από metereologos.gr
Σάββατο 23 Ιουνίου 2018
 
 

Στην πρώτη γραμμή οι έλληνες εφοπλιστές

Δίνουν τον τόνο με ανάπτυξη, επενδύσεις και προσαρμογή στις περιβαλλοντικές ρυθμίσεις – Τι ειπώθηκε στο διεθνές συνέδριο της Capital Link
Στην πρώτη γραμμή οι έλληνες εφοπλιστές
Στις παρεμβάσεις τους στο συνέδριο μεγάλοι έλληνες εφοπλιστές εμφανίστηκαν αισιόδοξοι για την πορεία και τις αντοχές της ελληνικής ναυτιλίας. Στη φωτογραφία από αριστερά οι κ.κ. Βαγγέλης Μαρινάκης, Πέτρος Παππάς και Γιώργος Οικονόμου
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Ετοιμοι να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που επιφέρει η εφαρμογή των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών δηλώνουν οι έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι, παρά τη μεταβλητότητα του κλάδου, συνεχίζουν να επενδύουν, να πρωταγωνιστούν και να δίνουν τον τόνο στην παγκόσμια ποντοπόρο ναυτιλία.

Στο καθιερωμένο συνέδριο της Capital Link που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της έκθεσης «Ποσειδώνια 2018» εκπρόσωποι των ευρωπαϊκών και διεθνών ναυτιλιακών ενώσεων ανέλυσαν τις περιβαλλοντικές ρυθμίσεις που θα ισχύσουν από το 2020, δήλωσαν  πως έχει γίνει προπαρασκευή για να συμμορφωθούν, αλλά εξέφρασαν και τις ενστάσεις τους καθώς, όπως ισχυρίζονται, πολλοί από τους στόχους δεν είναι ρεαλιστικοί και θα πλήξουν την ανταγωνιστικότητα των εταιρειών.

Στις παρεμβάσεις τους πάντως μεγάλοι έλληνες εφοπλιστές μιλώντας για τις τάσεις στον κλάδο, τα ναύλα, τις χρηματοδοτήσεις κ.ά. εμφανίστηκαν αισιόδοξοι για την πορεία και τις αντοχές της ελληνικής ναυτιλίας.
Επίσημος ομιλητής ήταν ο γενικός γραμματέας του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας κ. Κιτάκ Λιμ. Τόσο ο ίδιος όσο και οι κορυφαίοι εκπρόσωποι των πλοιοκτητών στις διεθνείς οργανώσεις μίλησαν για τους τρεις κανονισμούς που επηρεάζουν οικονομικά τις ναυτιλιακές εταιρείες. Πρόκειται για την υποχρέωση που αναλαμβάνουν τα πλοία από το 2020 να κάνουν χρήση πετρελαίου με χαμηλότερη ανάμειξη θείου, στο 0,5% από 3%, τη μείωση κατά 50% των εκπομπών CO2 από το 2050 και την εφαρμογή του κανονισμού ballast water management convention που αφορά τη λήψη μέτρων για τη μη εξάπλωση επικίνδυνων θαλάσσιων οργανισμών μέσω του θαλάσσιου έρματος που μεταφέρουν τα πλοία.



Πολιτική σημασία για την Ευρωπαϊκή Ενωση


Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Πάνος Λασκαρίδης, πρόεδρος της Ενωσης Ευρωπαίων Πλοιοκτητών (ECSA), αφού υπογράμμισε την πολιτική σημασία που έχει για την ΕΕ η ευρωπαϊκή ναυτιλία, μια και ο στόλος της διακινεί το 30% του παγκόσμιου εμπορίου, τόνισε όσον αφορά  τον τρόπο εφαρμογής των περιβαλλοντικών μέτρων: «Το πρόβλημα είναι ότι πολλοί που δεν γνωρίζουν το αντικείμενο προσπαθούν να πείσουν ανθρώπους με γνώση για τη λήψη μέτρων. Δεν θα υπάρξει μείωση των εκπομπών του άνθρακα αν δεν έχουμε καύσιμα απαλλαγμένα από αυτόν. Βλέπουμε δυστυχώς ευρωπαίους πολιτικούς και το Ευρωκοινοβούλιο να προωθούν πιο αυστηρά μέτρα. Θέλουμε να τους πούμε να σταματήσουν τις πολιτικές που οδηγούν στη μεταφορά του στόλου εκτός ΕΕ και να μας κουνούν το δάχτυλο».
Από την πλευρά του, ο κ. Αναστάσιος Παπαγιαννόπουλος, πρόεδρος της BIMCO, διευκρίνισε ότι «οι πλοιοκτήτες δεν προσπαθούν να αποφύγουν τις περιβαλλοντικές δεσμεύσεις. Πρέπει να λάβουμε όμως υπόψη και άλλους παράγοντες που δεν εξαρτώνται από τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις, όπως η τεχνολογία, η οικονομική ανάπτυξη, το περιβάλλον προστατευτισμού κ.ά.».

