από metereologos.gr
Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου 2017
 
 

Η κόντρα Σπίρτζη – Fraport συνεχίζεται

Eχει αναλάβει τη διαχείριση των 14 αεροδρομίων
Η κόντρα Σπίρτζη – Fraport συνεχίζεται
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Νέα κόντρα «άναψαν» οι δηλώσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστου Σπίρτζη ότι η Fraport Greece που έχει αναλάβει τη διαχείριση των 14 αεροδρομίων «μέχρι στιγμής δεν έχει δώσει καλά δείγματα γραφής, δεν έχει λειτουργήσει καλύτερα τα αεροδρόμια από ότι τα λειτουργούσε η ΥΠΑ, δεν έχει προχωρήσει τις επενδύσεις που όφειλε να έχει προχωρήσει, έχουμε προβλήματα ακόμα και με την καθαριότητα στις τουαλέτες που είναι σε πολλά αεροδρόμια χειρότερη από αυτά που βλέπαμε και υπήρχαν στο παρελθόν».

Πρόκειται για την πρώτη δημόσια επίθεση του υπουργού στην εταιρεία μετά την ανάληψη της διαχείρισης των αεροδρομίων στις 11 Απριλίου 2017. Η αντίθεσή του όμως στην εν λόγω ιδιωτικοποίηση -και στις αποκρατικοποιήσεις εν γένει- ήταν εκπεφρασμένη δημόσια από την πρώτη του θητεία στο υπουργείο. Μάλιστα ουκ ολίγες φορές κατηγορήθηκε ότι έβαζε τρικλοποδιές στη διαδικασία, η οποία τελικά ολοκληρώθηκε επί των ημερών του «με πολύ πόνο», όπως είχε πει ο ίδιος.

Η θέση της Fraport Greece ότι δεν είναι αναγκαίες οι εργασίες στη διασταύρωση των δυο διαδρόμων προς/απογείωσης του αεροδρομίου «Μακεδονία», οι οποίες μάλιστα θα επιφέρουν τεράστιο πλήγμα στην τοπική οικονομία, δημιουργώντας παράλληλα κενό ασφαλείας, πυροδότησε τη νέα κόντρα. Μιλώντας στο «Πρακτορείο Fm», τόνισε ότι «η γερμανική εταιρεία πρέπει να καταλάβει ότι είναι μία εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων δεν είναι μία εταιρεία που θα πει στη χώρα τι έργα θα κάνει και ποια έργα δεν θα κάνει» είπε χαρακτηριστικά.

Fraport: Απώλεια εκατοντάδων θέσεων εργασίας λόγω μείωσης δυναμικότητας


Χωρίς να κάνει πίσω από αυτή τη θέση, η εταιρεία απαντά με ανακοίνωσή της ότι «το κλείσιμο του Διαδρόμου 16/34 και η ακόλουθη μείωση της χωρητικότητας και της δυναμικότητας του αεροδρομίου κατά 75%, για διάστημα τουλάχιστον τεσσάρων μηνών, θα επιφέρει τεράστιο πλήγμα στην τοπική οικονομία, προκαλώντας την απώλεια εκατοντάδων θέσεων εργασίας σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιο, ενώ αναμένεται να προκαλέσει σοβαρά θέματα ασφάλειας στη λειτουργία του αεροδρομίου».

Σημειώνει ακόμη ότι τυχόν καθυστέρηση ολοκλήρωσης των έργων μετά τον Απρίλιου 2018 θα επιφέρει καταστροφικές συνέπειες καθώς η απώλεια επιβατών κατά τη θερινή περίοδο θα ανέρχεται σε πολλά εκατομμύρια.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, «η Fraport Greece δεν θέλησε ούτε θέλει να “υποδείξει” στην κυβέρνηση τις αποφάσεις που πρέπει να λάβει, ωστόσο, επιδιώκει και οφείλει να βρίσκεται σε διαρκή, ανοικτή επικοινωνία και να ενημερώνει τα αρμόδια υπουργεία, τους κρατικούς φορείς και την τοπική κοινωνία σχετικά με τα θέματα που αφορούν στα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια και να δίνει λύσεις όπου αυτές απαιτούνται».

