατά τη γνώμη πολλών στον Πειραιά, στο ότι οι προδιαγραφές του διαγωνισμού δεν ευνοούσαν την προμήθεια τριών γερανογεφυρών, κόστους 25 εκατ. ευρώ και πλέον, από την εταιρεία Χ. Ρόκας ΑΒΕΕ, για λογαριασμό της οποίας ο εκ δεξιών του κ. Κεφαλογιάννη, όπως προκύπτει από τα πρακτικά των διοικητικών συμβουλίων του ΟΛΠ, έδινε μάχη χωρίς να κρατά κανένα πρόσχημα.

Αλλοι πάλι ισχυρίζονται ότι φαινομενικά οι κινήσεις Φιλιππακόπουλου συνδέονται με τον διαγωνισμό για τις γερανογέφυρες. Στην πραγματικότητα όμως στόχευαν να καταστήσουν κενό γράμμα την κυβερνητική πολιτική για τις μεταρρυθμίσεις στα λιμάνια της χώρας, εκθέτοντας κατ΄ αυτόν τον τρόπο ανεπανόρθωτα τόσο τον κ. Βουλγαράκη όσο και τον ίδιο τον πρωθυπουργό κ. Κ.Καραμανλή.

Και αυτό διότι ο κ. Καραμανλής έχει δεσμευθεί προσωπικά απέναντι στις κυβερνήσεις των κρατών εκείνων εταιρείες των οποίων ενδιαφέρονται για τη μεταρρύθμιση ότι το θέμα του διεθνούς διαγωνισμού εισόδου ξένων επενδυτών στα ελληνικά λιμάνια θα προωθηθεί άμεσα.

Η άρνηση του κ. Καραμανλή να ανταποκριθεί στο αίτημα του κ. Κεφαλογιάννη να τον τοποθετήσει εκ νέου στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας προκάλεσε την έντονη αντίδραση του κρητικού πολιτικού. Για τον λόγο αυτόν αρκετοί στον Πειραιά υποστηρίζουν ότι «ο κ.Κεφαλογιάννης γνώριζε εκ των προτέρων τις προθέσεις του εκλεκτού του κ.Φιλιππακόπουλου να μην παραιτηθεί και,εάν δεν τον παρότρυνε,τουλάχιστον τον άφησε να κάνει τα δικά του».

Η εταιρεία Χ. Ρόκας ΑΒΕΕ από την πλευρά της με χθεσινή ανακοίνωσή της διευκρινίζει ότι οι ενέργειές της που αφορούσαν τον διαγωνισμό του ΟΛΠ περιορίστηκαν αποκλειστικά στη συμμετοχή της στη σχετική δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου της διακήρυξης, υποβάλλοντας εγγράφως τα σχόλιά της και τις παρατηρήσεις της στις αρμόδιες υπηρεσίες του οργανισμού, όπως προβλεπόταν από τη διαδικασία.

Ο κ. Φιλιππακόπουλος ωστόσο, σύμφωνα με τα πρακτικά του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΠ της 31ης Ιουλίου 2007 (σελ. 5 από 7, παράγραφος 11), αναφέρει ότι για τις παρατηρήσεις της παραπάνω εταιρείας έχει ενημερωθεί εγγράφως και ο τότε υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Κεφαλογιάννης. Στα πρακτικά αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Το μέλος Ηλίας Φιλιππακόπουλος υπενθύμισε την παρατήρηση που είχε θέσει η εταιρεία Χ.Ρόκας ΑΒΕΕ για την παράταση του χρόνου παράδοσης κατά 18 μήνες και επεσήμανε ότι με σχετική αλληλογραφία έχει ενημερωθεί ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας». Από τα λεγόμενα του κ. Φιλιππακόπουλου προκύπτει ότι η Χ. Ρόκας ΑΒΕΕ, η οποία στην ανακοίνωσή της υποστηρίζει πως έπραξε ό,τι προβλέπει η κείμενη νομοθεσία, διατηρούσε αλληλογραφία για το θέμα των προδιαγραφών του διαγωνισμού με τον κ. Κεφαλογιάννη. Αυτή άλλωστε δεν είναι ούτε η πρώτη αλλά ούτε και η τελευταία φορά που το όνομα της Χ. Ρόκας ΑΒΕΕ χρησιμοποιείται από τον κ. Φιλιππακόπουλο στις αναφορές του στον εν λόγω διαγωνισμό με βάση τα επίσημα πρακτικά της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.