Πτώση εμφάνισε η αγορά των καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας το 2017, με τους Ελληνες να περιορίζουν τις αγορές κινητών τηλεφώνων, υπολογιστών και τηλεοράσεων, αν και έσπευσαν να αγοράσουν ψυγεία, πλυντήρια και κουζίνες. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK Temax, η ελληνική αγορά των καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας, κατά το 1ο τρίμηνο της εφετινής χρονιάς, διαμορφώθηκε στα 428 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας πτώση 5% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2016.
Από τις «μεγάλες» κατηγορίες μόνο αυτή των μεγάλων οικιακών συσκευών παρουσίασε άνοδο 4% στα 103 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας σημαντική άνοδο των πωλήσεων κάθε είδους πλυντηρίων, ενώ αύξηση υπήρξε τόσο στα ψυγεία όσο και στις κουζίνες. Ανοδο και στις μικρές οικιακές συσκευές (+4,6% στα €38 εκατ.), καθώς παρουσίασαν αύξηση οι πωλήσεις προϊόντων, όπως είναι οι ηλεκτρικές σκούπες και οι μηχανές καφέ.
Από την άλλη πλευρά, η κατηγορία των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών (τηλεόραση, συστήματα ήχου και εικόνας, κ.ά.) παρουσίασε πτώση 2,3% στα 72 εκατ. ευρώ, παρά την άνοδο στις κονσόλες παιχνιδιών και τις βιντεοκάμερες. Πτώση και για τα προϊόντα πληροφορικής κατά 10,7%, στα 74 εκατ. ευρώ, καθώς μόνο τα προϊόντα που σχετίζονται με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και οι οθόνες είχαν θετικό πρόσημο.
Οι πωλήσεις τηλεπικοινωνιακών προϊόντων παρουσίασαν πτώση 12,6% στα 129 εκατ. ευρώ, καθώς μειώθηκαν οι πωλήσεις κινητών τηλεφώνων, ενώ άνοδος υπήρξε στις πωλήσεις ακουστικών και wearables.

Οριακά ανοδική (0,1%) στα 6 εκατ. ευρώ ήταν η κατηγορία των ειδών εξοπλισμού γραφείου και αναλωσίμων με τα πολυμηχανήματα να παρουσιάζουν ανοδική τάση λόγω, κυρίως, των μεγάλων προσφορών που υπήρξαν κατά το 1ο τρίμηνο του 2017. Αξιοσημείωτο είναι, πάντως, πως τα φωτογραφικά είδη μετά από αρκετά χρόνια παρουσίασαν θετικό πρόσημο 11,7% και οι πωλήσεις τους διαμορφώθηκαν στα €7 εκατ.

HeliosPlus