Η εξωστρέφεια στις επιχειρήσεις αποτελεί το άλφα και το ωμέγα σε μια συγκυρία προχωρημένης παγκοσμιοποίησης σαν κι αυτή που ζούμε. Και εξωστρέφεια σημαίνει εν πολλοίς… εξαγωγές! Και αφορά τις επιχειρήσεις κάθε μεγέθους. Ακόμη και τις μικρές και μεσαίες. Η εξεύρεση, βέβαια, νέων αγορών εκτός των εθνικών συνόρων για μια μικρομεσαία επιχείρηση είναι πολύ δυσκολότερη υπόθεση από όσο είναι για μια μεγάλη. Γι’ αυτό, όμως, από την περασμένη Πέμπτη λειτουργεί στη Γαλλία το… Παγκοσμιόμετρο!
Το Παγκοσμιόμετρο (γαλλιστί Mondialomètre) εισήγαγε η Δημόσια Τράπεζα Επενδύσεων για τις μικρομεσαίες και οικογενειακές επιχειρήσεις Bpifrance, με σκοπό να βοηθήσει τους επικεφαλής των επιχειρήσεων να μετρήσουν τις δυνάμεις τους, να διαγνώσουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της εταιρείας τους, να διαπιστώσουν τις ελλείψεις, να αποκτήσουν, με άλλα λόγια, την απαραίτητη αυτογνωσία προτού επιχειρήσουν το μεγάλο βήμα στις ξένες αγορές. Η ηλεκτρονική εφαρμογή βοηθά ασφαλώς και στην επιλογή των καταλληλότερων αγορών για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που επιθυμεί να εξαγάγει η γαλλική μικρομεσαία ή οικογενειακή επιχείρηση.
«Με μερικά κλικ και σε λιγότερο από 15 λεπτά της ώρας η πλατφόρμα αναλύει το σύνολο των δεδομένων που η επιχείρηση πρέπει να λάβει υπόψη της προκειμένου να προετοιμαστεί καλύτερα. Αναλύει τη φύση της αγοράς, την επιχειρηματική νοοτροπία που επικρατεί, το κανονιστικό πλαίσιο και επίσης τις εσωτερικές πηγές της επιχείρησης που θέλει να ανοίξει τα φτερά της» εξηγεί στη «Le Figaro» η Φανί Λετιέ, εκτελεστική διευθύντρια της Bpifrance.
«Σε ποια χώρα να δώσει κανείς προτεραιότητα; Πόσους και ποιους πόρους να θυσιάσει για την επέκταση; Η κάθε επιχείρηση και ο κάθε επιχειρηματίας πρέπει να έχει πλήρη γνώση του περιβάλλοντος στο οποίο θα δραστηριοποιηθεί, διότι υπάρχουν αγορές με ιδιαιτερότητες που δεν είναι πάντα ευρέως γνωστές» προσθέτει η Λετιέ.

Τα μυστικά των αγορών

Η γαλλίδα τραπεζίτισσα αναφέρει, για παράδειγμα, ότι θα πρέπει να γνωρίζει μια επιχείρηση που δεν έχει ακόμη καμία δραστηριότητα στις ευρωπαϊκές αγορές ότι δεν είναι καλή ιδέα να «επιτεθεί» κατευθείαν στην κινεζική αγορά, όσο κι αν είναι θελκτικά τα μεγέθη της. Θα πρέπει να γνωρίζει επίσης ότι χρειάζεται να διαθέτει «γερά νεφρά» (να έχει δηλαδή ισχυρή οικονομική βάση) προτού επιχειρήσει σε αναδυόμενες αγορές. Ή επίσης να ξέρει ότι σε ορισμένες χώρες απαιτείται ενδελεχής μελέτη του ρυθμιστικού πλαισίου που διέπει το επιχειρείν –στην κατηγορία αυτή των αγορών εμπίπτει προφανώς και η ελληνική.
«Θέλουμε να βοηθήσουμε τις μικρομεσαίες και τις οικογενειακές επιχειρήσεις να περιορίσουν τους κινδύνους και να μεγιστοποιήσουν τις ευκαιρίες που έχουν στις διεθνείς αγορές» τονίζει η Φανί Λετιέ. Και διευκρινίζει ότι η νέα εφαρμογή που προσφέρει η Bpifrance δίνει τη δυνατότητα στους επιχειρηματίες να συμβουλεύονται ειδικούς και να έχουν διάλογο μαζί τους μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας.
«Το Παγκοσμιόμετρο μας κατέκτησε από την πρώτη στιγμή. Επιβεβαιώσαμε τις εμπειρίες που είχαμε σε ορισμένες γεωγραφικές ζώνες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε και καταφέραμε να αναζητήσουμε τα περιθώρια ανάπτυξης που έχουμε σε νέες αγορές» δήλωσε στη «Le Figaro» ο Πασκάλ Μπολέ, διευθυντής Διεθνών Δραστηριοτήτων της εδρεύουσας στη Λυών εταιρείας λογισμικού και ψηφιακού μετασχηματισμού Visiativ.

HeliosPlus