από metereologos.gr
Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 2017
 
 

Ολοκληρώθηκε την Πέμπτη η μεταβίβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ferrovie dello Stato Italiane

Η ιταλική εταιρεία πέγραψε με το ΤΑΙΠΕΔ στην Κέρκυρα και υποσχέθηκε επένδυση 500 εκατ. ευρώ στους ελληνικούς σιδηροδρόμους
Ολοκληρώθηκε την Πέμπτη η μεταβίβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ferrovie dello Stato Italiane
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Πέντε χρόνια μετά την πρώτη πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, ολοκληρθηκε σήμερα Πέμπτη η πώληση, έναντι 45 εκατ. ευρώ, του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η ευόδωση της δεύτερης μεγάλης ιδιωτικοποίησης μέσα στο 2017, έρχεται λίγες ημέρες μετά την επίσκεψη του Γάλλου Προέδρου Εμανουέλ Μακρόν, το αφήγημα του Πρωθυπουργού περί «GRINVEST», αλλά και την αμαύρωσή του από τις εξελίξεις της εβδομάδας με την επένδυση της Eldorado Gold στη Χαλκιδική.

Οι υπογραφές ανάμεσα στη Ferrovie dello Stato Italiane και το ΤΑΙΠΕΔ έπεσαν στην Κέρκυρα, στο πλαίσιο του Ανωτάτου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας-Ιταλίας, παρουσία μάλιστα των δύο Πρωθυπουργών, Αλέξη Τσίπρα και Πάολο Τζεντιλόνι.

Μετά την είσπραξη του ποσού-μαμούθ των 1,234 δισ. ευρώ για την παραχώρηση των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων, το τίμημα των 45 εκατ. που θα μπει στο «πορτοφόλι» των αποκρατικοποιήσεων ήταν το δεύτερο στοίχημα του ΤΑΙΠΕΔ για τα έσοδα του 2017.

Εντωμεταξύ, σε 24ωρη απεργία κατέβηκαν ανήμερα της υπογραφής οι σιδηροδρομικοί, εκφράζοντας την αντίθεσή τους στην πώληση εταιρειών του σιδηροδρόμου και κάνοντας λόγο για εκποίηση του εθνικού πλούτου. Εθνικό έγκλημα χαρακτηρίζει και η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού (ΠΕΠ) ΤΡΑΙΝΟΣΕ την υπογραφή παραχώρησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς. «Η ευθύνη βαραίνει διαχρονικά όλες τις κυβερνήσεις που εφάρμοσαν πιστά τις μνημονιακές πολιτικές» επισημαίνει η ανακοίνωση.

Έχοντας ένα πλάνο επενδύσεων, ύψους 500 εκατ. ευρώ, σε τροχαίο υλικό για τα επόμενα έτη, ο ιταλικός κρατικός Όμιλος στοιχηματίζει εμπορικά στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης, όπως είχε πει σε συνέντευξή του στο «Βήμα της Κυριακής» ο επικεφαλής της ιταλικής εταιρείας, κ. Ρενάτο Ματσοντσίνι. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της ΕΡΓΟΣΕ, αλλά και τη σχετική δέσμευση της κυβέρνησης απέναντι στον ιταλικό όμιλο, η αναβάθμιση της γραμμής θα ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2018. Το ταξίδι Αθήνα - Θεσσαλονίκη θα γίνεται σε 3,5 ώρες.

Η Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία στην Ευρώπη και αναμένεται να μεταγγίσει τεχνογνωσία και εμπειρία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εντάσσοντας την ελληνική εταιρεία στον πανευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χάρτη. Η Trenitalia κατέθεσε τη μοναδική δεσμευτική προσφορά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις 6 Ιουλίου 2016.

Σημειώνεται ότι ο προηγούμενος διαγωνισμός πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε κηρυχθεί άγονος εξαιτίας της απουσίας ουσιαστικού ενδιαφέροντος, αν και στο πρώτο στάδιο είχαν συμμετάσχει οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι, η κοινοπραξία των Ρωσικών Σιδηροδρόμων (RZD) με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ρουμανική GFR.


