από metereologos.gr
Δευτέρα 18 Ιουνίου 2018
 
 

Υψηλότερο τίμημα για την παράταση της σύμβασης του «Ελ. Βενιζέλος»

Υψηλότερο τίμημα για την παράταση της σύμβασης του «Ελ. Βενιζέλος»
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Στην κατεύθυνση του υψηλότερου τιμήματος μέσω… Βρυξελλών οδηγείται η 20ετής επέκταση της σύμβασης για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Ο «γόρδιος δεσμός» της απόφασης της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DGComp) αναμένεται να λυθεί εντός Ιουνίου, με την αξίωση όμως της αύξησης του τιμήματος, το οποίο θα μπορούσε να προσεγγίσει και το 1 δισ. ευρώ.

Το προσφερόμενο από τον ΔΑΑ συνολικό τίμημα για την παράταση της σύμβασης ανέρχεται σε 600 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του αναλογούντος ΦΠΑ, με τα καθαρά έσοδα για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων να υπολογίζονται σε 483,87 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το τίμημα που συμπεριλαμβάνεται στο σχέδιο σύμβασης το οποίο έχει εγκριθεί από τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών κ. Χρήστο Σπίρτζη και την αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή.

Δεδομένου ότι η 20ετής επέκταση της σύμβασης ανάπτυξης του «Ελευθέριος Βενιζέλος» αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση, το ορόσημο του Ιουνίου είναι πιεστικό. Στους οκτώ μήνες που το σχέδιο της συμφωνίας παραμένει «κολλημένο» στην DG Comp, οι ενστάσεις των Ευρωπαίων έχουν καμφθεί μόνο κατά ένα μέρος.

Σύμφωνα με πληροφορίες, με τις διευκρινίσεις που δόθηκαν από το ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με τις προβλέψεις της αρχικής σύμβασης του 1995 έχει ξεπεραστεί ο σκόπελος της απευθείας ανάθεσης, πρακτική που βρίσκει πάντα επιφυλακτικές τις ευρωπαϊκές Αρχές.

Επί του παρόντος, η τεχνική συζήτηση για τα μοντέλα αποτίμησης που ακολουθήθηκαν για τον προσδιορισμό του τιμήματος βρίσκεται σε εξέλιξη, με τον ρυθμό της διαδικασίας να δείχνει ότι είναι εφικτό μέσα στον Ιούνιο να οριστικοποιηθούν ο φάκελος της συμφωνίας και φυσικά το ύψος στο οποίο θα κλείσει το «εύλογο» τίμημα. Ουσιαστικά, η DG Comp θα πρέπει να αποκλείσει την περίπτωση να συντρέχουν προϋποθέσεις παράνομων κρατικών ενισχύσεων.

Η πορεία της ελληνικής οικονομίας από το 2015, οπότε και ξεκίνησε η διαμόρφωση των μοντέλων αποτίμησης, αλλά και τα ρεκόρ επιβατικής κίνησης που σπάνε το ένα μετά το άλλο έχουν αλλάξει το οικονομικό περιβάλλον που οδήγησε στη σύνθεση της πρότασης του ΔΑΑ. Πρόταση που είχε γίνει βέβαια δεκτή βάσει δύο ανεξάρτητων αποτιμήσεων, κατά τη συνήθη πρακτική του Ταμείου.

Ο πρόεδρος του ΔΑΑ κ. Δημήτρης Δημητρίου εκτιμά ότι η 20ετής επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου θα πυροδοτήσει επενδύσεις 1-1,5 δισ. ευρώ που θα περιγράφονται στο νέο business plan του ΔΑΑ το οποίο θα ακολουθήσει τη συμφωνία.

Στόχος θα είναι η αύξηση της χωρητικότητας του αεροδρομίου - από τα 26 εκατ. επιβάτες που είναι σήμερα η δυναμική του «Ελευθέριος Βενιζέλος» να υπερβεί τα 30 εκατ. επιβάτες.



ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Οικονομία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
-