Δεκτό κατά πλειοψηφία επί της αρχής του έγινε από την Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας για την ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας για θέματα αρμοδιότητας του και ενίσχυση της κοινωνικής συμμετοχής στην ακτοπλοϊα. Υπέρ τάχθηκαν ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ ενώ κατατάψηφισαν ΝΔ, ΚΚΕ και Χρυσή Αυγή.

Δημοκρατική Συμπαράταξη, Ένωση Κεντρώων και Ποτάμι δήλωσαν «παρών».

Βαθιά αναπτυξιακή παρέμβαση που επιλύει χρόνια προβλήματα, ακόμα και από την ίδρυση του ελληνικού κράτους και είναι συμβατό με το ευρωπαϊκό δίκαιο, χαρακτήρισε το νομοσχέδιο για την ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα υπουργείου Ναυτιλίας, ο αρμόδιος υπουργός Παναγιώτης Κουρουμπλής.

Κουρουμπλής: Η κυβέρνηση συγκρούεται με σκοτεινά συμφέροντα

Παράλληλα επιτέθηκε σε όσους το επικρίνουν, και κυρίως τη ΝΔ, την οποία κατηγόρησε ότι «κάνει πολιτική εκ του ασφαλούς με φωτοβολίδες».

«Όταν ο πολιτικός λόγος εμπεριέχει ψευδή κανιβαλλιστικά στοιχεία και παραπληροφόρηση, θεωρώ ότι αυτοί που τα εκφέρουν δεν έχουν τίποτα να πουν στην κοινωνία, απλά αποτυπώνουν τους χαρακτήρες τους», τόνισε ο κ. Κουρουμπλής.

Παράλληλα, υπογράμμισε ότι «το νομοσχέδιο προωθεί νέα ήθη και θεσμούς που αλλάζουν το περιβάλλον της ελληνικής ναυτιλίας», καθιερώνει «ένα πρακτικό, καινοτόμο και διαφανές σύστημα» και είναι αποτέλεσμα «μιας ανοιχτής δημόσιας διαβούλευσης και ενός δημιουργικού διαλόγου», σημειώνοντας ότι «κανείς από τους 24 φορείς που εξέφρασαν τις απόψεις τους στη Βουλή, δεν ζήτησε την απόσυρση του».

Ο κ. Κουρουμπλής υπογράμμισε ότι η σημερινή κυβέρνηση συγκρούεται με πολλά και σκοτεινά συμφέροντα αντίθετα απ’ ό,τι έκαναν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, κατηγορώντας τις μεταξύ άλλων ότι αγόρασαν σύστημα για τη θαλάσσια παρακολούθηση ύψους 20 δισ. ευρώ που δεν λειτούργησε ποτέ.

Ταυτόχρονα διαβεβαίωσε ότι οι προτάσεις που κατατέθηκαν για το θέμα των προμηθειών θα έρθουν και θα συζητηθούν στη Βουλή, ώστε -όπως είπε- «να καθιερωθούν απολύτως διαφανείς διαδικασίες».

«Αναβαθμίζουμε τη θαλάσσια επιτήρηση με πιο διαφανή τρόπο, επιλύουμε χρόνια προβλήματα εργαζομένων ενώ κανένα πλοίο δεν φεύγει από λιμάνι αν δεν έχουν πληρωθεί, 50 νησιά αποκτούν διαπραγματευτική ικανότητα και τους δίνεται η δυνατότητα να κάνουν συμβάσεις», επισήμανε και πρόσθεσε: «Εμείς τολμούμε γιατί δεν είμαστε υποτακτικοί κανενός. Ποτέ δεν υποτασσόμαστε στα συμφέροντα, αλλά υπηρετούμε τις κοινωνίες. Θα βρούμε τον τρόπο που θα εξυπηρετεί τον ελληνικό λαό γιατί έχουμε τη βούληση να στηρίξουμε την Ελλάδα που είναι πρώτη στον κόσμο στη ναυτιλία με 4.500 μεγάλα πλοία τα οποία συνεισφέρουν στην οικονομία της».

Ο υπουργός Ναυτιλίας ξεκαθάρισε επίσης ότι η επιβολή τέλους στα σκάφη αναψυχής δεν αφορά πλοία που δεν είναι σε λειτουργία, ενώ τόνισε ότι δίνεται η δυνατότητα στα μικρά νησιά να έχουν έσοδα και να βελτιώσουν την οικονομική τους κατάσταση. «Είναι ένα νομοσχέδιο που απαντά στα χρόνια ζητήματα δίνοντας λύσεις. Πολλά λιμενικά ταμεία δεν είχαν ούτε χρήματα ούτε τις δυνατότητες να βελτιώσουν τις υποδομές τους», ανέφερε.

Απαντώντας δε, στην κριτική που δέχτηκε για του Νηογνώμονες, αντέτεινε ότι αλλάζει το καθεστώς που ήθελαν οι εφοπλιστές να υπάρχει, «οι οποίοι τώρα αναγκάζονται να βάλουν το χέρι στη τσέπη και να συνεργαστούν για να έχει η χώρα έναν επίσημο Νηογνώμονα και όχι «παραμάγαζα»».

«Είναι ντροπή και αίσχος να βάζουμε ένα διαφανές πλαίσιο, να τους λέμε προσαρμοστείτε, αλλιώς θα κλείσετε, και να ακούω γκρίνια για τα κλιμάκια», τόνισε.

«Για πρώτη φορά ίσως, έρχεται στη Βουλή ένα νομοσχέδιο που κάνει μια καινοτομία. Προβλέπει υποχρεωτική χρονική διάρκεια για την έκδοση κανονιστικών πράξεων και διαταγμάτων», κατέληξε.

Αντιδράσεις από αντιπολίτευση για κατάθεση τροπολογίας 114 σελίδων

Την έντονη αντίδραση των βουλευτών της αντιπολίτευσης προκάλεσε τροπολογία 114 σελίδων που κατατέθηκε στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και υπογράφεται από τους υπουργούς Οικονομικών, Εσωτερικών, Οικονομίας και Ανάπτυξης, Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Αλληλεγγύης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Ναυτιλίας.

Η αντιπολίτευση κατηγόρησε τη κυβέρνηση ότι απαξιώνει τη Βουλή νομοθετώντας εκτός διαδικασίας και ζήτησε την απόσυρση της, ενώ ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής ζήτησε συγνώμη τονίζοντας ότι ποτέ δεν θα ήθελε να συζητηθεί τροπολογία του με αυτή τη διαδικασία, αλλά δεν έγινε εκ του πονηρού.

Παράλληλα, επισήμανε ότι η τροπολογία δεν έχει τέτοιο περιεχόμενο, ούτε λύνει οικονομικά θέματα, αλλά ρυθμίζει σημαντικά ζωτικά ζητήματα, όπως η παραχώρηση στους δήμους εκτάσεων χερσαίων ζωνών που δεν χρειάζονται τα λιμάνια, η τιμωρία για την αδήλωτη εργασία αλλά και άλλα θέματα για τα οποία είχαν αντίρρηση οι θεσμοί και έγινε προσπάθεια για να περάσουν.