Τα 104 εκατομμύρια συνδρομητές παγκοσμίως έφτασε η Netflix, και αυτό είναι μόνο μια «καλή αρχή», σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλό της Ριντ Χέιστινγκς.

Η αμερικανική εταιρεία διαδικτυακού περιεχομένου έχει καταγράψει μια φρενήρη ανοδική πορεία. Μέσα σε μόλις μία δεκαετία εξελίχθηκε από επιχείρηση αποστολής DVD μέσω ταχυδρομείου σε βασικό ανταγωνιστή όχι μόνο των ιστορικότερων τηλεοπτικών δικτύων αλλά και των μεγαλύτερων τεχνολογικών εταιρειών, όπως η Apple, η Google και η Amazon.

Ολα τα νούμερα έχουν ξεπεράσει κατά πολύ κάθε προσδοκία των αναλυτών. Η Netflix –η οποία σήμερα εκτιμάται στα 78 δισ. δολάρια, αξία μιάμιση φορά μεγαλύτερη από την 21st Century Fox του μεγιστάνα των media Ρούπερτ Μέρντοκ – πρόσθεσε 5,2 εκατομμύρια συνδρομητές το δεύτερο τρίμηνο του έτους. «Υποτιμήσαμε τη δημοτικότητα του ισχυρού περιεχομένου μας που οδήγησε σε υψηλότερη από την αναμενόμενη επέκταση σε όλες τις μεγάλες περιοχές» ανέφερε η εταιρεία σε επιστολή προς τους μετόχους της.

Σύμφωνα με τον «Guardian», μόνο το τελευταίο έτος η τιμή της μετοχής της Netflix εκτοξεύθηκε κατά 64% σε περίπου 180 δολάρια, σημειώνοντας το μεγαλύτερο υψηλό από το 2007, οπότε και ξεκίνησε τη διαδικτυακή της δραστηριότητα.


Την παρακολουθούν
Αναπόφευκτα, η επιτυχημένη πορεία της εταιρείας και η τεράστια ανάπτυξή της τα τελευταία χρόνια τη βάζουν σε ανταγωνισμό ακόμα και σε σύγκριση με τους γίγαντες της αγοράς. Για την ακρίβεια, σημειώνουν οι «Financial Times», Apple, Google και Amazon έχουν στρέψει το βλέμμα τους στην πάλαι ποτέ ασήμαντη εταιρεία από την Καλιφόρνια και παρακολουθούν στενά τα βήματά της.
Η Apple προσέλαβε πρόσφατα δύο κορυφαία στελέχη της Sony Pictures Television, υπεύθυνα για τις μεγάλες επιτυχίες που καθήλωσαν το κοινό στους τηλεοπτικούς τους δέκτες, «Breaking Bad» και «The Crown».
Το Facebook του Μαρκ Ζάκερμπεργκ άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζονται οι δημοσιεύσεις στους χρήστες του προκειμένου να τους ωθήσει προς την παρακολούθηση περισσότερων και μεγαλύτερων σε διάρκεια βίντεο.

Η τάση της αγοράς προς τη δημιουργία και την προβολή πρωτότυπου διαδικτυακού περιεχομένου είναι σαφής.

Ταυτόχρονα, η μείωση του ενδιαφέροντος των θεατών για τα παραδοσιακά μέσα, όπως η καλωδιακή ή δορυφορική τηλεόραση, ευνοεί την ανάπτυξη των επιχειρήσεων που διαθέτουν την τεχνογνωσία να το παράξουν. Η Netflix σίγουρα βρίσκεται αρκετά μπροστά στην κούρσα.

Για το τρέχον έτος η εταιρεία έχει προϋπολογίσει επενδύσεις περίπου 6 δισ. δολαρίων στην παραγωγή περιεχομένου, ενώ μόνο τα προκαταβολικά έξοδα για τη δημιουργία δικών της τηλεοπτικών και κινηματογραφικών ταινιών –όπως το ιδιαίτερα δημοφιλές και στο ελληνικό κοινό «House of Cards» που παράγεται εσωτερικά –θα οδηγήσουν εφέτος σε ελεύθερες εκροές ύψους 2,5 δισ. δολαρίων.
Ωστόσο, οι επικεφαλής της Netflix αντιμετωπίζουν αυτές τις «απώλειες» περισσότερο ως πρόκληση και σημάδι επιτυχίας παρά ως ρίσκο.

«Η ειρωνεία είναι ότι όσο πιο γρήγορα μεγαλώνουμε τόσο μεγαλύτερες θα είναι και οι ταμειακές εκροές. Ετσι, από μια άποψη, η αρνητική ταμειακή ροή θα αποτελεί δείκτη τεράστιας επιτυχίας»
λέει χαρακτηριστικά ο Χέιστινγκς.
Ωστόσο ο δρόμος αυτός είναι γεμάτος προκλήσεις. Οπως εκτιμούν οι αναλυτές, αυτή η ιλιγγιώδης επιτυχία είναι πολύ πιθανό να διαρκέσει μόνο όσο η Netflix συνεχίζει να κάνει δημοφιλείς εκπομπές.

Ταυτόχρονα, η μεγάλη έκθεσή της εταιρείας στη διεθνή αγορά –το μεγαλύτερο ποσοστό των συνδρομητών της βρίσκονται σε αγορές εκτός των ΗΠΑ –δυσκολεύει κατά πολύ το έργο της διατήρησης ενός προβαδίσματος, μιας απόστασης ασφαλείας από τους ανταγωνιστές της, που αναμφίβολα διαθέτουν και πιο «βαθιές τσέπες».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