Ο κ. Γιάννης Πλατσιδάκης, πρόεδρος της Intercargo, τόνισε από τη μεριά του απευθυνόμενος προς τους συντάκτες των κανονισμών: «Επιρρίπτετε ευθύνες στους εφοπλιστές. Εμείς θέλουμε ρεαλιστικούς και επιτεύξιμους στόχους. Δεν φοβόμαστε τους κανονισμούς όσο είναι λογικοί και ρεαλιστικοί. Κανένας, όμως, δεν δεσμεύεται για το αν θα υπάρχουν το 2020 επαρκείς ποσότητες πετρελαίου με ανάμειξη χαμηλού θείου».

Ο κ. Νίκος Τσάκος, πρόεδρος της Intertanko, μίλησε για τη λύση των σκράμπερ (φίλτρων) που πρέπει να τοποθετηθούν στα πλοία για την προσαρμογή στους ευρωπαϊκούς κανονισμούς: «Μου θυμίζουν τα φάρμακα της πρώτης γενιάς που σου παρέχουν ανακούφιση, αλλά σε σκοτώνουν οι παρενέργειες...».

Για τα ίδια θέματα παρέμβαση έκανε και ο κ. Γεώργιος Προκοπίου, πρόεδρος της Dynagas LNG Partners: «Στο τραπέζι έχουμε τρεις λύσεις: την τοποθέτηση σκράμπερ, τη μείωση της ταχύτητας των πλοίων και τη λύση του χαμηλού θείου. Με τα σκράμπερ η μόλυνση θα μεταδίδεται στη θάλασσα. Με τη χαμηλή ταχύτητα θα έχουμε αμέσως, από την επόμενη ημέρα, μείωση κατά 50% των ρύπων. Γιατί χρειάζεται τόσος καιρός για να γίνουν αντιληπτά αυτά τα θέματα;».



Οι κλάδοι που θα πρωταγωνιστήσουν


Οι έλληνες εφοπλιστές που συμμετείχαν στο συνέδριο ανέλυσαν τα θέματα της αγοράς και στάθηκαν στις επενδυτικές ευκαιρίες που υπάρχουν στον κλάδο.  

Ο κ. Βαγγέλης Μαρινάκης, πρόεδρος της ναυτιλιακής εταιρείας Capital Maritime & Trading Corp., τόνισε την ισχυρή θέση των ομίλων ελληνικών συμφερόντων στον παγκόσμιο χάρτη της ναυτιλίας ακόμη και στις πλέον αντίξοες συνθήκες: «Ολα τα χρόνια η ελληνική ναυτιλία βρίσκεται σε όλον τον κόσμο. Τα καταφέρνει να πλέει ακόμη και σε δύσκολους καιρούς» σημείωσε με αφορμή την παγκόσμια οικονομική ύφεση και τις επιπτώσεις στις εισηγμένες ναυτιλιακές στις διεθνείς αγορές.



«Κλειδί» οι αγορές πετρελαίου


Ο ίδιος μάλιστα δίνοντας έμφαση στις επιδόσεις της εταιρείας του και στην αξία που δίνει στους μετόχους της υπογράμμισε: «Στα 11 χρόνια της κρίσης διαθέσαμε στους μετόχους συνολικό μέρισμα της τάξης των 740 εκατ. δολ., κατά μέσο όρο 70 εκατ. δολάρια. Μόνο την τελευταία χρονιά πληρώσαμε 40 εκατ. δολ. σε μερίσματα, που αποτελεί ρεκόρ για εταιρεία η οποία έχει καταφέρει να επιβιώσει».

Ο κ. Μαρινάκης περιέγραψε με στοιχεία την παρούσα κατάσταση στις αγορές: «Η πορεία της αγοράς των τάνκερ θα καθοριστεί εν πολλοίς και από τις αγορές πετρελαίου. Υπάρχουν λόγοι για να ανακάμψει η αγορά των τάνκερ και ένας εξ αυτών είναι η μαζική παραγωγή πετρελαίου από τις ΗΠΑ, με την πλειονότητά του να εξάγεται στην Κίνα. Ο Οpec θα ανεβάσει την παραγωγή μετά τις περικοπές που έκανε και τα αποθέματα θα αυξηθούν από τα χαμηλά επίπεδα». Ο ίδιος βλέπει και επενδύσεις στα πλοία ως αποτέλεσμα των νέων τεχνολογικών προκλήσεων: «Τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχουμε επενδύσει σημαντικά, όχι μόνο σε υποδομές Η/Υ, αλλά και σε συστήματα ασφαλείας στον κυβερνοχώρο».

