από metereologos.gr
Τετάρτη 15 Αυγούστου 2018
 
 

«Ούτε ένα καινούργιο προϊόν το 2018» καλεί τους καταναλωτές γαλλική ΜΚΟ

Πρόσκληση-πρόκληση για... αντίσταση στην υπερκατανάλωσητην καινούργια χρονιά και με στόχο «μηδέν σκουπίδια»
«Ούτε ένα καινούργιο προϊόν το 2018» καλεί τους καταναλωτές γαλλική ΜΚΟ
Ούτε καινούργιο κινητό ούτε drone ούτε ρομποτάκι, αλλά ούτε και σακάκι και πουκάμισο... Μαντάρισμα στις κάλτσες και μπάλωμα στα εσώρρουχα προτείνει για τη νέα χρονιά η ΜΚΟ «Μηδέν Σκουπίδια»
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Μια έκκληση απευθύνει στους Γάλλους τη νέα χρονιά η οικολογικών αποκλίσεων Μη Κυβερνητική Οργάνωση «Zéro Waste» (Μηδέν Σκουπίδια): να βγάλουν το 2018 δίχως να αγοράσουν ούτε ένα καινούργιο προϊόν! Πρόκειται για μια πρόκληση που, όπως σημειώνει η ΜΚΟ, στόχο δεν έχει να πλήξει τις επιχειρήσεις ή το «κεφάλαιο», αλλά να ωθήσει τους καταναλωτές ώστε να μεταβάλουν τις συνήθειές τους κατά τρόπο που θα ωφελεί και τον πλανήτη και την απασχόληση στη Γαλλία.

«Τίποτα το καινούργιο» έχει ονομάσει την καμπάνια της η Οργάνωση, που διατείνεται ότι παλεύει «ενάντια στην παραγωγή σκουπιδιών». Και ενθαρρύνει όσους συμμετέχουν σ' αυτή να ανακαλύψουν εναλλακτικούς τρόπους κατανάλωσης και να ελαττώσουν όσο περισσότερο μπορούν την αγορά καινούργιων προϊόντων, πρακτική που ευθύνεται τα μάλα στην παραγωγή σκουπιδιών. «Δεν είμαστε φανατικοί του αντικαταναλωτισμού» δηλώνουν και ξεκαθαρίζουν εξαρχής ότι όταν μιλούν για αποφυγή αγοράς καινούργιων προϊόντων δεν εννοούν αποφυγή της αγοράς φρέσκων τροφίμων ή προϊόντων για την προσωπική φροντίδα και την υγιεινή ή επίσης για καλλυντικά - πουθενά στον πλανήτη δεν πωλούνται «σκιές δεύτερα μάτια» ή «κραγιόν δεύτερα χείλη».

Ηδη περί τους 2.500 γάλλους πολίτες (μεταξύ αυτών και εκλεγμένοι βουλευτές ή δημοτικοί άρχοντες) και 300 οργανώσεις στηρίζουν την καμπάνια της «Zéro Waste», όπως αναφέρει η ημερήσια «Le Figaro». Και για να βοηθήσουν τους καταναλωτές να συμμετάσχουν σ' αυτή έχουν καταρτίσει διάφορους καταλόγους μεταχειρισμένων προϊόντων τα οποία προτείνουν ως εναλλακτικά της αγοράς καινούργιων.

«Ούτε ένα καινούργιο»

«Πρόκειται για ηλεκτρικές συσκευές οικιακής χρήσης, για ρούχα, για προϊόντα υψηλής τεχνολογίας, για έπιπλα, για βιβλία... Λύσεις υπάρχουν σε όλους τους τομείς» υπογραμμίζει η Φλορ Μπερλινγκέν, πρόεδρος της ΜΚΟ, η οποία σημειωτέον έχει εξασφαλίσει πόρους από ιδιώτες χρηματοδότες αλλά και από το γαλλικό υπουργείο Οικολογίας και επίσης από την Υπηρεσία Περιβάλλοντος και Περιορισμού της Ενέργειας.

Στους καταλόγους που έδωσε στη δημοσιότητα στο πλαίσιο της καμπάνιας «Ούτε ένα καινούργιο» η «Zéro Waste» προτείνει εταιρείες που παρέχουν στους καταναλωτές λύσεις που αφορούν την ενοικίαση κατοικίας, τη σύναψη δανείων, την αμοιβαία χρήση προϊόντων, τις επισκευές κάθε είδους και βεβαίως τις αγορές μεταχειρισμένων προϊόντων. Η «Figaro» αναφέρει κάποιες από τις εταιρείες αυτές: Geev, Mutum, la boutique en ligne d'Emmaüs, Tale me, Back Market, Gibert jeune, mytroc.fr.

