Κάνε πέρα, Qatar, κάνε πίσω, Qantas. Η Singapore Airlines (SIA) σπάει τώρα το ρεκόρ της μεγαλύτερης σε διάρκεια απευθείας πτήσης στον κόσμο. Αρχής γενομένης από τις 18 Οκτωβρίου 2018, η εταιρεία θα συνδέει τη Σιγκαπούρη με τη Νέα Υόρκη με μια πτήση 16.700 χλμ. χωρίς στάσεις, που θα διαρκεί σχεδόν 19 ώρες στους αιθέρες.
Τα δρομολόγια θα πραγματοποιούνται με τα νέα Airbus A350-900 ULR (εξαιρετικά μεγάλης εμβέλειας), τα οποία θα διαθέτουν 67 θέσεις στη διακεκριμένη θέση business και 94 στην premium οικονομική, με τις τιμές των εισιτηρίων να ξεκινούν από τα 1.649 δολάρια.
Σήμερα, η μεγαλύτερη απευθείας πτήση διαρκεί 17,5 ώρες (Ντόχα – Οκλαντ με την Qatar). Ακολουθεί κατά πόδας η 17ωρη πτήση Περθ – Λονδίνο της Qantas, η οποία εγκαινιάστηκε νωρίτερα εφέτος.
Αλλά τα πρωτεία της μεγαλύτερης πτήσης είναι μια γλυκόπικρη νίκη για τον εθνικό αερομεταφορέα της Σιγκαπούρης. Από το 2004 έως το 2013 η SIA προσέφερε την ίδια υπηρεσία χωρίς στάσεις, από το αεροδρόμιο Changi της Σιγκαπούρης στο διεθνές αεροδρόμιο του Νιούαρκ (Νέα Υόρκη), την οποία αναγκάστηκε όμως να διακόψει επειδή δεν ήταν εμπορικά βιώσιμη.
Η αύξηση των τιμών του πετρελαίου, μεταξύ άλλων παραγόντων, σήμαινε ότι η πτήση με το ενεργοβόρο αεροσκάφος που χρησιμοποιούσε –το Airbus A340-500 –έγινε πολύ ακριβή για να φέρνει κέρδη στην εταιρεία.
Τι άλλαξε τώρα; Η Airbus πραγματοποίησε αλλαγές στα υπάρχοντα αεροσκάφη A350-900 ώστε να μπορούν να μεταφέρουν περισσότερα καύσιμα –δίνοντάς τους το όνομα A350-900 ULR (ultra long range).

Ακριβοί ναύλοι

Το A350-900 ULR ανήκει στην οικογένεια αεροσκαφών μεγάλων αποστάσεων με δύο κινητήρες της Airbus που έχει σχεδιαστεί για να αντικαταστήσει την παλαιότερη σειρά Boeing 777.
Οι πτήσεις, διάρκειας 18 ωρών και 45 λεπτών, θα εκτελούνται λοιπόν με A350-900 ULR, τα οποία έχουν επιπλέον χωρητικότητα καυσίμου και είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα αντί αλουμινίου, προκειμένου να έχουν μειωμένο βάρος.
Σύμφωνα με την εταιρεία, οι πτήσεις θα εκτελούνται καθημερινά και θα μπορούν να μεταφέρουν 161 επιβάτες.
Η Singapore Airlines διευκρινίζει, επίσης, ότι πρόκειται για υπηρεσία υψηλής ποιότητας, και ότι οι ναύλοι θα είναι πιο ακριβοί, καθώς δεν θα διατίθεται οικονομική θέση. Αλλά η εταιρεία δηλώνει βέβαιη πως θα υπάρξει πραγματική ζήτηση για τη νέα πτήση, ιδιαίτερα από επιχειρηματίες ταξιδιώτες.
Διότι ενώ σε κάποιους επιβάτες δεν αρέσει καθόλου η ιδέα ότι θα πετούν στα σύννεφα επί σχεδόν μία ημέρα, υπάρχουν αρκετοί που προτιμούν να αποφεύγουν τις στάσεις και τις αλλαγές πτήσεων, ακόμη και αν ταξιδεύουν στην οικονομική θέση, χωρίς ιδιαίτερες ανέσεις.

Πρόταση για καμπίνες

Ως προς την εμπειρία του ταξιδιού, σε σύγκριση με τα παλαιότερα αεριωθούμενα αεροσκάφη, τα ULR A350-900 έχουν υψηλότερη οροφή, μεγαλύτερα παράθυρα, ειδικό φωτισμό LED για να μειώνει το jetlag, και χαμηλά επίπεδα θορύβου.
Υπάρχει και μια πρόταση να δημιουργηθούν μικρές καμπίνες-κρεβάτια, όπου οι επιβάτες θα μπορούν να κοιμηθούν και στις οποίες θα έχουν πρόσβαση με σκάλα που θα τους οδηγεί κάτω από τον κύριο θάλαμο, στον χώρο που καταλαμβάνει συνήθως το φορτίο.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