Σημαντικά βήματα μακροπρόθεσμης ανάπτυξης κάνει ο ΟΠΑΠ, καθώς αποδίδουν καρπούς οι επενδύσεις, τα νέα προϊόντα και η στρατηγική του για την αναβάθμιση του ρόλου της τεχνολογίας, σημειώνοντας παράλληλα ουσιαστική αύξηση της κερδοφορίας του.
Το 2018 σηματοδοτεί τη συμπλήρωση 60 χρόνων από την έναρξη των δραστηριοτήτων του ΟΠΑΠ, ο οποίος αποτελεί την κορυφαία εταιρεία τυχερών παιγνίων στην Ελλάδα και μία από τις πιο αναγνωρισμένες στον κλάδο της διεθνώς. Σε όλη του την ιστορική διαδρομή, ο ΟΠΑΠ ενεργεί ως υπεύθυνος και αξιόπιστος εταίρος και στηρίζει έμπρακτα την κοινωνία, την οικονομία και τον αθλητισμό.
Πάνω σε αυτή τη βάση και με οδηγό το Οραμα 2020, που προβλέπει την καθιέρωσή του ως εταιρείας ψυχαγωγίας και τυχερών παιγνίων παγκοσμίου επιπέδου, ο ΟΠΑΠ υλοποιεί συγκεκριμένες στρατηγικές προτεραιότητες, εστιάζοντας στα προϊόντα, στους πελάτες, στους ανθρώπους, στο δίκτυο των καταστημάτων και στις ψηφιακές-τεχνολογικές δυνατότητές του.

Το α’ τρίμηνο δίνει τον τόνο για τις επιδόσεις του 2018
Τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) το 2017 αυξήθηκαν κατά 4,1% και διαμορφώθηκαν στα 1.455,5 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 306,5 εκατ. ευρώ, και τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 126,2 εκατ. ευρώ. Ταυτόχρονα, η εταιρεία πραγματοποίησε το 2017 συνολικές επενδύσεις 123,8 εκατ. ευρώ.
To θετικό momentum διατηρείται και το 2018. Στο πρώτο τρίμηνο του 2018 τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) διαμορφώθηκαν στα 377,3 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 5,1% σε ετήσια βάση. Επιπλέον, τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στα 87,2 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 11,1%. Τα καθαρά κέρδη έφτασαν στα 39,9 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας αύξηση 20%.
Ο κ. Ντάμιαν Κόουπ, διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΑΠ, κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων α’ τριμήνου του 2018 δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «οι επιδόσεις του πρώτου τριμήνου δίνουν τον τόνο για το υπόλοιπο του 2018, το οποίο πιστεύουμε ότι θα είναι έτος ουσιώδους ανάπτυξης για τον ΟΠΑΠ. Είμαι αισιόδοξος ότι στο τέλος της εφετινής χρονιάς θα είμαστε ακόμη πιο κοντά στην πραγματοποίηση του Οράματος 2020 της εταιρείας».

Τα νέα προϊόντα ενισχύουν τη δυναμική του ΟΠΑΠ
Η ανάπτυξη του δικτύου των παιγνιομηχανημάτων (VLTs) προχωρεί με βάση τον σχεδιασμό της εταιρείας. Σήμερα, περισσότερα από 12.800 παιγνιομηχανήματα λειτουργούν σε αποκλειστικά καταστήματα και πρακτορεία ΟΠΑΠ.
Στόχος της εταιρείας είναι να έχουν συνολικά εγκατασταθεί περίπου 20.000 VLTs, έως το τέλος του 2018. Ταυτόχρονα, εντός των επόμενων μηνών, αναμένεται να πραγματοποιηθούν προϊοντικές βελτιώσεις.
Ισχυρές επιδόσεις σημειώνει και το στοιχηματικό χαρτοφυλάκιο του ΟΠΑΠ, υποστηριζόμενο από την αυξανόμενη συνεισφορά των Virtual παιχνιδιών και των συσκευών αυτόματης εξυπηρέτησης στοιχηματισμού (SSBTs). Στο πλαίσιο αυτό, ο ΟΠΑΠ σχεδιάζει να εισαγάγει νέο περιεχόμενο στα Virtual παιχνίδια έως το τέλος του έτους. Οσον αφορά τα SSBTs, έχουν ήδη εγκατασταθεί 3.100 μηχανές σε 1.500 πρακτορεία. Το μέγεθος αυτό θα αυξηθεί περαιτέρω εντός του έτους, ενώ στα πλάνα της εταιρείας περιλαμβάνεται η αξιοποίηση των SSBTs και για άλλα προϊόντα.

Σε εξέλιξη το έργο του τεχνολογικού μετασχηματισμού
Ο ΟΠΑΠ προχωρεί την υλοποίηση της στρατηγικής του για την τεχνολογία με βάση τον προγραμματισμό. Στόχος του εκτενούς προγράμματος για την αναβάθμιση του ρόλου της τεχνολογίας είναι να διασφαλιστούν σύγχρονες λύσεις που θα ενισχύσουν τον έλεγχο και την ευελιξία, θέτοντας ταυτόχρονα τις βάσεις για μελλοντικές στρατηγικές.
Σήμερα έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση περίπου 10.000 νέων τερματικών στα πρακτορεία ΟΠΑΠ. Βάσει του σχετικού προγραμματισμού, η μετακίνηση των προϊόντων στα νέα τερματικά και η μετάβαση στη νέα πλατφόρμα αθλητικού στοιχηματισμού της Playtech θα ολοκληρωθούν εντός του καλοκαιριού. Οσον αφορά τη νέα διαδικτυακή πλατφόρμα αθλητικού στοιχηματισμού, η παρουσίασή της θα πραγματοποιηθεί με τη νέα ποδοσφαιρική σεζόν.

Η επένδυση στο δίκτυο συνεχίζεται

Με στόχο να καταστούν τα πρακτορεία ΟΠΑΠ τοπικοί προορισμοί διασκέδασης, η εταιρεία πραγματοποιεί μια πολύπλευρη επένδυση στο δίκτυό της, με αιχμή τα ίδια τα καταστήματα, τα νέα προϊόντα, τον τεχνολογικό εξοπλισμό και τις υποδομές. Οι επενδύσεις αυτές έχουν οδηγήσει στην αύξηση της μέσης προμήθειας για τους πράκτορες.
Επιπλέον, μέσα στους πρώτους μήνες του 2018 άνοιξαν 150 καταστήματα, συμπεριλαμβανομένων νέων πρακτορείων και καταστημάτων που μετεγκαταστάθηκαν. Η διαδικασία προσέλκυσης νέων πρακτόρων εξελίσσεται θετικά και αναμένεται να ανοίξουν εκατοντάδες νέα καταστήματα εντός των επόμενων μηνών. Συνολικά, το δίκτυο των πρακτορείων ΟΠΑΠ αναμένεται να ξεπεράσει τα 4.000 καταστήματα εντός του 2018.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