Ο κ. Γιώργος Οικονόμου, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της DryShips και πρόεδρος της Ocean Ring, ανέφερε ότι «το 2018 τα τάνκερ θα συνεχίσουν να δίνουν τη μάχη, ενώ για τα πλοία ξηρού φορτίου τα επόμενα δύο με τρία χρόνια θα είναι καλά υπό την προϋπόθεση ότι θα συνεχιστεί το εμπόριο χάλυβα και σιδήρου».

Με τη σειρά του ο διευθύνων σύμβουλος της Star Bulk Carriers Corp κ. Πέτρος Παππάς ερωτηθείς για τις συγχωνεύσεις των εταιρειών υποστήριξε: «Οι συγχωνεύσεις για τις εισηγμένες έχουν νόημα όταν προσφέρουν οικονομίες κλίμακος. Επιφυλάσσουν καλύτερες και μακροχρόνιες αποδόσεις και πρόσβαση στη χρηματοδότηση».

Ο κ. Παππάς θεωρεί πως οι περιβαλλοντικές αλλαγές θα βοηθήσουν τη ναυτιλία. «Ανεξάρτητα από τις επιλογές που θα γίνουν από το 2020 για την περιβαλλοντική συμμόρφωση, οι επόμενες χρονιές θα είναι καλές» δήλωσε χαρακτηριστικά. Το διεθνές συνέδριο παρακολούθησαν εκατοντάδες στελέχη εταιρειών καθώς και εφοπλιστές από όλους τους κλάδους της ναυτιλίας (δεξαμενοπλοίων, ξηρού φορτίου, κοντέινερ, μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και υγραερίου) καθώς και από τον χρηματοπιστωτικό τομέα.


Ξεπέρασαν τους 20.000 οι επισκέπτες στα «Ποσειδώνια 2018»


Αυλαία έριξε την Παρασκευή το απόγευμα η διεθνής ναυτιλιακή έκθεση «Ποσειδώνια 2018», με τους διοργανωτές να εκφράζουν την πεποίθηση ότι σε δύο χρόνια που θα διοργανωθούν ξανά τα περίπτερα μπορεί να είναι 2.020 ή και περισσότερα. Μιλώντας στο «Βήμα» ο κ. Θεόδωρος Βώκος, εκτελεστικός διευθυντής της Εκθεσης, επεσήμανε ότι «η εφετινή έκθεση των “Ποσειδωνίων” στέφθηκε από απόλυτη επιτυχία και σε σύγκριση με την έκθεση του 2016 ήταν κατά 15% μεγαλύτερη, είχαμε περίπου 150 εταιρείες περισσότερες, περισσότερους κλάδους να παρουσιάζονται, ενώ και οι αριθμοί των επισκεπτών ήταν αυξημένοι, καθώς καθημερινά γέμιζε αυτοκίνητα το πάρκινγκ και εκτιμούμε πως ξεπεράσαμε τους 20.000 επισκέπτες».

Και πρόσθεσε ότι τα ζητήματα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην παγκόσμια ναυτιλία είναι τρία και σε αυτά επικεντρώθηκαν τα περισσότερα συνέδρια και συζητήσεις κατά τη διεθνή έκθεση. «Το ένα είναι οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί που θα ξεκινήσουν να εφαρμόζονται και οι τεχνολογίες με τις οποίες μπορούν να αντιμετωπιστούν αλλά και το τι θα γίνει με την παροχή καθαρών καυσίμων. Το δεύτερο η διαχείριση του έρματος και το τρίτο η πληροφορική».

Οσον αφορά τις επιχειρηματικές συμφωνίες, επισήμανε ότι «ο κατάλογος ήταν και εφέτος μακρύς, καθώς η σύναψη συμφωνιών αξίας πολλών εκατομμυρίων δολαρίων είναι συνήθης στον εκθεσιακό χώρο των “Ποσειδωνίων”. Στην εφετινή διοργάνωση γίναμε μάρτυρες της τεράστιας ανταπόκρισης από την παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα, η παρουσία και η δραστηριότητα της οποίας μάς βοήθησε να οργανώσουμε τα πιο δυναμικά “Ποσειδώνια” στην ιστορία του θεσμού».




ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Οικονομία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
-