Στις… επάλξεις βρίσκονται οι αλυσίδες καταστημάτων τα οποία ετοιμάζονται πυρετωδώς για να διαθέσουν και φέτος ελκυστικές προσφορές στο πλαίσιο της Black Friday.

Μπορεί την Τετάρτη 15 Νοεμβρίου να ολοκληρώνονται οι ενδιάμεσες εκπτώσεις, πλην όμώς, τα καταστήματα «σηκώνουν» τα μανίκια και ετοιμάζονται για την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου (Black Friday) όπου αναμένεται νέο κύμα προσφορών.

Οι περισσότερες εταιρείες κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους μέχρι την τελευταία στιγμή καθώς την συγκεκριμένη ημερομηνία μπορεί να πραγματοποιηθούν και οι υψηλότεροι τζίροι σε μία αλυσίδα.

Στην Ελλάδα, η ιδέα της Black Friday εφαρμόστηκε το 2016 και ο κόσμος πλημμύρισε τις αγορές προκειμένου να επωφεληθεί των προσφορών. Σε αντίθεση με τις χώρες του εξωτερικού – στις οποίες μέχρι «ρίχνουν» τις τιμές τους στο κόστος με αποτέλεσμα να σχηματίζονται ουρές από τους καταναλωτές – στην Ελλάδα τα πράγματα ήταν πιο ήπια τόσο στις τιμές όσο και στις ουρές

Υπενθυμίζεται ότι την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, που παραδοσιακά σηματοδοτεί την έναρξη της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων στις ΗΠΑ, πραγματοποιούνται εκτεταμένες προσφορές προϊόντων, με ξεκίνημα για την χώρα μας τον περασμένο Νοέμβριο κυρίως σε κλάδους όπως τα ηλεκτρικά είδη και τα προϊόντα τεχνολογίας.

Να σημειωθεί ότι ο λόγος που η Μαύρη Παρασκευή λέγεται… μαύρη, είναι γιατί τα έσοδα από τις πωλήσεις της συγκεκριμένης περιόδου, είναι παραδοσιακά τα πιο σημαντικά της χρονιάς. Τα καταστήματα καταγράφουν κέρδη, έχοντας «μαύρο» το τελικό αποτέλεσμα του ισολογισμού τους.

«Χορεύουν» στον ρυθμό τη Black Friday και οι «μικροί»

Έτοιμες να διεκδικήσουν μερίδιο από τις πωλήσεις της Black Friday εμφανίζονται και οι μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις. Η απρόσμενη επιτυχία που σημείωσε ο θεσμός των προσφορών πέρυσι με τις ουρές καταναλωτών να σχηματίζονται έξω από τα καταστήματα, κυρίως μεγάλων αλυσίδων, φαίνεται ότι έπεισε και τους πιο επιφυλακτικούς.

Σε εγκύκλιο της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) προς τις ομοσπονδίες και τους εμπορικούς συλλόγους μέλη της υπενθυμίζει ότι πέρυσι δοκιμάστηκε για πρώτη φορά και στην Ελλάδα η (προερχόμενη από το εξωτερικό) συγκεκριμένη καταναλωτική προωθητική ενέργεια, και μάλιστα με επιτυχία και όπως σημειώνει: «δεδομένου ότι αυτή η προωθητική ενέργεια πραγματοποιήθηκε πέρυσι κατά κύριο λόγο από πολυεθνικές επιχειρήσεις, θεωρούμε ότι δεν πρέπει να αφήσουμε αυτό το πεδίο ελεύθερο μόνο για τους μεγάλους αλλά να το επιφυλάξουμε μόνοι μας και για τους μικρούς και μεσαίους επιχειρηματίες».