Η «Zéro Waste», η οποία απασχολεί μόνο επτά μισθωτούς υπαλλήλους πλήρους απασχόλησης, έχει επίσης δημιουργήσει μια ιστοσελίδα στο Διαδίκτυο όπου οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να πληροφορηθούν λεπτομέρειες για την καμπάνια «Ούτε ένα καινούργιο». Εχει επίσης δημιουργήσει μια διεύθυνση στο Facebook και ένα εβδομαδιαίο newsletter, όπου προτείνονται καταναλωτικές λύσεις φιλικές προς το περιβάλλον.


8.000 λίτρα νερό για ένα τζιν

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν κάποια στοιχεία που δημοσιοποίησε στη «Figaro» η επικεφαλής της «Zéro Waste» για να δείξει πόσο επιβαρύνει τον πλανήτη η υπερκατανάλωση. «Η κατασκευή μιας κοντομάνικης μπλούζας 250 γραμμαρίων απαιτεί την κατανάλωση περισσότερων από 2.500 λίτρων νερού, ενώ για την κατασκευή ενός μπλου τζιν ξοδεύονται 8.000 λίτρα νερού. Οσο για την κατασκευή ενός έξυπνου κινητού τηλεφώνου βάρους 100 γραμμαρίων σπαταλώνται περίπου 70 κιλά πρώτων υλών» σημείωσε η Φλορ Μπερλινγκέν.

Εντύπωση προκαλεί επίσης η διαπίστωση ότι αγοράζοντας κανείς λιγότερα νέα καταναλωτικά αντικείμενα βοηθά στην τόνωση της απασχόλησης στη Γαλλία. «Για παράδειγμα, λίγες συσκευές οικιακής χρήσης γαλλικών εταιρειών κατασκευάζονται πλέον στη χώρα. Οι περισσότερες γραμμές παραγωγής έχουν μετεγκατασταθεί σε χώρες με φθηνότερα εργατικά χέρια. Μόνο ορισμένες γούνες και κάποια πανάκριβα προϊόντα πολυτελείας εξακολουθούν να κατασκευάζονται στη Γαλλία» αναφέρει η Μπερλινγκέν.

Αντίθετα, αγοράζοντας ένα προϊόν που έχει επισκευαστεί ή ανακατασκευαστεί στη Γαλλία δίνει κανείς δουλειά σε γαλλικά εργαστήρια και βιοτεχνίες, υποστηρίζει η «Zéro Waste», η οποία προτείνει στο Ιντερνετ διευθύνσεις γαλλικών εταιρειών που επιδιορθώνουν και ανακατασκευάζουν προϊόντα. Στην ιστοσελίδα Backmarket, για παράδειγμα, μπορεί να βρει κανείς 130 επιχειρήσεις επισκευών και ανακατασκευών που απασχολούν χιλιάδες εργαζομένους - η Remade, που εδρεύει στη Βόρεια Γαλλία, στις ακτές της Μάγχης, έχει προαναγγείλει την πρόσληψη 500 μισθωτών έως το τέλος του 2018 σύμφωνα με τη «Figaro».

Θα αντέτεινε βέβαια κανείς ότι μισθωτούς εμποροϋπαλλήλους εξακολουθούν να απασχολούν (παρά τη μεγάλη διάδοση του ηλεκτρονικού εμπορίου) και εκατοντάδες χιλιάδες καταστήματα λιανικών πωλήσεων στη Γαλλία, που περιμένουν μάλιστα την περίοδο των εκπτώσεων που (και στη Γαλλία) ξεκινά οσονούπω για να κρατηθεί σε αξιοπρεπή επίπεδα ο τζίρος των καταστημάτων μετά την καταναλωτική φρενίτιδα των Χριστουγέννων. Αυτή τη φρενίτιδα, όμως, θέλει να περιορίσει η «Zéro Waste» εκλογικεύοντας, κατά το δυνατόν, την ιδιωτική κατανάλωση. Διότι... μέτρον άριστον!


HeliosPlus
Οικονομία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
-