Μετά από αρκετές αναβολές, κατατέθηκε τελικά σήμερα Παρασκευή η βελτιωμένη οικονομική προσφορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που ανήκει στην ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane, για την απόκτηση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ). Αν και ο φάκελος πρόκειται να αποσφραγισθεί και να αξιολογηθεί την επόμενη εβδομάδα ενώπιον του ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ, πληροφορίες τοποθετούν το βελτιωμένο τίμημα στα 20 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που θεωρείτο εξαρχής το σίγουρο χαρτί για τη διεκδίκηση της ROSCO, καθώς με την απόκτησή της οι Ιταλοί θα έχουν πια τον πρώτο λόγο στα σιδηροδρομικά πράγματα της χώρας, κατέθεσε τη μοναδική δεσμευτική προσφορά στις 6 Μαρτίου 2018.
Οι πληροφορίες όμως θέλουν το αρχικό τίμημα κοντά στα 9 εκατ. ευρώ, πολύ χαμηλότερο από τα 20 εκατ. ευρώ (κατά μέσο όρο) στα οποία είχαν καταλήξει οι δύο ανεξάρτητοι αποτιμητές του ΤΑΙΠΕΔ.
Στο διάστημα που μεσολάβησε φαίνεται πως τελικά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έλαβε τις διαβεβαιώσεις που ήθελε σχετικά με τη μείωση του λειτουργικού κόστους της εταιρείας συντήρησης και ανέβασε το τίμημα. Απόφαση που, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, δεν είναι καθόλου άσχετη με την χθεσινή πρόσκληση για μετάταξη/μεταφορά 271 υπαλλήλων από την ΥΠΑ, την ΕΕΣΣΤΥ και την Εγνατία Οδό στον ΟΣΕ. Πρόσκληση που φέρει την υπογραφή του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη.
Πάντως, όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν ότι το ΤΑΙΠΕΔ αν δεν προκύψει ικανοποιητική προσφορά δεν σκοπεύει να διεξάγει εκ νέου τον διαγωνισμό, επιστρέφοντας τις μετοχές της ΕΕΣΤΤΥ στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (Υπερταμείο).