Η αναγκαιότητα ή μη των εργασιών

Για άκαιρο αίτημα, το οποίο θα έπρεπε να έχει εκφράσει η εταιρεία όταν κατέθεσε την προσφορά της ή όταν επρόκειτο να υπογραφεί η σύμβαση, «όταν είχε όλα τα στοιχεία στη διάθεσή της» και πρόσβαση στα αεροδρόμια, έκανε λόγο ο κ. Σπίρτζης. Παραπέμποντας την Fraport Greece στη διαδικασία για την επίλυση διαφορών που περιλαμβάνεται στη σύμβαση, τόνισε ότι πρόκειται για έργα συγχρηματοδοτούμενα, που περιλαμβάνονται ως υποχρέωση του ελληνικού δημοσίου στη σύμβαση. Οι μελέτες και τα χρονοδιαγράμματά τους έχουν εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους επιβλέποντες φορείς.

«Η Fraport Greece δεν είχε καμία αρμοδιότητα και κανένα δικαίωμα να πραγματοποιήσει τους ελέγχους πριν από την ανάληψη της διαχείρισης και της λειτουργίας των 14 αεροδρομίων, ούτε είχε κάποιο λόγο να αμφισβητήσει την αναγκαιότητα και την ωφελιμότητα ενός έργου, του οποίου μάλιστα την ευθύνη έχει το κράτος» ανταπαντά η εταιρεία.

Όσο για τα συμπεράσματα των ελέγχων που διενήργησε (ολοκληρώθηκαν τον περασμένο Ιούνιο), αυτά δείχνουν ότι η ακεραιότητα της σχετικής υποδομής είναι ικανή να εξυπηρετήσει την κίνηση του αεροδρομίου για πάνω από 20 χρόνια και η κατάσταση του οδοστρώματος χαρακτηρίζεται συμπαγής και κρίνεται ότι δεν δημιουργεί κανένα κίνδυνο για την ομαλή λειτουργία του αεροδρομίου. Επίσης, ότι οι προγραμματισμένες εργασίες δε θα βελτιώσουν ουσιαστικά την απόδοση του οδοστρώματος, ενώ ανακύπτουν και σοβαρά θέματα ασφάλειας εξαιτίας της μεγάλης διάρκειας που θα παραμείνει κλειστός ο μοναδικός εν λειτουργία διάδρομος του αεροδρομίου. Θέμα για το οποίο πολλές αεροπορικές εταιρίες έχουν ήδη εκφράσει τον προβληματισμό τους και θα οδηγηθούν στην ματαίωση πτήσεων από και προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία».

Η συζήτηση για τις εργασίες αναβάθμισης της διασταύρωσης των δύο διαδρόμων έχει ξεκινήσει από το 2006, οπότε έγινε και ο σχεδιασμός τους. Η έναρξή τους όμως αποφασίστηκε μια δεκαετία αργότερα, το 2016, προκαλώντας την αντίδραση τοπικών φορέων, οι οποίοι θεώρησαν ότι η πραγματοποίησή τους κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου θα επέφερε σοβαρό πλήγμα στον τουρισμό. Το αίτημά τους για αναβολή των εργασιών είχε υποστηρίξει και η Fraport Greece. Τότε, το αρμόδιο υπουργείο έκρινε ότι έπρεπε οι εργασίες έπρεπε να μεταφερθούν στη χειμερινή περίοδο.

«Για να ξεκινήσουν τα έργα πρέπει να εγκριθούν τα 14 master plans από το Υπουργείο»

Με την ανάληψη της διαχείρισης και λειτουργίας των 14 αεροδρομίων λίγο πριν την έναρξη της τουριστικής σεζόν, η Fraport Greece είχε ανακοινώσει το επενδυτικό της πρόγραμμα. Αυτό προέβλεπε ένα μικρό μόνο «λίφτινγκ» για το εφετινό καλοκαίρι, προκειμένου να μην διαταραχθεί η ομαλή λειτουργία των αεροδρομίων και να μην περιοριστεί η επιβατική κίνηση. Από τον ερχόμενο Οκτώβριο όμως αναμένεται να ξεκινήσουν τα έργα ανάπτυξης κι εκσυγχρονισμού που δεν θα αλλάξουν μόνο την εικόνα, αλλά και τη λειτουργικότητα των αερολιμένων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, από τις 11 Απριλίου και μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί 5.433 εργασίες απολύτως αναγκαίες για τη λειτουργία των αεροδρομίων, τα οποία εφέτος δέχθηκαν περίπου 2,5 εκατ. επιβάτες περισσότερους σε σχέση με το 2016. «Τόσο η κυβέρνηση, όσο και οι αρμόδιοι φορείς ήταν πλήρως ενημερωμένοι για το χρονοδιάγραμμά της υλοποίησης του επενδυτικού μας προγράμματος, του οποίου το ύψος θα αγγίξει τα 400 εκατομμύρια ευρώ - πέραν του 1,234 δις ευρώ που έχει ήδη καταβληθεί» επισημαίνει η ανακοίνωση.

