Το Facebook ανακοίνωσε την Τρίτη ότι αλλάζει φορολογική τακτική και «φιλοσοφία» και ότι εφεξής θα εγγράφει τα έσοδα από τις διαφημίσεις στις χώρες στις οποίες τα εισπράττει. Η γιγαντιαία εταιρεία κοινωνικής δικτύωσης θα πάψει, δηλαδή, να μεταφέρει τα κέρδη του στην Ιρλανδία, όπου εδρεύει, ή σε άλλες χώρες με χαμηλούς συντελεστές φορολόγησης, όπως είναι το Λουξεμβούργο.
Ο οικονομικός διευθυντής του Facebook Ντέιβ Ουένερ δήλωσε ότι η εταιρεία του αποφάσισε να δημιουργήσει τοπικές δομές πωλήσεων στις χώρες στις οποίες διαθέτει γραφεία για την υποστήριξη των πωλήσεών του σε τοπικές διαφημιστικές εταιρείες.
«Με απλά λόγια, η κίνησή μας σημαίνει ότι τα διαφημιστικά έσοδα που υποστηρίζονται από τις τοπικές ομάδες δεν θα εγγράφονται πλέον στη διεθνή έδρα μας στο Δουβλίνο, αλλά θα εγγράφονται στην τοπική εταιρεία σε κάθε χώρα», σημείωσε ο Ουένερ σε ιντερνετική ανάρτησή του. Ο μάνατζερ της εταιρείας πρόσθεσε ότι με τον τρόπο αυτό θα υπάρχει μεγαλύτερη διαφάνεια των δραστηριοτήτων της επιχείρησης, κάτι που ζητούν οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις.
Το Facebook και οι άλλοι πολυεθνικοί γίγαντες της ψηφιακής τεχνολογίας, η Google, η Apple και η Amazon (οι λεγόμενοι «big four») έχουν μπει εδώ και καιρό στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εξαιτίας της συστηματικής πολιτικής μεταφοράς των κερδών τους από χώρα σε χώρα της Ευρώπης προκειμένου να αποφύγουν τη φορολόγησή τους.
Όπως αποκαλύφθηκε πρόσφατα στο Ευρωκοινοβούλιο, μόνο από τις πρακτικές «φορολογικής βελτιστοποίησης» του Facebook και της Google την περίοδο 2013-2015 η ΕΕ είχε διαφυγόντα φορολογικά έσοδα 5,4 δισ. ευρώ.