Την εξαγορά μεριδίου 9,7% της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Daimler-Benz από την κινεζική Geely συμφώνησε ο πρόεδρός της Λι Σουφού. Με την εξαγορά ο κινέζος κροίσος έγινε ο μεγαλύτερος μέτοχος της κατασκευάστριας των ευυπόληπτων και πολυτελών Mercedes (ελέγχει πλήρως και την κατασκευάστρια επίσης πολυτελών αυτοκινήτων Volvo, αλλά τα μεγέθη και οι πωλήσεις της σουηδικής εταιρείας δεν συγκρίνονται με εκείνα της γερμανικής). Οσο για την Daimler, με τη συμφωνία ριζώνει βαθύτερα στην ιλιγγιωδώς αναπτυσσόμενη κινεζική αγορά.

Κοινοπραξίες

Οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην Κίνα υποχρεούνται να δημιουργούν κοινοπραξίες με εγχώριους κατασκευαστές προκειμένου να τους μεταλαμπαδεύουν τεχνογνωσία. Εν προκειμένω, η ανάπτυξη των τεχνολογιών της ηλεκτροκίνησης είναι μία από τις προτεραιότητες των κινέζων κατασκευαστών –όπως άλλωστε και των Δυτικών.
Ο γερμανικός όμιλος, εξάλλου, ταυτόχρονα με τη συνεργασία με την Geely ανακοίνωσε το περασμένο Σαββατοκύριακο και την επένδυση 1,9 δισ. δολαρίων στη συνεργασία που ήδη έχει στην Κίνα με μια άλλη κατασκευάστρια αυτοκινήτων, την BAIC. Η επένδυση αφορά τον εκσυγχρονισμό μιας μονάδας παραγωγής της BAIC προκειμένου να κατασκευάζονται εκεί μοντέλα της Mercedes, κυρίως ηλεκτροκίνητα.
Οι ανακοινώσεις των συνεργασιών των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών με την Daimler δεν άφησαν ασυγκίνητες τις αγορές. Η τιμή της μετοχής της Geely εκτινάχθηκε σχεδόν κατά 10% υψηλότερα στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ. Σημειωτέον ότι η Geely, εκτός από τη σουηδική Volvo, ελέγχει και τη London Taxi Company, που κατασκευάζει τα χαρακτηριστικά λονδρέζικα ταξί.

«Ξένοι εισβολείς»

Ο μεγαλομέτοχος πλέον της Daimler Λι Σουφού είπε ότι επιδίωξή του είναι να γίνει η Daimler η μεγαλύτερη κατασκευάστρια ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο.
Ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής μίλησε επίσης για την ανάγκη ενίσχυσης των παραδοσιακών ομίλων του κλάδου απέναντι στους «ξένους εισβολείς». Απέναντι σε εταιρείες, δηλαδή, που εμπλέκονται στον κλάδο του αυτοκινήτου μέσω συνεργασιών και συμμαχιών, όπως είναι η αμερικανική Tesla και η συνεργαζόμενη με την Google, Waymo.
Στόχος της κινεζικής κυβέρνησης είναι το 20% των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν το 2025 στη χώρα να είναι ηλεκτροκίνητα ή υβριδικά, ενώ οι ειδικοί προβλέπουν ότι έως το 2040 το 46% των οχημάτων στην Κίνα θα κινούνται με ηλεκτρισμό.
Ως εκ τούτου είναι επόμενο οι δυτικοί κατασκευαστές να συνωστίζονται στην αγορά της πολυπληθέστερης χώρας στον πλανήτη. Η Daimler έχει προγραμματίσει να κατασκευάσει εκεί 10 απολύτως ηλεκτροκίνητα οχήματα έως το 2022 και επίσης σχεδιάζει έως το έτος 2025 το 25% των πωλήσεών της συνολικά να είναι μοντέλα είτε υβριδικά είτε απολύτως ηλεκτροκίνητα.
Αλλά και η BMW στα μέσα Φεβρουαρίου ανακοίνωσε την υπογραφή συμφωνίας με μια άλλη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, την Great Wall Motor, για την κατασκευή ηλεκτροκίνητων μοντέλων Mini που θα προορίζονται για την κινεζική αγορά.
Οι υδρογονάνθρακες, εξάλλου, εσχάτως στοιχίζουν πολύ στην ευρωπαϊκή (κυρίως) αυτοκινητοβιομηχανία.
Οπως έγινε γνωστό, την περασμένη εβδομάδα, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ενδέχεται να απαιτήσει από την Daimler να της επιστρέψει τα δάνεια ύψους 3,8 δισ. ευρώ που της είχε χορηγήσει για έρευνα και ανάπτυξη, μετά τις αποκαλύψεις για τη χρησιμοποίηση παράνομου λογισμικού σε πετρελαιοκίνητα μοντέλα της, για την παραπλάνηση των αρχών που ελέγχουν τις εκπομπές καυσαερίων.

HeliosPlus