Οικονομία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (10)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Τώρα η φρίκη. | 15/09/2017 21:33
    Ωχ και πάλι ωχ για την συμφορά που θα τους εύρει, μέχρι να σουλουπώσουν κάπως τον ΟΣΕ! Δεν ξέρω τι θα κάνουν με τα σχεδόν 2000 βαγόνια που είναι πεταμένα παντού σε όλη την επικράτεια! Δεν λέω για τους σταθμούς που θυμίζουν δημόσια ουρητήρια Ινδιών.
    ταξιδιώτης
    απάντηση00
     
     
    Μικρή φαίνεται η μίζα αυτή την φορά, | 15/09/2017 05:59
    αλλά αυτό οφείλεται στο ότι το Ελληνικό δημόσιο θα αποφύγει το πέναλτι των Ε 750 εκ. για παράνομες κρατικές ενισχύσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με επιδοτήσεις της ΕΕ. Υπό αυτό το πρίσμα, η συμφωνία ήταν επωφελές και για τις δύο πλευρές: Στην ουσία, το Ελληνικό δημόσιο πούλησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για 795 εκ. και η Ferrovie την αγόρασε για 45 εκ., καθώς τώρα θα εκπίπτει το πέναλτι βάση προαπαιτούμενου της ΕΕ. Απομένουν τώρα μόνο τα κροκοδείλια δάκρια των υπαλλήλων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Και αυτό μου θυμίζει τους χειριστές γερανών φόρτο- εκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά επί εποχή ΠΑΣΟΚ, οι οποίοι με διάφορα τερτίπια και συνδικαλιστικούς εκβιασμούς είχαν φτάσει τον μισθό τους στα ύψη ενός υπουργού (σε Δραχμές τότε). Ένα μπράβο λοιπόν στον κ. Ρενάτο Μας-τα-ξύνει di stato dello stato Italiano και ασφαλώς πάντα και στους δικούς μας Μεγάλους “αξιωματούχους”.
    Michail Leon
    απάντηση20
     
     
    Αυτό | 14/09/2017 17:04
    κι αν είναι ξεπούλημα, όχι τα 300 εκατομμύρια ψίχουλα του Σαμαρά, πουφ τι λέμε τώρα
    Σανοφάγος
    απάντηση20
     
     
     
    Αει | 14/09/2017 15:57
    Τωρα να δεις αρχαια που θα ξεφυτρώουν κατω απο τις γραμμες του τραίνου
    Αει
    απάντηση20
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    stato | 14/09/2017 14:53
    dello stato italiano
    toni
    απάντηση30
     
     
    Σας πήρε ο πόνος | 14/09/2017 13:58
    Απεργία για την "εκποίηση του εθνικού πλούτου"; Τι υποκρισία! Ο πλούτος σας, ξύστες, είναι το βόλεμά σας, όχι η εθνική του υπόσταση, εντάξει, μας πείσατε... Και οι ξένοι αν σας βόλευαν δεν θα είχατε κανένα πρόβλημα. Να λέμε τα πράγματα όπως είναι ε; Αλλά φταίνε κι' αυτοί που σας έδωσαν το χιλιαρικάκι, πάλι απεργία κάνετε!
    yd
    απάντηση252
     
     
    άλλη μία Εθνική τραγωδία για τους Έλληνες ! | 14/09/2017 13:57
    .... αλήθεια γιατί δεν την δίνατε δωρεάν να μας χρωστάνε και ευγνωμοσύνη οι Ιταλοί ! ........ αλλά τι λέω, δωρεάν πως θα εξασφαλιζόταν το κάτι τις σας ? ! Πραγματικά ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ ΣΑΝ ΕΛΛΗΝΑΣ γι αυτούς που μας εκπροσωπούν και αποφασίζουν αντ' ημών για πράγματα που ποτέ δεν ερωτηθήκαμε.
    athinais
    απάντηση99
     
     
     
    sinharitiria kirie TSIPRA | 14/09/2017 10:33
    Meta ta aerodromia poulate ta trena . Poulate oli tin Ellada. Sinharitiaria kirie TSIPRA elpizo kapia mera i istoria na sas krini gia oti kanate, ke gia oti kako dosate stus ellines . NTROPI
    ENAS ELLINAS
    απάντηση727
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
-