Την ίδια στιγμή όμως η εταιρεία «καρφώνει» το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ότι δεν έχει προχωρήσει στην έγκριση των 14 Master Plans που έχει ήδη καταθέσει η Fraport Greece, πράγμα που είναι απαραίτητο για την έναρξη των εργασιών. Η συμβατική υποχρέωση της εταιρείας προβλέπει ότι τα έργα θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί εντός τεσσάρων ετών, αναμένεται όμως να συμβεί νωρίτερα.


Οικονομία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αναβλήθηκε η συνεδρίαση του ΚΑΣ για το Ελληνικό 
Διέκοψαν ύστερα από οκτώ ώρες τη συζήτηση στο ΚΑΣ για το Ελληνικό 
Σταθάκης: Χωρίς ουσία το τελεσίγραφο της Eldorado 
Συνεχίζεται το μπρα ντε φερ κυβέρνησης - ΝΔ για την Eldorado Gold 
CEO Eldorado Gold: «Δεν γνωρίζω τι σκέφτεται ο κ. Τσίπρας» 
Αποζημίωση 10 δισ. ευρώ διεκδικεί η Eldorado Gold 
Σπίρτζης: Η Fraport δεν έχει κάνει τις επενδύσεις που όφειλε 
 
 
σχόλια (4)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Η “Αρχαιολογία” ως εργαλείο πολιτικών σκοπιμοτήτων | 15/09/2017 07:05
    έχει καταστρέψει χιλιάδες επίδοξους επιχειρηματίες. ΤΕΛΙΚΑ, ΟΛΗ Η ΓΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΑΙΑ. Το ζητούμενο είναι, κάθε εύρεση να δηλώνεται και να προστατεύεται με αγάπη. Βλέπε π.χ. πως συντηρούνται τα ευρήματα στην Ρώμη, και πως συντηρούνται τα ευρήματα στην Πλάκα. Αντί αυτού, η Νεοελληνική Αρχαιολογική Πρακτική (μεταπολιτευτικά και πέρα) είναι η εξής: “Απέδειξε μου πρώτα ότι εδώ δεν υπάρχουν αρχαία ευρήματα για να προχωρήσεις”. Αυτό μάλιστα και για τον βυθό της πλησίον θάλασσας, όταν πρόκειται για παραλιακές επενδύσεις. Ζήτω λοιπών τα “κλειστά” επαγγέλματα, με πρωταγωνιστές τους Έλληνες πολιτικούς.
    Michail Leon
    απάντηση10
     
     
    αρχαιολογοι κατα παραγγελια | 13/09/2017 13:59
    παντως οι αρχαιολογοι οσον αναφωρα την ανεργηση του τζαμιου στην εκταση του Δημοσιου σηματος,αγρον αγοραζον.Μεγιστη υβρης.
    πανος
    απάντηση81
     
     
     
    Επενδύσεις ή/και νομιμότητα | 13/09/2017 10:46
    Υπέρμαχοι και πολέμιοι του κάθε επενδυτικού σχεδίου υπήρχαν και θα υπάρχουν πάντα. Το ερώτημα είναι κατά πόσον στο βωμό της fast track "ανάπτυξης" καταργούμε τις νόμιμες διαδικασίες και ισοπεδώνουμε τα πάντα, μεταφορικά και κυριολεκτικά. Το παράδειγμα του Ελληνικού είναι εύγλωττο. Η καθ' όλα θεμιτή διαδικασία κήρυξης τμήματος της έκτασης σε αρχαιολογικό χώρο έχει αναχθεί σε μέγα σκάνδαλο και ανάθεμα για το "τους αρχαιολόγους". Καμία κήρυξη δεν εμποδίζει καμία επένδυση, αντίθετα με την καλλιεργούμενη θεωρία. Η προστασία της μνημειακής κληρονομιάς είναι συνταγματική επιταγή, προβλεπόμενη από σειρά νόμων και διατάξεων. Εάν, λοιπόν, βρεθούν αρχαία στο Ελληνικό, τόσο το χειρότερο για τα αρχαία.
    Mich
    απάντηση512
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
-