Πιθανότατα δεν οφείλεται στην αλλαγή φρουράς στην ηγεσία της Volkswagen και να ήταν κάτι το οποίο υποχρεωτικά θα έπρεπε να γίνει για να θωρακιστεί ο όμιλος απέναντι στις νέες οικονομικές υποχρεώσεις που θα υποχρεωθεί να αναλάβει στα απόνερα του Dieselgate. Η συγκυρία το έφερε πάντως ο νέος διευθύνων σύμβουλος Χέρμπερτ Ντίες να επωφεληθεί επικοινωνιακά από τη μεγάλη αλλαγή που δρομολογεί σε επιχειρηματικό επίπεδο ο όμιλος, τον διαχωρισμό των «super premium» επωνυμιών από τις φίρμες μαζικής παραγωγής και την ξεχωριστή εισαγωγή τους στο χρηματιστήριο.
Πρόκειται για το «σπάσιμο» του ομίλου σε δύο εταιρικές οντότητες. Την «ομαδοποίηση», κατά κάποιον τρόπο, της Porsche, της Bugatti και της Lamborghini, που κατασκευάζουν πανάκριβα «υπερ-αυτοκίνητα», και τη συγκέντρωση των εταιρειών μαζικής παραγωγής Volkswagen, Seat και Skoda σε μιαν άλλη «ομάδα», που θα αναλάβει και το βάρος της καταβολής των αποζημιώσεων και των προστίμων που συνδέονται με το σκάνδαλο παραποίησης των μετρήσεων της ρύπανσης που προκαλούν τα πετρελαιοκίνητα οχήματα του ομίλου. Στο γκρουπ αυτό θα ενταχθεί πιθανότατα και η Audi, η οποία κατασκευάζει μεν αυτοκίνητα πολυτελείας, αλλά πρόκειται για μοντέλα μαζικής παραγωγής.

«Ομαδοποίηση»

Κριτήριο για τη διαδικασία που θα ακολουθήσει η νέα διοίκηση της VW θα είναι η επιτυχία ανάλογης «ομαδοποίησης» που έχει δρομολογήσει ο όμιλος για τις επωνυμίες κατασκευής βαρέων οχημάτων (Man, Scania).
Πρότυπο για το εγχείρημα της VW είναι η εμπειρία με τη Ferrari. Ο όμιλος Fiat ξεχώρισε από τον όμιλο την κατασκευάστρια των γνωστών υπερ-αυτοκινήτων και το 2015 την έβαλε στο χρηματιστήριο. Πρόκειται για μια δημόσια προσφορά που καταγοήτευσε τους επενδυτές, καθώς οι μετοχές της Ferrari κάνουν σήμερα πράξεις σε τιμή περίπου 32 φορές υψηλότερη από τα εκτιμώμενα κέρδη της εταιρείας. Ο λόγος τιμής της μετοχής ανά κέρδη (Ρ/Ε) της Ferrari πλησιάζει εκείνον της εταιρείας ειδών πολυτελείας Prada Spa και απέχει… μίλια από εκείνον της BMW AG και της Daimler AG (μητρικής της Mercedes).

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