Για ακόμη μία χρονιά οι καταναλωτές στις αναδυόμενες αγορές είναι οι εκφραστές της πολυτέλειας.
Σύμφωνα με την τέταρτη ετήσια έρευνα της Deloitte «Παγκόσμιες Δυνάμεις των Ειδών Πολυτελείας» (Global Powers of Luxury Goods), η Κίνα, η Ρωσία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα είναι οι χώρες οι πολίτες των οποίων αρέσκονται στις ακριβές αγορές.
Ειδικότερα, το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνουν ότι έχουν αυξήσει τις δαπάνες τους τα τελευταία 5 χρόνια είναι 70%, σε σύγκριση με 53% στις λεγόμενες αναπτυγμένες αγορές (δηλαδή Ευρωπαϊκή Ενωση, ΗΠΑ και Ιαπωνία).
H έκθεση της εταιρείας συμβούλων αναδεικνύει τις σημαντικότερες 100 εταιρείες ειδών πολυτελείας σε παγκόσμιο επίπεδο, βάσει των δημοσιοποιημένων στοιχείων, ενώ εξετάζει τις τάσεις του κλάδου και τις παγκόσμιες οικονομικές συνθήκες, παρέχοντας μια παγκόσμια οικονομική προοπτική για τη συγκεκριμένη βιομηχανία.
Τα αποτελέσματα της έρευνας της Deloitte για την αγορά των ειδών πολυτελείας παραμένουν εντυπωσιακά, ειδικότερα αν αναλογιστεί κανείς ότι τα τελευταία χρόνια η παγκόσμια οικονομία έχει δεχθεί ισχυρούς κλυδωνισμούς. Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία, οι συνολικές πωλήσεις των 100 μεγαλύτερων εταιρειών ειδών πολυτελείας ανήλθαν σε 212 δισ. δολάρια για το οικονομικό έτος 2015, παρουσιάζοντας μείωση 4,5% σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος.
Οπως είναι φυσικό, τα πρωτεία ως προς τον μεγαλύτερο αριθμό εταιρειών του κλάδου κατέχει η Ιταλία: από τις κορυφαίες 100 εταιρείες, οι 26 είναι ιταλικές.

Το αντίπαλον δέος στον κόσμο της πολυτέλειας, η Γαλλία, μπορεί να μένει πολύ πίσω σε σχέση με τον αριθμό των «χρυσών» επιχειρήσεων, κατέχει όμως το υψηλότερο μερίδιο σε αξία πωλήσεων. Για την ακρίβεια, οι ιταλικές εταιρείες, οι οποίες είναι κατά κύριο λόγο οικογενειακές, έχουν μέσο όρο πωλήσεων 1,3 δισ. δολάρια, έναντι 5,1 δισ. δολαρίων για τις γαλλικές εταιρίες.

Φυσιολογικά, τα ταξίδια και ο τουρισμός παραμένουν το εφαλτήριο ανάπτυξης για την αγορά πολυτελείας. Οπως καταδεικνύει η έκθεση, περισσότερο από το 50% των αγορών πραγματοποιείται από καταναλωτές που ταξιδεύουν σε μια ξένη χώρα ή κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο αεροδρόμιο. Για τους πολίτες των αναδυόμενων χωρών τα νούμερα είναι ακόμη μεγαλύτερα, καθώς δεν διαθέτουν πρόσβαση στην ίδια ποικιλία επιλογών και brands που μπορεί κανείς να συναντήσει στις αναπτυγμένες αγορές.
Σε κάθε περίπτωση ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα ευρήματα της έκθεσης αφορά τη συμπεριφορά των καταναλωτών προς την πολυτέλεια. Η Deloitte επισημαίνει ότι «ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβάνονται οι καταναλωτές την πολυτέλεια αλλάζει» και πέραν της εξασφαλισμένης υψηλής ποιότητας που αποτελεί πρωτεύον κριτήριο για την επιλογή των προϊόντων, «η εμπειρία και η αίσθηση που τους δημιουργεί αποκτούν όλο και περισσότερο έδαφος, ενώ η υλική απόλαυση έρχεται δεύτερη».

HeliosPlus