Σε φάση αναδιοργάνωσης βρίσκεται εδώ και έναν χρόνο η SingularLogic, το μεγαλύτερο softwarehouse της ελληνικής αγοράς πληροφορικής. Αναδιοργάνωση που κρίθηκε απαραίτητη ώστε να πάψουν να λειτουργούν παλαιές μη αποδοτικές δομές (hardware), να επικεντρωθεί η εταιρεία σε τομείς που έχει συγκριτικό πλεονέκτημα, όπως λύσεις λογισμικού και υπηρεσίες πληροφορικής (integration systems), και να συνάψει διεθνείς συνεργασίες για να εκμεταλλευτεί τις προοπτικές που δημιουργεί η ψηφιακή οικονομία από την Ευρώπη έως τη Μέση Ανατολή.
Η δεκαετής κρίση που μείωσε τις δαπάνες πληροφορικής των εταιρειών και περιόρισε δραστικά τα δημόσια έργα επηρέασε τη SingularLogic που ανήκει σε ποσοστό 90% στον όμιλο της ΜIG. Ο τζίρος της εταιρείας έχει υποχωρήσει στα 40 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν προβλήματα στην εξυπηρέτηση του δανεισμού αλλά κυρίως στη χρηματοδότηση των πωλήσεών της, ενώ δυστυχώς δεν απεφεύχθη η μείωση του προσωπικού κατά περίπου 200 άτομα.
Με τη στήριξη όμως του βασικού μετόχου η εταιρεία επιχειρεί ένα restart και μια λειτουργική αναδιάρθρωση, τα αποτελέσματα της οποίας,όπως επισημαίνει στο «Βήμα της Κυριακής» ο νέος διευθύνων σύμβουλος κ. Γιώργος Κωνσταντόπουλος, θα φανούν εντός του 2018.

Νέες υπηρεσίες


«Γινόμαστε πιο πελατοκεντρικοί με focus, όπως πάντα, στον ιδιωτικό τομέα που ζητεί διαρκώς νέες εξειδικευμένες υπηρεσίες»
αναφέρει ο κ. Κωνσταντόπουλος και εξηγεί: «Προσφέρουμε πακέτο software και integration services όταν οι ανταγωνιστές μας παρέχουν μόνο μία από τις δύο δραστηριότητες. Οι εφαρμογές μας στις λύσεις λογισμικού στους περίπου 40.000 πελάτες μας εκτός από εξυπηρέτηση λογιστηρίου, marketing, συστήματα εισροών – εκροών έχουν να κάνουν με τις εξελίξεις στην ψηφιακή οικονομία και κυρίως με την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ολοι οι πελάτες μας πλέον επιζητούν την παρουσία τους στο Διαδίκτυο μέσω e-shops».

Καινοτομία

Μεγάλο μέρος των πωλήσεων της SingularLogic προέρχεται από τις υπηρεσίες πληροφορικής σε 300 – 400 μεγάλες επιχειρήσεις. Στο κομμάτι τουIntegrationServicesη εταιρεία έχει να επιδείξει ορισμένες καινοτόμες εφαρμογές που σύμφωνα με τη διοίκηση θα ενισχύσουν τους τζίρους στο άμεσο μέλλον.

«Εχουμε αναπτύξει μια μεγάλη εξειδίκευση στον τομέα της ενέργειας»
αναφέρει ο κ. Κωνσταντόπουλος και επισημαίνει: «Ολοι σχεδόν οι εναλλακτικοί ιδιώτες πάροχοι ενέργειας είναι πελάτες μας. Τους παρέχουμε τα συστήματα τιμολόγησης και έκδοσης λογαριασμών. Στον χώρο της Υγείας, στο Θεραπευτήριο Υγεία και στο μαιευτήριο Μητέρα έχουμε αναπτύξει τον ψηφιακό φάκελο ασθενούς που καθιστά τα νοσοκομεία πιο αυτοματοποιημένα. Ο γιατρός από το κινητό του παρακολουθεί τα δεδομένα του ασθενούς και μπορεί να δώσει οδηγίες από όπου και αν βρίσκεται για την περαιτέρω αγωγή και φροντίδα του.

Eφαρμογές

Επίσης, στηνΙnternetofThings (IoT) πλατφόρμα μας έχει στηριχτεί η εφαρμογή όπου 400 καταστήματα της Τράπεζας Πειραιώς σε όλη την επικράτεια λειτουργούν σε περιβάλλον εξοικονόμησης ενέργειας. Παράλληλα, η εφαρμογή μας στη Μαρίνα του Φλοίσβου επιτρέπει στον διαχειριστή της Μαρίνας να τσεκάρει ηλεκτρονικά και όχι με φυσικό καταγραφέα τις εισόδους και εξόδους των σκαφών, καθώς και τις ανάγκες τους σε νερό, καύσιμα κ.ά.».
Το μεγάλο στοίχημα για την εταιρεία όμως είναι η ανάπτυξή της στο εξωτερικό. «Ηδη τα μηνύματα είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά» υποστηρίζει ο κ. Κωνσταντόπουλος και απαριθμεί τις διεθνείς συνεργασίες της εταιρείας: «Μαζί με τον διεθνή κατασκευαστικό κολοσσό της CCC δραστηριοποιούμαστε κυρίως στη Μέση Ανατολή στο Building Information Modeling (ΒΙΜ), μια έξυπνη διαδικασία που δίνει στους επαγγελματίες της αρχιτεκτονικής, της μηχανικής και της κατασκευής τη γνώση για αποτελεσματικότερο σχεδιασμό και διαχείριση κτιρίων και υποδομών. Προετοιμάζουμε δηλαδή ένα κτίριο με συγκεκριμένη τεχνολογία σε τομείς όπως η διαχείριση εξοικονόμησης ενέργειας κ.ά.
Επίσης, η ΙΒΜ έχει επιλέξει τη SingularLogic μαζί με μία ακόμη εταιρεία στον κόσμο ώστε πάνω στην πλατφόρμα της IBM να παρέχουμε λύσεις στο Internet ofThings. Τέλος, έχουμε επιλεγεί από την Deutsche Telekom να συνεργαστούμε στα smart cities στην Ευρώπη, όπου παρέχουμε εφαρμογές για διαχείριση φωτός, υδάτων κ.ά. στις πόλεις του μέλλοντος».
Ο δημόσιος τομέας αντιπροσωπεύει κάτω από το 10% του τζίρου της εταιρείας, και έχει να κάνει με λύσεις software στους ΟΤΑ και γενικότερα με συστήματα διαχείρισης επιχειρησιακών πόρων και διαχείριση πελατειακών σχέσεων. Πρόσφατα η SingularLogic μαζί με την IBM ανέλαβε το έργο του υπουργείου πολιτισμού για το ηλεκτρονικό εισιτήριο στους αρχαιολογικούς χώρους.

Αναδιάρθρωση δανεισμού

H εταιρεία αυτή την περίοδο βρίσκεται σε συζητήσεις με τις πιστώτριες τράπεζες για την αναδιάρθρωση του δανεισμού της και κυρίως για το κοινοπρακτικό ομολογιακό δάνειο των 52 εκατ. ευρώ έχοντας υποβάλει business plan για τις επιδόσεις της τα επόμενα χρόνια.
Το δάνειο είναι ενήμερο, καθώς η εταιρεία καταβάλλει τους τόκους αλλά επιδίωξη είναι να επέλθει η αναδιάρθρωση και να βελτιωθούν οι όροι, γεγονός που θα επιτρέψει στη διοίκηση απερίσπαστη να ασχοληθεί με την αναπτυξιακή στρατηγική της εταιρείας.
Το 2017 οι ενοποιημένες πωλήσεις της SingularLogic μειώθηκαν κατά 4% σε σχέση με το 2016 και διαμορφώθηκαν στο ποσό των 37,5 εκατ. ευρώ. Τα αποτελέσματα EBITDA «γύρισαν» σε ζημιές 4,7 εκατ. σε σύγκριση με κέρδη 4,6 εκατ. κατά την αντίστοιχη συγκριτική περίοδο. Ηταν επιλογή της διοίκησης στη χρήση του 2017 να εκκαθαριστούν «αμαρτίες» του παρελθόντος και η εταιρεία να ξεκινήσει από μια νέα βάση το 2018.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